Nasaďte neprodleně tunelbusy do Strahovského tunelu, žádá Praha 5. Dle Ropidu je to vyloučené
Strahovský automobilový tunel. Foto: TSK

Osm kilometrů mezi Andělem a Dejvicemi teď tramvaj ve špičce ujede za 26–30 minut.
Osm kilometrů mezi Andělem a Dejvicemi teď tramvaj ve špičce ujede za 26–30 minut.
Všichni píšou proč všechno nejde. Ale nikdo nenapíše proč by to mohlo jít. A proto se Česku nikam nepovede dostat dále v dopravě. Budeme jezdit 160km vlaky i za 50 let. Dálnice nebudou protože teroristé z ekospolků atd.
A v tunelech vyhradíme pruh pro autobusy…..Hned vedle pruh pro cyklisty….
Z Dejvické na Anděla je to 7 stanic metrem, i když s přestupem, z Hradčanské dokonce jen 6. Celkem asi 15 minut, i s čekáním, vlezem do metra a výlezem z metra kolem 20 minut prakticky kdykoliv. Tramvají jedině pokud bych se chtěl kochat výhledem nebo mířil například někam na Újezd. Jaký smysl má na tuto trasu zavádět autobus, který navíc s velkou pravděpodobností uvízne v koloně? Tím tunelem by se asi dala zkrátit cesta z Anděla na Pohořelec, na Břevnov nebo do Střešovic, za předpokladu, že by to bylo bez přestupu. Ale už na Petřiny by bylo opět výhodnější… Číst vice »
okruh v uaeku Praha 5 – Holesovice davno existuje, na Male Steane uz davno mohlo byt myto a tedy volneji pro MHD. Jenze to je mtkvicka pto osliky Prazany od azbudeokruhistu 🙁
Za současné situace je to celé nesmysl: žádné z praýských tunelů nebyly budovány tak, že by počítaly s provozem MHD v nich, a to byl v té době i na povrchu provoz IAD mnohem menší, než je teď i s už vybudovanými tunely. A stačí jen poslouchat v rozhlasu pražskou „Zelenou vlnu“ a je to jasné: regulace provozu v tunelech je ve špičkách téměř soustavná, takže pokud si někdo představuje, že vedení autobusové linky tunelem by přineslo nějaké významné zkrácení cestovních dob, šeredně se mýlí – a to platí i pro tu linku mezi Dejvicemi a Čimicemi: ve špičkách to… Číst vice »
Nesouhlas u nás v Brně sice asi nemáme takový objem a kolony v poměru ku počtu cestujicich a obyvatel, ale i tak máme celkem hustou dopravu a právě díky „tunel busům“, které u nás fungují ve třech dlouhých tunelech vedených na velkém městském okruhu se spousta cestujících dostane na druhou stranu města za pár minut! Takže za mě velké plus i když tam občas budou kolony, pořád to bude rychlejší než vrchem…
Tak jestli pražská doprava takhle okatě zaostává za Brnem, tak to už je opravdu co říct. Co je na busu v tunelu tak magického výhleďáku? Tobě podobní hlásali v Chrudimi před 200 lety, že vlak je ďáblův vynález a tak to vzali přes Pardubice. Proto dnes nemáme Chrudimský kraj.
Jistě, jenže Praha má pod zemí už vlaky.
Tak místo posílení přeplněných tramvají, blbečkové budou chtít posílat stovky lidí v busech do velmi nebezpečného tunelového komplexu plného jedovatých splodin, výborný nápad, už mají busy vnitřní cirkulaci ventilace a zavření všech oken elektricky řidičem nebo necháme dusit lidi spalinami a vlastně i vlastními výdechy plynu co2 z úst, oboje je určitě zdravé a evakuace několika busů může být také dobré drama
Tramvaje mají spíš problém se zácpami kvůli IAD. Oni si stěžují na dobu jízdy, se kterou nic neuděláte, ne na přeplněnost.
Ony ty tramvaje přes Malou stranu jsou i přeplněné. Ale posílit není jak, víc jich tudy bez uzavření pro auta projet nedokáže.
Uzavření pro auta nevyřeší kritické místo, kterým je Malostranské náměstí s tisíci turisty a navazující splítka v Letenské. Zkuste se tam někdy projet a zjistíte, že chodci a přechody pro ně dokážou zdržet tramvaje dost dobře i bez aut. A stejně tak splítka na obousměrně vytížené trati. Když tudy jedu, tak se mnohem víc zaseknu tady než za auty, protože na zastávku Malostranské náměstí se vejde jen jedna tramvaj a další musí čekat, až se zastávka uvolní. A uvolní se až poté, co chodci projdou na zelenou a z protisměru je volno. Takže pro zlepšení bude nutné probourat Letenskou a… Číst vice »
Ta splítka je hodně nepříjemný omezení kapacity, to je pravda, ale furt se tam tramvaj sekne jen při některých průjezdech. A za auty na kolejích kolem Hellichovky a pak před Malostranským náměstím ve směru z Újezda poskakuje taky často.
IMO by to tedy nevyřešilo všechny problémy té trati, ale pomohlo by jí to.
Zatímco poslání tunelem bude bez kolon IAD…
Kdyby jenom splodiny. Tunelama jezdím poměrně často, tak vím, jaký tam bejvaj kolony. Zvlášť poslední dobou v bubenčáku směr Holešovičky. nevím, jestli bych měl chuť takovou dobu postávat jako cestující v „tunelbusu“ šinoucím se v takový koloně. Hlavně, že si někdo pindá o nějakém „ažbudeokruhismu“. Zatím to ale nevypadá, že by takový řeči něčemu pomohly.
Ano právě proto kvůli Vám a vámi podobným tam jsou ty kolony, jezděte MHD a všude budete v čas a bez kolon!
A kam se do té MHD všichni vejdou?
Mohla by se rozšířit na ten uvolněný prostor po autech.
Ani Vy ani kterýkoliv jiný cestující v MHD by nebyl rád, kdybych nastoupil s tím vším, co vozím autem. Neznáte mě, nevíte proč jezdím autem a posíláte mě z auta do MHD. Mimochodem, když jedu někam bez ničeho, používám i MHD. Záleží taky na tom, jestli třeba nejedu PRO NĚCO, na co pak auto potřebuju. Život je holt složitej na to, aby člověku stačilo kouknout do auta a vidět v něm jedinýho člověka.
Ano, zásadní problém je IAD takže vlastně vy! Že?!
A proč vlastně ROPID neodpoví něco jako: Ó, ano! Tunelbus je i náš sen. Zajistěte A, B, C, D, a začneme tam jezdit od příštího prvního. Ďkjm,spzdr 🙂
Nechci donášet blbé informace, ale pokud se tyto zpoždění dejou v době odpolední špičky, tak to výrazné zpomalení se děje kvůli tunelu. Momentálně na Dejvické se do pruhu za účelem zatáčky do tunelu směrem Barandov stáčí přibližně 3 pruhy aut. Jeden z důvodu proč se tvoří koleny pro autobusy že Suchdola protože čekají aby mohli zajet do pruhu směrem tunel, který již že limitován tak se tvoří kolona. Auta kteří to znají se vyvarují Dejvické a projedou přes Břevnov a zkusej štěstí přes dálnici nebo přes Motol což také tvoří kolony zpětně na Dejvické. Nezapomenme že Barrandovský most se taky… Číst vice »
Možná jsem opět mimo mísu, ale MHD tunelem a hlavně ve špičkách? Tedy tehdy, kdy nejčastěji hrozí aktivní omezování provozu v tunelech, protože tam někomu třeba dojde palivo nebo se tam stane nehoda. Tak se autobus zaství v tunelu a bude se tam motat 50 lidí. Výborný nápad, řekl bych zdravý nápad 🤔
Tak jsem pro, aby se k tomu hasiči vyjádřili, ale pochybuju že to nejde podchytit. Běžně tam projíždí dálkové busy. Většinou než stihne dojít k zastavení kolony v tunelu, tak se zakáže vjezd.
Podchytit to jde třeba buspruhem, jako má nový Silvertown Tunnel v Londýně.
Nicméně vyslovte to nahlas a sledujte ty hromadné mrtvice.
Přesně to je řešení a světe div se víte kolik lidí tam začalo místo IAD používat MHD? Velká většina proto se tam lidé dostanou všude včas…
par ano, ale nejak dramaticky by se to na provozu v boance a strahovskem tunelu neprojevilo.
Není omezován většinou jen vjezd do tunelu, který by autobusy MHD mohly objet vyhrazeným pruhem?
Anděl-Dejvice bude ve špičce výrazně pomalejší než metro i tramvaj. Když už, tak by to bylo výrazné zrychlení z Anděla tunelem a Radimovou ulicí na Petřiny. Ale zas omezení 191 by asi nebylo přijato dobře (podobně jako tramvaje 20), tak nevím, jestli to není drahá sranda vzhledem k problémům popsaným níže…
Teď jsem si to zadal do navigace. Start Dejvická, Šolínova, cíl Anděl, Stroupežnického. Je to 23 minut bez zastávky na Vítězném náměstí a bez ohledu na zácpy.
Ohromné zlepšení, plus léčba plic výfukovými plyny v tunelu zdarma
Máte nějakou pesimistickou navigaci, mě ta moje ukazuje teď ráno 14 minut 🙂
to se přeci liší podle denní doby a okamžité situace.)
Shodou okolností jsme byl u zproznění SAT (Strahovský automobilový tunel). To byl rok 1997. Otevíral se 2.12. a pak se 1/2 rok dodělávala všechna bezpečnostní zařízení. SAT nemá evakuační průchody, tedy pokud nemáte na mysli stávající kolem elektrických /nechráněných/ rozvaděčů, chodníky jsou vysoké 60 cm. Jak chcete při jakékoliv problému někoho vyvést ??? Testy SAT, 2020 ?, vyhodnotily složky IZS jako „vysoce rizikové“ a nedoporučily SAT pro provoz BUS MHD.
Proc by pro busy MHD mela platit jina pravidla nez pro jine busy a auta?
Prosazování laických názorů je vždy nebezpečné. Co ještě takhle referendum?🤣🤣🤣
Vůbec jsem netušil, jak hazarduji se životem a zdravím, když tím potemnělým tunelem projíždím. Kdysi u Felicie jsem měl párkrát i zamlžené čelní sklo a to pak vidíte úplné houby. Skoro jako v Afghánistánu 🙂
Já zas hlásím z Husovického tunelu z Brna, linka 72, že někdo riskuje i s dítětem v kočárku! Holt jsme asi v porovnání s Prahou ti neuvědomělí venkovani, jinak si to neumím vysvětlit. 😂
Husovická zasypaná dírka v délce tak třetiny Václavského náměstí není žádný tunel …
To mi nějak nesedí, Husovický tunel 580 m, Václavské náměstí 750 m. Jen podotýkám.
Pepo, asi máš sám zasipanou dirku, když nevíš kolik je třetina Václavského náměstí… 🙈
Tak se uklidníme a raději se doučíme vyjmenovaná slova po s – sysel, sýček, SYPAT
A co teprve brněnská E56. Královopolský tunel, pak Žabovřeská v galerii, a vrcholem je Pisárecký tunel. A hazardéři z DPMB tam dokonce posílají klouby 🙂
No jasně to Pražáci prostě nikdy nepochopi, že problém je v nich a jejich IAD!
Všude je jedna hlava na 5m délky a pak se diví že vše stojí! Kdyby nad tím uvažovali a autem jezdili jen v nutných a krizových situacích tak by jim došlo že v 5ti metrech MHD vozu je cca 5 sedících lidí po obou stranách takže 10lidi na 5m délky! a to nepočítám ty stojici! Pak by vše jezdilo včas a bez kolon!
My Pražáci jezdíme MHD. V kolonách stojí dojížděči a projížděči 🙂
autíčkáři sedí po jednom, tam moc lidí v zácpě není, ale velký autobus má mnoho stojících lidí.
Tak tam pošlou midibusy…
Tunely jsou naprosto poddimenzované a je chyba že v nich od počátku nebyly 3+3 nebo 4+4 pruhy 🙁 Místo nesmyslné dálkové regulace která stojí jen peníze a v podstatě nahrazuje vyšší kapacitu
A ta vyšší kapacita by peníze nestála? Nohama zpět na zem, prosím, už tak byly tunely dost drahá zábava.
Tušíte astronomické náklady na tunel 4×4? Nebo věŕíte na Oslíčka otřes se?
Kdybyste jen nekecal, věděl byste, že Strahovský tunel má přípravu na třetí tubus, jen by ho musel někdo chtít dodělat a propojit.
Jakože obousměrný tunel? Ten by kapacitně opravdu pomohl…
Fajn, tak se udělají 4+4 a co pak, když výjezdy stejně ústí do křižovatek a komunikací s omezenou kapacitou?
Více pruhů v praxi jen rozlévá zácpu do šířky, ale protože v tunelu zácpa být nemůže, tak to má vlastně nulový efekt při násobných nákladech.
Přesně!
Smíchov – Dejvice, stání ještě v tunelu před křižovatkou Prašný most a dolů na Kulaťák se sbíhají tři směry do jednoho pruhu.
A na dalších koncích to není lepší
Já si myslím, že 3+3 by klidně mohlo být. V některých městech to i mají. Problémem Prahy je, že to „nikam“ nevede a auta se hromadí kolem tunelů.
Kdyby byl tunel po rekonstrukci a dalo se do něj vjet bez front, tak si dovedu představit i linky jako Anděl – Břevnov – Petřiny apod.
Chtělo by to hlavně v tunelech nejdříve zvětšit propustnost, zvýšit rychlost a nevytvářet tam kolony nesmyslnou padesátkou a odstranit bariéry na výjezdech tj. např. zvýšit rychlost v ulici V Holešovičkách na 80 km/h.
Ono to funguje ale tak, že při vyšších rychlostech je větší šance, že se vytvoří fantomova kolona. Spíše mezi 70/50 přepínáním by mělo být v tunelech 50 pres den porad, v noci klidne mohou dát 80.
A ta vyssi rychlost V Holesovickach by pomohla jak, kdyz tam stejne je nejpomalejsi ta 270° rampa z Povltavske na V Holesovickach
Pokud je problém autobus v tunelu, tak je načase splnit sliby z doby před otevřením Blanky. A to uzavřít průjezd IAD přes Malou stranu, Újezd a Smetanovo nábřeží. Nemusí to být vyloženě pěší zóna (i když mezi Rudolfinem a Národním divadlem by se to víc než hodilo), ale klidně i smíšená zóna, obytná zóna, spolu se zneprůjezdněním oblasti. Řešení už existují, můžou být víc i míň sofistikované a každé z nich by výrazně zrychlilo tramvaje mezi Andělem a Dejvicemi.
Eh, jak všechny vyjmenované zóny zrychlí tramvaje, když i ta tramvaj musí dodržovat rychlostní omezení z té zóny vyplývající? Ano, tramvaj v pěší zóně musí jet taky 20.
Když bude furt jezdit 20, pojede rychle… ale pravda, zdržovali by ji chodci.
Tomáš Marný… mo/nu/mentální zaostalost Prahy alias vedení se ukazuje už dekády nezávisle na radnici, tunel otevřeli 2014, busy se zavedou 2026, co na tom trvá 12 let? Tohle má být nejprogresivnější a nejbohatší město Česka? Zdá se, že hodně lidí vyrůstalo v myšlenkové chudobě, nejen frontman 100 zvířat. Jak ztohoven?
jistá myšlenková chudoba tu je, ale úplně jinde…
Jinak jako jestli lidé chtějí cestovat rychle můžou využít metro !?!
Anděl-Dejvická metrem dle idosu 18 minut, s tím, že se do toho tunelu musíte dostat, tam čekat a taky z něj ven, tj. tak 25 minut. A taky to obnáší přestup a chůzi tunely na Můstku.
V neposlední řadě zrovna takhle v centru je metro dost plné z nějakého důvodu…
Jako pro mě za mě, ale obávám se že tam ty autobusy budou v tom tunelu stát v zácpě. Aspoň Teda já často když jedu v tunelovém komplexu Blanka často stojím v kolonách !
Nebo tam udělají vyhrazený bus pruh v jednom pruhu ?, To by tam pak společně s autobusem mohli jezdit i cyklisté !?
Anebo celý ten tunelový komplex uzavřou pro auta ???
Tak autobusoví spoj by byl super a to že se omezuje vjezd do tunelu tak bus pruhy na jezdí by fungovaly dobře. Vidím Anděl/Smichov až bude nové nádraží > Dejvice > Hradčanská a Hradčanská > Holesovice nebo Letnani jako super nápad. A klidně spoje co vedou na D4 a D8 až bude Smíchov hotov.
Jeden problém. Když se něco stane v tunelu a je to tam zaseklé tak nemůžou lidi jen tak vyskočit pokud to není evakuace.
Jaktože ne? Autobus může mimo zastávku otevřít dveře, couvat s cestujícími… nenechte se vystrašit, co má DPP za „interní“ nařízení.
Autobusy v tunelu by omezovaly točvolanty.
A nebylo by to naopak? Vysněná jízdní doba 12 minut ve špičce, každých 7 minut autobus do kolony… Asi by to bylo rychlejší než 28 minut tramvají, která má i jiné funkce a mnohokrát tak cestou zastavuje, ale – bude dost řidičů autobusů, nebo naopak omezíme vymetací spoje v beztak příliš dlouhých intervalech?
jak? cim by autobus v 6 minutovem intervalu kohokoli mel omezovat?
Než tady začnete agitovat, tak se běžtě podívat, jak vypadá situace ve špičce u vjezdů do tunelu od Letné až po Střešovice. Tento úsek je zdaleka nejvíce exponovaný, nedivím se expertům, že se jim nechce.
Ovšem ne, že by do toho tunelu nešlo vjet ani tak, prostě se místo 5 aut pustí autobus. Jen jak to načmárat.
Krok jedna – vyženeme auta z ulic, ať jdou do tunelu. OK – dává velký smysl (mimochodem byla to Bohmovská ODS, která jako poslední udělala něco užitečného, pak Krnda nedělala nic a od té doby převzali vládu překreslovači pruhů Čižinský s Hřibem).
Krok dva – dáme autobusy do tunelu, budou jezdit rychle…
Krok tři – autobusy nejezdí rychle, musí se jim vyhradit pruhy na vjezdu, na výjezdu a nejlíp i uvnitř…
Jděte už někam…
Můžete pár příkladů, kde došlo k vyhnání aut z ulic do tunelu? Mě napadá akorát Veletržní, kde z jednoho jízdního pruhu vznikl pruh parkovací, což bych za vyhnání aut z ulice snad ani nepovažoval…
No třeba tady když se jede na Modřany, tak museli udělat v pravém jízdním pruhu vyhrazený pruh pro bus, jako kdyby někdy snad v této ulici byli nějaké kolony. A pak když se někdo snaží vyjet od OBI, tak často vidím jak úplně s klidem k prostřednímu dělícímu pruhu a autům co jedou od Modřan nahoru zablokuje klidně cestu !
Často to dělají ženy 😭.
No tak to byla teorie, ale bylo to tak myšleno. Nicméně si nedělám iluze, že autobus ve špičkové koloně bude kdovíjak rychlý, jakkoli si ušetří plánované zastávky v části cesty.
Pocet vozidel v prumerny pracovny den 0-24h: Strakonica/Horejsi nabrezi (tranzitni dopravu odvedl tunel Mrazovka ): rok 2000 – 54tis vozidel rok 2023 – 29tis vozidel M. Horakove ( tranzitni dopravu castecne odvedla Blanka ): rok 2000 – 36tis vozidel rok 2023 – 22tis vozidel Wilsonova ( tranzitni dopravu castecne odvedla Blanka ): rok 2010 – 103tis vozidel rok 2023 – 87tis vozidel Argentinska ( tranzitni dopravu castecne odvedla Blanka ): rok 2010 – 85tis vozidel rok 2023 – 58tis vozidel A to si vemte, ze v roce 2000 nebo 2010 bylo vseobecne aut mene, nebo si ho nemohlo dovolit tolik… Číst vice »
Ale v žádném z těchto případů nejde o vyhnání aut do tunelu, protože na těch povrchových ulicích se žádné pruhy neubíraly.
Pro někoho to bude překvapení, ale auta nejsou jen tranzit ale také mají v oblasti start/cíl. Kromě turistů a kanceláří zde bydlí také lidé. Například malé uličky Prahy 1 kolem Národní, Petrské apod. jsou plné aut, ale přes všechny ty jednosměrky a pěší zóny se tranzitovat nedá. Modré zóny v centru jsou také plné parkujících aut. Jen Praha 1 a 2 mají oficiálně celkem 70 tisíc obyvatel, což by bylo dost na jedno z největších měst v ČR.
Jo jo přesně o tom přemýšlím, jestli v tunelech udělají vyhrazený jízdní pruh pro bus a nebo zakážou vjezd do tunelu autům 😖
Bémovská ODS svým politicky rozhodnutým trasováním Blanky nadobro pohřbila dopravní řešení Dejvic a Vítězného náměstí. Díky, znovu už opravdu ne.
Dopravní řešení pohřbila nepovedeným provedením prodloužení metra A, které pořádně neobsluhuje ani větší sídliště na trase a jehož navázání na okolní systém je slabé (spíše mu částečně konkuruje – nesmyslně).
A i B je správně. Blanka zase pohřbila VN tím, že všechna auta mířící ze severu na MO přes něj musí projet. Dejvice trpí a jediným reálným řešením byla jiná varianta vedení Blanky. Teď už s tím nikdo moc nenadělá.
Nadela. Staci konecne dodelat severni cast MO a tenhle problem zmizi
Asi máte na mysli severní část PO? Ta sice pomůže, problém ale zdaleka neřeší. Aut, co se bude snažit dostat na MO bude stále spousta a všechna pojednou přes Kulaťák (maximálně ho ze západu objedou nic neřešícím budoucím obchvatem ulicí Generála Píky).
Jde o to, že jsme postavili dopravní stavbu s obrovskou dopravní kapacitou (MO) ZA úzkým hrdlem v podobě VN, namísto toho, abychom dopravní stavbu trasovali tak, aby odlehčila zastavěným oblastem a úzkým hrdlům. Ta kapacita tam už vždy bude a s ním zůstane i silné dopravní zatížení Dejvic, které na tohle nebyly urbanisticky stavěné.
Pokud je mezi jednotlivými kroky 12 let a troje komunální volby, pak je problém úplně někde jinde a to zcela nezávisle na tom o jakém opatření se bavíme
Aha, takže na Malé Straně a Starém městě na Hradčanské jsou všude pěší zóny. Auta „vyhnána do tunelu“.
Silniční stavby se staví pro přesuny obyvatel, ne jako výhradní pro auta. Auta jsou jen plechovky, přepravit je ale potřeba lidi. Pokud autobusová linka dokáže tunelem dostat více lidí než auta, je to po všech stránkách výhodně řešení jak z infrastruktury něco vytěžit.
Ja nevim jestli ste si vsiml ale v autech taky jezdi lidi. Mimochodem otevreni Mrazovky a Blanky realne snizilo intenzity aut na nabrezi a magistrale.
Nevím jak jste vydedukoval, že bych tvrdil, že by auty nejezdili lidi. Auta ale mají zatraceně špatný poměr počtu přepravených osob vs vyčerpání prostoru dostupné infra. Autbusová linka ten poměr může vylepšit, protože 1 bus odvede práci nějakých 60 aut a více, což odpovídá solidní koloně aut na několik stovek metrů.
Kde konkrétně se auta z ulic vyháněla? Před otevřením Blanky se plánovalo uzavření Malé strany a Újezdu, jelikož Blanka vede paralelně. Nestalo se. Ze stejného důvodu se mluvilo o uzavření Smatanova nábřeží a dokonce o vytvoření pěší zóny – primátor Svoboda se tam proháněl na kole. Nestalo se. Ty části jsou auty zatížené snad ještě víc, než tomu bylo v době otevření Blanky a třeba právě dostat se z Anděla do Dejvic i kvůli tomu trvá tak dlouho.
A tak místo jejich uzavření teď posíláme MHD i na autostrády… Takový poněkud nelogický kolotoč. Místo zefektivnění dopravu akorát množíme. A začíná to absencí širší logiky v plánování.
To jsou hrozný výmluvy, copak autobusy normálně tunely nejezdí? Ví tu někdo, jaký je reálný důvod, proč to nechtějí zavést?
Car lobby
Linkové autobusy? Autobus tunelem projede, stejně jako kamion. Ale jezdí tam autobusy, které nemají jízdní řád a tím pádem tolik nevadí, že je vjezd do tunelů regulován a autobus zůstane stát před vjezdem. U autobusů MHD to celkem vadí, když se celá linka zpozdí o 10-20 minut.
Fajn, tak proč ty výmluvy na bezpečnost?
Možné napěchování i stojících cestujících. Větší tlačenice, větší rizika z paniky, možná.
Jezdi tam autobusy, ktere maji mista jen k sezeni. Nejakych plusminus 50 lidi na bus. Napechovany kloubovy mestsky bus je kapacitou furt dost jinde, vys…
Ovšem zase ze standardu se 4 dveřmi nebude tak těžké ty lidi dostat ven.
Ven z autobusu, nebo ven ze zakouřeného tunelu?
mezitím E56 v Brně před dokončením Žabovřeské…
Nemyslíte tím spíš autobusy, které stejně v té Praze končí a mají velkou pauzu?
Nicméně toto přece musí vadit i točvolantům, pokud ti to jsou schopní absolvovat, mohli by s tím počítat i cestující.
Ty vjezdy ale řešit jdou, přece jenom samotný tunel zacpaný při dnešní regulaci být nemůže. Problém bude možná na třeba Povltavské, kde zkrátka autobusy nejezdily.
Cestující v buse se s nějakým tím zpožděním třeba smíří. Nesmíří se s tím cestující v dalším kole, kterým pak ten bus přijede pozdě a řidič třeba ani nemá pauzu.
Vnímání zpoždění je úplně jiné v autě, kde si posloucháte rádio než když stojíte na zastávce autobusu a čekáte, kdy se vynoří.
Jaké linkové autobusy, které v Praze končí, jezdí tunely? Možná některé letenským, ale těmi tunely na MO nemají autobusy důvod jet. Minimum autobusů jede až na Florenc, většina končí na úrovni MO.
Když jedete autem, tak je na Vás, abyste si naplánoval cestu tak, abyste dojel včas i když uváznete v zácpách. U MHD se chcete spolehnout na jízdní řád a nechcete jeden den jet s předstihem 15 minut a druhý den se zpožděním 15 minut. I proto se snažím dlouhým autobusovým linkám (i na povrchu) ve špičkách vyhýbat, tramvaje jsou spolehlivější, o metru nemluvě.
Také nějak nechápu ty řeči o bezpečnosti, když je tunel plný aut s lidmi. V čem je bezpečbostní rozdíl oproti autobusu?
V kapacite. V plnem tunelu aut je stejne lidi jako v par naplnenych kloubovych mestskych busech.
Sice tudy jezdí linkové i zájezdové busy, ale opravdu by mě zajímal předpis, který to znemožňuje.
On to nebude předpis říkající, že autobusy do tunelu nesmí. On to bude předpis, který říká, že před zavedením městské linky tunely je potřeba vypracovat ve spolupráci s hasiči a zbytkem IZS evakuační plány, atd. A tam to narazí na spousty a spousty problémů. Jednotlivě třeba i řešitelnejch, v tom množství prakticky bez šance.
Tohle naše předpisy uměj. Něco nezakázat (protože to by se příliš snadno změnilo) ale z pokusů o praktickou realizaci udělat nepoužitelnou pakárnu…
To je měříko bezpečnosti? 🙂 Zajímavé.
Podle mě to naráží na klasické byrokratické překážky, že auta tu jezdí, tak to nikdo neřeší, ale linka se musí vypapírovat a spousta lidí k tomu má co říci a samořejmě každý musí vymyslet neco k plnění, jak už to tak u papírování bývá.
Může být, když je omezená kapacita evakuačních cest.
Co třeba zprůjezdnit trasu podél Vltavy pro kola aspoň po jednom břehu? Je to rychlejší než tramvaj, kromě krátkého úseku do Dejvic po rovině a sdílená kola jsou všude. Spousta lidí ochotná stát 30 min v tramvaji zvládne 15 min na kole, jen to nesmí být nebezpečné mezi turisty nebo IAD
Hele a co udelat tramvajove podzemni napojeni Andel – Koleje Strahov – Prasny most? Bylo by to misto zvazovane okruzni linky metra, stalo by to mene nez metro a Strahovsky tunel by mohl fungovat jako unikova sachta. Samozrejme, ze Koleje Strahov by byla podzemni stanice. Jizdni doba Vitezne namesti – Andel za 10 min v pohode.
150 metru hluboka podzemni stanice?
Chá chá
Tak k té 150 metrů hluboké podzemní stanici tramvaje postavíme ještě podzemní lanovku jako v Istanbulu.
Nová turistická atrakce!
A proc ne? Se 4 vytahy dobre obslouzitelne. 🙂 Tady treba maji 60 m vytah – https://www.uhrturm-graz.at/schlossberglift-graz/
To dame by se muselo resit u metra – https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Okru%C5%BEn%C3%AD_linka_metra_v_Praze
Jak by se to podle vas ostatnich diskutujicich resilo? Diky za konstruktivni odpovedi
To je samozřejmě skvělý nápad, který přišel v pravou chvíli. Stejně jako většina šoto nápadů tady. A postavíme to do roka! 🙈
#Tonejde 😉
Už aby to bylo, tunelbus se stane podobně oblíbenou linklu stejně jako tangenciální spoje co jezdí po Jižní spojce.
A nebo linka 118, na Smíchovské nádraží zavedena teprve v roce 2013 (jen pracovní dny 6-20, krátké busy) a brzy se stala páteří s posilovými spoji ve špičkách, s Dvoreckým mostem to ještě naroste.
Linka 125 jezdí už skoro 15 let a více než 20 minut zpoždění je tam tam ve špičce standard stále. Preferenční opatření se zavedla, ale děje se to dál. Tady pro ta preferenční opatření ani není prostor, pokud mají tunely plnit svůj účel a stáhnout dopravu z povrchu. Raději bych cestoval něčím, co vůbec nesdílí vozovku s IAD.
U tunelu stačí, aby byl pro autobusy zjednodušený vjezd a na to na povrchu prostor je i třeba ve Svatovítské. V samotných tunelech už kolony nebývají.
Kolony nebývají díky řízení, když se v tunelu nebo za ním děje něco co by zavánělo zpomalením, zakáže se vjezd. (A často stačí trotl, kterého baví sjíždět z levého pruhu, při nedodržení rozestupů aut v pravém. Systém to shodí, policajt na Bojišti má na pultu rozlité kafé, takže vjezd nezapíná.)
Jo busům by stačlo mít lepší vjezd.
Nesmysl. Stává se to, ale standard to není.
Asi mám smůlu. Aktuálně 23 minut, v Petrovicích byl ještě na čas.
Co znamená to, co uvádí Ropid, že „Strahovský tunel nemá například bezbariérové přípojky“? To tam jako nemůže žádné auto s vozíčkářem? Protože žádné takové značky jsem si nevšimnul.
A stejně tak jsem si nevšimnul, že by tam z bezpečnostních důvodů nejezdily turistické autobusy, ze kterých by výstup všech cestujících v krizové situaci trval násobně déle, než výstup z linkového autobusu.
Autor asi myslel „propojky“, kterými se v případě požáru utíká do druhého tunelu, a věřím, že třeba 50 lidí navíc z jednoho autobusu může být bezpečnostní problém.
strahovskej tunel je oproti zbytku blanky docela úzká temná díra v zemi
Opět další snaha o absolutní šikanu řidičů IAD na úkor pár chudáků, co jezdí MHD. Doufám, že se to nebude realizovat.
Souhlasím s tím, že jsi velký chudák.
Chudinka vystresovaná z točvolantování reaguje😂
MHD jezdí po Praze téměř každej příčetnej člověk.. 😄
Karta se obrátila. Řidiči IAD šikanují ostatní, tak aspoň vidíte, jaké to je. 😉
Těmi pár chudáky myslíte dvě třetiny všech v Praze vykonaných cest?:D
Měl bys být šťastný za každého cestujícího v MHD. Jeden plný autobus individuálně v autech by znamenalo zdržení na křižovatce o několik impulsů. Bez MHD by kolony výrazně narostly, až na úroveň kolapsu.
Přijde mi, že si to při své neskonalé blbosti prostě nedokážou uvědomit. 😀
Absurdní situace, stovky lidí navíc by si mohli zkrátit cestu pomocí autobusu v tunelu a odlehčit plné tramvaje, místo toho se to léta blokuje a hledají důvody proč je nezavést. Z hlediska efektivity dopravy cestujících jasně vede hromadná doprava. V délce dvou osobních aut, kde průměrně jedou ani ne 3 lidi se vejde jeden autobus, který jich převeze desítky. Ale ne, my chceme ucpané silnice pouze pro auta.
Tahleta silnice ale je právě pouze pro auta, aby neucpávala okolí, když už tedy musejí vyjet… Že to nestačí, že nestačí ani kapacitní MHD, a že nejsme – když už – schopni IAD odjinud vytlačit třeba právě do MHD, nebo nejlépe ji lepším plánováním v území omezit, je jiná věc, kterou je potřeba řešit v první řadě.
Jeden z důvodů proč nedokážeme lidi dostat z IAD do MHD je delší jízdní doba MHD – třeba i proto, že MHD nemůže do tohoto tunelu..
Stejně je hlavním problémem nedostatek řidičů. Budou rádi že se vůbec zavede jedna linka. Nicméně z tohoto důvodu nechápu (pokud řidiči jsou), proč se nezavádí linky primárně popsané v plánu rozvoje PID, i když jsou to drobnosti typu nový autobus na Košík, nebo Nové Měcholupy. Pokud teda nebereme víkendový provoz linky 216.
Řešením je i uzavření Malostranského náměstí pro IAD.
Bez ohledu na tuto konkrétní situaci navrhuji, aby byla ČR pořadatelem MS v To nejde. Není snad jediný připad, kdy sáhodlouhý popis proč něco nejde, předchází krátké větičce co a kdy se udělalo/udělá, aby to šlo… Nominují zejména SŽ a MD, jako oficiálního partnera MS.
By se tam nekdo mohl zeptat i na 80tku v tunelech …
Taky to tak už delší dobu vnímám. Zabydlel se tady jednak přílišný formalismus, ale zejména taky celospolečenská atmosféra výmluv a aktivního hledání důvodů, proč by to nešlo. U čehokoliv. Vytratila se proaktivita, kreativita a „drajv“.
Vytratila se ovšem především logika v řízení. Důsledky vidíme v polovičatých, uživatelsky nepříznivých řešeních, která se později aspoň nějak zbastlí, aby se neřeklo (vazba autobusů zkrácených k depu na tramvaje do Černokostelecké, budoucí vazba některých tramvají na prohlašovaný uzel Dvorce, obsluha sídlišť na západ prodlouženým metrem A, plánované nové tratě paralelně ke stávajícím místo zlepšení obsluhy dalších území).
Tramvaj 20 Anděl – Vítězné náměstí plánovanou jízdní dobu 16 minut obvykle překročí o jednotky minut.
Viz mapa.pid.cz.
26-30 minut uváděných Prahou 5 je extrém (samozřejmě se někdy vyskytnuvší) hodící pro až demagogickou argumentaci.
I ten tunelbus by měl obdobně slabší chvilky…
Ona je to sice zatížena trať jak v Ječné, ale aut tam taky jezdí málo.
A pak co si z toho vzít. Tak asi jen průměrné časy? Páč je fakt rozdíl jestli teda 16 nebo 26. To pak nebude 50% ale samozřejmě, papír snese vše, takže jde jen o to, aby hodnoty byly upraveny dle potřeby….
A co se jim nelíbí na tramvaji. Tramvaj je přece městotvorná!
S tramvají není problém. Problém je jejich přeplněnost v uvedeném úseku s minimální možností navýšení kapacity. Hledají se tak cesty, jak spojení v dané trase posílit.
Nic proti tramvaji. Kdyz ji vyhrabou taky tunel vedle Strahovskyho.
Prusvih je, ze tady na levym brehu udelali celkem luxusni tangenty pro auta (v ramci moznosti toho terenu), vcetne drahych tunelu. A nikomunedoslo, ze by bylo potreba s nima udelat i poradny tangenty. pro MHD. Idealne kolejovy. Tunelbusy jsou aspon neco, realne by to tu jak sul chtelo okruzni metro cca ve trase Smichac-Kavalirka-Malovanka- Dejvice.
Metro? To bylo dotaženo nad Motol. Mohla místo toho být tramvaj Petřiny – Vypich – Motol (- Jinonice – Radlice). A co se rychlosti týče, metro přes Můstek je dobré a kapacitu na B i A navýšit lze. Teoreticky by šlo uvažovat i o delších tramvajích, kdybychom přizpůsobili nástupiště. Železnice mohla mít spojení Vršovice/Vyšehrad – hlavní spodní – Bubny – Dejvice, místo toho si kreslíme paralelní B a tlačíme D do centra.
„Postavili tunel, ale autobus do toho nemohl“
Jsem tam obcas nějaký autobus videl …soukromý teda, dálkový.
Kolik měl stojících cestujících, zejména pak chumlů u dveří?
Linka PID s povinnými místenkami by byla zajímavá. Když už může být integrovaný Airport Express.
V Blance je vecer bezne videt i autobusy MHD, ktere jedou do vozovny.