Nádraží v Kopřivnici opraví Strabag Rail, práce začnou už v dubnu

Nádraží Kopřivnice po rekonstrukci. Zdroj: SŽNádraží Kopřivnice po rekonstrukci. Zdroj: SŽ

Cestující se můžou těšit na modernější zázemí.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Amity Blight

Vypadá jako Vila Tugendhat

Petr

Nebo rozlučková síň, mohlo by to být i víceúčelové i svatby by šlo pořádat.

Beny

Líbí se mi jak autor grafiky zakomponoval detaily jako místní plakáty a mimořádnosti na odjezdové tabuly 😆

Karl vB.

Líbí se mi, jak se autor příspěvku přátelí s pravidly českého pravopisu: „…na odjezdové tabuly“, to fakt jen tak nevymyslíš.

Vavrroch

Tabul, bez tabulu, podle vzoru hrad, ne? 🙂
Zakomponoval tedy plakáty „na odjezdové tabuly“ (plurál, jako na „hrady“, bez odjezdových tabulů)…
🙂

Karl vB.

Tabul, to je dobry fabul… 🙂

Beny

No jo, fakd to vibatá blbje 😉
Oflouvám sje.

Vasek

Dle mapy SŽ začne letos rekonstrukce budovy v Táboře. Je to reálné, nebo termín v září posunou? Dlouho nikde nešlo žádné info, nejsou vizualizace.

Karl vB.

Zkuste si jen tak letmo prosvištět nabídku sázkových kanceláří, jestli tam náhodou tahle akce není uvedena mezi kursovými sázkami.

Petr

Už jsem dlouho přemýšlel, proč nevznikne sázková kancelář na stavby Správy železnic a ŘSD. 😀

jkb

Celkovo mám z toho dobrý pocit ale aktuálne má tá budova silný charakter, ktorý s tou novou fasádou stratí. Laicky sa mi zdá, že by sa s tou fasádou dalo architektonicky trochu pohrať a ten charakter zachovať.

tim

Já jsem náhodu rád, že se zbaví té odporné fasády

Michal M

Dobrý dotaz. Kvalifikovaně by to zodpověděl a zvážil až architekt.
Zvenku je změna cihličkové textury na jednolitou určitě změnou velkou, ale nevím jestli ten funkcionalismus není lepší v zamýšleném jednolitém stavu a jestli autor neprosadil keramický obklad proto, aby se vyhnul zhnusnění stavby šedivým břízolitem (jiné materiály ani jejich odstíny neexistovaly).

Keramické obklady v hale byly divné, zase materiálová mizérie. Bílá to prosvětlí a nebude vizuálně kolidovat s uměleckým dílem. Otázka poladění barev v interiéru by byla na architekta.

johny

Původní budova je architektonicky zdařilá a působí příjemně. Podobně jako třeba nedaleká Bystřicí pod Hostýnem. Neúdržba je druhá věc, za kterou architekt nemůže. No, snad z toho nevznikne paskvil

Karl vB.

Vizualizace nového stavu mi připadají, jak z 90. let 20. stol.
Zřejmě se ale bude bourat napravo mimo prostory pro cestující, asi padne za vlast část toho „jezevčíka“ za dopravní značkou“zákaz vjezdu“.
https://mapy.cz/letecka?q=N%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%20Kop%C5%99ivnice&source=pubt&id=15698597&pid=104479627&newest=1&yaw=1.828&fov=1.571&pitch=-0.051&x=18.1466958&y=49.5953927&ds=2&z=19&ovl=8

Sériový jezdec

Z pohledu od kolejiště to vypadá, jako měnírna. Naopak původní budova na mě i nyní působí nadčasově.

Daniel

Na vizualizaci se koukám setrilo😃 Tak snad to bude vypadat dobře.

Gwann

Tak zrovna tohle bych za prioritu nepovazoval… budova okometricky neni v tak spatnem stavu.

Ale jde to snaz nez vylepsovat trate…

Mirek

Co to je okometricky? Budova je v žalostném stavu, typický socialistický „nepodarok“. Vysoký prosklený hangár, kde se topí a je tam zima.

Gwann

Vysoky strop mate pravdu.

Ale kdyz jsem se potloukal kolem, neprislo mi, ze tohle je neco urgentniho k reseni. Rozhodne nevybocuje stavem z prumeru.

Co za zavady tam podle vas je – krom vysky stropu haly, co stejne reko neresi, ne?

Mirek

Například rozpadající se netěsnící dveře, pocit jako ve vybydleném domě, stačí se rozhlédnout, rozpadající se přístupové schodiště, nevyužité nevhodně řešené prostory budovy, energeticky náročná budova. Hygiena by tam již nejspíš ani nepovolila žádnou provozovnu (restauraci), která tam tak před minimálně 10 roky skončila. nefunkční informační systém… Zbytečné navazující nevyužívané budovy, o které se musí nejspíš starat, topit v nich… Část těchto budov je ve vizualizaci nahrazena zastřešeným venkovním posezením. Nevím, jestli to je opravdu finální vizualizace, doufám, že ne, ty vysoké stropy nezachrání ani špičkové dveře. Vytopit prosklený prostor s výškou přes 5 metrů, to se nemůže v zimě podařit,… Číst vice »

Karl vB.
Mirek

Trochu nesmyslný rozdíl porovnávat tyhle budovy.
Logika, když někde to nejde, tak proč by to mohlo jít jinde, to je vhodné tak do politické debaty ujetých politiků, ale ne tady.

Black

Mnoho světoznámých nádraží v zahraničí jsou haly s vysokými stropy. Stavěny byly i před sto lety a se socialismem, který jste zmínil v předchozím komentáři, nemají nic společného.

Karl vB.

Typický socialistický „nepodarok“ vyzerá takto:
https://travelissimo.sk/wp-content/uploads/2018/01/%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%A1-stanica-%C4%8Dadca.jpg
Proti tomu je nádraží Kopřivnice architektonicky vysoce kultivovaná stavba.

Michal M

To je strašná věc. A to si autoři jistě mysleli, co tam udělali za světabornou věc. Mladší bratr téhož je Poprad, taky veledílo, s fascinujícími rozměry mnohavchodového paneláku.

Mirek

A co nádraží v Havířově? Také pěkný hangár. Mělo se zbourat a nyní nevím, jak a jestli se dělá dohodnutá rekonstrukce.

Black

Empatie vůči lidem s jiným vkusem a názory Vám evidentně chybí. Přitom je skoro jisté, že za pár desítek let budou Vám podobní označovat to, co se líbí dnes Vám, za hnus.

Mirek

Čadca, znám. To tvrzení, že nádraží v Kopřivnici…, to je hodně přehnané.

tomaskislinger7

V podstatě s Vámi souhlasím.
Má to jednu výhodu.
Když mně nad ránem vzbudí v lůžkovém voze nezvyklé zvuky , posunu závěs a vidím tu budovu, vím že jsem na Slovensku.
Nj, trošku jsem zavzpomínal na Excelsior. Pardon

Jan Tichavský

Tohle se mi líbí jako podhorská stanice, která symbolizuje špičaté vrcholy v okolí.

Michal M

To muselo stát za totáče ranec, a je to totálně k prdu.
Zachraňuje to borec, co provozuje bufáč, toho to baví (ale mohlo by ho to bavit natolik, že by začal vařit, aspoň kurňa halušky…).