LOT 3a leaderboard

Návrat rychlíků Praha – Harrachov. Od jara začnou jezdit o víkendech, o hodinu déle, než autobus

Dopravu na zubačce zajišťují dosud hlavně vozy Stadler RS1. Foto: Jan SůraDopravu na zubačce zajišťují dosud hlavně vozy Stadler RS1. Foto: Jan Sůra

Po téměř půl století by se na koleje mělo od jara příštího roku vrátit přímé železniční spojení Prahy s Harrachovem.

Po téměř půl století by se na koleje mělo od jara příštího roku vrátit přímé železniční spojení Prahy s Harrachovem.
Liberecký kraj finišuje s Českými drahami na dohodě o zavedení přímých rychlíků z hlavního města do jednoho z hlavních krkonošských středisek. Jednání potvrdil Liberecký kraj i České dráhy.

Můžeme potvrdit, že s Libereckým krajem jednáme o zavedení přímých víkendových vlaků do turistické oblasti Jizerských hor a Krkonoš, konkrétně do Harrachova. Jednalo by se o prodloužení současného spojení Praha – Tanvald o horský úsek Tanvald – Harrachov,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Také mluvčí Libereckého kraje Andrea Fulková potvrdila, že o zavedení rychlíků jednají. „Je zvažován celoroční víkendový provoz dvou páru přímých rychlíků Praha-Harrachov,“ potvrdila Fulková.

Rychlík by z Prahy měl vyjíždět kolem půl osmé, do Harrachova by měl přijet kolem jedenácté hodiny. Bude tak pomalejší, než přímé autobusy, které cestu zvládají podle jízdního řádu i za 2 hodiny a 15 minut. Důvodem je i stav a trasování železnice z Prahy  do Jizerských hor a Krkonoš.

Kraj a České dráhy počítají s tím, že spoj spustí v dubnu s pravidelnou změnou jízdního řádu. Jedním z cílů rychlíků je oživit zájem o návštěvu Krkonoš. Kraj věří, že přímá jízda přiláká více lidí. Dosud se při cestě do Harrachova musí vždy přestoupit v Tanvaldě. Harrachovské nádraží je od centra města vzdálené několik kilometrů, na každý vlak ale navazuje autobus.

Rychlíky mezi Prahou a Harrachovem jezdily naposledy v šedesátých a sedmdesátých letech, později ještě občas tehdejší ČSD vypravovaly mimořádné vlaky pro odboráře na rekreaci.

Přímé vlaky pojedou i po jediné ozubnicové železnici v Česku. Ta se už sice pro běžný provoz nepoužívá, kvůli velkému sklonu tratě zde ale nemůže jezdit každý typ vlaku. Na rychlíku by měly jezdit motorové vozy 854.2, které znají cestující už dnes z provozu rychlíků mezi Tanvaldem a Prahou.

Tagy České dráhy Harrachov Liberecký kraj zubačka
31 komentářů