Nádraží Žižkov přilepšilo Českým drahám o téměř 3,5 miliardy. Pozemky koupil Sekyra
Nákladové nádraží Žižkov, vizualizace budoucího stavu. Pramen: České dráhy

Plán na proměnu nádraží v rezidenční čtvrť dnes schválilo pražské zastupitelstvo, kterým prošla změna územního plánu.
Lehce off topic: Ta změna ÚP se týkala jen NNŽ, nebo je to nějaká komplexní aktualizace a je tedy vyřešena i třeba VRT?
A bylo výběrko? 😉 😉 😉
Jen drobná poznámka: Zatímco se bourají a ruší nákladová, seřazovací a odstavná nádraží, kamionoví dopravci kvičí, že nemají parkoviště a další infrastrukturu. A nechtěli jsme převádět náklad na koleje, nebo jak to tedy je?
Nákladové nádraží Žižkov by nákladní železniční dopravě by nepomohlo. Obecně nákladní železniční doprava v Evropě klesá zejména na krátké vzdálenosti. Význam mají hlavně ucelené vlaky na dlouhé vzdálenosti, např. z nějakého námořního přístavu do Česka.
Stejně to rozfrcají na pokutách….
Kdo to tu minule se slzou v oku tvrdil, že ČD mají oproti konkurenci jen samé povinnosti navíc a žádné výhody? 🙂
Já bych s dovolením pořád nevytahoval věc, která je způsobená rozhodnutím udělaným před čtvrt stoletím za úplně jiné politické situace.
Nicméně to rozhodnutí má dalekosáhlé následky až do dneška, a potenciálně i do budoucna, jak vidíme.
A to je přesně ono: ČD jsou sice „standardní akciovka“, ale vlastně nejsou, protože jsou postavené na politice, politika určuje jejich vedení, politické zájmy se promítají do personálních rozhodnutí (Hurajčík), a tak je prostě logické, že se daleko tvrději vyžaduje transparence při výběru dodavatelů.
A i tak to potom dopadne tak, že firma raději poruší zákon a zaplatí symbolickou pokutu, ale vyhrál správný dodavatel.
Jako když jim stát přikazoval provozovat vlaky, za které neplatil a tak to musela dotovat nákladní doprava, vznikal tak vnitřní dluh?
Stát jim přikazoval i to, když nabídly 17 Kč/vlkm na lince R25, což už v roce 2005 nebyla ani trochu realistická cena?
A v roce 2005 se tady soutěžily nějaké rychlíky?
Takové přilepšení a stejně prohrají soutěže všude možně. Je vidět jaké jsou ČD…černá díra…
Hlavně budou mít na pokuty
jako ze by z prodeje majetku dotovali provoz?
zajimava obchodni taktika .
No zajímavá nebo ne, přesně tak to funguje. Donekonečna to nepůjde, ale jde to výrazně déle a lépe, když společnost disponuje majetkem, který jí spadl z nebe a je jí funkčně k ničemu.
Veškeré nemovitosti netvořící přímo provozní zázemí dopravce měly z logiky věci při dělení přejít na Správu železnic. To, že zůstaly ČD a ty je pak mohou rozprodávat – mj. i té Správě železnic, je prostě takový příjemný dárek na přilepšenou od státu. Mě to ani nijak zvlášť nepohoršuje, ale zrovna tak se nedojímám nad tím, že pak mají o něco složitější situaci s výběrkama.
Tak třeba i tohle prispeje na vlaky praha-ostrava..
Tak si to rozdají na pokutách?