Autobusy Doprava ve městě Zprávy

Nahradí Karosy: Do Brna dorazilo osm nových autobusů od Solarisu, další jsou na cestě

Nové autobusy Solaris pro Brno. Pramen: DPMB
Nové autobusy Solaris pro Brno. Pramen: DPMB

Dopravní podnik města Brna (DPMB) začíná nasazovat osmičku nových kloubových autobusů, které obdržel od výrobce Solaris. Dalších 12 autobusů stejného typu do Brna postupně dorazí do konce července. Za 20 vozů zaplatí podnik 147 miliónů Kč bez DPH. Během léta čeká ještě dodávku 20 sólo autobusů značky SOR.

„Nákupem dvaceti kloubových a dvaceti sólo autobusů v letošním roce přistupujeme k výrazné obnově vozového parku autobusů. V případě autobusů Solaris Urbino 18 jde o moderní vozy, které pro větší komfort cestujících vedle klimatizace přináší i zvětšený prostor u druhých dveří umožňující rychlý nástup a výstup z vozidla,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Nové autobusy Solaris pro Brno. Pramen: DPMB
Nové autobusy Solaris pro Brno. Pramen: DPMB

Podle něj nové autobusy nahradí dosluhující vozidla Karosa B900 a Citelis. Cestující se s nimi setkají například na linkách 40, 42, 44, 50 a 84. Kompletní dvacítka nových osmnáctimetrových Solarisů má po Brně začít jezdit nejpozději do konce července. Vedle klimatizace mají vozy například i USB zásuvky, širokoúhlé monitory či vyhřívané přední sklo.

Během srpna a září pak dopravnímu podniku postupně výrobce dodá 20 sólo autobusů SOR typu NS. Oba typy autobusů jsou na dieselový pohon s emisní normou EURO VI. Volbu nafty podnik zdůvodňuje smluvním závazkem, podle kterého musí v případě mimořádné události dát k dispozici 100 autobusů pro evakuační účely. Taková událost může podle podniku nastat například v souvislosti s provozem jaderné elektrárny v Dukovanech. „Pro tento účel jsou jako nejvhodnější dieselové autobusy vzhledem k možnosti operativního plnění pohonnými hmotami i mimo vozovnu,“ uvedl DPMB, který aktuálně provozuje celkem 314 autobusů.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LiborV

Moc přeji novým Solarisům, aby dobře sloužily. Přeji spokojenost cestují i řidičů. To řidiči v nich stráví mnoho času, proto by mě zajímalo jak „přátelské k řidičům“ Solarisy současné generace vlastně jsou. Ergonomie, uspořádání pracoviště řidiče, sedačka, jízdní vlastnosti.

David S.

Já jsem nikdy nepochopil proč Brno vyřazovalo nejdříve Citelisy a nechalo si starší Karosy. Byl k tomu nějaký vážný důvod?

Kubin

B931 byly tou dobou čerstvě po generálce, měly větší hodnotu…To samý B961 vs Cite18

M H

Dost pravděpodobně provozní spolehlivost, případně cena větších oprav. Nízkopodlažnost a „novost“ není vše…

Liboros

Ať to bylo cokoliv, je dobře že jsou ty navoněný krabice od mlíka pryč… Rozhrkané Citelisy nebrat.

hoholu

tak snad se ještě stihnu svézt alespoň solo Karosou, při nočních rozjezdech to má atmosféru jako žádný jiný bus ( hlavně proto, že se s tím neserou)

liposh

Tak hlavně, aby je v dílnách DPMB doutahovali tak, jak to dělali s těmi předchozími Solarisy 😀 Protože ať to řeknu komukoliv, z jiných měst nám nevěří, že v Brně Solarisy nevržou …a náhoda to být nemůže. 😀

eon

V Brně vržou Iveca, ale zato fest! Teda, už to prý vycpali novinama a vystříkali montážkou…

Kubin

Kéž by jediným neduhem Iveca v Brně bylo to vrzání…(zejména UW18)

Jedine vlaky

Brněnská Iveca jsou příšerná. Mizerný výkon s mizerným pohodlím. Jsem rád, že dorazily Solarisy

Timon a TIMON

Škoda😥byly to nejlepší autobusy 🙁

LiborV

Co na nich bylo objektivně nejlepší? Pocitově vám jistě mohli být blízké. A je to v pořádku. Ale objektivně?

Jiří Kocurek

Nejlepší byl Ikarus. Vzadu, za poslední nápravou mohl člověk trénovat černou sjezdovku. 😀

Liposh

Je až neskutečné, že tu s námi Ikarusy byly ještě relativně nedávno, že? 😊

Lojza

Až na jízdu u hřbitova. To vždycky vypadalo, že to Ikarus nedá…

ukulele

Ty Karosy mají za sebou pořádný kus práce.

liposh

Myslím si, že ty 9xx Karosy jsou slabej odvar oproti tomu, co si odsloužily ty 731 a 741 před nima. 🙂

Jiří Kocurek

Oba typy sloužily nejméně 15 roků. A v dobách 731 a 741 jezdily v noci jenom tramvaje, takže…

Daniel Novák

Zejména když uvážíme, že řidiči nočních rozjezdů s nimi jezdí bez nadsázky jako prasata.

Liboros

Jezdí svižně.