Návrat do devadesátek. Praze se nelíbí rušení maximálních cen u taxi aplikací, obává se zdražení

Naháněč taxislužby na letišti. Foto: Zdopravy.czNaháněč taxislužby na letišti. Foto: Zdopravy.cz

Podle ministerstva jsou v případě aplikací obavy z předražování jízd už zbytečné.

Odebírat
Upozornit na
guest
95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindra

Aplikace je záruka, že dorazí nádeník z východu leckdy bez
platného víza s ŘP mimo EU , přelepenými nálepkami taxi na okně vozu a pod. (zákazník by si měl ověřit je-li nálkepka k příslušnému vozu evidována na stránkách MD, někdy řidiči tvrdí, že jezdí za kolegu apod.). Korupce politických stran od těchto bohatých a všemocných organizací je na snadě. Dříve byl povinný místopis, psychotesty, parametry vozu apod. Záchyty těchto podvodů se nezveřejňují , proč asi.

SYN

Nevím jak v Praze, ale v Brně se ještě nedávno město snažilo cestou soudního sporu zakázat činnost smluvních služeb… tehdy neměli starost o dostatečné konkurenční prostředí???

A k té usurpaci moci – čím to že úroveň magistrátu města je „tak akorát“ na to regulovat v tomto prostředí, proč město usurpuje moc městských částí jednat tak jak uznají za vhodné?

Klondajk

Mně vždy vadí, že „ministerstva rozhodlo“.
Ministerstvo je u mně budova. Přece ten nápad nedostal výtah nebo kredenc v kantýně. Konkrétně který odbor, který úředník s tím přišel? Nebo někdo dal podnět? Písemné? Smrdí to.

Frantík

„Nebuďme slušný, řekněte jméno.“

hroch.obojzivelny

Předpokládám, že ministerstvo se vyjadřuje ústy svého mluvčího a ze kterého kredence myšlenka pochází se nedozvíme.

none

Na letiště vlakem. Již brzy.

Nemel

Jú, návrat do devadesátek. Omládli jsme, ó Adonai!

Franta

Pokud se regulace maximalnich cen nezrusi, Praha zkolabuje, protoze bude protest taxikaru kazdy den, dokud Hrib neodstoupi. V lednu pro ne neni prace, takze casu na to, aby byla praha zablokovana pernamentne, bude dost. Taxikarum se zacnou „porouchavat“ auta na vsech hlavnich tazich najednou. Dost bylo komunismu. Taxi neni pro socky. Od toho je tu mhd.

Gajda

Hlavní problém stále trvá. To, že když skončí fotbal na Letný a budu chtít do Hloubětína, zrovna levný to nebude je jasný (alternativa) a asi úplně levný nebude (klasický taxi). Pokud mi ale řekne, bude to za cca 450 a pak podobnou částku bude chtít, nevidím v tom problém. Stejně tak, pokud odsouhlasím jedničkovou Zafiru v aplikaci za 500. Problém Prahy je, že je spousta banditů, ke kterým nasedne turista, řekne kam chce a 2 kilometry stojí 1200. A s tím zatím nedovedl udělat nikdo nic. To jediný stojí za to řešit. Pokud si někdo řekne 99 za nástup a… Číst vice »

ANONYM

Zruste regulaci pro vsechny a bude klid. At si kazdy zakaznik dohodne cenu za jizdu.
Snad ma svuj rozum a bud se dohodne na cene co je ochoten zaplatit nebo nedohodne a popojde k dalsimu. Taxiku je dost. Neustale omezovani ceny, ktera uz davno neodpovida nakladum. A trh by se procistil. Ze soucasny regulovany ceny clovek neusetri na novy auto stredni nebo vyssi stredni tridy….

Průvodce původní Aleš

Pokud je ve voze taxametr, cena se „nedomlouvá“, ale vyplývá z taxametru při dokončení cesty. Asi si nepamatujete, jak někteří taxikáři měli desetinné čárky na dveřích z magnetů a když jste nastoupil, kolega jí sundal a rázem bylo z třeba 30,00 3000.

JAJV

Naprosto v pořádku, není možné, aby taxi bylo levnější než MHD jako tomu teď často je. I když pardón, taxi to není, taxikář zná město a má auto technicky v pořádku a po Praze nepotřebuje navigaci… To co se za taxi jen vydává U a B tak je jen parodie a finančně je to otroctví. Cena by měla být buď pro všechny stejná, někde na úrovni 50kč/km nebo stanovit minimální cenu někde kolem těch 45-50/km protože jinak to službu nejen degraduje, ale vede i k jejímu nadužívání, což způsobuje, že je hodně zbytečných aut v ulici, ty auta by tam… Číst vice »

Michal

Na jednu stranu máte pravdu, na druhou stranu už moc ne. Vždyť je to volba toho člověka jestli chce jít jezdit taxislužbu nebo přes aplikaci. Nedávno když jsem byl taky řidičem přes aplikaci mi frajer co jezdí taxislužbu říkal, že to co já vydělám za den, to on má za jednu jízdu. No tak raději si objednám auto přes aplikaci, než nějakého taxikáře, který bude mít jízdu za mnohem víc peněz. A co jsem zjistil tak i přes aplikaci se dá v pohodě po Praze někam dostat. Že člověk neumí jediné slovo česky a nechápe jak funguje navigace, to už… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

„Nedávno když jsem byl taky řidičem přes aplikaci mi frajer co jezdí taxislužbu říkal, že to co já vydělám za den, to on má za jednu jízdu.
No tak raději si objednám auto přes aplikaci, než nějakého taxikáře, který bude mít jízdu za mnohem víc peněz.“
Takže Vy dáte dobrovolně, rád a ochotně za jednu jízdu taxíkem po městě svůj celodenní plat? Netrolíte tu náhodou?

Kozor24

Není třeba zavádět minimální cenu, stačí zavést že taxi auto ( i přes aplikaci) bude maximálně 5 let staré a bude aspoň střední třídy, řidič bude mít český řidičák bude mít ŽL nebo bude řádně zaměstnán a hlavně dispečink i aplikace bude odpovědná za svoje řidiče

Air Traveller

Auto max. 5 let staré .. to není moc ekologické.

Air Traveller

Prosím vás, v jakém vesmíru je taxi levnější než mhd? a ještě „často“?

Jaroslav

To chci vidět toho taxikáře,co zná v Praze přes 2200 ulic, ví přesně, která je jednosměrná a kterým směrem. Vím jak probíhali zkoušky z místopisu a odhadnout vzdálenost by dokázalo i polovina těch šílených uberaku. Ano, taxi má být pro komfort a když někdo spěchá jeho problém, měl na to myslet dřív a nespěchat. Nebo zaplacený magistrát, vypínání radarů pro taxikáře atd. A o co jde taxikářům teď? Znovu jenom aby okrádali, lhali a neodváděli prachy, aby mohli vydělávat to co mají alternativní taxikáři za týden tak oni za den.

Kozor24

Tvl vy jste úplně mimo, to zrušení cenového stropu je právě jen pro aplikace kde je cena dána dopředu

Jaroslav

Ano klidně, protože občas se ty zakázky vůbec nevyplatí a u klasických taxikářů by vás nechal tak nastoupit a ste na ceně zakázky alternativní služby.

patology_chef

A já sem vrazím radikální myšlenku: u taxislužby nemá být regulace ceny shora, ale zdola. Magistrát by se měl snažit hlavně o svoje investice do městské dopravy. Čím levnější taxi, tím méně atraktivní veřejná doprava + zahuštění provozu v obytných čtvrtích. Taxi je privátní služba pro pohodlí cestujícího a podle toho má být ve městě zdaněno a hodnoceno. A městská policie, pokud Praha něco takového ještě má, by měla konečně řešit parkování těchhle aut. V létě i v zimě v noci je naše ulice plná boltů a woltů, čekajících na kšeft, všichni volnoběh, stoletý diesel, smradu jak na ploché dráze… Číst vice »

Michal

No a jestli vám to vadí, tak jediná možnost je zavolat na policii a nahlásit takové jednání, mám pocit že pokud ta není zrovna malá za to že někdo někde znečišťuje svým nastartovaným autem okolí 😖.
Musíte proto udělat něco vy taky 😉

Air Traveller

Takže to začne tím, že taxi je moc levné a skončí to tím, že kdo má víc, jak 1+1 tak taky bude zdaněn?

Tu touhu zdanit všechno, co maj ostatní, ale sám na to nemám … to mi připomíná padesátky.

Pezos

Sociálních inženýrů obdivujících padesátky je tu dost.

Jaroslav

Já vůbec netuším, proč v dnešní době volného obchodu je nutná regulace cen na služby, které nejsou primárně určené pro všechny a jsou i jiné alternativy dopravy. To je jako nařizovat někomu jeho cenu bez ohledu na to co poskytuje. Ať si posvíti na dodržení pravidel a podmínky přepravy. A kdo chce jezdit dráž a má na to ať si jezdí. My taky nezasahujeme do výšky jejich platů a jestli má pán Hřib nějaké kšefty s pofidérnimi taxikáři ať si je prosazuje jako firemní dopravu z magistrátu a určuje jim ceny tam.

Kozor24

Jednoduchá odpověď zní že magistrát není schopen dlouhodobě vymáhat dodržování pravidel

Jaroslav

Tak k čemu jim je taxitým, neustále kontroly atd. Dlouhodobě s tím bojovali a nemohli udělat nic. Taximafie měla všechno pod palcem, místa ke stání, policii, úředníky a když ste zastavil vedle nich nebyl problém vám vyhrožovat propíchnutím pneu nebo ukázat zbraň za pásem. Tak to je jenom přehled, jak to došlo daleko. Dnes jak by se nic nezměnilo. Tolerováno nepřiměřené stání, vjezdy, K+R, atd a třebas ten oficiální taxi lákající na letišti mají asi taky ty slušný taxikáři, který si potřebují poctivě vydělat a nemůžou se uplatnit normální cestou.

Juraj

Já zase nechápu, proč má ústřední orgán veřejné moci potřebu odebírat kompetence samosprávě, která se může rozhodnout podle místních podmínek.

Problémy s předraženými taxi v Praze léta byly a způsobovaly nemalý reputační problém. Když je taxi a priori regulovaná služba (licence, standardy), pak je toto hrozně divný krok.

MP22

No problém… Slyšel sem že turisti, kteří jeli z Hlavního na Staromák taxíkem, zaplatili třeba 1000, ale potřebujeme takové turisty, kteří nejsou schopni využívat veřejnou dopravu a zaplevelují samotné centrum stovkami aut? Hele ani ne, ať je klidně natahují a takový sem nepřijedou… Praha rozhodně nemá problém s nedostatkem turistů, přijedou jiní

MP22

… méně líní a chytřejší….

To je jak s ruličkáři. V jakým vesmíru si směním prachy s nějakým cikánem na rohu, namísto toho abych šel do směnárny nebo používal revolut? No když sem takovej primitiv, že tímto způsobem přijdu o prachy, tak co si zasloužím? 😁 A takový lidé sem asi taky nejezdí úplně za uměním ale spíše za weed shopy a ty tu taky nepotřebujeme… Trh si vyřeší všechno 🙂

Kozor24

Mě spíš zajímá kdy magistrát zavede max stáří vozu pro taxi ( aplikace i klasický taxi) dále povinnost mít český řidičák, povinnost ŽL nebo zaměstnání ( žádný dohody ) a tak dále

Michal

Ale třeba Bolt co vozí lidi, tak tam stáří vozu je maximálně do 20 let, pak už dotyčný s takovým autem rozvážet lidi nemůže 🤨.
Jinak pokud auto splňuje technické podmínky tak by neměl být někde žádný problém.
No a jestli chcete jezdit moderními vozy, tak si musíte stopnout nějaké taxi na silnici kde to auto bude odpovídat ceně a pak zaplatíte třeba i 500 za pár kilometrů jízdy 😁, když byste chtěl novější vůz 😖

Kozor24

Tak to je výborný 20 let staré auto na taxi vám přijde v pořádku, jasně 15 let stará ovce v nafte za volantem uzbek ale hlavně že to stojí pár korun. Najednou nevadí emise!

MP22

To je všechno na tobě, když si dáš v Boltu economy, přijede Igor co neumí česky a jezdí jako prase ve starém passatu. Když si zaplatíš business, přijede Václav v obleku v novém Superbu. Je to jen na tobě…

Kozor24

Starý passat nemá na taxíku co dělat, teda u nás v kocourkove může ale to je zas jiný příběh

Air Traveller

Proč by nemohl být 7 let starej passat na taxíku?

Petr

Proc max stari vozu? Si zaplatte za premiovou taxi sluzbu a budete mit novy auto. Mne je fuk jestli tech par kilometru jedu v Tesle nebo ve Felicii, tak proc mi to chcete zakazovat?

Kozor24

Aha takže tady najednou emise nevadí! Buď mazejte do MHD nebo zaplatit pořádné taxi co nečoudí jak Chvaletice

SYN

Perfektní – vám nevoní ten taxík co je poblíž, takže si raději „ekologicky“ zavoláte ten co pro vás pojede z druhého konce Prahy… a ještě to budete prohlašovat za ekologické… 🙁

Kozor24

Tak znova, jen proto že chcete ušetřit pár korun budou město zamorovat staré plečky v nafte? Doufám že brzo bude povinnost že taxi ale i kurýrní auta budou povinně plnit normu euro 6

Petr

Hele jestli euro 6, tak klidne, ale pro vsechny bez vyjimky. Ale to vas pak muzu prenechat Motoristum, at si vas sezerou sami.

Michal

A to jsem si ani nevšiml že vám ještě vadí dohoda o provedení práce 😱. Ono mít živnostenský list není úplně sranda. Jednou jsem ho měl, kde jsem dělal za celkem dost peněz. Pak jsem změnil firmu a začal jsem mít jenom normální cenové podmínky na výplatu a najednou za odvody šlo 50% z výdělku a hodně procent taky za pohonné hmoty 😱. Tak jsem to musel ukončit, tu živnost, protože za chvíli bych si musel ještě brát nevratný půjčky 🤨. Takže pak v takovém případě je dohoda o provedení práce jediná normální volba. Za to že to někdo zneužívá,… Číst vice »

ANONYM

Nikdy. Je zajima jen dodrzovani regulovany ceny. Nic jinyho.

Kozor24

Tak všichni víme že cenový strop už dávno uber i Bolt překračuje když je velká poptávka ( ano dá o tom zákazníkovi předem vědět) takže tohle je jen ustupek nadnárodním aplikacím aby přestal magistrát pokutovat řidiče pokud je při tom chytí

Michal

No ale právě u aplikací asi těžko může pokutovat řidiče když si ten řidič tu cenu nevymyslel 😱.
To je jako kdybyste v krámě chtěl pokutovat pokladní za to že mají v obchodě vysoké ceny 😅

Kozor24

Výborně takže je v pořádku že udělám sídlo někdo mimo ČR a vesele si porusuji vyhlášku.

Air Traveller

A proc musime mit „maximalni limit“? Neni to malinko prezitek?

Jeho zrušení je v pořádku.

Roman

Klasický postup UBERU , nejdřív zlikvidovat konkurenci a pak zvýšíme ceny tak že se normální člověk ani nebude moci svést !!!!

Tomáš R.

Svést se budete moci určitě i nadále, kolikrát denně budete chtít. Se svezením už to možná bude horší:-).
Uber těžko zlikviduje konkurenci, možná tak na letišti. Jinak mám ale pocit, že v konkurenčním boji s Boltem rozhodně tahá za kratší konec.

rodilyslavkovak

Svést se budeme moct v mrkající a červenající se lanovce od Marešový 🙂

Air Traveller

Vedlejší efekt toho, že zvednou ceny, je ale ten, že se zase ta konkurence objeví… jeden ze základních pilířu tržní ekonomiky.

DavidS

Kdyby ta „konkurence“ byla poctivá a neokrádala turisty, tak žádný uber neměl nikdy šanci.

XXyy

Opět standardně se pan Hřib stará o to o co nemá, díky Uberu a Boltu se ta lúza taxikářská stáhla.

Roman

Nevím jak moc to v Praze sledujete , ale právě tato lůza šla k Ubru jezdit !!!

Vasek

At si řídí kde chce, ale přes Uber/Bolt nikoho neodrbe..

Michal

No šla, ale o tom to není 🤨.
Bylo to o tom že řidiči normální taxislužby si navyšovali peníze za jízdu, což u žádné aplikace nejde, tam zákazník platí tu cenu kterou vidí u sebe na displeji A je jedno že s ním řidič oběd jde Prahu třeba pětkrát, to už je problém řidiče 😁

tiburon

Je fascinující, jakými pseudoproblémy se Ministerstvo financí v současné situaci ČR zabývá. No při neustálém žvanění pana ministra o přezaměstnanosti ve státním sektoru, by bylo záhodno, aby začal v odborech svého ministerstva, zvláště v tom sledovacím… nota bene, pokud závěr zní, že obce budou moci určovat maximální ceny už pouze u klasické taxislužby (t.j. regulace se ruší jen u části segmentu).

Petr

Tvl, zastupitele at jdou k sipku. Jedine Uberu (a dalsim podobnym) vdecime za tu vyraznou redukci taxikarsky mafie, ktera tu v poslednich deseti letech probehla. Neschopnej magistrat s tim nebyl schopnej udelat nic, tak at se do toho proboha nemontujou zas.

Demokracie

Nerozumím. Tohle je pro prospěch jen par nad národních společností. Přináší úplně nic Čechům. Nepoužívám tradiční taxíky ale aspoň tam peníze zůstávají v Česku. Česká firma nemůže vyrobit konkurenční aplikaci a to z důvodu jak fungují procesy v search engines a app stores které nejsou české ani evropské a pomáhají specifickém společnostmi v tomhle sektoru. Je to téma na dlouho..

Tak pokud to nikomu noc nepřináší kromě par nad národních firem co tu operují tak mám dvě otázky:
1) kdo a proč začal tohohle tlačit
2) co to přináší Česku, to chci slyšet (vím odpověď ale tak dam tomu šanci)

Samo

České firmy majú kvantum aplikácií v app storoch. Vrátane taxi aplikácií (Liftago).

Ad 2: Prináša to Česku vyššiu kvalitu taxi služieb pre zákazníka.

Tom

Řidiči jsou místní (nemyslím tím nutně Češi), apka je zahraniční

vbba

Hřib má oprávněnou obavu, že se znovu vrátí astronomicky vysoké ceny taxi do historického centra Prahy + ješte z Hlavního nádraží apod. Je stále dost cizinců, kteří nepoužívají aplikace v telefonu a berou si taxi na ulici. Je to jediná možná ochrana před těmi, kteří účtovali i tisíce Kč. za 1Km.
Ti kteří používají aplikace, a je jich drtivá většina tuto “ochranu” nepotřebují.
Těch několik (stovek, nebo tisíce lidí, kdo to asi tuší, že), kteří byli okradeni, na svou zkušenost z Prahy nevzpomínají v dobrém.

Klabavátor

Před tou zlou nadnárodní aplikací tu byli jen domácí zlodějí a podvodníci. Česko z nich nemělo ani korunu, všichni s daňovým přiznáním na 0 Kč, kapsy plné nezdaněného cashe. Ojebávka cestujících hned po příletu, to dělalo krásný první dojem z naší země. To chcete vrátit?

jokerspoker

Vím, že to není taxislužba, takze jsem OT, ale za mne obyvatele Modřan je preferovaný způsob cesty na letiště Car4way. Poslední 4 jízdy byly všechny do 300 CZK, nejlevnější nabídka z taxi aplikací byl Bolt za 680. Ale chápu, taxikář taky potřebuje platit složenky.

Průvodce původní Aleš

Výhodou je také, že taxikář nezabírá místo ve voze (pokud jedete ve čtyřech s plnou polní, tak už je znát, že je kam dát zavazadla, která se nevešla do kufru).
Problém ale může nastat v případě nehody. Než se to vyřeší na místě, tak může uletět letadlo.
Na cestu domů bych s tím neměl problém, ale obvykle přiletím po minimálně 20 hodinách na cestě a to se mi nechce nejen chodit do garáží si půjčit auto, ale ani řídit.

Vasek

Souhlas, po příletu to mám podobně. Další věc je, že kdybych přiletěl až někdy večer, tak budu tak 10-15 minut kroužit po okolí domova a hledat kde odstavit auto. A na to náladu nemám.

Michal

Jenom 10 až 15 minut, tak to jste asi na dobrém místě, protože kolikrát v Praze po 23:00 nejde nikde zaparkovat ani za 4 hodiny 😖

Michal

No jo, ale třeba když dotyčný nemá řidičský průkaz tak je určitě lepší použít na přepravu nějakou aplikaci 🤨.
Jinak vždycky když vidím tyto sdílená auta, tak mám hodně velký strach.
Většinou aspoň co jsem viděl za jízdy po Praze, Tak to jsou jen majitelé řidičský průkazů, kteří jedou jednou za dlouhou dobu autem.
Každou chvíli mi nějaké sdílené vozidlo nedá přednost, asi si myslí že by to kdyžtak zaplatila ta společnost 😆.
By se pak divili kdyby museli platit škodu na autě za úmyslnou dopravní nehodu 😁

rodilyslavkovak

Dle Hřiba ovšem není k oklešťování pravomocí obcí obcí důvod.

Inu, liberální „demokrat“ v pravém slova smyslu

ANONYM

Hrib nekolik let mele, ze chce umoznit nadstandard v taxisluzbe, zatim proto neudelal jediny krok.

basteilubbe

Stanjura: Ano, je tu oligopol, ale konkurence je dostatečná. Země, kde může ministra financí dělat někdo jako tenhle pán, nemá budoucnost.

MajsterN

I duopol si může konkurovat, když jsou obě firmy dostatečně agresivní. Ale v Česku se to neděje běžně.

jaroslav.dohnalik

Takže „Kopec za dva litry“ bude legální. A co třeba nějaký paušál z letiště do města apod.? V některých metropolích to takhle funguje. Jde hlavně o ty podvody, které Praze nedělají dobré jméno.

Hasler

Je fakt i na malém letišti v Gironě, kde jsme letos byli, tak měli na totemu u stanoviště taxi jasně označenou cenu do jaké oblasti se za kolik jezdí a světe div se, opravdu to tolik i stálo a je to jednoduché a plně funkční řešení. Člověk nemusí na informace, nic hledat, vše bylo krásně přehledné.

Vasek

Bari to ma podobně, myslím že to bylo 25e do centra, ale zase tam neexistuje Bolt/Uber nebo nejaka lokalni varianta. Nadruhou stranu, Praha je daleko větší, musela by se rozkouskovat na daleko víc oblastí. Což by snížilo přehlednost především pro turisty, kteří by řešili v jaké oblasti mají hotel. Další věc jsou ceny, kdyby to bylo třeba podle čtvrtí, tak bude rozdíl jestli na Vinohradech budete bydlet někde u Miraku nebo na Želivského, a taxi služby by určitě lobovali za cenu co nejblíže nejvzdálenějšímu bodu v oblasti. Osobně preferuji Bolt/Uber apod. kde vím taky hned cenu a můžu se podle… Číst vice »

Michal

Ale jednou mě to taky takový řidič přes aplikaci zkoušel, že prý jel delší cestu, vůbec jsem to neřešil dal jsem mu ty peníze co jsem viděl na displeji, že to bude stát a to jsem taky zaplatil.
I kdyby řidič jel 10x kolem Prahy, tak je to jeho problém a platí se pořád ta cena která byla uvedená při objednání 👍

Michal

Ano, pokud ty lidi dělají pouze to že vozí cestující.
Tady frajeři vozí cestující a když padne vysoká poptávka na jídlo, tak se přepnou a jdou vozit jídlo a pak si v tuhle dobu zkuste objednat přes aplikaci auto s řidičem.
Já osobně jsem před covidem jezdil z letiště do Modřan za 600.
Teď tady někdo psal že to je za 680 Kč, ale když bude vysoká poptávka na jídlo a tím pádem málo řidičů, kteří vozí cestující, tak cena může být klidně dvakrát tak velká 😁.
Pak je tedy potřeba sídla někam počkat 😉

Adam Ř

Cenový strop opravdu nemá fungovat jako ochrana před zdražením, ale jako ochrana před podvodem

Tomáš R.

Reálně mi vychází u Boltu cena za posledních pár jízd okolo 30 Kč/km. Takže docela dost pod stropem. Tak si nemyslím, že by byl úplně důvod, aby po jeho zrušení ceny šly nahoru. Boltařů, Uberářů a dalších je tolik, že si hodně konkurují navzájem a zdražení by jim v konečném důsledku moc nepřineslo. Je obrovskou výhodou těchto aplikací, že zákazník zná trasu i cenu dopředu a neplatí nic přímo taxikáři, takže odpadají ty ponižující a nedůstojné debaty o ceně a přemýšlení o tom, jakým způsobem se oteplákovaný pilot za volantem snaží cestujícího odrbat. To je velký pokrok. A skvělé taky… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Osobně preferuji Liftago. Vypadne mi seznam vozů, křestní jména řidičů a nabídnuté ceny. Sice mi ta appka funguje jen v pár městech v Česku, ale jsem spokojenější, než kdybych jel s Uberem nebo s Boltem.

Tomáš R.

Ty jsem ještě nezkoušel. Uber mě několikrát zklamal (auto přijelo podstatně později, než původně aplikace hlásila), takže jsem zakotvil u Boltu a jsem spokojen.

Vasek

Ale Liftago funguje na principu taxametru v appce, (nabídne orientační cenu napr 200-350 Kč) nebo se to změnilo? Naposledy jsem jel Liftagem před několika lety.

gotop

Nabízí přesnou cenu předem.

Průvodce původní Aleš

Jak píše gotop, cena je jasně daná. Předpokládám, že kdyby došlo ke komplikaci na cestě nebo bych si vyžádal jet delší cestou, tak by tam asi k úpravě dojít muselo.
Cena je tedy u každého taxikáře jiná, vybíráte si podle ceny, typu auta a jeho stáří. A předem víte, zda řídí Karel nebo Abdullah 🙂

Pezos

A taky platilo, že Liftago (na rozdíl od Uberu a spol.) mohli od začátku používat jen licencovaní taxikáři, ne?

Průvodce původní Aleš

Přesně tak.

Demokracie

Teď koukám že mě Bolt účtoval víc jak maximum když pršelo při špičce.

389kc za 6.7km. Max je 6.7*36=241 + 60. Tak Jo jízdy jsou často pod, sle jak malé se to vyplatí tak to bude nad aby se maximalizoval profit, který nejde rodičům a jen pluje ven z česká.

tmx

A těch 7 Kč za minutu čekání? Čekání je totiž jakékoliv zastavení vozu (na semaforu, v koloně…).

Frantisek X

Tohle snad neměly ani ty tolik pomlouvané taxíky…

tmx

Samozřejmě že měli, proto to je regulovaná cena. Když pojedu 6 kilometrů v centru hodinu, platím tímto taxikáři jeho čas. A úplně stejně funguje Bolt. Pokud je zácpa, je trasa dražší než bez zácpy. Nejde jen o kilometry, ale i dobu jízdy. Viz poradna dtestu.
https://www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna/detail/tarify-taxisluzeb/1150?category=7

Jaroslav

U Boltu to tak nefunguje,cenu máte jasně danou při potvrzení objednávky. To že řidič uvízne v zácpě je jeho problém, to samé jeho špatné odbočení nebo chyba navigace. Cena se zvedá poptávkou před objednáním nebo když se rozhodne pro jinou destinaci, případně přidá zastávku. A stejně to musí potvrdit zákazník. U standardních taxíku funguje nástupní,kilometrová, minutová a čekací sazba. Proto vám suma nabíhá i na semaforu na červené.

Vasek

Ale tohle vám tam připočítává i appka a její algoritmus. Jasně při objednání vidite konečnou cenu, ale pokud si objednáte auto ve špičce, tak máte vyšší cenu, nejen kvůli vyšší poptávce, ale i proto, že cesta bude trvat déle. Ano, pokud řidič blbě odboci, někde se stane bouračka a sekne se, tak vám cena nahoru nepůjde. Ale pokud pojedete trasu, která třeba v 5 ráno trvá 10 minut a v 9 ráno 30 minut, tak vám to do ceny promitnou (samozřejmě v kombinaci s dostupností řidičů)

Hasler

Ale měly… Cena se načitá i když se kola netočej jen za menší sazbu.

Peeetr

Je pravda, že po získání taxi monopolu na pražské letiště Uberem, se začaly množit podivné revoluční „náhody“, jako třeba přejmenování letité ve všech turistických průvodcích zapsané linky MHD na úplně jiné číslo. Nebo teď ta náhlá státní nutnost rušit regulaci v Praze, i když to prý vůbec není potřeba, neboď ty hodné olygopolní aplikace jezdí hluboko pod regulované ceny.

Pezos

Přečíslování linky MHD je šotoušovina DPP a ROPIDu. Prý trolejbusy musí mít vlastní číselnou řadu, tak jak to bylo v 60. letech.