Na Znojemsku najel vlak do stromu, zraněného strojvedoucího museli vyprostit hasiči
Najetí vlaku Os 24836 do stromu na trati. Zdroj: Hasiči SŽ

Do stromu na trati najela RegioNova Českých drah.
Do stromu na trati najela RegioNova Českých drah.
Budu se opakovat, čez distribuce v ochranném pásmu vesele kácí i na cizích pozemcích. Pošlou oznámení a pokud nereagujete tak kácí. Proč to nejde u dráhy?
Egd (které má pod sebou mj. i Znojemsko) to dělá taky tak?
Protože právě tohle dělá zákon. Tej jeden pro energetiku. a jiný pro železnici
Strojvedouci řídí rychlost podle předpisů a návěstí, ne podle vašeho přání.
Víte, co je častá odpověď strojvedoucí u tohoto typu MU? Spadlo to těsně přede mnou…je to tedy u vozidel,bez kamery. Proč asi…
Správně, je to kvůli „foukacímu rozkazu“ :-).
a on nějaký měl?
Marně přemýšlím, co jste tím chtěl říct….
A proč by měl něco takového vykládat? Pokud nedostane rozkaz k opatrně jízdě, tak stromy neřeší a jede traťovou rychlostní.
Kdyby měl kameru, tak co?
On do toho stromu najel schválně?
Je vidět, že s dráhou máte mnoho společného…
Ten strom vypadá zdravě, ale rozštíple. Takže to spíš vypadá na nějaký dvoják, co praskl mrazem/pod tíhou námrazy, která byla včera na jihozápadě Moravy opravdu velká. Mimochodem, Regionova do stromu nenarazila, ale ten na ni šikmo zleva spadl. Z fotky co koluje na netu je vidět, že dopadl těsně za sedačku strojvůdce a zcela zničil zadní stěnu stanoviště.
Ty kráso, tak to je nakonec i docela klika.
A o ochranném pásmu dráhy se bude dál jen diskutovat…
Nechci nejak zpochybňovat vaše dedukce, ale regina je ve smeru jizdy propíchnuta na čele a zleve strany sikmo do stanoviště strojvedoucího a strom vylezl druhou stranou malym oknem z prostoru pro cestujici… Jak by se asi tohle mohlo stat, kdyby na reginu spadl?
V Chorvatsku na jednokolejné trati je pruh 20-30 metrů široký. Tam to jde, u nás jsou koridory zarostlé.
Ano, u nás je to neustálý problém…
Natož těch 50-60 m…
U nás když SŽ chce kácet stromy poblíž tratě se vyrojí odpůrci kácení
Vsadil bych se, že v Chorvatsku to budou mít historicky zažité kvůli nebezpečí požáru…
Kdyby nekdo chtel kacet stomy, uz by to 10 let delal.
Kdyz na nekoho spadne strom v parku, malem ze za to nekdo nedostane dozivoti.. Kdyz na vlak, tak proste spadnul..
https://archiv.zachranmelesy.hnutiduha.cz/cs/clanky/tiskove-zpravy/novela-zakona-o-drahach-muze-vest-ke-kaceni-stovek-tisic-zdravych-stromu
Kácet sromy okolo dráhy není tak jednoduché a ani potřebné podle Hnutí Duha. Oni nic neriskují, narozdíl od strojvedoucích a cestujících, jen zbírají lajky na sítích.
Vždy mě hořce pobaví, když se taková hnutí berou za průmyslové smrkové monokultury, nepatřičné v naší krajině a nemocné v našem podnebí.
Zase jeden chytrý. Oni byli ti naši předkové, hrabata, knížata a jiní mocní tehdejší doby úplní idioti a hlupáci. Ne, pane, to tento režim se neumí o dědictví otců postarat!!!
Ovšemže nebyli idioti a hlupáci, nýbrž podnikatelé, a za dřevo se dost platilo. Také podnebí bylo trochu studenější. A o starostlivosti o dědictví otců máte celkem zvláštní představy. Klidně si ale pořiďte tradiční parní mlýn a topte si v něm – klidně i uhlím.
Po tom co jsem viděl fotky z místa činu mám chuť nakopat do koulí každého, kdo bude obhajovat šroty typu 810, 814 a podobné krámy.. Snad se z toho kolega brzo dostane..
Řekl bych, že větší díl zodpovědnosti než ta Regionova má ten, co neřešil ten strom… V tomto případě šel bohužel nad rám takže se dostal na stanoviště, jinak to většinou Regionova vydrží. Vlak nemá být z povahy tank na rozrážení překážek.
Strojvedoucímu rychlé a co nejméně bolestné uzdravení….
Souhlasím že vlak není tank ,ale když je deformační zóna vaše nohy tak to zrovna dobře taky není.
Těch stromů jsou tam tisíce, znám v tom úseku každý kámen. Jede se hustým lesem ze Šumné až skoro do Znojma. Stačí menší vítr a padá to tam úplně pokaždé. Teď ve spojitosti s namrzlými větvemi pro strojvedoucího noční můra. Tady by se mělo spíš začít řešit ochranné pásmo dráhy a ne jeden jediný strom.
Nějaký 60 m železniční harvestor…
Stačí řešit dopadovou vzdálenost, což bude tak 15-25 m podle výšky stromů.
Ostatni co tady říkají, že by se to mělo řešit můžou jít na ministerstvo životního prostředí a pokusit se jim to vysvětlit, ze je přednější bezpečné provozování dráhy a drážní dopravy než nějaký chráněný hmyz… Výsledek je jasný dopředu. Kácet se dál nebude
Otázka je, jestli u takových lokálek se to celkem neupozaďuje….
A pamatuješ jak minimálně 2x byla rozpárána kabina Pendolina (Studénka 2015 s kamionem – https://zpravy.aktualne.cz/domaci/po-nehode-ve-studence-zustava-v-nemocnici-posledni-pacientka/r~2569ca1c45b811e5b286002590604f2e/ a v Bohumíně 2022 po nehodě s posunovou lokomotivou – https://www.denik.cz/galerie/nehoda-pendolina-v-bohumine-27-cervna-2022.html?photo=3 ) jezdícího násobnou rychlostí než 810 a její odvozeniny? 🙂 🙂 🙂
To je pravda – neexistovaly už tehdy nějaké TSI nebo tak?
Nějaké asi ano, ale ne ne v současné podobě. Pendolino se malovalo někdy v 90. letech…
Nefantazírujte tady o pendolinech. To je strašná blbost. Při těch dvou střetech by jakákoliv lokomotiva, vzhledem k průběhu nehodového děje, nedopadla o moc líp. Jediné co mělo vliv, že v tom čelním voze byli cestující, kdyby to byla klasická souprava, pohltila by náraz lokomotiva první vůz by zřejmě dopadl lépe.
To je jeden rozměr problému, ale ten strom na vlak prý spadl. Takový scénář neřeší asi ani TSI…
Na divokém západě měli parní lokomotivy vepředu štít, nebo radlici pro odhazování překážek z tratí. Možná toto bude po ETCS další opatření pro zvýšení bezpečnosti na železnici. Uznávám, že v případě auta na přejezdu by mohlo jít o efektivního pomocníka.
Teprve až kvůli stromu zařvou ve vlaku cestující, například až Pavouk vyletí z oblouku 100 km/h, a to nechci přivolávat, tak zasednou štáby na ministerstvech a donutí to SŽ řešit.
SŽ nic alibisticky řešit nebude. Hodí to na ochranu přírody a budou z obliga…
Jednou už bylo namále – téměř bezvětří, 3. 6. 2021, Regiospider u Mírovky vrazil do spadlého stromu. Ten strom ale nespadl zcela na koleje, ale zůstal viset v prověšeném trakčním vedení. Takže Regiospider (který to za obloukem neubrzdil o cca 30 metrů, zastavil až po skutálení stromu přes střechu) to „slízl“ jen střechou. Pokud by ten strom spadl až na koleje (např. že by utrhl trakční „drát“, který by tak spadl zcela na koleje), mohl ten vůz vykolejit. A shodou okolností v tom vozu jel (coby běžný cestující) „systémový specialista ČD pro Kraj Vysočina“. To by asi taky byl „tlak… Číst vice »
Podle iDnes je strojvedouci zraněn těžce, odvezen do FN Brno – což potvrdila mluvčí ZZS.
Přejme brzké uzdravení.👍 Škoda, že neseděl v Linku, který se tam díky kraji Vysočina mezi to jihomoravské muzeum dostává…
Proč? To by skončil na prosektuře?
Z doslechu je kolega jakž takž vpořádku. Dvě zlomeniny + operace kotníku.
Pamatuji strom až na WC na 810.Fírovy přeji brzké uzdravení.
Budou to vůbec opravovat? Ne že by to nešlo ale regionov mají ČD už přebytek a bude to už jen horší.
Reálně těmi Regionovami ani nezvládají pokrýt všechny oběhy „znojemského“ turnusu https://sledovani.55p.cz/znojmo_870_2025/1-2025.html aneb po cca půlroce opět 810 mezi Velkým Meziříčím a Studencem.
jenže ty regionovy byly odebrány jako náhrady za 650.2 a 847
možná jestli to nebude spíš tím, že stabilně znojemské 814 (konkrétně 050 a 068) musí zachraňovat RegioFoxy na trati do Pardubic
https://sledovani.55p.cz/havlickuv-brod_882_2025/1-2025.html
Arriva jim půjčí své západní kusy třeba….
Doufám že ne. Patří to do šrotu. Okamžitě.
Regionovy nepřebývají. ČD se jimi ve spolupráci s kraji snaží nahradit Orchestrióny. Naopak těch se ČD snaží zbavovat po desítkách.
Kdyby do stromu najel vlakem, tak by se mu nic nestalo.
Ani při mechanice, kdy se strom zapře šikmo o pražec a trčí jako hrot proti laminátu ??
Co chcete kdyz je to stanoviste jak z papiru…
To nema na kolejich co delat.
Já si spíš myslím, že tam neměl co dělat ten strom….
Presně tak. Za tohle by měly na SŽ padat hlavy. Podle další fotky to nevypadá vůbec dobře. Kus stromu až v oddíle pro cestující. Regina je jasně na odpis a mám hodně obavy o strojvedoucího.
Nehodilo ministerstvo životního prostředí do kácení stromů vidle?
To bylo snad hlavně za doby přítomnosti zelených magorů na ministerstvu jako Bursík a spol. Teď se kácí hodně. Jak může tak velký strom spadnout na trať aniž fouká. Aspoň žádná výstraha na vítr není. A zrovna jen pár dní po průseru u Olomouce, kdy dokonce na koridor spadl strom a strojvedoucího zachránila od zranění moderní lokomotiva Vectron. Samozřejmě tím vyřazen jeden slovenský Vectron na delší dobu z provozu a proto i ty problémy s nasazením vozidel na lince Praha Žilina.
Nechce se mi to hledat, ale bylo to max. před několika (3?) roky.
„Jak může tak velký strom spadnout na trať aniž fouká.“
Snadno-podmáčený, napadený hnilobou….
Na zahradě mi spadla třešeň-v pravé poledne za bezvětří. Málem na vnuka.
Tak to byl určitě zdravý strom. Majitel pozemku by měl zodpovídat za stav stromů na svém pozemku a pokud některý spadne na sousední pozemek tak plná náhrada škody a v případě zraněných i trestní odpovědnost. Nebo když vám ze sousedního pozemku spadne strom na barák, tak taky to hodíte za hlavu?
Vnitřní hnilobu leckdy nelze zvnějšku zjistit.
Ano, několikrát a nejenom MŽP…
Několikrát…
A co s tím má společného SŽ. Neschvaluje náhodou drážní vozidla Drážní úřad?
Tak aby byl strojvedoucí nějak chráněn, tak by i na těch nejzapadlejších lokálkách muselo být nasazeno vozidlo řady 844/847 a to nikdo místo té 814 nezaplatí. Prostě ten strom neměl na trati co dělat. A za bezpečnost tratě odpovídá SŽ. Máme sice ETCS, ale hlavně pro strojvedoucí jsou největším ohrožením příroda a uživatelé silničních komunikací.
Uživatelé silničních komunikací rozumu mdlého.
až na to že většina ohrožujících stromů padá z pozemků jiných vlastníků na které SŽ může jen omezeně
plakat musíte na vládě, MŽP a OŽP a doufat že nenarazíte na větší množství hysterických zelených ochranářek
Neříkejte dvakrát…
Za ETCS by padaly hlavy na Ministerstvu…
A u Sebevraždy železnic za sabotáže v řízení a organizaci provozu…
To ano, ale ja to napsal ve smyslu, podivejte se co chrani strojvedouciho?! absolutne nic…
Doufam, ze strojvedouci bude v poradku.
A taky tuny umakartu a laminátu. Strojvůdci jsou tam v kabině pěkně namačkáni. A to nepočítám jejich posezení skoro za nárazníkem.
Tohle ale odboráře nezajímá.
To je škoda.
To není auto, tam se tak nějak předpokládá, že bude bourat, u vlaku se to nepředpokládá, tak se to dřív prostě vyrábělo, to až s příchodem nových norem se z vlaku stává tank co má malé okénko pro fíru, který je tam jak v bunkru.