dpp

Nadšenci plánují v Karlových Varech parkovou železnici. Zatím v mobilní verzi

Vizualizace parkové železnice. Foto: Jan PlomerVizualizace parkové železnice. Foto: Jan Plomer

Pro stavbu bylo vybráno měřítko 1:7,8 s rozchodem 184 mm.

Jen si to představte. Přijíždíte vlakem do Karlových Varů. Těšíte se na oplatky, prameny, zejména ten třináctý, zkrátka na pěkný výlet. Ale hned vedle velkého nádraží je to malé – nástupní stanice vláčku, který vás zaveze, zatímco se můžete kochat výhledem na město, do areálu parkové železnice. Místa, kde se rozzáří oči každého velkého u malého milovníka železniční dopravy.

Každý velký sen začíná od začátku. A právě na něm stojí skupina karlovarských milovníků železnice. Než se dopracují k samostatnému prostoru, chtějí projekt představit pomocí mobilní parkové železnice. Ta nebude umístěna na jednom stálém místě a bude lákat obyvatele a návštěvníky města ke své budoucí větší sestřičce.

V první fázi půjde tedy využít rozebíratelné koleje, dvě drezíny, mašinku a dva vagónky. Vše zabalené v kontejneru, aby se to dalo rozprostřít tu na Meandru, tu na Náplavce, tu v další části města. Pro parkovou železnici v Karlových Varech bylo jako nejvhodnější vybráno měřítko 1:7,8 s rozchodem 184 mm. To bylo zvoleno zejména pro tu vlastnost, že skutečná vozidla šířky zhruba tři metry umožňují pohodlné umístění nohou do ohraničeného prostoru zmenšené vozové skříně.

Kolejivo je vlastní konstrukce využívající profilové kolejnice, plastové podkladnice a plechové spony. Pražce z hranolů 3×5 cm z recyklovaného plastu. Rozteč pražců je 12,5 cm. Minimální poloměr oblouku koleje je 12 metrů.

A právě v tento okamžik můžete přispět svým pražcem i vy! Na stránkách Donio běží crowdfundingová sbírka, díky které si můžete zajistit místo na drezíně nebo právě už výše zmíněný pražec.

Bližší a nejčerstvější informace o projektu poskytne facebooková stránka.

Tagy Karlovy Vary parková železnice
2 komentáře