Nádraží Žižkov přilepšilo Českým drahám o téměř 3,5 miliardy. Pozemky koupil Sekyra

Nákladové nádraží Žižkov, vizualizace budoucího stavu. Pramen: České dráhyNákladové nádraží Žižkov, vizualizace budoucího stavu. Pramen: České dráhy

Plán na proměnu nádraží v rezidenční čtvrť dnes schválilo pražské zastupitelstvo, kterým prošla změna územního plánu.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Lehce off topic: Ta změna ÚP se týkala jen NNŽ, nebo je to nějaká komplexní aktualizace a je tedy vyřešena i třeba VRT?

Jaaa

A bylo výběrko? 😉 😉 😉

František Josef

Jen drobná poznámka: Zatímco se bourají a ruší nákladová, seřazovací a odstavná nádraží, kamionoví dopravci kvičí, že nemají parkoviště a další infrastrukturu. A nechtěli jsme převádět náklad na koleje, nebo jak to tedy je?

Ondřej Wagner

Nákladové nádraží Žižkov by nákladní železniční dopravě by nepomohlo. Obecně nákladní železniční doprava v Evropě klesá zejména na krátké vzdálenosti. Význam mají hlavně ucelené vlaky na dlouhé vzdálenosti, např. z nějakého námořního přístavu do Česka.

Happy

Stejně to rozfrcají na pokutách….

Juraj

Kdo to tu minule se slzou v oku tvrdil, že ČD mají oproti konkurenci jen samé povinnosti navíc a žádné výhody? 🙂

Kamui

Já bych s dovolením pořád nevytahoval věc, která je způsobená rozhodnutím udělaným před čtvrt stoletím za úplně jiné politické situace.

Juraj

Nicméně to rozhodnutí má dalekosáhlé následky až do dneška, a potenciálně i do budoucna, jak vidíme.

A to je přesně ono: ČD jsou sice „standardní akciovka“, ale vlastně nejsou, protože jsou postavené na politice, politika určuje jejich vedení, politické zájmy se promítají do personálních rozhodnutí (Hurajčík), a tak je prostě logické, že se daleko tvrději vyžaduje transparence při výběru dodavatelů.

A i tak to potom dopadne tak, že firma raději poruší zákon a zaplatí symbolickou pokutu, ale vyhrál správný dodavatel.

Flek

Jako když jim stát přikazoval provozovat vlaky, za které neplatil a tak to musela dotovat nákladní doprava, vznikal tak vnitřní dluh?

Juraj

Stát jim přikazoval i to, když nabídly 17 Kč/vlkm na lince R25, což už v roce 2005 nebyla ani trochu realistická cena?

Flek

A v roce 2005 se tady soutěžily nějaké rychlíky?

Libor

Takové přilepšení a stejně prohrají soutěže všude možně. Je vidět jaké jsou ČD…černá díra…

David

Hlavně budou mít na pokuty

Air Traveller

jako ze by z prodeje majetku dotovali provoz?

zajimava obchodni taktika .

SaulGoodman

No zajímavá nebo ne, přesně tak to funguje. Donekonečna to nepůjde, ale jde to výrazně déle a lépe, když společnost disponuje majetkem, který jí spadl z nebe a je jí funkčně k ničemu.

Veškeré nemovitosti netvořící přímo provozní zázemí dopravce měly z logiky věci při dělení přejít na Správu železnic. To, že zůstaly ČD a ty je pak mohou rozprodávat – mj. i té Správě železnic, je prostě takový příjemný dárek na přilepšenou od státu. Mě to ani nijak zvlášť nepohoršuje, ale zrovna tak se nedojímám nad tím, že pak mají o něco složitější situaci s výběrkama.

Flek

Tak třeba i tohle prispeje na vlaky praha-ostrava..

Libor

Tak si to rozdají na pokutách?