Návrat přeshraničních vlaků mezi Zlínským a Trenčianským krajem. První vyjedou v červnu
Vlárský průsmyk, setkání vlaků Arrivy a ZSSK. Pramen: KOVED
Od června se objeví pět párů spojů na trati Horní Lideč – Púchov.
Od června se objeví pět párů spojů na trati Horní Lideč – Púchov.
Jestli to nedopadne jak s tim ohlasovanym prosincem a doopravdy to zacne jezdit, pak doufam to snad opet nejaky politicky ynteligent nezrusi. Potrva leta nez by se to priblizilo vytizenosti pred zrusenim. Tenkrat jim tam jezdily elefanty a ted chteji na elektrifikovanou trat nasazovat dieselove smradochy.
Zlínský kraj pod vedením ANO má přirozený zájem na spuštění provozu před krajskými volbami, protože v tomto kraji má ANO velké šance obhájit své pozice. Myslím si, že teď udělají všechno pro to, aby to vyšlo.
Kdo je dopravcem v úseku Vlárský průsmyk – st.hr.?
zssk
Dopravcem je od státní hranice do Vlárského průsmyku Arriva – viz plakát s odjezdy a příjezdy https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1817174
Pro koho tak budou po pětileté odmlce jezdit? Místní, kteří se bez nich museli dlouho obejít si těžko zase zvyknou…
2 roky (2020 – 2022) byla covidová krize. V té době by ani nemělo smysl jezdit, protože hranice byly uzavřeny nebo pro jejich překračování platily mnohem přísnější podmínky. Za takových podmínek by o vlakové spojení nikdo neměl zájem.
Smysl jezdit mělo, přes hranice jezdí třeba pendleři, ale tupá červená mikina Hamáček to protiústavně zakázala, bohužel za to dodnes nesedí.
Zákazy byly i ze slovenské strany. Pro volný pohyb přes hranici musí být shoda obou států, ne jen jednoho.
Pro mne,chodím tam do hor a bez osobaku se nebylo jak dostat z dědin na slovenské straně.
Super. Tak az priste pujdete, dejte vedet. Bude levnejsi vam tam poslat taxika nez vlak.
Nezbývá než doufat, že vás bude více…
Vzhledem k tomu, že tam vedou celkem zajímavé cyklotrasy a značené cesty pro pěší, tak má tato trať docela velký turistický potenciál.
Ještě dlouho po rozpadu federace jezdil přímé Os Přerov-Púchov Břeclav-Bratislava Bohumín-Žilina atd
Paradoxně po vstupu do EU to začalo postupně rušit
Tak ještě nedávno jezdil přes Vlárský průsmyk Arriva Express. I když se jednalo spíš o způsob využití jinak plonkových motorových jednotek Arrivy, své cestující to mělo.
Lidé na obou stranách hranice v EU zbohatli a pořídili si auta…
A v německém a rakouském pohraničníci jsou všichni chudí, že tam jezdí tolik regionálních vlaků
Česky jiný kraj, jiný mrav, po slovensky istá kultúrná špecifika…
Zdravím. V době zániku byl hejtman Čunek. Na straně SK vládla progresivní klika. Obnovení provozu na Vláře mělo být v Gvd 2024/25, podle všeho se posune k první změně Gvd 25. Obnovení provozu bude také na Myjavě. K jakému datu zatím není ani náznakem stanoveno.
Myjava jezdí pořád, tam provoz nikdy nebyl zastaven. Otázkou je, jak bude provoz organizován po změně dopravce v Jihomoravském kraji od prosince 2024, kde místo ČD bude jezdit Arriva. Objevují se spekulace o zajíždění Arrivy až do Myjavy, ale je možný i scénář zachování přestupu na hranici (Velká nad Veličkou nebo Vrbovce).
Měla by jezdit Arriva až do Myjavy.
Progresivní co? Za posledních 12 let na Slovensku vládli buď Ficovi soudruzi, nebo panbíčkáři od Matoviče.
To Jihomoravský kraj propojí brzy Strážníci , Skalici a Hodonín vodní cestou plus nějaký bus a stovky aut a železnici nepotřebuje.
Z Jihomoravského kraje do Trenčínského osobáky jezdí.
České???
A Skalica je kraj Trnavský.
Ostuda primárně Zlinského kraje a sekundárně MD SR, že se to zrušilo a teď se to vítězoslavně obnovovat
Zkusím si jen tipnout, kdo byl hejtman v době, kdy se to zrušilo. Že by….?
Minulý hejtman (2016 – 2020): Jiří Čunek (KDU-ČSL)
Současný hejtman (2020 – 2024): Radim Holiš (ANO)
A teď ještě ministrři na SK
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_ministr%C5%AF_dopravy_Slovensk%C3%A9_republiky
13. Roman Brecely #SIEŤ 23. březen 2016 31. srpen 2016
14. Árpád Érsek Most-Híd 31. srpen 2016 20. březen 2020
15. Andrej Doležal Sme rodina 21. březen 2020 15. květen 2023
16. Pavol Lančarič nezávislý 15. květen 2023 25. říjen 2023
17. Jozef Ráž ml. SMER-SD 25. říjen 2023 úřadující
Já J.Č. záměrně nejmenoval, abych nebyl nařčen z podjatosti.
Co ozmůže Zlínský kraj, když MD SR odmítne vlaky provozovat, prostředníček?!
Aby to proruský Fico z trucu před startem nezarazil. 🙂
Nezarazí, protože vyjednávacím partnerem pro Slováky je v tomto případě Zlínský kraj, a tam funkci hejtmana a náměstka pro dopravu má v rukou opoziční ANO. S touto stranou má Smer naopak dobré vztahy.
Takže potvrzujete, že provoz závisí na postoji SK, že je to čistě politické rozhodnutí a ze strany SK o tom rozhodují osobní sympatie mezi stranami.
Opět ten zvrácený konstrukt: Na protest proti X zrušíme provoz vlaků a může za to X.
Za X zle dosadit cokoliv, chov psů nevyjímaje.
Každé rozhodnutí o změně rozsahu veřejné dopravy je politické, protože jde o nakládání s veřejnými penězi. A když jde o vlaky mezi dvěma státy (nebo i mezi dvěma kraji), musí být pro jejich zavedení politická shoda obou správních celků.
Ideový soulad mezi stranami, které jednotlivým správním celkům vládnou, není podmínkou, ale je výhodou pro úspěšnost jednání. Stejně jako se v tomto případě snadno dohodli politici z ANO a Smeru, tak by se snadno dohodli i politici ze SPOLU, STANu a Pirátů s PS, SaS, KDH apod.
Fiala už to nastartoval, ne? Má to smysl vůbec obnovovat vlaky do proruského národa? Fico se tam nezvolil sám, ale většinou Slováků.
: – )
Fiala nemá s regionální železniční dopravou nic společného, to je akce zlínské krajské organizace hnutí ANO, které má funkci tamního hejtmana a náměstka pro dopravu.
A budete se divit, ale ministr Kupka zatím nepřednesl žádné výhrady vůči provozu přímých vlaků do Budapešti k fuj fuj Orbánovi.
To tu psal jetelina, že Fico…
Ficův Smer rozhodně většinu hlasů nedostal (jde o koaliční vládu). A zrovna v Trenčíně a blízkém okolí nedostal ani relativní většinu (ve smyslu „nejvíc ze všech stran“) https://www.seznamzpravy.cz/clanek/fakta-nejpodrobnejsi-mapa-obci-kde-se-ve-volbach-ficovi-darilo-a-kde-neuspel-237658
A u nás to bylo jak? : – )
Takto: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nejpodrobnejsi-vysledky-voleb-unikatni-mapa-vsech-okrsku-ceska-177583
Vy v Bohumíně byste se měli starat hlavně o to, aby na Kysučanech/Ostravanech nejezdily béčka ve velkém.
Když za to na Slovensku může Fico, tak za béčka…
: – )
Kousek vedle se o podobném píše
https://zdopravy.cz/cd-vozi-pantery-z-jihu-cech-na-opravy-do-plzne-aby-zachranily-rychliky-na-r17-196947/
Přes Vlárský průsmyk vlaky nejezdí vlaky na slovenskou stranu od roku 2011. Výjimkou byly komerční vlaky Arrivy z Prahy do Nitry.
Minimálně do roku 2019 (nemůžu teď najít jízdní řády z let 2020-2023) jezdil ještě jeden pár spojů v pátek a v neděli:
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2019/2019_341.pdf
Sice malo, ale jezdí. Jen je to s přestupem. https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/162365760/k341_od_2024-03-10.pdf/28aaef2a-7670-4f7a-8c88-22cfdff5fd51
I ta Horní Lideč – Púchov se prezentuje jako velká novinka, z se je aspoň zmíněno že už jezdí Valašské expresy. Ale tato informace mohla být ideálně někde dřív.
Takže do prosince se musí sprovoznit zbytek stadleru
Také Arriva má s nimi problémy?
Nehody na přejezdech.
Má jich jen 8 z 12 po reko ne?
Z toho 2 rozsekane na přejezdech
Jenže neměly tu správnou barvu.
Na licenciu ZSSK až do Lidče? ZSSK majú licenciu pre ČR?
Ne, ale jsou tu patrně nějaké přeshraniční režimy z minula.
V minulosti to v Česku bolo na licenciu ČD, nie? Podobne ako na ostatných hraničných priechodoch.
Ty nové vlaky vyplní díru mezi 7 a 13 hodinou nebo jsou nové jen v tom, že stávající popojedou o pár km dál?
Já si myslím, že tam jedním spojem vyplní tu díru a ty ostatní prostě pojedou až do Lidče
Možná už tam ty elektrické jednotky mohli dát teď. Na té trati pořád jezdí dieselové Arrivy a už mě to štve. Však Arriva nemá vůbec ekologické vozidla.
Za čárou jezdí pro změnu 813 ze Strelenky až do Púchova… Na naší straně tam tak dlouho jezdily 163+Bdt (a potom 460), až to lidi přestávalo bavit, jezdili jinak a ZK tam prostě objednal malé vláčky (a vyhrála ARR) a přepravní proud je (údajně) Vsetín – Klobouky. U sousedů byl asi úbytek lidí kvůli něčemu jinému, pamatuji si, že tam jezdily slovenské elefanty až do Lidče, teď jezdí bohužel 813 :-/ , Když jsme u toho, nemám vůbec představu, kolik se tam posílá nákladních vlaků… Ví to někdo?
Zopár, jednotky denne. Možno teraz ich tam pribudne skrz výluky na ferdinandke.
To se nemělo nikdy rušit!
Tak tím mělo jezdil moře lidí a nikdo by to nerušil… .-) a ajhle kde nic tu nic
No zato teď se na to stojí fronty žejo.
Podle šotosexuálů se fronty stojí, sice nevím kde, ale prý stojí…
Rozkaž to Slovákům, kde jim do toho kraje nekecají, o pohraničních spojeních se rozohude kdesi daleko v Bratislavě, aby se náhodou Žilina a Zlín nemohly domluvit FIcovi za zády… a proti jeho politickým cílům potrestat kraj zrušením vlaků za výsledky voleb.
Když tu pořád někdo za všechno viní toho, kdo je zrovna u moci, tak nejlíp to jezdilo za Mečiara. : – )
Přeshraniční vlaky mezi Zlínským a Trenčiankým krajem vesele drandí už teď. Jmenují se Valašský expres.
Ale oni chcou zavést osobáky, protože když někdo chtěl jet že Strelenky do Střelné tak musel jet osobakem do Púchova z Púchova do horního Lidče a z Lidče do Střelné. Teď to bude přímý spoj.
A kolik lidí tak jezdilo busem?
Nikdo, žádný autobus tam nejezdil (a myslím že furt nejezdí)
To by bylo rychlejší to jít pěšky 😉
Rozumím tomu, jen reagují na titulek článku
To už je lepší jít pěšky
Vůbec nemusel, protože 3,5 km ujde rychleji pěšky, chůze po silnici není projevem nenávisti k železnici, do Francovéj Lhóty je to stejně daleko.
PS: Samozřejmě se může s někým domluvit, aby ho svezl, spolujízda je na Valašsku normální.
Fotka je z vlárské dráhy, což je spojka Trenčianska Tepla – Vlárský průsmyk, nikoliv H. Lideč – Půchov
A někdo snad tvrdí opak? Článek zmiňuje i možné obnovení provozu přes Průsmyk.
Tohle je jiný Radim, to nejsem já 🙂 Asi si změním jméno, třeba na „původní Radim“ nebo tak, abychom byli rozlišitelní
Šlo by i „ten Radim, co si před diskutováním přečte článek“