Nádraží Žižkov přilepšilo Českým drahám o téměř 3,5 miliardy. Pozemky koupil Sekyra
Nákladové nádraží Žižkov, vizualizace budoucího stavu. Pramen: České dráhy

Plán na proměnu nádraží v rezidenční čtvrť schválilo pražské zastupitelstvo, kterým prošla změna územního plánu.
A co pozemky pod kolejemi? Ty už ČD na SŽ převedly (prodaly)? Nikde k tomu nemůžu najít nějaký aktuální článek.
Ne ty byly vždy ČD , v rámci UVMŽST
No ale tu změnu chtějí oba v budoucnu udělat, nebo se pletu?
Pozemky, které dostaly ČD původně za korunu? :-D
Lze takový zisk považovat za nemorální?
Není to zisk, je to výnos, ale nemorální je to v každém případě.
Zajímavé informace v souvislosti s prodejem toho zbývajícího prostoru po nákladovém nádraží jsou ovšem třeba i zde:
https://arnika.org/zizkov-lidem
– sice to s (veřejnou) dopravou zdánlivě příliš nesouvisí, ale třeba (ne)prostupnost území je také docela důležitý faktor při úvaze o možnosti využití MHD místo IAD: auto uzavřené rozměrné bloky obytných domů objede snadno, ale pěšky je obcházet bude chtít jen málokdo.
Kolik z té sumy ještě dnes mají?
Lehce off topic: Ta změna ÚP se týkala jen NNŽ, nebo je to nějaká komplexní aktualizace a je tedy vyřešena i třeba VRT?
Týká se celého pásu od Jana Želivského až po Českobrodskou, tedy dost rozsáhlá změna (551 588 m2). „Komplexní aktualizací“ bude až Metropolitní plán, ten se ale stále odsouvá.
A bylo výběrko? 😉 😉 😉
Ne Sekyra zaplatí půlku a zbytek na sekyru😀
Jakože zatímco u provozovatele závazkové dopravy je výběrko nutné, zatímco u prodeje nemovitostí výběrka netřeba? Vysvětlí mi to někdo z těch 21 mínusářů?
Jen drobná poznámka: Zatímco se bourají a ruší nákladová, seřazovací a odstavná nádraží, kamionoví dopravci kvičí, že nemají parkoviště a další infrastrukturu. A nechtěli jsme převádět náklad na koleje, nebo jak to tedy je?
Nákladové nádraží Žižkov by nákladní železniční dopravě by nepomohlo. Obecně nákladní železniční doprava v Evropě klesá zejména na krátké vzdálenosti. Význam mají hlavně ucelené vlaky na dlouhé vzdálenosti, např. z nějakého námořního přístavu do Česka.
Proč ale klesá? Ořežeme koleje, přidáme asfalt, a pak říkáme, že to nemá cenu. A přepravovat vše na delší vzdálenosti, aby se to vyplatilo vlakem, je také nesmysl. Je potřeba změnit toto zvrácené myšlení, kdy řešíme kosmetiku následků, ale odmítáme dělat cokoli s příčinou.
Protože na krátké vzdálenosti není efektivní (nakládání, rychlost, řazení vozů), protože kapacita není z důvodu bezpečnosti srovnatelná se silnicí, samotné zabezpečení trati je velmi drahé, údržba a rekonstrukce se taky prodražuje už jen tím, že na všechno jsou speciální drážní paragrafy, musíte na to mít kvalifikovaný personál a tak dále.
Ještě nezapomeňte napsat, že je létě moc teplo a v zimě moc zima.
„Době tržní ekonomiky“ – výmluva. Sanace nás už teď stojí příliš.
A můžete nám prozradit, k čemu konkrétně by se v 21. století dala využít nákladní hlavová stanice v širším centru hlavního města tak, aby se nemuselo platit za sanaci nebo totální rekonstrukci? Osobně by mne to fakt zajímalo.
My dva možná chtěli, ale EU, naše vláda ani další zodpovědní to nechtějí. A logicky to že „my“ něco chcem, na to serepes.
To nádraží bylo postaveno za první republiky a už za socialismu postupně přestávalo mít smysl… Holt se podmínky mění.
Stejně to rozfrcají na pokutách….
Když tě to uklidní….
Kdo to tu minule se slzou v oku tvrdil, že ČD mají oproti konkurenci jen samé povinnosti navíc a žádné výhody? 🙂
Já bych s dovolením pořád nevytahoval věc, která je způsobená rozhodnutím udělaným před čtvrt stoletím za úplně jiné politické situace.
Nicméně to rozhodnutí má dalekosáhlé následky až do dneška, a potenciálně i do budoucna, jak vidíme.
A to je přesně ono: ČD jsou sice „standardní akciovka“, ale vlastně nejsou, protože jsou postavené na politice, politika určuje jejich vedení, politické zájmy se promítají do personálních rozhodnutí (Hurajčík), a tak je prostě logické, že se daleko tvrději vyžaduje transparence při výběru dodavatelů.
A i tak to potom dopadne tak, že firma raději poruší zákon a zaplatí symbolickou pokutu, ale vyhrál správný dodavatel.
Zase ale musejí dělat zdlouhavá výběrová řízení, což jim činnost – řekl bych – na druhou stranu dost komplikuje, a určitě to něco stojí. Čímž neříkám, že je to tak OK:
Jako když jim stát přikazoval provozovat vlaky, za které neplatil a tak to musela dotovat nákladní doprava, vznikal tak vnitřní dluh?
Stát jim přikazoval i to, když nabídly 17 Kč/vlkm na lince R25, což už v roce 2005 nebyla ani trochu realistická cena?
A v roce 2005 se tady soutěžily nějaké rychlíky?
V podstatě ano. Nebylo to řádné výběrko, ale byli tam další dva zájemci a každý nabídl cenu.
Takové přilepšení a stejně prohrají soutěže všude možně. Je vidět jaké jsou ČD…černá díra…
Hlavně budou mít na pokuty
jako ze by z prodeje majetku dotovali provoz?
zajimava obchodni taktika .
No zajímavá nebo ne, přesně tak to funguje. Donekonečna to nepůjde, ale jde to výrazně déle a lépe, když společnost disponuje majetkem, který jí spadl z nebe a je jí funkčně k ničemu.
Veškeré nemovitosti netvořící přímo provozní zázemí dopravce měly z logiky věci při dělení přejít na Správu železnic. To, že zůstaly ČD a ty je pak mohou rozprodávat – mj. i té Správě železnic, je prostě takový příjemný dárek na přilepšenou od státu. Mě to ani nijak zvlášť nepohoršuje, ale zrovna tak se nedojímám nad tím, že pak mají o něco složitější situaci s výběrkama.
Tak třeba i tohle prispeje na vlaky praha-ostrava..
Tak si to rozdají na pokutách?