Namontujte ji kdekoliv. Podmínky doklimatizování tramvají 15T se změnily, běží nový tendr

Zakázka se týká 123 tramvají 15T z první série.
Pražský dopravní podnik (DPP) opět zkouší vysoutěžit doklimatizování první série tramvají Škoda 15T Forcity. Původní soutěž z letošního června byla v srpnu zrušena kvůli velkému počtu doplňujících dotazů uchazečů.
Už během prázdnin DPP dvakrát prodloužil termín odevzdání nabídek. Uchazeči se ptali mimo jiné na to, zda náročné úpravy skutečně musí provádět v prostorách DPP, jak původní tendr požadoval.
“Na základě řady žádostí o vysvětlení ze strany dodavatelů v předchozím zadávacím řízení dospěl k závěru, že dodavatelé nejsou schopni technicky, dopravně a ani technologicky veřejnou zakázku v prostorách zadavatele řádně realizovat,” uvádí DPP v současné zadávací dokumentaci.
Nyní tak tendr umožňuje zájemcům si tramvaje v Praze převzít, dovybavit je klimatizacemi kdekoliv a následně je zase DPP odevzdat. Zájemci se mohou hlásit do 28. listopadu.
Zakázka se týká 123 tramvají 15T z první série. Zbytek z celkového počtu 250 kusů má již klimatizaci z výroby, do dvou kusů byla zpětně doplněna zkušebně v rámci pilotního projektu.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 431,5 milionu korun bez DPH. Za podobnou cenu nabízel výrobce Škoda Group doinstalování klimatizací už v roce 2018, tehdy však posudek DPP odmítl cenu jako příliš vysokou.
Nikdo nechce do vězení. Příběh snah o klimatizované tramvaje v Praze očima přímého účastníka
DPP požadoval, aby vítězný dodavatel po uzavření smlouvy provedl ročně instalaci klimatizačních jednotek do minimálně 20 tramvají. Výběrová kritéria budou v soutěži dvě: celková nabídková cena s váhou 80 % a délka záruky klimatizační jednotky s váhou 20 %.
Dopravní podnik předpokládá provedení dodatečné instalace klimatizace prostoru cestujících nahrazením stávajícího systému ventilace. S tím budou spojené i případné úpravy řídícího systému tramvaje. Celá zakázka by měla proběhnout „na klíč‘‘.