Nahlédněte do Airbusu A380, láká vídeňské letiště na prohlídku superjumba Emirates
Airbus A380 letecké společnosti Emirates ve Vídni. Zdroj: Letiště Vídeň
Prohlídka čtyřmotorového obra vyjde dospělého na něco málo přes tisícovku.
Jestli je součástí i prohlídka kokpitu, tak by to možná za ty prachy stálo.
Jinak, kdo má zájem si prohlédnout A-380 zevnitř, může si jí přece prohlédnout, když s ní někam poletí.
Tak ja som sa už zaregistroval. Pochybujem, že niekedy A380 poletím, moje destinácie zvládajú oveľa menšie tryskáče.
Mám pocit, ze to tu někde na serveru bylo v diskusi, ale můžete mi prosím někdo napsat, na kterém letu do Prahy lítá A380 ? Jestli tedy ještě vůbec lítá, ale mám pocit,, ze to byla Lufthansy. Prosím, jestli někdo ví, tak upřesnit. Diky
Pravidelně na žádném. LH je sem posílá občas v rámci výcviku posádek, ale jen jako cvičný let, ne na pravidelné lince. V minulosti (před r.2020) sem s 380 létali pravidelně Emirates.
Jen bych doplnil, že A380 Emirates létaly do VIE i v létě 2022 – v červenci jsem A380 letěl VIE-DXB a zpět. Zřejmě byl tehdy vyšší zájem, když na linku nasadili místo 777 větší A380.
Úterý 5.7.22 EK128 a zpět čtvrtek 21.7.22 EK127, oba lety A380.
Na letošní léto až do konce roku ve VIE A380 od EK bohužel nevidím, pouze 777, škoda.
Tohle je díra na trhu a divím se, že u nás to třeba nedělá ČSA. Vyhlídkové lety bývají vyprodané a statická prohlídka by uspokojila i další zájemce. Třeba by na tom vydělali majlant, když jim to letadlo bez užitku stojí na ploše.
A ono ČSA nějaký letadlo stojí bez užitku na ploše?
A i kdyby – nějaký Boeing 737 či Airbus A320 v podstatě nikoho nezajímá.
A380 (a třeba i 747) ale mají kolem sebe stále takový závoj mimořádnosti, je to ostatně vidět ve fanouškovských skupiných – když v Praze přistává 320 či 737, tak to /přirozeně/ nikoho nevzrušuje, ale když má přistát A380 lufthansy na výcvikových letech, tak z toho jsou všichni jak na trní a jsou schopni se na ruzyň tahat jen kvůli tomu, aby to letadlo viděli přistávat/startovat.
ČSA patří k nejstarším leteckým společnostem a u nás má mnoho fanoušků a teď, když ČSA omezilo lety na obou linkách co provozuje, tak to letadlo nebude úplně využité. Jasně A380, nebo B747 by byly zajímavější, ale musíme vycházet z toho, co mají.
Buďme rádi, že má ČSA co ukazovat.
A320 nebo B737 nikdo moc okukovat nebude. Kdo chtěl, ten byl vevnitř. Narozdíl od A380 kterých je málo, výroba je ukončená, takže jich víc už nebude. To letadlo je v mnoha směrech výjimečné.
ČSA bych přál hlavně zákazníky, at mají koho vozit a tím pádem ať lítají. Bez toho… poslení zhasne. Tatra je druhá nejstarší funkční automobilka na světě. Taky vstala z mrtvých.
Naprostý souhlas, je opravdu mnoho rodin a každý den jich u nás přibývá, které si letět nemohou dovolit. A správně, mluvím o Česku! Ze střechy Šestky je v bezprostřední blízkosti za plotem vidět cca 5 celodenně odstavených letounů. Samozřejmě celá záležitost s prohlídkou může být do jisté míry náročná, ale řekněme že 50 lidí po tisícovce by už uživilo i pojezd po dráze a nebo 150 lidí by si zasloužilo už i krátký let. Ovšem dokud budeme SmartWings všichni připlácet, tak žádný takový marketing nepotřebují.
Je to ale bez záruky, což je u těchto „zážitků“ celkem běžná věc. Nepíšou, jak v takovém případě budou postupovat – vrátí peníze nebo jako Lufthansa prodají službu a budou za Vás doufat, že „snad budete mít štěstí“.