Dopravci Železnice

Návrat koženek. Českým drahám chybí vagóny, nasazují zálohy

Koženka na Jižním expresu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Koženka na Jižním expresu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Cestující u některých rychlíků Českých drah čeká na řadě spojů návrat do minulosti. Na spoje dopravce nasazuje kvůli nedostatku novějších či upravených vagónů vozy, které by mohl nasadit rovnou na některé retro linky.

Problém s nedostatkem vhodných vozů potvrzují samy České dráhy, dokumentuje ho i řada cestujících na sociálních sítích. „Skutečně v poslední době došlo k výkyvu plnění turnusové potřeby tzv. „zájmových“ řad a k většímu počtu nasazených záložních vozů, kdy skutečně jezdí všechna dostupná technika,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Jde o nasazení vagónů, s kterými už České dráhy příliš nepočítaly. Jejich interiér neprošel ani základní revitalizací, tedy například výměnou potahů. Za poslední dny jsou tyto vozy k vidění například na rychlících Krušnohor či Vltava, objevily se ale už i na expresech.

Podle Šťáhlavského je důvodů k nasazování záloh více: od problémů s klimatizacemi až po nedostatek lidí. Výkyv se týká především modernizovaných vozů s klimatizací, které dnes obsluhují velké množství spojů včetně rychlíků. „Důvodem byly extrémní teploty s dopadem na spolehlivost jejich provozu, především pokud jde o klimatizace. To samozřejmě vyžaduje řazení náhradních vozů. V případě některých tras, např. do Německa, přitom musí náhradní vozy dodržet rychlostní požadavek 200 km/h,“ dodal Šťáhlavský.

Kvalitnější vozy chybí i kvůli sezónním vlakům. „Vypravujeme různé sezónní vlaky, např. spoje Slovakia nebo Wydmy, což vyžaduje nasazení řádově desítek vozů navíc oproti době před zahájením letní sezóny. Lze říci, že nyní denně vypravujeme až o 70 vozů více než na začátku června. Tyto před sezonou záložní vozy nyní jezdí denně na plánovaných spojích, a proto jsou využívány i další záložní vozy UIC-Y/B, které na jaře a na začátku léta nemusely do provozu zasahovat. Navíc začátek prázdnin vyžaduje další mimořádné posílení dopravy v souvislosti se souběhem konce školního roku a začátku prázdnin a se zkráceným pracovním týdnem a prodlouženým víkendem, jde o odvoz lidí na začátek prázdnin a svátků a následně o návrat ze svátků,“ dodal Šťáhlavský.

Jako třetí důvod nedostatku vozidel uvádí České dráhy nedostatek lidí v opravárenství, zesílený ještě dovolenými. „Situaci řešíme náborem a aktivním hledáním nových pracovníků včetně různých náborových aktivit v těchto technických oborech. Problémem je, že pracovní trh v tomto směru nefunguje a volné pracovníky nenabízí,“ dodal Šťáhlavský.

 

188
Diskuze

avatar
31 Komentáře
157 Reakce na komentáře
67 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
67 Autoři komentářů
Liberecký dopraváknavratpjirkaY.K.PetrN Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jirka
Host
jirka

mne pobavila nejvíc ta poslední věta – Problémem je, že pracovní trh v tomto směru nefunguje a volné pracovníky nenabízí.
To jste se asi probudili v čd. No bodejť by nabízel, lidi co něco umí něco uměli jsou buď v důchodu, nebo podnikaj nebo jsou v cizině 🙂 vážení přátelé, už to bude jedině horší.

Bob
Host
Bob

Já na tom nevidím nic špatného, lepší čistá koženková sedadla než nějaká látková sedadla, ze kterých špínu nelze snadno umýt.

navratp
Host
navratp

Co by kaštani chtěli, že jo?

Hans
Host
Hans

Jo, pokus by průvodci automaticky vydával slevu pro ty, co mají místenky na koženky, tak jo. Jinak je to trapná ostuda dopravce!

Zesp
Host
Zesp

Já to vidim jako jako jasný důsledek zrušení soutěži na R linky. Neni již nutno se snazit, substrát má prostě smůlu a režista bude rad, ze bude jezdit dal zadarmo. A nasypane peníže můžeme rozdělit na odměny manažerům CD, zato ze už to mají zase všecko spadne do klína a nemuseli pro to ani nic udělat. ..

Ic540
Host
Ic540

Kdyby Jste to napsal bez pomůcek typu režista. Tak záporný hlas nedostanete. Každý ví že zrušení výběrových řízení je krokem zpět. No politika. Tak už to bude. Dokud zase od někud nezahřmí….

HonzaEM
Host
HonzaEM

Aby se z toho lidi nepotento, že se konečně svezou pohodlnějš, než normálně.

MartinLT
Host
MartinLT

Nejsou lidi? Bude se muset přistoupit k tomu, že servis o nové soupravy bude zajišťovat výrobce. Asi budu vymínusován, ale vlastní dílny jsou přežitek z dob parní trakce a počátku motorizace.

Hans
Host
Hans

Myšlenka na první pohled dobrá. Outsourcing se tomu říká, nicméně v životě to tak nefunguje. Ne na zásadní činnosti kterou opravy v tomto provozu jsou. Mít obrovskou flotilu techniky a nemít vlastní dílny, no hádejte jak by to mohlo asi dopadnout. Doba uz je jinde, přišlo se na to ze Outsourcing je dobrý jen na marginální veci.

Jarek
Host
Jarek

Dost záleží na tom, jak je to nastaveno, někdy je v rámci pořízení schopen dodat servis výrobce za podmínek, které jsou výhodnější než živit vlastní lidi (tuplem když je neumíme najít/zaplatit).

noerf
Host
noerf

Jarek: Ohledně lidí by možná stačilo připustit civilní alternativu k vyhlášce o drahách (tuším 100/2005 Sb.). Aby elektrikář stačil paragraf 6 vyhl. 50 a nemusel si složitě dělat ještě tzv. dečkovou. To same pro revize elektro, či tlakové nádoby a podobně.
Z mé zkušenosti si lidi, kteří měli příslušné papíry a stáhly soukromé firmy a ČD si je pak najímala.

Dominik
Host
Dominik

Josef: Proč to dělit? Jednou je na dráze vyhláška 100, tak ji holt musí mít.

noerf
Host
noerf

MartinLT: Záleží na tom, kolik máte vagónů, lokomotiv a jednotek a na četnosti a kvalitě servisu. Napríklad u LE by se vyplatil servis externí či výrobce. U ČD včetně Carga se vlastní servis vyplatí. Je to také otázka cen vstupů (mzdové náklady, materiál a zboží pro opravy). Jde také o zaškolení obsluhy a efektivity práce.

BoH
Host
BoH

Je to sice blbý, ale tak lepší, než nechat kvalitní vozy jen jako zálohy čekající na svoji příležitost.

Hans
Host
Hans

Pokud je to čisté a funkční tak si troufám tvrdit že to není problém. Sototeroristum to může připadat jako konec světa, běžný cestující si sedne tam kde je pro něj nejlepší místo a řeší především ke komu si sedne a jestli je to koženka, látka nebo cojavim je tak nějak jedno. Stokrát lepší tyhle vozy než stát v uličce u zachoda klimatizovaného vozu.

Tronda
Host
Tronda

Čisté a funkční a zároveň béčko je jasný protimluv.

Železniční student
Host
Železniční student

Proč by béčko nemohlo být čisté a funkční?

Jaroslav
Host
Jaroslav

Protože to řekl Tronda a ten ví přece všechno nejlépe!

Jarek
Host
Jarek

Jak může být „funkční“ věc, která je nejméně 20 roků naprosto mimo z pohledu užitných vlastností?

Dalibor
Host
Dalibor

no funkční je, jede, sedí se v tom… i veterám může být funkční. Je otázkou zda je dobře veteránama řešit pravidelnou dopravu…

Ic540
Host
Ic540

Už jen proto, že to jde rovnou na koleje. Určitě víte co. A to už tu tak deset let ne li více nemělo dávno být….

Jarek
Host
Jarek

Je dobře, že jednodušším jedincům a režijkářům béčko nevadí, ale prosím o vysvětlení, jak do béčka přetáhnete lidi z IAD.

Dalibor
Host
Dalibor

já nikoho nehodlám přetahovat, každý nechť sám zváží, co je pro něj výhodné. Doba kdy se veleo co kdo má dělat doufejme pomalu ale jistě odeznívá, byť tyto tendencě má spoustu „hlasatelů pravd“.

Jarek
Host
Jarek

Ok, ale to je jeden z motivů poměrně obrovských dotací směrujících do veřejné dopravy – odlehčit silnicím, snížit dopady IAD. Tam je béčko stejně platné jako kdyby Uber jezdil s wartburgama, žigulíkama a moskvičema a doufal, že tím někoho dojme.

Y.K.
Host
Y.K.

Dalibore, dalibore, přetáhnout cestující je o konkurenci módů a tom kdo čím je ochoten jet, nechápu, co sem motáte nějaké hlasatele pravd. Pokud někdo začně jezdit místo auta vlakem, přetáhl jste ho na svou stranu, z pohledu dráhy (což železnice potřebuje po dlouhých letech úpadku), děje se tak nabídkou služeb.

Destičkové vázání
Host
Destičkové vázání

Vždycky mě pobaví, jak je slovo „koženka“ a jeho asociace, pro některé lidi traumatizující. 😀 Tím spíše, když pak přijedou domů a kecnou do gauče, ze stejného materiálu, za který vysolili desetitisíce…

Paja
Host
Paja

Málokdo si ovšem sedá na svůj gauč, kde před ním seděly tisíce lidí, ten gauč je dost do černa (ač má být červený) a jsou na něm ostré švy po opravách. Já teda aspoň takovej gauč nemám.

Destičkové vázání
Host
Destičkové vázání

Jakou vypovídací hodnotu má argument, že na sedačce v hromadné dopravě seděly tisíce lidí? Je v tom nějaký rozdíl oproti látkovým potahům? Vlastně je. Ten koženkový můžete vzít savem, a umyjete z něj i přilepenou žvýkačku….

Ic540
Host
Ic540

I kdyby ta koženka ve vlaku vypadala stejně dobře jako gauč za třicet litrů doma. Určitě kousek od toho gauče nemá nikdo Hajzl kdy spláchne a hodí to sousedovi o patro níž na hlavu(koleje). Tato diskuze je už mimo mísu. Tak říkajíc. Aby si to uvědomili zastánci B vozů a podobně…

VRT
Host
VRT

S B+810 na věčné časy a nikdy jinak!

Dalibor
Host
Dalibor

Amen

AAA
Host
AAA

Škoda že Hurvínek s dřevěnou lavicí už nejezdí. Ostatně, sedět se tam taky dalo, že jo.

VRT
Host
VRT

Pěkně pod drátama na koridoru…

Dalibor
Host
Dalibor

on za to (hurbínek) přece nemůže že tam natahali ty ohavné dráty!!! :-))

Kinov
Host
Kinov

Vagony typu B jsou pro běžné rychlíky, které nejezdí více jak 140km/h docela v pohodě, problém je jen při extrémních vedrech, kvůli absenci klimatizace. Ale ani relativně modernější některé vagony typu Bmz klimatizaci nemají – jsou nasazovány zejm. na rychlíky Hradečan.

Petr
Host
Petr

Bmz bez klimy jezdí i na Ostravanech

MildaIV
Host
MildaIV

Se stahovacími okny není absence klimatizace zas tak velký problém.

Paja
Host
Paja

Ještě zapomínáte že kromě léta nejsou vhodné ani na zimu, protože buď netopí nebo topí naplno a clověk to okno musí otevírat i v mrazech.

Kinov
Host
Kinov

Ale to popisujete je už poruchový stav, není to principielní problém těchto vagonů. Porucha podobného typu nové vagony zcela vyřadí z provozu, ale jak sám zmiňujete, u vagonů „B“ je to řešitelné workaroundem v podobě otevření okna. Takže vagony typu B nejsou zas žádná katastrofa, jak se zda často prezentuje. Co je skutečná ostuda jsou motoráky regionova a obecně provoz na regionálních tratích – vozidlový park, stav infrastruktury, traťové rychlosti pod 50km/h atp.

a8n
Host
a8n

Pořád lepší než jejich deriváty Bee 272/273, které znají jen první stav.

Dominik
Host
Dominik

Pro mě je důležité, že to jede, že to nemá klimatizaci ani WiFi? Tak nemá, využívám vlak proto abych někam dojel, ne kvůli internetu.

HolyTrinity
Host
HolyTrinity

Jo, kdyby všichni na železniční dopravu koukali stejně jako vy, tak stále jezdíme koňkou. 😀 Nicméně 100 lidí, 100 názorů. 🙂

Dalibor
Host
Dalibor

no co, je bezpečná, ekologická, recyklovatelná, co máte proti koňkám?

Paja
Host
Paja

Ekologická?

LKB
Host
LKB

S tou bezpečností bych si nebyl u koňské dráhy jistý. Spíše právě naopak – víte kolik lidi zahynulo nebo bylo zraněno, když se jim překotil koňských povoz nebo dostavník? Nebo kdyz spadlo z koně? Nemám přesná data, ale věřte, že hodně… Prepocteno na počet jízd výrazně více než v autě.

Dalibor
Host
Dalibor

Mluvíme zde o koněspřežné železnici, neplést s jízdou na koni případne s dostavníkem.

LKB
Host
LKB

Rozumím, to mi uniklo. Hledal jsem a našel jsem např nehodu koněspřežné železnice uvedenou zde dole: https://www.casopisczechindustry.cz/products/lanska-konesprezka/
Ta vskutku tak vážná nebyla. Vlastně pro turisty nebo v zoo fajn.

Dalibor
Host
Dalibor

jo, žádný NOxy, a palivo je obnovitelný zdroj.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Jasně. Všichni chceme staré a strašné vlaky, které jezdí pomalu a jízdné neodpovídá poskytované službě. Fakt to nechceme jinak. Jsme totiž blbí.
Jenže když „dráhu“ využíváte v oblasti, kde to jinak nejde, máte prostě smůlu. A debaty jestli Bmz, Bgfdrz, ….. nechápete. Protože jako rychlík přijede Hydra nebo 843 a osobák, který má jezdit Regioshark, nahradí Regionova. Trvale. Jste v hajzlu a jdete do auta, které NENÍ levnější.
Jsem z Liberecka

Dalibor
Host
Dalibor

u auta závisí na pořizovací ceně a obsazenosti. Existují kombinace která vyjde ekonomicky zajímavě.

Dominik
Host
Dominik

Tak Hydra či 843 není nejhorší vozidlo.
Jo někomu se svět zhroutí, když přijede 814 jinému ne, vy jste asi holt první případ.

Jarek
Host
Jarek

Svět se nezhroutí, Dominiku, ale cestování sockou už přináší poměrně dost kompromisů samo o sobě. Pokud se k tomu musí ještě přidat hnojné vozidlo, tak to opravdu smysl nemá.

Liberecký dopravák
Host
Liberecký dopravák

Jedna velká pravda a myslím že pane Šrámku myslíte trať 086 která je jedna z mých dom. tratí 😂

Dominik
Host
Dominik

Neříkám, že opovrhuji novými vozy, jen se mi nezhroutí svět (jako některým zde), když přijede náhrada v podobě B 😉

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Vy to zjevně vůbec nechápete. O pár příspěvků výše jsem psal o tom, že někdo kňourá nad náhradou nového vozu Béčkem, ale v mnoha regionech je standart ještě horší, než ono Béčko a každému je to šumák. Kdyby tady u nás přijela ‚náhrada v podobě B‘, bude to zlepšení.

Jarek
Host
Jarek

Jo a že na tom část cestujících neumí otevřít dveře je vám asi úplně jedno.
Stejně tak sezení na lavici po 2×4…

Petr
Host
Petr

Aspoň to hezky po „Darwinovsku“ eliminuje stupidní cestující…Protože pokud někdo neumí otočit klikou a otevřít dveře, tak snad ani nemá právo na to, aby někam jezdil 😀

Třicátáprvní béé
Host
Třicátáprvní béé

To jste mi připoměl dnešní zážitek z Pantera. Malá holčina asi kolem čtyř let šla na toaletu, ale mamince se asi nechtělo jít s ní. Po minutě řev a volání maminky aby otevřela. Chudák si zmáčkla zamknutí wc a i přes rady všech kolem aby si ty dveře zase odblokovala, pořád řvala na celej vůz😉 A pan průvodčí neměl čas.. Ale šlo tu hezky vidět ten strach z toho, že by tam ta malá zůstala, tak po krátký době bouchání na všechny ty tlačítka si ty dverme sama odblokovala a otevřela si, tolik radosti jste neviděli😄 Až mi jí bylo… Číst vice »

Dalibor
Host
Dalibor

jojo klika je klika…. ale klice nepřeje čas tlačítkový… pokrok nezastavíš!!!

Paja
Host
Paja

A když si to dítě zamkne kliku a pak zpanikaří a neví jak to odemknout? Rovněž autentický zážitek.

Dalibor
Host
Dalibor

asi mám nadrůmerné děti. těm mým se podpobné trauma nestalo. A zamknutou kliku zevnitř odemknu díky hranolu, který kouká z druhý strany ven – klasika vlaková. Tj i kdyby se stalo, otevřu dveře v sekundě.

Jarek
Host
Jarek

Jste chodící příklad chodící modrogumní idiocie.
Vezměte svoji přítelkyni/manželku (jestli žádnou nemáte, požádejte maminku) a nechte jí otevřít dveře v béčku. Pokud se jí to nepovede, řekněte jí, že právě byla eliminována jako stupidní cestující.

Dalibor
Host
Dalibor

můžete mi říct v čem shledáváte obtížnost otevření béčka? vždyť je ten jedna úplně obyčejná klika kteriz stačí patřičně otočit. není k tomu ani moc síly třeba, dnes jsem to zkoušel. Úplně v pohodě. Neshledal jsem tam žádnou záludnost.

Jarek
Host
Jarek

Nestačí. Musíte kliku držet dole, stát jinde než na kusu podlahy (která se zvedne a odjede jinam) a k tomu vahou těla tlačit na dveře způsobem, který na první pohled vypadá, že po otevření dveří vyletíte ze dvou metrů ven. Jednou rukou bych to asi nedal ani já, takže věřím, že na to slabší lidi nemají sílu.

Ve vozech ze Studénky (Bt) to jde výrazně líp, ale Bautzen B je peklo.

Kajman
Host
Kajman

Jako stokilový chlap občas musím otevírat dveře béčka pořádným kopancem, jinak bych se ven nedostal. A k těm dveřím se dostat přes nějakou slečnu nebo babičku, která se s hrůzou v očích snaží dostat ven. Tak neplácejte nesmysly.

Dominik
Host
Dominik

Chudák cestující, kteří pamatují ještě starší vozy, které měly 2 kliky. Si tak říkám, jak oni se dostávali do vozů, když dnes některým dělá problém jedna klika.

Jarek
Host
Jarek

U béčka je problém dostat se těmi zalamovačkami z vozu.

Dominik
Host
Dominik

U Béčka je problém? Co teprve zalamovačky u rakouských Nmz

Dominik
Host
Dominik

Rakouských Bmz

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Vy máte režimku, takže zadarmo i koženka dobrá, viďte?

Petr
Host
Petr

Co je to režimka? Stranická knížka?

Zesp
Host
Zesp

Režijní cestujicí?

Chorobný prokrastinátor
Host
Chorobný prokrastinátor

Ještě že u nás, na Šumavě je svět tak v pořádku. Příchodem soukromníka totiž skončil komunismus i jeho koženky.

Rtep
Host
Rtep

Jo jo. A začalo jako co? Hlučné staré motoráky se záchodama, které leckdy nesvítí, jindy nejdou ani zavřít. V celém voze místo tak na deset batohů a deset háčků na kabáty. Nefunkční klimatizace a ve spodní části vozu často v zimě nefunkční topení.
Ten soukromník, to je tedy opravdu pokrok :-))

Třicátáprvní béé
Host
Třicátáprvní béé

Ještě jste zapoměl na absenci stolečků, když tedy nejede 628 🙂
Ovšem Béčko stolečky má, teď je jen na každym jestli má odvahu na to sáhnout😉

Tronda
Host
Tronda

V béčkách není klima vůbec, ale platí tam režijka, tak je to v pořádku. Ostatně, když nedodržují standardy ČD, tak proč by měl někdo jiný.

ketchup1970
Host
ketchup1970

Kdyby ty režijky nebyly, byl byste v zadeli….

HolyTrinity
Host
HolyTrinity

Já to nechápu. ČD už roky vědí, že Bčka nejsou schopny vyřadit a nahradit a stejně se okolo toho každý rok udělá šaráda a je hrooozný překvápko, že se koženky znovu objevují. Kdy už se konečně něco hne? Minimálně by pomohlo pár (desítek) zachovalejších Béček rekonstruovat. Koneckonců možnosti tu jsou. Poláci například udělali z tohohle (https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bdnu-111A.php) tohle (https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bnouz-174A.php). V souhře s probíhajícími přestavbami Bdmtee by to minimálně zachránilo časté náhrady na Ex1, Ex2, Ex7,… vlastně na všech expresních linkách. Ale ne, ne, ne, budeme čekat na vozy, které přijdou nejdříve v 6/2021 (a stav vozového parku stejně nezachrání) a každý… Číst vice »

Josef22
Host
Josef22

„Ale ne, ne, ne, budeme čekat na vozy, které přijdou nejdříve v 6/2021.“
Modernizovat Béčka nemá smysl. Bdmtee už potenciál má, a ta rekonstrukce jde udělat krásně (jak jsme mohli nedávno přesvědčit). Akorát by to chtělo, aby kraj požadoval klimatizaci.

„A víte co bude teprv sranda? Až bude první úsek VRT, ale bude se na něm jezdit 140 km/h, protože se na expres muselo nalepit nesmrtelné B.“
A víte, co bude teprve sranda? Že žádná VRT minimálně do roku 2030 nebude. 😀

Dalibor
Host
Dalibor

já bych se VRT nebál ani v delším časovém horizontu, pokud vůbec…typuju 2050

HolyTrinity
Host
HolyTrinity

Jistě, mohu jen souhlasit. Reko Béček měla smysl tak 10 let zpět. Nicméně i ti Poláci vytáhli kopřiváky (pro zájemce – fotky odstrojených i hotových vozů jsou na fb stránce Baza wagonów kolejowych) a udělali z nich mnou zmíněné vozy 174A. Jeden vůz pro PKPIC vyšel na cca 27,5 milionu (vnitřek komplet nový, včetně výměny podvozků), nové vozy od Siemensu skoro 60 milionů/ks. VRT po roce 2030 nemění nic na tom, že v té době po železnici ještě budou jezdit minimálně humanizovaná B a pár B251 (ex. A), pokud vedení bude stejně namrzlé jako teď. Je to sice dost pesimistická… Číst vice »

Trnka
Host
Trnka

No berme to tak,že RETRO je dneska prostě v módě. Spousty lidí se rozplývá nad starými stroji a když se můžou povozit starými vagóny měli by toho využít. Důležitá je přeci bezpečnost a dodržení jízdního řádu. Tak hurá na prázdniny.

Bart
Host
Bart

„jezdí často ještě v původní zelenobílé barvě“ a proto už je jen jedno provozní zelené B… Pane Sůra, zase neověřené informace.

Panelák
Host
Panelák

Na Budějovice jede zelenobílé BDs každou chvíli. Jestli je provozní jsem nezjišťoval.

Josef22
Host
Josef22

No, vtipnější je, že v citaci to říká i sám p. Šťáhlavský. Tak možná si spletl značení a myslel i například jiné zelené vozy, které se dají běžně spatřit? (Bdt?)

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jenže to by úderníci museli vědět, co to je citát.

Petr
Host
Petr

Jako řadový cestující se o způsobu dopravy rozhoduju podle určitých parametrů. Když si koupím jízdenku na vlak, u kterého bude uvedená klimatizace, wi-fi a velkoprostorový vagon, a místo toho přijede tenhle šrot, tak prostě příště pojedu autem. A jako řadovému cestujícímu je mi úplně jedno, jaká je příčina. Mimochodem pokud klimatizace ve vagonech nezvládá víc než 30 stupňů, tak to není klimatizace.

Haha
Host
Haha

Ano. Jenže tohle někdo musí zaplatit a to se tak nějak nechce.

Jarek
Host
Jarek

Kam jdou ty miliardy za „prodej“ nádraží?

Dalibor
Host
Dalibor

já bych věděl! něco jako černá díra…

Haha
Host
Haha

Miliardy za prodej nádraží? ČD počítaly s 8 MLD, dostaly 3.1 MLD, což je částečné umazání vnitřního dluhu. A použily to třeba na splacení railjetů… Nebýt spolupráce s ÖBB, nikdy by u nás nejezdily, nezaplatily by se.

Haha
Host
Haha

Oprava. Je to 3.3 MLD. Pro další porovnání: je třeba těch 50 vozů na Budapešť. Nic moc extra za to nekoupíte…Dílčí zlepšení.

ketchup1970
Host
ketchup1970

Jel jsem v září vlakem k moři do Agde. (F). Cesta probíhala v klidu jen po hranice CZ/A, pak NAD do LInze pak 4 hodiny NighJet výluka , NAD , autobus NAD se hned za městem pokazil, NAD za NAD, v Zurichu o dve hodiny později. Místo ICE z Zurichu do Basileje náhradní souprava z osmdesátých let, nevyfotil jsem si řadu ale něco jako ELefant s padacími záchůdky na 160km/h. Z Basileje do Strassbourgu rychlík s pohodlnými velkoprostory ale taky bez 220V a s gravitačním WC. a zpoždění samozřejmě. V Nancy jsem byl u přátel za 25hodin , autem z… Číst vice »

Dalibor
Host
Dalibor

mo vidíte kdyby vše fungovalo nemáte tolik zážitků a námětů na vyprávení! a pak že je bordel jen v ČR, není.

hoholu
Host
hoholu

jako retro OK, nedávno jsem jel Bd z Letovic do Brna(R19), až na špinavý interiér a okna + typický hluk při brždění vcelku fajn

Patrik
Host
Patrik

Myslím, že tohle už nikoho ani nepřekvapí.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Nejsou vozy, nejsou lokomotivy. Za vším jsou nejspíš penize. Vozy jezdí na R Wydmy (a nejen tam,ale i na dalších vnitrostátních vlacich v PL), no a v Gizycku (Mazury) včera vedl vlak brejlovec v barvách ČD. (do Olsztyna). Takže vozy i lokomotivy jsou, akorát v Polsku.

Novotny
Host
Novotny

Dobry den, ona ta situace je trochu jiná. Dráhy vagony mají, ale nestarají se o ně, jak mají. Je to vidět například na nádražích v Plzni, Třebové, Pardubicích, Brně atd., jak jsou prázdné vagony odstavené a nikdo neřeší jejich stav, namísto, aby byly vhodně použity. A to se ví každoročně, že bude potřeba více vozů. A taky proč ČD půjčují vagony do Polska a na Slovensko na jejich vnitrostátní linky a pak to chybí u nás. Co se týče lidí, dopravce je řádně nezaplatí a zavádí úsporné opatření v personalistice, a to nové lidi nepřivede, spíš odradí. A pak si… Číst vice »

Josef22
Host
Josef22

Jenom ze zajímavosti. O jakých vozech v Plzni mluvíte? O těch, co stojí na ON? Ty A, AB, B?
Pak je tady výjimka a to jsou vozy odstaveny u nástupišť (řádově sotva 10 vozů). To je obvykle souprava pro R nebo posilové vozy pro Expresy a ty tam nestojí jen pro parádu, ale čekají na „svojí jízdu“.

LKB
Host
LKB

Když jedu z Brna do Prahy vlakem, tak pokaždé vidím po levé straně před Českou Třebovou HODNĚ vagónů na nějakém záložním nádraží, které vlak objíždí na náspu a přes most táhlou levotočivou zatáčkou. Stojí tam neustále ty stejné, čas od času možná nějaké přibudou, nevím. A každým rokem se jejich stav zhoršuje. Nevim, zda tam probíhá péče řádného hospodáře, resp. komu to depo patří. Předpokládám, ze může byt tip pro redakci.

Luke
Host
Luke

To „záložní nádraží“ je plné vozů určených ke šrotaci. Železniční hřbitov. 🙂

LKB
Host
LKB

A proč tam tedy některé průběžně nezmizí? Šrotace neprobíhá?

Dalibor
Host
Dalibor

nejsou lidi. šrotace pokračuje, ale jde to pomalu. kolejí je dost tak se skladuje „zadarmo“. z něčeho se nejdřív „párají“ náhradí díly atp.

jirka
Host
jirka

lidi jsou jen by musel zaměstavatel dobře platit, to by zájem byl hned
já tedy nevim jak vy ale za minimální německou hodinovku by se nepochybně zde dost lidí k práci ochotných našlo no ne??

Na základě rozhodnutí Komise ke stanovení minimální mzdy dochází s účinností od 1.1.2019 ke zvýšení minimální hrubé mzdy v Německu ze současných 8,84 EUR za hodinu na 9,19 EUR za hodinu.

což je cca 234 kč/h

dizgrafyq
Host
dizgrafyq

Pamatuji si, že někde kolem roku 2011 se objevily první články, předpovídající brzký konec vozů čady B. Humanizace prý byly jen dočasné řešení, přičemž nehumanizované kusy měly být vyřazeny během dvou, tří let. To se potom recyklovalo každý rok, přičemž se jen posouvalo datum vyřazení vždy o rok až dva 🙂 Něco jako dokončení české dálniční sítě. Takový evergreen. Každý rok se pláclo nějaké datum a všichni se tvářili, že tomu věří a přitom všichni věděli, že je to sci-fi. Snad až loni jsem poprvé slyšel přímo od ČD, že s béčky se počítá i do budoucna a budou nás… Číst vice »

Haha
Host
Haha

Konec se mi jeví jako možný mezi lety 2022-2025, dají-li ÖBB…

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

A pokaždé se k tomu strhne vášnivá diskuse „odborníků“ 😀

Partneři



CSCARGO