Nádraží Rakovník projde modernizací za 1,3 miliardy, dostane nová nástupiště
Nádraží Rakovník. Pramen: Správa železnic

Stavbaři dále zrekonstruují výhybky a nainstalují evropský vlakový zabezpečovač ETCS.
Stavbaři dále zrekonstruují výhybky a nainstalují evropský vlakový zabezpečovač ETCS.
Plánuje se pokračovat se zvyšováním rychlostí na trati Rakovník Beroun? V minulých letech se na některých úsecích zvýšila až na 90 km/h. Dalo by se to i v případě Nižbor – Beroun? Těch 70 po rekonstrukci není moc
Tak za tenhle bezva napad by meli nekoho zavrit. Minimalne na psychiatrii. Jediny jeste lepsi byl…nastesti odlozeny..napad na podchod ve stanici Male Svatonovice.
Při vší úctě k drážní dopravě, to je investice, co se někdy vrátí? Kolik to přivede nových cestujících. Vede s toho nádraží – při vší úctě k Rakovníku – alespoň jedna relace, kde je vlak v čase konkurenceschopný vůči čemukoliv jinému, nežli je jízdní kolo?
1300 milionů? To je fór ne?
A co takhle raději zmodernizovat trať do Kladna? Ideálně na rychlost alespoň 160 km/hod., minimální zatáčky a zastávka pouze v Novém Strašecí. To co tam je teď je nekonkurenceschopné a každej raději sáhne po autobusu směr Kladno/Praha.
Je někde k nahlédnutí výsledné schéma kolejiště s nástupišti?
Z/do Rakovníku můžete využít vícero IDS: PID, DÚK, IDPK (tyto zakresleny na zde prezentovaném odkazu https://mapy.com/s/pejejajemo ) ale i celodenní jízdenku IDOK, platnou i v Německém pohraničí https://www.cd.cz/assets/typy-jizdenek/mezinarodni-jizdenky/regionet-egronet-mapa.pdf
To jsme se již všichni zbláznili? 1,3 mld je 1300 milionů. To jako stát chceme vyhodit za nic? Copak se nad tou částkou nikdo nepozastavi? Za to by se dalo postavit např 260 rodinných domků! Kolik nových cestujících ta částka přivede? 50 nebo 100? Z Rakovníka do Prahy je vlak zcela nekonkurenceschopný. A pro víkendové výletníky je ta investice zbytečná. Opravte budovu za 20-50 mil a to by mělo stačit. kdyby se zrušilo 10 nebo 20 podobně zbytečných investic, tak mohl dávno být tunel z Berouna do Prahy zaplacený.
To zas bude další parádní bezohledná agresivní modernizace , která úplně pohádkově západně do CHKO Křivoklatsko . Hlavně že vám v tomto regionu památkáři kecaji i do barvy kurníku , tady bude beton svítit až do Prahy
Snad sis ulevil, radost může kazit jen to, že úleva nastala trochu mimo keramiku… Nádraží neleží na území CHKO: https://mapy.com/s/dosufozume
Trať z 19. století, vlak předjede i schopnější cyklista, ale budou mít nádraží za 1.3 miliardy.. Česká železnice potřebuje zásadní změnu přístupu, nerozumím jak tohle mohou volení zástupci dovolit
Pracovní síla ušetřena
ETCS + centrální přechod (předpokládám cest.n.) = naopak spíš zpomalení. Jinak nic proti, ale ty PR řeči by měly odpovídat aspoň přibližně…
Při stavbách poloostrovů by se měly hlavní koleje důsledně tahat mimo ty CP. Aby projížďáky nemusely jezdit do křiva nižší rychlostí, než traťovou.
Projížďák v Rakovníku, no, toť výzva. 🙂
Co tam bude do příma? Z Lužné do Blatna?
Neříkám zrovna Rakovník centrál stejšn. Jedna kolej mimo CP na 50, nebo 60 asi stačí i v budoucnu. Anebo přes CP se závorami (jež už stejně asi musí po novu být na každém CP).
A ten CP bude mít šraňky?
Škoda, že to oddělení co dělá nádraží nejde na ministerstvo kultury se starat o hrady, zámky a jiné památky…
Myslíte, že se zbouralo málo tvrzí regionálního významu? 😉
Vzhledem k umístění by to klidně sneslo i podchody
Ano, podchod v pohodě, takto vypadá přístup k nádraží (byl jsem tam tento měsíc osobně) https://mapy.com/s/pejejajemo
Vzhledem k provozu ve stanici by byl podchod jen komplikací. Takhle může být přestup hrana-hrana mezi vším.
Jo budu stát u signalizace na červenou a čekat až mě pustí. Vítejte ve 21. století…
Naprostá většina vlaků přes ten přechod vůbec nepojede, zapíchnou to z jedné strany a pojedou pak zase zpět. Takže červená tam bude zřídka. Naopak stavět podchod nad kterým skoro nebudou přejíždět vlaky…
Někdy nechápu procesy SŽ. Někde se budují nástupiště s podchodem (např. Česká Lípa, Fr. nad Ostravicí), někde na podobně vytížené stanici a s daleko větším potenciálem s ohledem na blízkost HMP jen centrální přechod.
Když pominu Turnov „z jiné doby“, tak bych dělicí linii viděl v (ne)existenci průjezdných ramen.
Jj. Jen to chce myslet i na jinou, než osobní dopravu. A třeba i na odklony, pokud v dané stanici hrozí.
Koukám, že Tě ta Hrbatá straší ve snech celkem fest. 🙂 Teda ne že bych se divil, když jsem to viděl, pokoušel se o mě infarkt.
Tanvald má také jen přechody, ale celkově souhlasím. Záleží jestli v dané stanici hodně vadí provoz vlaků přes ty přechody. V Rakovníku dává jednoznačně smysl přechod, tady by byl podchod jen bariérou.
Ne absolutně nedává. Tohle levné pseudořešení je naprostá ostuda a neschopnost vytvářet v českém prostředí kvalitní projekty modernizací.
Dal bych přednost vyšším traťovým rychlostem a dvoukolejce před ETCS.
Ale bez ETCS je Vmax 100 km/h.
Nádraží by bylo, tak ještě nějakou tu trať, která by byla alespoň trochu konkurenceschopná…
Tak do Berouna to docela jde, jen je otázka co v Berouně. 🙂
Ještě dva tři úseky a dvě tři stanice.
Bohužel Pavle, bohužel.
Napadá mě „tuning“ tratě Rakovník – Beroun (jenže tím se vyhneme Křivoklátu) a pak tuleněm na Smíchov. 60 km, jízdní doba cca 30 – 40 minut.
Čímž se ale vyhneme i Kladnu, což nevidím jako žádoucí. Ne, tady je třeba pokračovat v rekonstrukci (= přeložkách) Buštěhradky i aspoň kousek za Kladnem. Už kvůli tomu velkému potenciálu příměsta kolem Strašecí atd., kdyby ta trať něco pořádně obsluhovala.
Je třeba konečně to přestat trasovat pro páry a nebát se něčeho takového: https://mapy.cz/s/nujasaduba (+ pak napřímení trasy Lužná – RA).
Jo s 35 promile sklonu to je super nápad!
Měli bychom napsat do Seznamu, aby tam udělali ještě jednu funkci podobnou měření, která by se jmenovala Nová železniční trať, přičemž by to automaticky zobrazovalo výškový profil a házelo upozornění nad 15 promile. 😀
Mně vychází 55 m na 2,3 km, tedy asi 24 promilí. A to ještě za předpokladu, že by se trať dál k Řevničovu nezahlubovala. Pro osobku zcela OK a nákladů je tam málo, navíc je otázka, zda by to díky vyšší rychlosti a trakci nezvládaly s náběhem.
22,575 promile, pane. Přesně z podle výšek odečtených na počátku a konci přeložky dle Záhubáka. Takže nejvyšší rozdíl výšky temene kolejnic by byl nad Křížovým potokem cca 22 až 26 metrů. A to teda je s prstem v zadku realizovatelné.
A co něco velkorysejšího?
https://mapy.cz/s/nozulokoha
To by byl samozřejmě ideál, ale jednak už je to hodně drahé a jednak napříč CHKO.
Já bych v případě nutnosti zapojit Kladno byl odvážnější. Sklony 35 promile dnes nejsou zásadní překážkou, pokud je trať elektrizovaná.
https://mapy.cz/s/gocuhogene
Zásady:
Zastavení pouze v „zásadních zastávkách“
Rychlost 100 – 160 km/h.
Pokud možno bez tunelů.
Velmi častý problém pomalosti našich vlaků osobní dopravy je v tom, že se snaží obsluhovat i území, které je obsluhováno jiným druhem VHD.
Ve střední části souhlas, jen jsem to neuváděl. RA – Strašecí vidím problém v CHKO. Ale když už něco takhle velkého, tak upravit i ten příjezd do Kladna:
https://mapy.cz/s/gulupupega
Pak by totiž odpadl problém „jestli do Kladna nebo dále“ ve směru z Prahy, takže by to provozně bylo velmi úsporné (prostě by se prodloužil některý Sp) a navíc by to řešilo cesty z Kladna západně. A dostat do toho vlaku relace Strašecí, Stochov, Tuchlovice – KL by byl hodně velký benefit. Samozřejmě pro ND nechat nějaké napojení přes Rozdělov.
Tohle je zbytečné. A nic moc to neřeší. Viděl bych to spíše takto: https://mapy.cz/s/jatagejabo
Cca 5,9 km dlouhý ražený tunel.
Jó, s tunelem se to machruje. 🙂
V mém návrhu bez tunelu…
Tuning do Berouna probíhá. Než to úvratit v Berouně, vyhnout se Kladnu, atd, tak radši srovnat některá esíčka (asi stačí i to jedno za Lužnou) ku Kladnu. Zbytek se dá v rozmezí 80 až 140 pod etcs. S využitím nedostatku převýšení 130 bych to viděl z Raka do Kladna na TR 90 minimálně. Samzřejmě by to chtělo přeložku mimo Merkovku.
Takhle https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9fdfUxX37ed703to&x=13.8918166&y=50.0267018&z=14
by se Křivoklát nevynechal, stará trať by mohla být pro osobáky, které by třeba končili v Městečku.
Teď aby to dal někdo do územního plánu a jako podmínku pro vyhlášení případného Národního parku Křivoklátsko.
Traťové rychlosti 75 až 100 na trati Rakovník – Protivín v úsecích po výměně svršku už jsou. Na trati do Lužné taky. Do Loun je to možné úplně stejně. Je třeba ale důsledně vyházet TONTR kvůli přejezdům a kvůli ježdění přes stanice s centrálním přechodem a podobně.
Jakkoli by se mi vsechny navrhy zde prezentovane libily, tak zase „zpatky na zem“ – vsichni vime jak to dopadne: vyplaca se miliarda za hezke nadrazi se spooustou modreho zabradli – a trate na ni vedouci zustanou ve stejne stope, se stejne mizernymi cestovnimi rychlostmi a obsluznosti uzemi…protoze jsme v Cesku a protoze SZ…
Tak zase to by pak nebylo o jediné miliardě… Já bych byl skromný, za tyto peníze bych si představoval posun nástupišť co nejzápadněji v rámci ŽST. 🙂
Zmíněné zásahy se budovy až tolik netýkají, nakonec nevypadá úplně špatně. Našel jsem k tomu toto: „Samotná nádražní budova v Rakovníku projde rekonstrukcí přízemí, kde se nacházejí například pokladny, čekárna a veřejné toalety. Stavební úpravy se uskuteční také v prvním patře.“
Co se stane v prvním patře, zůstane veřejnosti zahaleno tajemnstvím. 🙂