Návrat přeshraničních vlaků mezi Zlínským a Trenčianským krajem. První vyjedou v červnu

Vlárský průsmyk, setkání vlaků Arrivy a ZSSK. Pramen: KOVEDVlárský průsmyk, setkání vlaků Arrivy a ZSSK. Pramen: KOVED

Od června se objeví pět párů spojů na trati Horní Lideč – Púchov.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Jestli to nedopadne jak s tim ohlasovanym prosincem a doopravdy to zacne jezdit, pak doufam to snad opet nejaky politicky ynteligent nezrusi. Potrva leta nez by se to priblizilo vytizenosti pred zrusenim. Tenkrat jim tam jezdily elefanty a ted chteji na elektrifikovanou trat nasazovat dieselove smradochy.

Pozorovatel

Zlínský kraj pod vedením ANO má přirozený zájem na spuštění provozu před krajskými volbami, protože v tomto kraji má ANO velké šance obhájit své pozice. Myslím si, že teď udělají všechno pro to, aby to vyšlo.

starší pán

Kdo je dopravcem v úseku Vlárský průsmyk – st.hr.?

Tvarda

zssk

Frederick

Dopravcem je od státní hranice do Vlárského průsmyku Arriva – viz plakát s odjezdy a příjezdy https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1817174

Jan

Pro koho tak budou po pětileté odmlce jezdit? Místní, kteří se bez nich museli dlouho obejít si těžko zase zvyknou…

Pozorovatel

2 roky (2020 – 2022) byla covidová krize. V té době by ani nemělo smysl jezdit, protože hranice byly uzavřeny nebo pro jejich překračování platily mnohem přísnější podmínky. Za takových podmínek by o vlakové spojení nikdo neměl zájem.

MHD

Smysl jezdit mělo, přes hranice jezdí třeba pendleři, ale tupá červená mikina Hamáček to protiústavně zakázala, bohužel za to dodnes nesedí.

Pozorovatel

Zákazy byly i ze slovenské strany. Pro volný pohyb přes hranici musí být shoda obou států, ne jen jednoho.

Jiří

Pro mne,chodím tam do hor a bez osobaku se nebylo jak dostat z dědin na slovenské straně.

O.K.

Super. Tak az priste pujdete, dejte vedet. Bude levnejsi vam tam poslat taxika nez vlak.

Jan

Nezbývá než doufat, že vás bude více…

Petr

Vzhledem k tomu, že tam vedou celkem zajímavé cyklotrasy a značené cesty pro pěší, tak má tato trať docela velký turistický potenciál.

TU 134

Ještě dlouho po rozpadu federace jezdil přímé Os Přerov-Púchov Břeclav-Bratislava Bohumín-Žilina atd
Paradoxně po vstupu do EU to začalo postupně rušit

G....

Tak ještě nedávno jezdil přes Vlárský průsmyk Arriva Express. I když se jednalo spíš o způsob využití jinak plonkových motorových jednotek Arrivy, své cestující to mělo.

Jan

Lidé na obou stranách hranice v EU zbohatli a pořídili si auta…

TU 134

A v německém a rakouském pohraničníci jsou všichni chudí, že tam jezdí tolik regionálních vlaků

Jan

Česky jiný kraj, jiný mrav, po slovensky istá kultúrná špecifika…

Výpravčí

Zdravím. V době zániku byl hejtman Čunek. Na straně SK vládla progresivní klika. Obnovení provozu na Vláře mělo být v Gvd 2024/25, podle všeho se posune k první změně Gvd 25. Obnovení provozu bude také na Myjavě. K jakému datu zatím není ani náznakem stanoveno.

Pozorovatel

Myjava jezdí pořád, tam provoz nikdy nebyl zastaven. Otázkou je, jak bude provoz organizován po změně dopravce v Jihomoravském kraji od prosince 2024, kde místo ČD bude jezdit Arriva. Objevují se spekulace o zajíždění Arrivy až do Myjavy, ale je možný i scénář zachování přestupu na hranici (Velká nad Veličkou nebo Vrbovce).

Výpravčí

Měla by jezdit Arriva až do Myjavy.

Pezos

Progresivní co? Za posledních 12 let na Slovensku vládli buď Ficovi soudruzi, nebo panbíčkáři od Matoviče.

Vlastik

To Jihomoravský kraj propojí brzy Strážníci , Skalici a Hodonín vodní cestou plus nějaký bus a stovky aut a železnici nepotřebuje.

rogo01

Z Jihomoravského kraje do Trenčínského osobáky jezdí.

Vlastik

České???
A Skalica je kraj Trnavský.

Petr

Ostuda primárně Zlinského kraje a sekundárně MD SR, že se to zrušilo a teď se to vítězoslavně obnovovat

Pája

Zkusím si jen tipnout, kdo byl hejtman v době, kdy se to zrušilo. Že by….?

Pozorovatel

Minulý hejtman (2016 – 2020): Jiří Čunek (KDU-ČSL)

Současný hejtman (2020 – 2024): Radim Holiš (ANO)

Jiří Kocurek

A teď ještě ministrři na SK

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_ministr%C5%AF_dopravy_Slovensk%C3%A9_republiky
13. Roman Brecely #SIEŤ 23. březen 2016 31. srpen 2016
14. Árpád Érsek Most-Híd 31. srpen 2016 20. březen 2020
15. Andrej Doležal Sme rodina 21. březen 2020 15. květen 2023
16. Pavol Lančarič nezávislý 15. květen 2023 25. říjen 2023
17. Jozef Ráž ml. SMER-SD 25. říjen 2023 úřadující

Pája

Já J.Č. záměrně nejmenoval, abych nebyl nařčen z podjatosti.

Jiří Kocurek

Co ozmůže Zlínský kraj, když MD SR odmítne vlaky provozovat, prostředníček?!

Petr Jetelina

Aby to proruský Fico z trucu před startem nezarazil. 🙂

Pozorovatel

Nezarazí, protože vyjednávacím partnerem pro Slováky je v tomto případě Zlínský kraj, a tam funkci hejtmana a náměstka pro dopravu má v rukou opoziční ANO. S touto stranou má Smer naopak dobré vztahy.

Jiří Kocurek

Takže potvrzujete, že provoz závisí na postoji SK, že je to čistě politické rozhodnutí a ze strany SK o tom rozhodují osobní sympatie mezi stranami.

Opět ten zvrácený konstrukt: Na protest proti X zrušíme provoz vlaků a může za to X.

Za X zle dosadit cokoliv, chov psů nevyjímaje.

Pozorovatel

Každé rozhodnutí o změně rozsahu veřejné dopravy je politické, protože jde o nakládání s veřejnými penězi. A když jde o vlaky mezi dvěma státy (nebo i mezi dvěma kraji), musí být pro jejich zavedení politická shoda obou správních celků.

Ideový soulad mezi stranami, které jednotlivým správním celkům vládnou, není podmínkou, ale je výhodou pro úspěšnost jednání. Stejně jako se v tomto případě snadno dohodli politici z ANO a Smeru, tak by se snadno dohodli i politici ze SPOLU, STANu a Pirátů s PS, SaS, KDH apod.

jal

Fiala už to nastartoval, ne? Má to smysl vůbec obnovovat vlaky do proruského národa? Fico se tam nezvolil sám, ale většinou Slováků.

: – )

Pozorovatel

Fiala nemá s regionální železniční dopravou nic společného, to je akce zlínské krajské organizace hnutí ANO, které má funkci tamního hejtmana a náměstka pro dopravu.

A budete se divit, ale ministr Kupka zatím nepřednesl žádné výhrady vůči provozu přímých vlaků do Budapešti k fuj fuj Orbánovi.

jal

To tu psal jetelina, že Fico…

xyz

Ficův Smer rozhodně většinu hlasů nedostal (jde o koaliční vládu). A zrovna v Trenčíně a blízkém okolí nedostal ani relativní většinu (ve smyslu „nejvíc ze všech stran“) https://www.seznamzpravy.cz/clanek/fakta-nejpodrobnejsi-mapa-obci-kde-se-ve-volbach-ficovi-darilo-a-kde-neuspel-237658

jal

A u nás to bylo jak? : – )

Pezos

Vy v Bohumíně byste se měli starat hlavně o to, aby na Kysučanech/Ostravanech nejezdily béčka ve velkém.

jal

Když za to na Slovensku může Fico, tak za béčka…
: – )

Kousek vedle se o podobném píše
https://zdopravy.cz/cd-vozi-pantery-z-jihu-cech-na-opravy-do-plzne-aby-zachranily-rychliky-na-r17-196947/

Ojin

Přes Vlárský průsmyk vlaky nejezdí vlaky na slovenskou stranu od roku 2011. Výjimkou byly komerční vlaky Arrivy z Prahy do Nitry.
Minimálně do roku 2019 (nemůžu teď najít jízdní řády z let 2020-2023) jezdil ještě jeden pár spojů v pátek a v neděli:
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2019/2019_341.pdf

Frantík

I ta Horní Lideč – Púchov se prezentuje jako velká novinka, z se je aspoň zmíněno že už jezdí Valašské expresy. Ale tato informace mohla být ideálně někde dřív.

Avlaky

Takže do prosince se musí sprovoznit zbytek stadleru

Adam Beneš

Také Arriva má s nimi problémy?

Petr Jetelina

Nehody na přejezdech.

Avlaky

Má jich jen 8 z 12 po reko ne?

Z toho 2 rozsekane na přejezdech

Modrofob

Jenže neměly tu správnou barvu.

Samo

Na licenciu ZSSK až do Lidče? ZSSK majú licenciu pre ČR?

Jaaa

Ne, ale jsou tu patrně nějaké přeshraniční režimy z minula.

Samo

V minulosti to v Česku bolo na licenciu ČD, nie? Podobne ako na ostatných hraničných priechodoch.

jal

Ty nové vlaky vyplní díru mezi 7 a 13 hodinou nebo jsou nové jen v tom, že stávající popojedou o pár km dál?

Radim

Já si myslím, že tam jedním spojem vyplní tu díru a ty ostatní prostě pojedou až do Lidče

Davy_šotouš

Možná už tam ty elektrické jednotky mohli dát teď. Na té trati pořád jezdí dieselové Arrivy a už mě to štve. Však Arriva nemá vůbec ekologické vozidla.

Radim

Za čárou jezdí pro změnu 813 ze Strelenky až do Púchova… Na naší straně tam tak dlouho jezdily 163+Bdt (a potom 460), až to lidi přestávalo bavit, jezdili jinak a ZK tam prostě objednal malé vláčky (a vyhrála ARR) a přepravní proud je (údajně) Vsetín – Klobouky. U sousedů byl asi úbytek lidí kvůli něčemu jinému, pamatuji si, že tam jezdily slovenské elefanty až do Lidče, teď jezdí bohužel 813 :-/ , Když jsme u toho, nemám vůbec představu, kolik se tam posílá nákladních vlaků… Ví to někdo?

Mates

Zopár, jednotky denne. Možno teraz ich tam pribudne skrz výluky na ferdinandke.

Marcel Štancl

To se nemělo nikdy rušit!

PeDazOl

Tak tím mělo jezdil moře lidí a nikdo by to nerušil… .-) a ajhle kde nic tu nic

Ares

No zato teď se na to stojí fronty žejo.

PeDazOl

Podle šotosexuálů se fronty stojí, sice nevím kde, ale prý stojí…

Jiří Kocurek

Rozkaž to Slovákům, kde jim do toho kraje nekecají, o pohraničních spojeních se rozohude kdesi daleko v Bratislavě, aby se náhodou Žilina a Zlín nemohly domluvit FIcovi za zády… a proti jeho politickým cílům potrestat kraj zrušením vlaků za výsledky voleb.

jal

Když tu pořád někdo za všechno viní toho, kdo je zrovna u moci, tak nejlíp to jezdilo za Mečiara. : – )

Caracas

Přeshraniční vlaky mezi Zlínským a Trenčiankým krajem vesele drandí už teď. Jmenují se Valašský expres.

Davy_šotouš

Ale oni chcou zavést osobáky, protože když někdo chtěl jet že Strelenky do Střelné tak musel jet osobakem do Púchova z Púchova do horního Lidče a z Lidče do Střelné. Teď to bude přímý spoj.

jal

A kolik lidí tak jezdilo busem?

Radim

Nikdo, žádný autobus tam nejezdil (a myslím že furt nejezdí)

Radim

To by bylo rychlejší to jít pěšky 😉

Caracas

Rozumím tomu, jen reagují na titulek článku

David

To už je lepší jít pěšky

Jiří Kocurek

Vůbec nemusel, protože 3,5 km ujde rychleji pěšky, chůze po silnici není projevem nenávisti k železnici, do Francovéj Lhóty je to stejně daleko.

Jiří Kocurek

PS: Samozřejmě se může s někým domluvit, aby ho svezl, spolujízda je na Valašsku normální.

Radim

Fotka je z vlárské dráhy, což je spojka Trenčianska Tepla – Vlárský průsmyk, nikoliv H. Lideč – Půchov

Kuba2

A někdo snad tvrdí opak? Článek zmiňuje i možné obnovení provozu přes Průsmyk.

Radim

Tohle je jiný Radim, to nejsem já 🙂 Asi si změním jméno, třeba na „původní Radim“ nebo tak, abychom byli rozlišitelní

Michal M

Šlo by i „ten Radim, co si před diskutováním přečte článek“