Na zkušebním okruhu VUZ vykolejila jednotka pro rakouské dráhy

Stadler KISS pro ÖBB ve Velimi. Foto: VUZStadler KISS pro ÖBB ve Velimi. Foto: VUZ

K vykolejení došlo v oblouku na větším ze dvou okruhů. Ten je tak nyní pro další jízdy uzavřen.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Zaujala mě škoda 100 milionů korun – to se ten vláček asi anihiloval.

Ddd

Mě tady zaujala ta fotka s tepelným ventilátorem, že by nefungovalo ofukování oken? 🙂
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/Kiss_VUZ.jpg

Oldřich

Tak a mají otestované i co to udělá mimo trať.Něco zničit – to my umíme.Hlavně Rakušanům.

Filip

„Zničit“ je trochu zavádějící. Je to testovací okruh. To znamená, že jsou tam vlaky testované, jestli náhodou nejsou úplně k ho… Tenhle nejspíš byl, takže „My“ jsme nic nezničili ale zachránili jsme budoucí cestující před nehodou.

Ivan_pha

Jednotka je zatím výrobce, a to jsou Švýcaři.

Jan

Od toho zkušební okruhy přece existují…

tarten

Otázka je, jestli to bylo vlakem neb okruhem.

Kkarel

I na to se přijde a pořád lepší než by tam seděli lidé.

knedlo

Stadler Kiss je asi smolný typ pre ten okruh.

Honza Plomer

Tak na vyšetření příčiny této MU jsem MZ mimořádně zvědavý. Etalon infrastruktury, nejnovější vozidlo a bác.. to bych skoro tipoval na sabotáž nebo nějaké hrubé opomenutí (zapomenutý uvolněný tlumič který někde nějaký zdvih zablokoval nebo podobně).

Mates

Už si jak ten náš slovenský premiér…

Zlámalík

Zrovna Honza o tom bude vědět násobně víc, než vy, si dovolím odhadnout. Zkuste si semtam něco zjistit, než komentujete…

Michal M

Dotyčného neznám, ale spekulace, které tu předvedl, by dal i dvanáctiletý šotouš.

Zlámalík
Obi-Wan Kenobi

Nejnovější vozidlo výrobně neznamená že plní nejnovější standardy (SILy pro signály, CybSec apod). KISS je už poměrně stará platforma která se dělá furt stejně protože zatím to nějak fungovalo.

Poskok

Tento KISS už nemá s těmi původními tolik společného…
A navíc i ty původní už z hlediska funkční bezpečnosti nebyly zdaleka tak marné.

Každopádně počkejme na výsledky vyšetřování, ale co se ke mne doneslo, za Stadlerem to úplně nepůjde.

Poskok

PS: Ostatně na fotce vykolejeného vlaku při přiblížení na protišplh jde vidět, že je jaksi zdeformovaný.

Honza Plomer

Díky za stopu. Beru svůj prvotní odhad zpět. Je to jasné. Náraz a vyhozené zadky prvních vozů od tyčových spřáhel.

jiný Petr

Z fotky to není patrné, ale vypadá to, že před jednotkou je asi měřicí vůz. Pokud jezdili vysokou rychlostí a spojili automatické spřáhlo jednotky s hákem vozu pomocí nouzového adaptéru (a nepoužili spojovací vůz), není divu, že to tak dopadlo.

Mirek3

Uvidíme třeba ještě na koleje vyjede

Matěj Šedivý

U téhle mimořádnosti jsem hodně zvědavý, co se tam vlastně stalo.
Podle fotky se to stalo kilometry od nejbližšší výhybky na okruhu s v max 200. Na takových úsecích se rozhodně běžně vykolejení nestávají.

Lukáš

Bohužel se stává 🙈

Strojženoucí

Ten Klofanda to tam vede… Pod jeho vedením je to samá nehoda. Už by měl jít do důchodu.

Valtteri

MU tam opravdu za posledních pár let několik bylo. Ale nikdo to nedokázal vyšetřit tak v pohodě od stolu jako vy… Klobouk dolu.

hroch.obojzivelny

Kdybyste radši honil stroj, místo takových výkřiků…

JGR

nebo (si)honil něco jinýho

liborvavrik82

Je dobře, že se mimořádná událost stala na zkušebním okruhu a ne za běžného provozu. Tato zařízení mají smysl pro odhalení případných konstrukčních a výrobních vad. Co bylo příčinou nehody ještě nevíme. Nelze tak vyvozovat závěry.

Martin Bělčík

Dobrý den, nevstupuji běžně do diskuse, nicméně s ohledem na Váš opravdu sprostý komentář, který mě „zvedl ze židle“, udělám výjimku. Vyzývám Vás, pokud najdete odvahu, přijďte mi osobně říci, co dělá kolega Klofanda špatně v této věci. Vyhradím si na Vás čas (pokud budete muset přijet, zaplatím cestovné, pokud potřebujete uvolnit od svého šéfa, tak domluvím uvolnění) a rád si Vás osobně poslechnu, co konkrétně máme v této věci zlepšit. A pokud přijdete s rozumným řešením, tak Vám nabídnu zaměstnání. Nebo nemáte odvahu a Váš příspěvek jsou jenom sprosté hospodské kecy. Nejsme dokonalí, ale ani jeden zaměstnanec VUZ –… Číst vice »

Igor

Možná taková poznámka pro adminy že by některé účty měly mít označení, že se jedná o skutečnou (ověřenou) osobu z dopravy a tím potvrzené, že se za ně někdo nevydává.

Honza

Myslím, že k tomuto Vašemu vyjádření příspěvek Igora nesměřoval. I když díky za Vaši reakci.
Za sebe bych to chápal spíše jako námět k zamyšlení pro zavedení ověřeného účtu i s profesním „razítkem“.

Igor

Nemyslím to zle jen že třeba nějaký detail hvězdička u jména nebo tak něco pro někoho, kdo neví na to najede a uvidí co je zač (třeba popisek)

Orada

Bohužel máte asi smůlu pane řediteli. Tady se slušnost a čest moc nenosí, většinou se tu jen pomlouvá a hází špína na druhé bez toho, že by se uvedly skutečnosti a důkazy. Moc věcných diskuzí tu není, a je to škoda. Ale je přece snažší urážet, než slušně reagovat na článek.
Nakonec, už podle počtu negativních palců u vaší reakce vidíte sám, že ač je váš příspěvek korektní, slušný a i vtipný (proplacení náhrad mne opravdu pobavilo 🙂 ), minimálně 12 lidí má pocit, že vy jako GŘ jste si dovolil příliš, kritizovat něčí příspěvek, který není podložen důkazy.

Kubin

Hlavně se mi poslední dobou stává, že se mi na komentáři zobrazí, že jsem jej hodnotil, aniž bych ho četl 😀 Většinou u komentářů, které mají velký nepoměr mezi like/dislike.
Čili ty palce dolů vůbec nemusel nikdo vědomě dát…

Ivan_pha

Mně se to stává v práci. Zřejmě to bude IP adresou, která bude společná pro více pc a hodnotil jiný kolega. Na mobilu nebo doma se mi to nestává.

Může někdo z adminu domněnku potvrdit či vyvrátit?

Sáček

S tím by se mělo něco dělat. Pak by tu bylo méně podráždění a věcnější diskuze.

vbb

Ano, pokud přistupujete z práce přes firemní síť, tak všichni zaměstnanci mají z vnějšího pohledu stejnou IP.
„Trpím“ stejným problémem.

TPal.

Sluší, ale jsou lidé, kteří ji nepřejí. Takzvaní „posvátní šašci“, jak jsem kdesi četl. 🙂

Kačák

Dobrý den, také reaguji jen občas . Ale Vám pane Bělčíku palec nahoru. Málokterý ředitel si váží a je tak pyšný na své zaměstnance jako Vy…. kolikrát by byla pro mě lepší takováto osobní pochvala než tři tisíce ve výplatě. Stačilo by poklepání na rameno a věty typu – To se ti povedlo!

OndraG

Klobouk dolů, máte můj respekt! Tak si představuji konstruktivní řešení!

Strojženoucí

Stačí odpovědět na otázku, proč tolik malérů nebylo za Tondy Blažka. Nebyl to rapl a dokázal jednat s lidmi. Ne jako teď, když se všichni bojí podrbat na zadnici, protože velký bratr sedí u záznamů z kamer snad 24/7 a s potěšením rozdává flastry za každou blbost. Kolik těch nehod za poslední dobu bylo a jaké jsou celkové škody? Bylo by zajímavé tu statistiku vidět.

MilanFox

Měl byste zvednout hozenou rukavici a dokázat, že nejste jen internetový hrdina a evidentně zhrzený egoista.

Strojženoucí

Jo a budu taky bez prémií…

Jan Sůra

Vytahovat tuhle pravomocně potrestanou figurku je slušný úlet.

Martin Bělčík

Zareaguji ještě jednou a jedu opět za chlapama z HZS SŽ a od nás, kterým všem tímto děkuju za fantasticky profesionální přistup a nasazení k odstranění následků této MU.
Najděte odvahu a stavte se, zjevně to nemáte daleko…
Rád Vám ukážu všechny zprávy z MU, jaké škody kdo a kdy komu způsobil, jaká role v tom byla VUZ, včetně kolik “flastrů” a komu za co padlo a případně probereme i další senzační “hospodské” argumenty.
Nicméně to nejdůležitejší co mne opravdu zajímá, je Váš pohled, jak reálně věci zlepšit.
Ukažte, že nejste jenom žvanil!

Joska

„Nicméně to nejdůležitější co mne opravdu zajímá, je Váš pohled, jak reálně věci zlepšit.
Ukažte, že nejste jenom žvanil!“

Pardon, ale na UFO asi taky nevěříte…

zaměstnanec

Platí vaše nabídka i pro zaměstnance? Za poslední rok jste si kolem sebe vybudoval neprostupnou zeď patolízalů, přes kterou nevidíte a neslyšíte. Horší však je, že vy ani nechcete vidět a nechcete slyšet.

Lukáš Chytil

Tak nabídka byla vyslovena veřejně, takže nevidím důvod, pokud to pan Bělčík myslí vážně, proč by se to na zaměstnance vztahovat nemělo.

Zlámalík

A není ten vyšší počet nehod způsobený náhodou tím, že „za Tondy“ se všecko řádně ututlalo? Dnes to prostě nejde a to vás zjevně štve.

Sáček

A máme ušetřeno za návštěvu psychologa. Problém nejsou nehody, ale že vám vadí dohled, tak si to vyřizujete osobním obviňováním. Také se to označuje jako výkřiky do tmy nebo lež. Ok, příště jít rovnou k podstatě toho problému.

Petr

Dobrý den, jako řediteli Vám v podstatě nic jiného nezbylo, než reagovat takto; když už jste se tedy rozhodl vstoupit do diskuse. Ale řešit to s odstupem času stejně budete muset. Prý se staly i nehody, o kterých se na tomto serveru moc nepsalo:-)

Jan Sůra

Jestli mám na něco opravdu velkou alergii, tak je to užívání slova prý anonymním lidským odpadem. Sbohem.

mgr.pavel

Prý existují ufoni, ale tento server o nich taky nepsal.

Mám v ně věřit?

Michal M

To je opravdu intelektuální výron. Věty bez hlavy a paty, obvinění bez jediného důkazu…

Mirek von Zlín

Teda tleskám a gratuluji všem zaměstnancům VUZ k takovému šéfovi, který se umí postavit za svoje lidi a za jejich práci!
Dneska je to vzácnost. Vím to, protože jsem dřív zažil pravý opak, na rozdíl od současnosti 🙂
Kdybych to neměl tak daleko, tak bych se šel dívat, jestli nepřibíráte lidi, pane ředitel! 😉

Pave69

Já do toho vstoupím jako člověk odjinud, s velkou korporátní zkušeností. O tomto incidentu zatím nic nevíme, ale když shrneme ten minulý (viz níže), tak to nevypadá jako chyba jednoho strojvedoucího, ale spíš jako souhrn různých problémů, což už je primárně o manažerském nastavení a výběru lidí: „Bezprostřední příčiny: • jízda posunového dílu za úroveň návěstidla Se2 bez sjednání posunu; • nedodržení ustanovení pro jízdu podle rozhledových poměrů strojvedoucím posunového dílu; • nevěnování se probíhajícímu posunu a sdělení informace vedoucím posunu, které vyvolalo u strojvedoucího mylné vnímání o dalším průběhu posunové cesty. Přispívající faktory: • nedovolená manipulace se staničním zabezpečovacím… Číst vice »

Auditor

Dovolím si Vám oponovat, VUZ sleduji jako fanda delší dobu. V auditu máme povinnost pracovat výhradně s fakty, domněnky a emoce jsou nepřípustné. Při přezkoumání systému je vždy nezbytné prověřit kontext. Všechny osoby, které uvádíte jsou zaměstnanci CD Cargo, kteří zajišťují veškeré dopravní a dispečerské služby ve zkušebním centru. VUZ kompletně železniční dopravu nakupuje od dopravce CD Cargo! Je tedy příčina na VUZ nebo CD Cargo? Možná proto VUZ zvýšilo kontrolu a dalo do zkušebního centra kamery, aby měli důkazy co tam pan strojzenouci provádí. Asi víte, že ne všechny MU vyšetřuje DI. Podle informací z VUZ nic nevyšetřují sami,… Číst vice »

Honza N.

A neděje se to všechno právě proto, že se to už nedělá tak, „jak se to dělalo vždycky“ ? Pan vystudovaný lampasák a „ekonom“ Bělčík je důkazem tohoto „myšlení“: ……jeho legendární návrh, který hrdě zmínil v Železničáři – vozit vůz 1. třídy vždy zásadně jen za lokomotivou, aby to tak neházelo, manažeři mohli v klidu pracovat na tabletech a ČD pak měly větší „zisky“ – se dává mezi těmi, kdo aspoň někdy viděli kolo a kolejnici dodnes k dobru……