Oproti míře dostavěnosti VRT si troufám tvrdit, že dostavěné jsou.
Dálniční síť je hotová z cca 2/3 (?). Síť VRT je hotová z 0%. Můžeme se hádat jestli či jak moc jsou důležitější dálnice než vysokorychlostní železnice, ale ta míra dostavěnosti je jasná.
D6, D7, D35 ve stavu maximální rozestavěnosti.
D3 možná trochu hapruje před Prahou, D0 hapruje zatím úplně.
D52 konečně projednáno skrz Nové Mlýny, ale důležitá není.
Možná ještě D73 u Brna jako výpadovku.
Myslím, že pokud by se pokračovalo v nastoleném tempu stavby dálnic, tak do doby než mají začít první plánované stavby VRT, by mohla být většina dálniční sítě skutečně dostavěna.
Honza
5 hodin
Dvě zastávky VRT na Ostravu mně oproti zahraničí teda přijdou jako velký luxus. To nemají ani některé milionové metropole.
To přece záleží na konfiguraci města a přepravních proudech. Tady u té VRT bude v Ostravě hodně lidí končit nebo přestupovat, není tak důležité jak rychle vlak prosviští dál do Polska nebo kam. Svinov je lepší pro některé části města a některé přestupy, hlavní nádraží zase pro jiné. Když se jedno z toho vynechá, přinese to víc komplikací než přínosů. Něco podobného vidíme teď na expresech co objíždějí Smíchov.
Za mě by bylo levnější a efektivnější přeorganizovat městskou hromadnou dopravu a spojit jí všechny části Ostravy s jednou stanici VRT. Přece jenom z globálního pohledu je to středně velké město a ne metropole.
Tak po našich VRT bude jezdit i normální dálkovka s rychlostí 200 a největší benefit bude kapacita, že to pojede tou rychlostí souvisle a dlouho… K tomu jsou dvě nádraží v Ostravě asi OK, kapacitně to stejně bude třeba udělat…
To je samozřejmě pravda, ale SŽ zatím počítá, že i ta nejrychlejší vrstva bude v Ostravě stavět 2x nebo dokonce 3x.
Gagarinskij
6 hodin
Počítá se i s hlavním nádražím…no tak ideální by bylo… Jelikož počítám že úpravy budou potřeba i na Hl.n. tak že ideální variantou by byla komplexní rekonstrukce hlaváku ať to tam konečně nevypadá jak to tam vypadá….
Potřebuje, nepotřebuje … Ostrava nemá jednoznačně definované centrum, je roztahaná na ploše půlky Prahy a v této ploše je několik hustě osídlených oblastí daleko od sebe, takže jakákoliv snaha o centralizaci čehokoliv v tomto městě je velice složitá.
Svinov je reálně hlavním nádražím pro Porubu, Jih a Opavsko. Hlavní je reálně hlavním nádražím pro Moravskou, Slezskou, přilehlé prajzské vesnice a také pro každého, kdo přijíždí vlakem od Frýdku-Místku.
Tak polovinu Prajzské bych z toho rozhodně vynechal, tady by mnohem víc pomohlo udělat z S1 páteř s přestupy na autobusy v bodech typu Štítina (Kravaře), Háj (Benešov), protože dojíždět dál od Hlučína kamkoliv na Ostravu je peklo s x přestupy a cestovní dobou hluboce pod potenciálem celé oblasti. Pro tyto cesty je Svinov uzlem.
To sice máte pravdu a dal jsem Vám palec nahoru. Ale i tak bych se nad zastavováním v Ostravě zamyslel. Většina spojů Praha/Vídeň Varšava/Krakov/Katovice ať klidně zastaví na obou. Ale nutně stavět něčím co jede až do Gdaňsku/Gdynie nebo Pobaltí. Tedy hodně daleko za Varšavu Nic by se nestalo kdyby těch zastavení bylo méně. A v Ostravě by to tak zastavilo jen na jednom nádraží. Stejně jako v Brně taky některé vlaky určitě zastaví jen na terminálu Brno-Vídeňská nikoliv i na Hlavním.
Jak říkal Marian, Ostrava má dva uzly a oba obsluhují dost přepravních výkonů. Největší problém vidím v kapacitě, která se Vám propisuje do dlouhých přestupů nebo nečekání přípojů. Na papíře infra vypadá celkem v pohodě, ale reálně je jakýkoliv přestup boj a dost prodlužuje cestovní dobu (př. S8/S1/R27, S1/R8, …). Dvě zastávky na Ex na Ostravu se spádem jsou v pohodě.
Doufám, že ještě dojde k přehodnocení přestavby ostravského uzlu a ze Svinova na hlavní nádraží povedou čtyři koleje, a ne jenom tři. Ideálně až do Bohumína…
A věřím, že zahájení stavby Moravské brány bude motivací k tomu, aby se urychlil i ten zbytek.
Tom
7 hodin
Vše vypadá jednoduše, když to tak člověk čte.. malá, zadlužená zemička ,, nutně “ potřebuje předražený nesmysl v podobě VRT. I tento článek mluví tak, jako by jsme měli finanční možnosti srovnatelné s Arábií 🤦.
Nejrychlejší a nejjednodušší cesta je nasadit novější technologií aby po stávajících kolejích vůbec něco jezdilo. Pohledem silničáře jsou i ty přetížené tratě prostě mrtvé a bez provozu.
A co je ta technologie? Když se silničář podívá na tříkolejku u Českého Brodu, zamyslí se kolik lidí v každém vlaku sedí a že tam musejí jezdit zastávkové i expresní vlaky, opravdu tam vidí volnou kapacitu?
Pohledem leteckého inženýra jsou lodě strašně pomalé… ovšem takové pohledy jsou co? Blbost.
Pro začátek, Stráťo, chcete, aby ta doprava fungovala i při různých mimořádnostech, a ne, že se vám po prvním zpožděném EC začnou štosovat vlaky až do Polomi.
Taky musíte počítat s tím, že nádraží není „parkoviště na vlaky“ a dokáže naráz odbavit jen zlomek souprav, co běžné autobusové stání.
Silničář v životě neviděl cokoliv nad dvacet tun se pohybovat (nepočítaje padají mosty), těžko se může vyjadřovat k železnici kde se hmotnosti vlaků měří ve stovkách tun.
Víte, ono úplně nejde jezdit s takovými mašinami třicet metrů za sebou jako jezdí auta
Naše HDP na halvu je nyní vyšší, než jaké měla Francie v době, dky se pouštěla do stavby vysokorychlostní železnice. Obecně vzato pak lze tvrdit, že dříve nebo pozděj, se ty VRTky stejně stavět budou. Za mě je tedy rozumné se do toho pustit raděj dříve. Osobně také nepovažuji za problém, když si stát půjčuje na výstavbu potřebné infrastruktury (a základní síť VRT považuji za velmi potřebnou). Naopak považuji za problém když si stát půjčuje na důchody, to úplně udržitelné není.
Jirka
7 hodin
Vypadá to zajímavě. Jen dotaz, nebylo v plánu postavit ještě páté nástupiště?
Umělá inteligence má dokonce pocit, že tam 5. nástupiště existuje a je v provozu. 🙂
Pokud si do Goo.. zadáte heslo: „ostrava svinov 5. nastupiste“ a dozvíte se, že:
– „Na nádraží Ostrava-Svinov je 5. nástupiště v provozu.“
– „Toto nádraží je nejvýznamnější v Ostravě a prošlo modernizací.“ https://www.google.com/search?q=ostrava+svinov+5.+nastupiste&client=firefox-b-d&oq=ostrava+svinov+5.+nastupiste
AI asi holt ještě nečetla zdejší článek a tak fantazíruje z informačního hladu.
Udělat 1. Kompletně nové nádraží v oblasti dnešní zastávky Marianskè hory. Včetně bus terminálu.
Napojit to celé k tramvaji, která by mohla kopírovat+ – dnešní marianskohorskou ulici.
Zrušit UAN, zrušit Svinov, zrušit Hlavák.
Cesta do Poruby MHD cca stejně dlouho ( dnes je tramvaj vzdálena cca. 7 min )
Cesta na Jih stejně
Do centra o pár minut déle, když se dobře natřásaje nová tramvajová linka
Neinspiroval jste se v Brně?
A zdroje sů?Zatím to vypadá bez ohledu na politickou garnituru, že zdroje došly.
Bludy které šíří Babiš
Dálnice jsou prakticky dostavěné, takže se zdroje mohou přesměrovat sem.
Dàlnice nejsou prakticky dostavěné. Ani náhodou.
Oproti míře dostavěnosti VRT si troufám tvrdit, že dostavěné jsou.
Dálniční síť je hotová z cca 2/3 (?). Síť VRT je hotová z 0%. Můžeme se hádat jestli či jak moc jsou důležitější dálnice než vysokorychlostní železnice, ale ta míra dostavěnosti je jasná.
D6, D7, D35 ve stavu maximální rozestavěnosti.
D3 možná trochu hapruje před Prahou, D0 hapruje zatím úplně.
D52 konečně projednáno skrz Nové Mlýny, ale důležitá není.
Možná ještě D73 u Brna jako výpadovku.
D11, D55 klidně zastavit (zpomalit na minimum).
Nic dalšího není potřeba.
Chybí dostavět cca 300 km, spíš ale méně.
Myslím, že pokud by se pokračovalo v nastoleném tempu stavby dálnic, tak do doby než mají začít první plánované stavby VRT, by mohla být většina dálniční sítě skutečně dostavěna.
Dvě zastávky VRT na Ostravu mně oproti zahraničí teda přijdou jako velký luxus. To nemají ani některé milionové metropole.
Jihlava bude mít taky dvě.
Ale vlak bude stavět vždy jen v jedné stanici.
To přece záleží na konfiguraci města a přepravních proudech. Tady u té VRT bude v Ostravě hodně lidí končit nebo přestupovat, není tak důležité jak rychle vlak prosviští dál do Polska nebo kam. Svinov je lepší pro některé části města a některé přestupy, hlavní nádraží zase pro jiné. Když se jedno z toho vynechá, přinese to víc komplikací než přínosů. Něco podobného vidíme teď na expresech co objíždějí Smíchov.
Za mě by bylo levnější a efektivnější přeorganizovat městskou hromadnou dopravu a spojit jí všechny části Ostravy s jednou stanici VRT. Přece jenom z globálního pohledu je to středně velké město a ne metropole.
Tak po našich VRT bude jezdit i normální dálkovka s rychlostí 200 a největší benefit bude kapacita, že to pojede tou rychlostí souvisle a dlouho… K tomu jsou dvě nádraží v Ostravě asi OK, kapacitně to stejně bude třeba udělat…
To je samozřejmě pravda, ale SŽ zatím počítá, že i ta nejrychlejší vrstva bude v Ostravě stavět 2x nebo dokonce 3x.
Počítá se i s hlavním nádražím…no tak ideální by bylo… Jelikož počítám že úpravy budou potřeba i na Hl.n. tak že ideální variantou by byla komplexní rekonstrukce hlaváku ať to tam konečně nevypadá jak to tam vypadá….
Potřebuje Ostrava DVĚ hlavní nádraží?
Jedno (Svinov) je skutečné hlavní, to druhé spíš jen názvem…
Vzhledem k aglomeraci a konfiguraci tratí potřebuje 2, ať už si je nazvete jak chcete.
Potřebuje, nepotřebuje … Ostrava nemá jednoznačně definované centrum, je roztahaná na ploše půlky Prahy a v této ploše je několik hustě osídlených oblastí daleko od sebe, takže jakákoliv snaha o centralizaci čehokoliv v tomto městě je velice složitá.
Svinov je reálně hlavním nádražím pro Porubu, Jih a Opavsko. Hlavní je reálně hlavním nádražím pro Moravskou, Slezskou, přilehlé prajzské vesnice a také pro každého, kdo přijíždí vlakem od Frýdku-Místku.
Tak polovinu Prajzské bych z toho rozhodně vynechal, tady by mnohem víc pomohlo udělat z S1 páteř s přestupy na autobusy v bodech typu Štítina (Kravaře), Háj (Benešov), protože dojíždět dál od Hlučína kamkoliv na Ostravu je peklo s x přestupy a cestovní dobou hluboce pod potenciálem celé oblasti. Pro tyto cesty je Svinov uzlem.
To sice máte pravdu a dal jsem Vám palec nahoru. Ale i tak bych se nad zastavováním v Ostravě zamyslel. Většina spojů Praha/Vídeň Varšava/Krakov/Katovice ať klidně zastaví na obou. Ale nutně stavět něčím co jede až do Gdaňsku/Gdynie nebo Pobaltí. Tedy hodně daleko za Varšavu Nic by se nestalo kdyby těch zastavení bylo méně. A v Ostravě by to tak zastavilo jen na jednom nádraží. Stejně jako v Brně taky některé vlaky určitě zastaví jen na terminálu Brno-Vídeňská nikoliv i na Hlavním.
Jak říkal Marian, Ostrava má dva uzly a oba obsluhují dost přepravních výkonů. Největší problém vidím v kapacitě, která se Vám propisuje do dlouhých přestupů nebo nečekání přípojů. Na papíře infra vypadá celkem v pohodě, ale reálně je jakýkoliv přestup boj a dost prodlužuje cestovní dobu (př. S8/S1/R27, S1/R8, …). Dvě zastávky na Ex na Ostravu se spádem jsou v pohodě.
Vystihl jste to velmi dobře. Ostrava je ve skutečnosti několik měst relativně blízko sebe a pod jednou centrální správou.
Dobře pro vás speciálně… nádraží blíž Karolíně 😅
Doufám, že ještě dojde k přehodnocení přestavby ostravského uzlu a ze Svinova na hlavní nádraží povedou čtyři koleje, a ne jenom tři. Ideálně až do Bohumína…
To by bylo víc než rozumné
Dělá to dojem, že komplexní modernizace a přestavba železniční stanice Ostrava-Svinov vyřeší ty nejnutnější věci vyplývající z plánované stavby VRT, nezávisle na tom, kdy se najdou peníze na reko celého železničního uzlu Ostrava.
https://zdopravy.cz/chaos-s-modernizaci-ostravskeho-uzlu-odlozeno-na-neurcito-uvedla-sz-ve-smlouve-stat-to-odmita-211494/
V roce 2018 so odhadované náklady blížily ke (dnes již směšným) osmi miliardám korun a mělo se začít v roce 2021, nebo 2022… 🙂
Což je asi dobré znamení, protože to naznačuje, že se ta Moravská brána snad opravdu začne stavět ještě tuhle dekádu.
A věřím, že zahájení stavby Moravské brány bude motivací k tomu, aby se urychlil i ten zbytek.
Vše vypadá jednoduše, když to tak člověk čte.. malá, zadlužená zemička ,, nutně “ potřebuje předražený nesmysl v podobě VRT. I tento článek mluví tak, jako by jsme měli finanční možnosti srovnatelné s Arábií 🤦.
Pokud nechceme být maličkou zadluženou republikou, tak VRT potřebujeme.
K čemu? Ke generování provozní ztráty? Ta velkolepá věc se nikdy neuživí. Její údržba bude stát balík. A nové nákladní vlaky nevygeneruje.
Dálnice taky generují provozní ztráty…
Tak zrovna nákladní vlaky mají dneska velký problém vůbec projet v úsecích, kde se první kousky VRT mají stavět (tady u Ostravy a východně od Prahy).
To právě nemáte pravdu, VRT uvolní kapacitu na přetížených koridorech.
A jak jinak chcete zvýšit efektivně kapacitu železniční sítě?
Nejrychlejší a nejjednodušší cesta je nasadit novější technologií aby po stávajících kolejích vůbec něco jezdilo. Pohledem silničáře jsou i ty přetížené tratě prostě mrtvé a bez provozu.
A co je ta technologie? Když se silničář podívá na tříkolejku u Českého Brodu, zamyslí se kolik lidí v každém vlaku sedí a že tam musejí jezdit zastávkové i expresní vlaky, opravdu tam vidí volnou kapacitu?
Připojuji se k dotazu Twixe.
Pohledem leteckého inženýra jsou lodě strašně pomalé… ovšem takové pohledy jsou co? Blbost.
Pro začátek, Stráťo, chcete, aby ta doprava fungovala i při různých mimořádnostech, a ne, že se vám po prvním zpožděném EC začnou štosovat vlaky až do Polomi.
Taky musíte počítat s tím, že nádraží není „parkoviště na vlaky“ a dokáže naráz odbavit jen zlomek souprav, co běžné autobusové stání.
Silničář v životě neviděl cokoliv nad dvacet tun se pohybovat (nepočítaje padají mosty), těžko se může vyjadřovat k železnici kde se hmotnosti vlaků měří ve stovkách tun.
Víte, ono úplně nejde jezdit s takovými mašinami třicet metrů za sebou jako jezdí auta
Protože nejsme ostrov a poslední, co zbývá ze železné opony, je právě ta chybějící železnice.
Neurážejte mou zemi, ruSSácký trolle! ČR není ani malá a ani nějak nebezpečně zadlužená. To jsou jen lži nepřátel naší země.
Naše HDP na halvu je nyní vyšší, než jaké měla Francie v době, dky se pouštěla do stavby vysokorychlostní železnice. Obecně vzato pak lze tvrdit, že dříve nebo pozděj, se ty VRTky stejně stavět budou. Za mě je tedy rozumné se do toho pustit raděj dříve. Osobně také nepovažuji za problém, když si stát půjčuje na výstavbu potřebné infrastruktury (a základní síť VRT považuji za velmi potřebnou). Naopak považuji za problém když si stát půjčuje na důchody, to úplně udržitelné není.
Vypadá to zajímavě. Jen dotaz, nebylo v plánu postavit ještě páté nástupiště?
Jedná se o optimalizaci, nikoliv zkapacitnění, bohužel.
Celou dobu mám pocit, že s tím projekt počítá, tak doufám, že to není jen pocit.
Umělá inteligence má dokonce pocit, že tam 5. nástupiště existuje a je v provozu. 🙂
Pokud si do Goo.. zadáte heslo: „ostrava svinov 5. nastupiste“ a dozvíte se, že:
– „Na nádraží Ostrava-Svinov je 5. nástupiště v provozu.“
– „Toto nádraží je nejvýznamnější v Ostravě a prošlo modernizací.“
https://www.google.com/search?q=ostrava+svinov+5.+nastupiste&client=firefox-b-d&oq=ostrava+svinov+5.+nastupiste
AI asi holt ještě nečetla zdejší článek a tak fantazíruje z informačního hladu.
UI je vymýšlející (nic inteligentního) si paskvil snažící se vám zalíbit. 🙁
Někdy je lepší použít vlastní hlavu a fotomapu, kde ta pětka vlastně je. https://mapy.com/s/felovevoga
Drážní číslování (zde 5 1 2 3 4) je pro zmatení nepřítele, aby došel ke 4. nástupišti a 5. za ním nebylo.
Vypadá to tam takhle: https://mapy.com/s/pugevovofe