Náhradní vlaková doprava. ZSSK posílila kvůli uzavírce mostu vlaky přes Váh

Jednotka 861 na trati přes Váh mezi Leopoldovem a Hlohovcem. Foto: ZSSKJednotka 861 na trati přes Váh mezi Leopoldovem a Hlohovcem. Foto: ZSSK

Vlaky jsou jediným způsobem, jak překonat mezi Hlohovcem a Leopoldovem Váh.

Vlak se stal na několik měsíců jediným dopravním prostředkem pro překonání Váhu mezi Hlohovcem a Leopoldovem v Trnavském kraji. Důvodem je oprava silničního mostu.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se rozhodla kvůli tomu posílit provoz na trati Hlohovec – Leopoldov. K uzavření silničního mostu přes Váh došlo nakonec o měsíc dříve kvůli havarijnímu stavu.  K už dřívějšímu posílení provozu přidala ZSSK dva páry vlaků.

„Na situaci jsme byli dopředu připraveni. Už v tomto jízdním řádě jsme zavedli hodinový takt mezi městy Nitra/Hlohovec – Leopoldov/Trnava vlaky kategorie REX a Os, doplněný o dvojhodinový takt vlaků linky Prievidza – Bratislava,“ uvedla ZSSK v tiskové zprávě.

Na trať dopravce nasazuje dieselové jednotky řady 861, u vlaků Bratislava – Prievidza jde o klasické soupravy vagonů s lokomotivou. „Na základě úpravy autobusových jízdních řádů zabezpečíme i pravidelný svoz cestujících na stanice v Hlohovci a Leopoldově. Jednáme i o možnosti návozu řidičů autobusů vlaky mezi Trnavou a Hlohovcem,“ uvádí ZSSK.

Vlak jako náhradní doprava nebývá úplně častým způsobem řešení mimořádností na silnicích. Loni k tomu došlo v Česku v Čejkovicích na trati Plzeň – Most.

Tagy náhradní vlaková doprava náhradní železniční doprava Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
12 komentářů