Na Vysočině čeká cestující velká změna jízdních řádů, začínají jezdit dopravci ze soutěží
Autobus Iveco Crossway pro provoz na Jihlavsku. Foto: Busem
K zavádění nových jízdních řádů dojde postupně, ve dvou oblastech se čeká na výsledek sporu o vítěze.
“ Kraj odkazuje pouze na komerční vyhledávače spojení, nabídnout přehled jízdních řádů na svých stránkách neumí. “
😁😁😁
A krajská doprava taky bude sjednocena novým společným polepem autobusů.
Nemá někdo info zda-li si ICOM (potažmo Trado-bus) skutečně odjezdí většinu linek na Velkomeziříčsku svými autobusy a řidiči tak jak je teď psáno v JŘ? Například na lince 100 Jihlava-VM-Velká Bíteš-Brno. Tam se nabízí odjetí většiny spojů přímo jihlavským Icomem tak jak je to dosud.
Autobusy mají logo ICOM, ale vozy patří pod Trado-bus
Trado-bus je dceřiná společnost holdingu ICOM. Takže vždy je to ICOM. 😉
A na Třebíčsku/Moravskobudějovicku jaké konkrétní změny?
Tento článek podrobněji popisuje pouze změny od 1.2.2025, Třebíčsko a Moravskobudějovicko přijde na řadu 1.5.2025.
Jak to vypadá s oblasti Pelhřimovska a Humpolecka, tam bude jezdit busem (ČSAD autobusy České Budějovice) nebo se řeší odvolání Icomu?
Stačí si přečíst článek… 😉
Ještě, že v podmínkách soutěže byla klimatizace. Jo moment… No nic, co si kraj objedná, to má 😃.
Z Budišova, Tasova atd atd konečně i spoj s příjezdem po 6 a opačně po 15h z VM.
Žďárské vrchy- rozhodně plus, tamní situace se v posledních letech spíš zhoršovala až člověk (bohužel) přesedl do auta..
“Rozhodne plus” troufám si říci platí všude.
Jenže lidi jižně od Žďáru na nový JŘ celkem dojeli. O víkendech se už nedá do Žďáru dostat před osmou ráno, což je pro ty, kteří jezdí prodávat do obchodů, komplikace. Úplně odpadly ranní autobusy s návazností na využívaný rychlík 7:29 do Prahy, na další rychlík o dvě hodiny později přijede autobus do Žďáru pět minut po odjezdu vlaku.
Koneckonců, městský úřad ve Žďáře má na svém webu soupis všech potenciálních problémů, kraj na to ale tradičně ani nereagoval. Třeba taková základka v Radostíně nad Oslavou musí kvůli razantní úpravě JŘ měnit celý systém vyučování a rozvrhy.
Pokud je nějaký vážnější problém, tak se dá napsat připomínka. Při takovém rozsahu změn bohužel občas něco uteče. S obcemi se projednávalo řádně se skoro ročním předstihem. Radostín sice na webu popisuje, že směrem na Znětínek chybí odjezd kolem 14. hodiny, ale takový odjezd tam nebyl ani dosud. Naopak nově se pojede do všech směrů prakticky stejně, což dosud nebylo => nově možnost mít 6 hodin v bloku (což je dneska na ZŠ docela častý trend). Základ toho, aby se dalo nějak sladit vyučování s JŘ je v tom, aby se ze všech směrů přijíždělo +- stejně, což nově bude… Číst vice »
oprava, od školy je to 12:26 vs. 13:04, takže „jenom“ 38 minut rozptyl
7:29 do Prahy, a jak dlouho že ještě bude jezdit…?
https://www.zdarns.cz/mestsky-urad/odbory-uradu/odbor-majetku-a-komunalnich-sluzeb/priprava-systemu-verejne-dopravy-vysociny-a-novych-jizdnich-radu-pro-kraj-vysocina