Návrat aut po devíti měsících. Bývalá „jednička“ mezi Ejpovicemi a Rokycany prošla velkou opravou

Na žádost policie vzniklo na silnici nové vážní místo.
Po devíti měsících skončila včera hlavní část opravy silnice II/605 mezi Rokycany a Ejpovicemi. Rekonstrukce někdejší hlavní silnice I/5 z Prahy do Plzně proběhla za úplné uzavírky, od včerejška po silnici mohou opět jezdit auta.
Skončila tak současně možnost jezdit po dálnici D5 mezi Ejpovicemi a Rokycany bez dálniční známky, úsek sloužil jako objízdná trasa.
„Pro řidiče, kteří jezdí mezi Rokycany a Ejpovicemi, to je určitě velká úleva a opět se tak zlepší plynulost dopravy v celém úseku a hlavně na výjezdních trasách z Rokycan. Zároveň bylo naším cílem zvýšit bezpečnost, aby řidiči byli vystaveni co nejmenším rizikům. Věřím, že díky novému vážnímu místu se zde podaří snížit i průjezd mnohdy přetížených kamionů, kteří tento úsek často využívají,“ říká hejtman Plzeňského kraje Kamal Farhan.
Kraj při akci za 44 milionů korun využil dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) “Cílem stavebních prací na 3,9 km dlouhém úseku, který vede v Rokycanech Plzeňskou ulicí a navazuje na bývalou hlavní trasu mezi Plzní a Prahou, bylo především zlepšit technický stav silnice a zvýšit bezpečnost dopravy,“ říká náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.
Na žádost Policie ČR bylo v rámci projektu zhruba v polovině trasy (v blízkosti dálnice D5) zřízeno nové vážní místo. „Toto řešení jsme přivítali, protože právě tato vážní místa v blízkosti dálnic jsou jednoduchým a účinným řešením, díky nimž můžeme chránit naše silnice před přetíženými kamiony, které by je jinak ničily. Policie tak může provádět efektivní kontroly a zajistit, že každý náklad jede v rámci pravidel. To znamená bezpečnější cesty, menší opravy a spravedlnost pro všechny, kdo silnice používají,“ dodal Čížek.
Součástí stavebních prací bylo odfrézování starých vrstev vozovky, pokládka nových asfaltových vrstev, doplnění svodidel v rizikových úsecích, obnova dopravního značení, oprava mostu a rekonstrukce osmi propustků. Zhotovitelem je společnost Silnice Klatovy.
Stavba je zatím v režimu předčasného užívání. „Dokončení celého projektu je plánováno na duben 2026, kdy za vhodných klimatických podmínek proběhne ještě aplikace protismykového nátěru a provedení vodorovného dopravního značení v plastu,“ upřesnil generální ředitel Správy a údržby Plzeňského kraje Jiří Velíšek.


