Na Znojemsku najel vlak do stromu, zraněného strojvedoucího museli vyprostit hasiči
Najetí vlaku Os 24836 do stromu na trati. Zdroj: Hasiči SŽ
Do stromu na trati najela RegioNova Českých drah.
Do stromu na trati najela RegioNova Českých drah.
Kdyby nekdo chtel kacet stomy, uz by to 10 let delal.
Kdyz na nekoho spadne strom v parku, malem ze za to nekdo nedostane dozivoti.. Kdyz na vlak, tak proste spadnul..
https://archiv.zachranmelesy.hnutiduha.cz/cs/clanky/tiskove-zpravy/novela-zakona-o-drahach-muze-vest-ke-kaceni-stovek-tisic-zdravych-stromu
Kácet sromy okolo dráhy není tak jednoduché a ani potřebné podle Hnutí Duha. Oni nic neriskují, narozdíl od strojvedoucích a cestujících, jen zbírají lajky na sítích.
Vždy mě hořce pobaví, když se taková hnutí berou za průmyslové smrkové monokultury, nepatřičné v naší krajině a nemocné v našem podnebí.
Po tom co jsem viděl fotky z místa činu mám chuť nakopat do koulí každého, kdo bude obhajovat šroty typu 810, 814 a podobné krámy.. Snad se z toho kolega brzo dostane..
Řekl bych, že větší díl zodpovědnosti než ta Regionova má ten, co neřešil ten strom… V tomto případě šel bohužel nad rám takže se dostal na stanoviště, jinak to většinou Regionova vydrží. Vlak nemá být z povahy tank na rozrážení překážek.
Strojvedoucímu rychlé a co nejméně bolestné uzdravení….
Teprve až kvůli stromu zařvou ve vlaku cestující, například až Pavouk vyletí z oblouku 100 km/h, a to nechci přivolávat, tak zasednou štáby na ministerstvech a donutí to SŽ řešit.
SŽ nic alibisticky řešit nebude. Hodí to na ochranu přírody a budou z obliga…
Jednou už bylo namále – téměř bezvětří, 3. 6. 2021, Regiospider u Mírovky vrazil do spadlého stromu. Ten strom ale nespadl zcela na koleje, ale zůstal viset v prověšeném trakčním vedení. Takže Regiospider (který to za obloukem neubrzdil o cca 30 metrů, zastavil až po skutálení stromu přes střechu) to „slízl“ jen střechou. Pokud by ten strom spadl až na koleje (např. že by utrhl trakční „drát“, který by tak spadl zcela na koleje), mohl ten vůz vykolejit. A shodou okolností v tom vozu jel (coby běžný cestující) „systémový specialista ČD pro Kraj Vysočina“. To by asi taky byl „tlak… Číst vice »
Podle iDnes je strojvedouci zraněn těžce, odvezen do FN Brno – což potvrdila mluvčí ZZS.
Přejme brzké uzdravení.👍 Škoda, že neseděl v Linku, který se tam díky kraji Vysočina mezi to jihomoravské muzeum dostává…
Pamatuji strom až na WC na 810.Fírovy přeji brzké uzdravení.
Budou to vůbec opravovat? Ne že by to nešlo ale regionov mají ČD už přebytek a bude to už jen horší.
Reálně těmi Regionovami ani nezvládají pokrýt všechny oběhy „znojemského“ turnusu https://sledovani.55p.cz/znojmo_870_2025/1-2025.html aneb po cca půlroce opět 810 mezi Velkým Meziříčím a Studencem.
jenže ty regionovy byly odebrány jako náhrady za 650.2 a 847
možná jestli to nebude spíš tím, že stabilně znojemské 814 (konkrétně 050 a 068) musí zachraňovat RegioFoxy na trati do Pardubic
https://sledovani.55p.cz/havlickuv-brod_882_2025/1-2025.html
Doufám že ne. Patří to do šrotu. Okamžitě.
Regionovy nepřebývají. ČD se jimi ve spolupráci s kraji snaží nahradit Orchestrióny. Naopak těch se ČD snaží zbavovat po desítkách.
Kdyby do stromu najel vlakem, tak by se mu nic nestalo.
Co chcete kdyz je to stanoviste jak z papiru…
To nema na kolejich co delat.
Já si spíš myslím, že tam neměl co dělat ten strom….
Presně tak. Za tohle by měly na SŽ padat hlavy. Podle další fotky to nevypadá vůbec dobře. Kus stromu až v oddíle pro cestující. Regina je jasně na odpis a mám hodně obavy o strojvedoucího.
Nehodilo ministerstvo životního prostředí do kácení stromů vidle?
To bylo snad hlavně za doby přítomnosti zelených magorů na ministerstvu jako Bursík a spol. Teď se kácí hodně. Jak může tak velký strom spadnout na trať aniž fouká. Aspoň žádná výstraha na vítr není. A zrovna jen pár dní po průseru u Olomouce, kdy dokonce na koridor spadl strom a strojvedoucího zachránila od zranění moderní lokomotiva Vectron. Samozřejmě tím vyřazen jeden slovenský Vectron na delší dobu z provozu a proto i ty problémy s nasazením vozidel na lince Praha Žilina.
Nechce se mi to hledat, ale bylo to max. před několika (3?) roky.
„Jak může tak velký strom spadnout na trať aniž fouká.“
Snadno-podmáčený, napadený hnilobou….
Na zahradě mi spadla třešeň-v pravé poledne za bezvětří. Málem na vnuka.
Tak to byl určitě zdravý strom. Majitel pozemku by měl zodpovídat za stav stromů na svém pozemku a pokud některý spadne na sousední pozemek tak plná náhrada škody a v případě zraněných i trestní odpovědnost. Nebo když vám ze sousedního pozemku spadne strom na barák, tak taky to hodíte za hlavu?
Vnitřní hnilobu leckdy nelze zvnějšku zjistit.
A co s tím má společného SŽ. Neschvaluje náhodou drážní vozidla Drážní úřad?
Tak aby byl strojvedoucí nějak chráněn, tak by i na těch nejzapadlejších lokálkách muselo být nasazeno vozidlo řady 844/847 a to nikdo místo té 814 nezaplatí. Prostě ten strom neměl na trati co dělat. A za bezpečnost tratě odpovídá SŽ. Máme sice ETCS, ale hlavně pro strojvedoucí jsou největším ohrožením příroda a uživatelé silničních komunikací.
Uživatelé silničních komunikací rozumu mdlého.
až na to že většina ohrožujících stromů padá z pozemků jiných vlastníků na které SŽ může jen omezeně
plakat musíte na vládě, MŽP a OŽP a doufat že nenarazíte na větší množství hysterických zelených ochranářek
To ano, ale ja to napsal ve smyslu, podivejte se co chrani strojvedouciho?! absolutne nic…
Doufam, ze strojvedouci bude v poradku.
A taky tuny umakartu a laminátu. Strojvůdci jsou tam v kabině pěkně namačkáni. A to nepočítám jejich posezení skoro za nárazníkem.
Tohle ale odboráře nezajímá.