Nástup RegioFoxů a RegioPanterů, konec pokusu s městskou linkou. Jak se změní provoz na východě Čech
Jednotka RegioFox pro Královéhradecký kraj. Foto: České dráhy
Kraj posílí odjezdy později večer z Hradce Králové.
Kraj posílí odjezdy později večer z Hradce Králové.
Náchod- Choceň předpokládám stále rakve.
Taky si myslím. To, co tam nasadili před třemi nebo čtyřmi lety, je děs. To, co tam jezdilo před tím, bylo fajn. Stolice nepadala na koleje, tekla tam voda, i když mrzlo a byla to docela komfortní jízda. Teď je to pravý opak, voda při mrazu neteče, padá „to“ na koleje a špína.
Foxy až za dva roky jako na Sp v severní části 026 (teď tedy označené jako 027).
Půlnoční vlak HK – Jaroměř opět nebude jezdit i z neděle na pondělí, kdy by se hodil pro návraty z víkendu …
Realita je trosku horsi.
Přeji si v KHK FAIRTIQ, jako mají ve Zlínském kraji. Nové vlaky jsou super, ale IREDO stojí za nic.
Snad se dočkáme v příštím roce aplikace…
Aplikace jo, ale bohužel ne takové, jako má třeba PID nebo ODIS, ale podobné, jako má např. IDSOK, takže pokrok téměř žádný. Dodavatele už pan Koleta bohužel změnit nemůže, Červíček to pokazil, ale stále existuje řešení, a to prodávat přes aplikaci DoKapsy od ČSOB, propojit s aplikacemi sousedních IDS (ideále PID a nebo IDOL, ale vím, že v plánu to má IDS JMK, i jejich aplikace mi přijde lepší než IDSOK a pravděpodobně IREDO) a nebo FAIRTIQ.
Já jsem skromný. Mě stačí, že pro levnější jízdenku (tedy ne v tarifu ČD nebo OT) nebudu muset na pokladnu 🙂
Tak to já ne, to já si spokojeně jezdím po KHK na OneTicket (poprosím zaměstnance a příznivce ČD, aby si odpustili narážky). A pokud aplikace IREDO bude to, co si myslím, že bude, tak si budu jezdit na OneTicket dál. Sice dražší, ale aplikace i webové stránky fungují skvěle, a nečíhají tam na mě tarifní pasti jako jsou v IREDO (např. přirozená a časově nejkratší trasa Kolín – TnO je přes Choceň, ale podle podmínek IREDO se na jízdenku Kolín – TnO nesmí jet přes Choceň, protože jízdenka Kolín – Choceň je dražší, než Kolín – TnO, a cestující vážně… Číst vice »
S tarifními pastmi souhlas, ale zkoušel jste jim napsat? Já to párkrát zkoušel a nelogičnost následně odstranili … Jinak mi to pořád přijde lepší než IDOL, kde jsou nepovolené nadzóny a přes ně nejede vlak (např. Turnov – Jedlová). 😀 Ale zase mají levnější celodenní jízdenku …
Od 15. 12. 2024 to je opraveno a půjde jet přes Choceň.
Děkuji za upozornění, nyní jsem se na to podíval a jsem za to fakt moc rád. Asi jak píše pan Jičíňák. Skutečně jsem Královéhradecký kraj ohledně tohoto problému kontaktoval, takže to očividně zabralo.
Čím vám připadá zrovna aplikace ODISu tak pozitivní a čím přesně aplikace IDSOK tak negativní? Ale teda nevím, jak si představujete, že by hejtman ovlivnil výběr dodavatele. Mimochodem, Chaps je dodavatelem nejen CestujOK, ale i DÚKapky.
Co bohužel zůstalo beze změny je tragické večerní spojení z Hradce do Pardubic. Odjezdy z HK budou nyní ve 22.04, 22.28 a 0.30. Říkám tomu východočeský takt. 😕
Opačně je to ještě lepší, 21.29, 22.43 a 1.06.. ideálně by to chtělo jeden pár navíc kolem 23.30.
Paradoxem je, že i v dobách absolutně nepravidelného grafikonu byly tyhle večerní spoje podstatně lepší, i když jich jezdilo stejně. GVD 1988/89:
Hradec – Pardubice: 21.47, 23.09, 1.05 (poslední vlak R, čili za 24 namísto 8 Kčs)
Pardubice – Hradec: 22.28, 23.09, 0.33
Za zmínku stojí rovněž zrušení linky 690270 (Pec pod Sněžkou – Janské Lázně – Lázně Bělohrad – Jičín – Praha) a 690250 (Pec pod Sněžkou – Hořice – Praha). Ta druhá je sice nahrazena novou linkou 425 (PID+IREDO), ale nové časové polohy jsou přinejmenším diskutabilní.
Viz:
https://www.dopravakhk.cz/clanky-informace-o-mimoradne-zmene-jizdnich-radu-na-autobusovych-linkach-mezi-1ff1de7740-.-12.-2024.html
https://www.facebook.com/dopravakhk/posts/pfbid02sJTwKvCFuWqreowM4J2NKRVZyoHjYmt2ZpfhXGmFmTuHMbqyqxFXYSFQ4TF1Jt2Al
Proč nemůžou na Sp Starkoč – Broumov nasadit něco civilizovanějšího než regionovy? Obzvlášť když se teď uvolnilo nemalé množství rakví a hyder. Že by modla nízkopodlažnosti?
Tak ony ČD už nic moc civilizovanějšího ani nemají – většinou jsou to staré kraksny, natřené navíc tím nejhnusnějších nátěrem, jaký si lze představit.
Za dva roky budou Foxy i tady…
Rakve, které byly zastaralé už v době výroby. Hydry lítané 55 roků … civilizace je jinde.
843 je jedno z mnoha vozidel našeho železničního průmyslu, které bylo špatné už na papíře.
Jo? Jedinou chybou je že nejsou nízkopodlažní.. jinak
Ovšem jednonápravové podvozky ze šukafonů jsou pořád tamtéž, co před 40 lety. Rakve a hydry aspoň neskáčou jak splašená koza.
Jo a civilizace bohužel jinde je – místo pohodných sedaček s dostatkem místa na nohy a tlumeným, uživatelsky nastavitelným osvětlením se dneska pořizují soupravy ala nemocniční chodba. Ale tak hlavně že to má WiFi a komu se to nelíbí, je nepřítelem pokroku.
Všechno je lepší než Regionova
843 jdou do Brna..
Škoda že ty linky HK-Trutnov/Náchod budou složené jen ze 2 RegioFoxů (po Starkoč) a ne ze 3. Minimálně v pátek by to chtělo posílit jako sůl.
Už dneska jezdí ty vlaky narvané k prasknutí a souprava RegioFoxu má o 10 míst míň než 843+vagón…
Nemluvě o tom, že se začátkem roku chlubili, jaká to jsou „žihadla“ a jízdní doba se nemá zkrátit ani o minutu.
Nezkrati se nic. Caste krizovani. A ted i s rakvi se musi jet fest aby se ty casy vyjely.
Na to, aby Fox byl „žihadlo“, potřebujete opravenou bezstykovou trať. Pokud je trať tankodrom, Fox vám nedovolí jet víc, jak 40 (v tom lepším případě).
Nepiste blbosti.
Nepíšu.
Zdárným příkladem je teď nasazení na Broumov. Od Hradce po Polici jakžtakž dobré, odpych to dokáže mít skvělý a minuta (i dvě) se zkrátit dají. Jenže za Policí začíná tankodrom a při každém styku Fox vyhodnotí, že se mu smekla náprava, stáhne výkon a za chviličku zase nahodí. A tak furt dokola. Extra nepomáhá ani jízda na automatiku.
Tak tohle ano. Ale bude se to resit upravou softwearu. Tak to je verme jen docasny problem.
Ha tak tak tento coitus interruptus jsem za Polici ještě nevyzkoušel 🙂
Za jízdní dobu poděkujte ministerstvu s jeho objednávkou brejlovcových rychlíků.
Muže někdo kdo to ví rici, jestli opravdu někdo tím spojem do Libče jel? Proč nebyla ta linka Svoboda- Libeč? To mě zajímá
Svoboda – Libeč linka nebyla protože by to dle všeho nedala kapacitně trať Trutnov – Svoboda.
Jinak ta městská linka opravdu moc využívána nebyla. Co jsem měl možnost vidět, tak ten vlak byl prázdný, nanejvýš pár (doslova) cestující.
Diky a to jeste byli mozna nejaky nadšenci co to chtěli vyzkoušet 😂
Vozil se vzduch jen. Nebyl zajem.
Což vzhledem k tomu že zastávka v Libči je v docházkové vzdálenosti asi pro 10 lidí opravdu není překvapivé.
Protože na trati do Svobody platí prehistorický způsob zabezpečení – jeden vlak na trati, žádné křižování. Jinak by tam mělo smysl protáhnout i nějaké další vlaky, dobře to obsluhuje západ Trutnova.
Jestli za prehistorii považujete devadesátky… Historicky býval v Kalné Vodě výpravčí a normálně se tam křižovalo.
Ano takže způsob zabezpečení je pořád prehistorický a navíc jsme ubrali jednu stanici. Některé devadesátkové optimalizace, které kromě snížení nákladů na personál nepřinesly vůbec nic, se budou dlouho napravovat.
Střední Čechy budou vítěz v zanedbání…
Naopak, Střední Čechy jsou v porovnání s většinou Česka rozmazlené až až.
Rozmazlené znamená co?
To znamená že na spoustě tratí jezdí 471, což v době předpanterové oproti některým regionům celkem vynikalo (a ty 471 byly v lepším stavu). Bohužel zbytek byl tvořen 810, 814, Bdt a Honekry (plus pár hyder na tratích které by 471 zasloužily také ale nejsou na to doteď uzpůsobené) a jermanovské vedení s tím nic nedělalo, tak se to řeší až teď.
Očividně ze středních čech nejste. Všude jsou regionovy a 810 a honeckry a staré hrozné Arrivy a naprosto vybydlené a neudržované elefanty. Jen na Beroun a Rakovník nasadili zatím nové Regiofoxy ale to je tak 5% tratí
Tou soutěží na EMU 400 nebo čím?