Návrat po 46 letech. Na úštěcké horní nádraží přijel po téměř půl století vlak
Obnovení trati z Úštěku do Lovečkovic je záležitostí spíše desítek let.
Nadšenci ze spolku Zubrnická museální železnice dosáhli dalšího posunu v postupné obnově lokálky mezi Úštěkem a Velkým Březnem. Na sklonku září dorazil do stanice Úštěk horní nádraží 46 let po ukončení provozu na celé trati znovu vlak.
Stalo se tak poté, co se nadšencům podařilo zprovoznit odbočku z hlavní trati mezi Úštěkem a Litoměřicemi. V rámci zkušební jízdy na horní nádraží dorazil motorový vůz M131.109. Stejný typ zde jezdil před ukončením provozu. Dorazil i motorový vůz řady 810, který na horním nádraží dosud nebyl.
Úštěk má po více než 20 letech napojené druhé nádraží na českou železniční síť
Horní nádraží nebylo napojeno na železnici 22 let. Spolek chce napojení využít pro přepravu historických vozidel na horní nádraží, kde chce pořádat například výstavy či historické akce. V dlouhodobějším plánu je obnova trati dál na Lovečkovice a Zubrnice. Nejde ale o záležitost příštích let, spíše desítek let.
Spolek využil na financování napojení částečně výtěžek sbírky Jedem dál, kde mohou lidé přispívat na obnovu celé trati. Základem jsou ale brigády dobrovolníků.
Podle Radka Kubaly ze Zubrnické museální železnice aktuálně spolek hledá, jak dále budovu nádraží využít.