Na východočeskou lokálku míří soukromý dopravce s komerční osobní dopravou
Motorový vůz řady 810 v Dobrušce. Foto: Phil Richards / Wikimedia Commons
Dopravce plánuje spoje tak, aby navazovaly v Opočně na vlaky Českých drah.
Palec nahoru! Jen ještě dostavět spojení z Dobrušky do Solnice a udělat okruh Orlickými horami přes Deštné.
Do švestek!
Do těch ranných…
Pokud nebudou v IREDO tak kdo s nimi pojede? Cesta z Dobrušky kamkoli je většinou stejně drahá jako cesta z Opočna. Protože tarif je časový a pásmový.
Tak se pojede na OneTicket. Navíc, IREDO není pásmový, ani zónový tarif. Pásmový je pouze PID, zónové jsou např. IDS JMK a IDPK, tedy jízdné platíte na základě toho, kolik projedete pásem. V tarifu IREDO je cena navržena na každý úsek zvlášť, tedy se jedná o tarif relační. Časové tarify jsou všechny (jízdenka platí určitou dobu), ale jediným tarifem, kde se kromě počtu pásem rozhoduje i dle času, je PID (např. Kolín – Zruč nad Sázavou si koupíte 5pásmovou jízdenku, přestože projedete 3 pásma, to protože ta pásma jedete tangenciálně, cesta vlakem trvá hodinu a 25 minut, zatímco 3pásmová jízdenka… Číst vice »
…koupíte 5pásmovou jízdenku, přestože projedete 3 pásma, to protože ta pásma jedete tangenciálně, cesta vlakem trvá hodinu a 25 minut, zatímco 3pásmová jízdenka platí 30 minut, 5pásmová platí 90 minut… Toto je jedna z idiocií PID. Na zastávce si přečtete tarif (jedu dvě, nebo tří pásma) a podle toho zakoupíte v automatu jízdenku. Ale cesta trvá déle, než na kolik jízdenka je nastavena a máte problém, Znám to z linek P – Kladno, nebo z linky P – Drasty a dál.
Bývalá zastávka s nákladištěm ,resp.vlečkou cihelny.Dobruška Pulice.Vše zlikvidováno.
Tady je někdo hodně naivní… Jsem zvědav, jak dlouho (ne)vydrží po této trati jezdit…
To je ekonomická sebevražda
Stejně jako ježdění Arrivy do Benešova, nebo kam to jezdila, aby se mohla pak hlásit do soutěží?
Bůhví, z čeho taky ta Arriva ježdění do Benešova financovala😉 U ní se dá předpokládat, že to vydrží tak dlouho, dokud to bude chtít Arriva platit, což není případ nějakého mini dopravce
Zdá se, že trend obnovování lokálek překročil hranice Polska jižním směrem. Snad se dočkáme i doby, kdy budou tyto tratě za použití mozku upravované pro potřeby cestujících 21. století, např. pro autonomní 70místné bateriové kolejové busy.
Možná časem. Momentálně takové vozidlo na běžném trhu koupit nejde. Ano, taky jsem viděl článek o upravené 810 používaná AŽD jako pojízdná laboratoř. Uvidíme. Použitelný pohon lehkých kolejových vozidel z trakční baterie už existuje. Otázkou zůstává cena a provozní náklady.
A nebo se postaví Petrovická spojka a pojedou tam přímé pantery z Hradce, na konečné návaznosti na spoustu busů.
To byla jen zastávka a tam je jen malinkata fabrika a asi jeden barak a i ta zastavka je zrusena
Já teda nevím, ale ten vlak propojí jenom Dobrušku a nádraží Opočno, zatím co autobus by ještě cestou obsloužil město Opočno (cca 3 km od nádraží).
Však ty stávající busy nikdo neruší, to by byla blbost. Jedná se o soukromou iniciativu, mimo krajskou objednávku.
Autobusy objednávané krajem samozřejmě nadále zůstanou, na nich se nic nemění. Pokud však někdo přejde z autobusu do komerčního vlaku, zaplatíme to my všichni (sníží se tržby na tom autobusu, a tím se zvýší náklady pro kraj).
Přesně popsáno.
No jasně! Zakážeme soukromníkovi provozovat dopravu na jeho riziko, abychom uchránili svoje dotace.
Pokud cestující přejdou do komerčního vlaku, tak je potom na kraji, aby nevyužívaný autobusový spoj zrušil. Tak jednoduché to je.
Tak jednoduché to není, pokud se využívá linek jedoucích dál než jen do Opočna.
A to se tam děje.
Navíc by chybělo spojení nádraží – centrum.
Není. Budova byla zbourána
A zase je každý chytrý a hledá negativa.Já takovým nadšencům přeji.A věřím, že to budou oni,kdo oživý lokalky.ČD spolu s kraji nemají zájem.Co nevydělává tak zruší.
ČD by zájem měly, ale musí si jejich služby někdo objednat.
Ano, ale proč by tomu tak mělo být, když nízkopodlažním busem zajistíte spojení Dobruška – vlak, Dobruška – Opočno, Opočno – vlak a to na jeden zátah, což vlakem nedokážete.
Proč by tomu tak mělo být, když tam může jezdit vlak, který v Dobrušce má nádraží umístěné hned vedle autobusáku (kousek od centra) a na nádraží v Opočně se dá snadno přestoupit na jiný vlak? O to jde, ne o spojení do Opočna jako města. Vy prostě za každou cenu hledáte důvody, proč by neměl jezdit vlak.
Pokud tam bude pan Gerhát jezdit na vlastní triko, budiž. Ale pokud by měl kraj platit jak bus, tak vlak, je to zbytečné – bus je tady vlakem nenahraditelný.
Asi máte problém chápat text.
Tak znovu: ten autobus tam v jednom zátahu udělá „všechno“, což vlakem nejde!!!
Spíše vy máte problém akceptovat, že někde bude zase jezdit vlak. Tak s ním prostě nejezděte, když máte takovou vlakofobii. Někteří z nás budou naopak rádi, když se nebudeme muset kodrcat autobusem a pojedeme pohodlnějším a rychlejším vlakem (z Dobrušky do Opočna to rychlejší vlakem určitě je).
Opočno – vlak staví 2,6 km od náměstí. Autobus má ve městě hned 4! zastávky.
Sorry, ale vlak nemá pro normální cestující šanci. O dvou přestupech na cestě do HK nemluvě.
Tak ještě jednou, jde o spojení DOBRUŠKY se světem, ne Opočna. Když přestupuji v Opočně na nádraží, je mi úplně u ‚musculus gluteus maximus‘, jak daleko je nádraží od Opočna jako takového. V Dobrušce je nádraží umístěno hned vedle autobusáku. Takže to šanci má.
Šanci na co?
Na zaplacení komerčky?
Šanci na to, že to bude mít využití. A věřte, že i bez vás jakožto cestujícího ve vlaku to může fungovat.
Co se týká osobního výpadu, tak jen tolik, že bych vsadil boty, že vlakem najedu ročně víc, než vy.
Jinak viz výše, vlak tam bude, ale je to nesmysl ve všech ohledech.
S rychlostí máte pravdu, ale to je na tak krátkém úseku zcela zanedbatelné.
Nesmysl je to pro vás a pro vámi podobné. Pro některé je to naopak vítané.
Jestli je to nesmysl nebo není, se dá objektivně zhodnotit tím, co to přináší a jaké jsou alternativy.
Dojmologie je k ničemu.
Tak zrovna vaše věčné antilokálkové příspěvky a neustálé hledání důvodů, proč nemá jezdit vlak, mají do objektivity hooodně daleko.
Takže zase osobní výpad, i když tu jste asi pod 15 jménen, jste pořád tejný.
U lokálek, kde je osobka k ničemu nejde o hledání důvodů, ty jsou tam zřejmé.
Třeba proto, že autobusu to trvá 13 minut, zatímco vlak to stíhá za 7. Jako jasně, chce to, minimálně časem, nějaký moderní koncept v podobě investic do infrastruktury nebo drážní techniky, ale rozhodně bych neodsuzoval předem.
Řešit 5 minut pro některé cestující z Dobrušky,
Pokud by se jednalo v jednom směru o vyšší stovky cestujících, tak budiž.
To ale nehrozí.
Po tomto experimentu uvidíme – musí být závazek? (Pokud vyjde, bude jasné, že ne. Pokud nevyjde, bude se dát debatovat, proč nevyšlo a jesli má smysl délat to jinak)
Mimochodem poslední dobou bylo pár soutěží na šukafonie, kam se ČD ani nehlásily. A není to moc špatné, holt mají strategii sbahny a elektrické páteře.
Přímo z Opočna do Dobrušky jede v kladiva přes 50 párů spojů autobusů.
To jen tak pro zajímavost.
Zaprvé tam mají vlaky jezdit o víkendu, jak se v článku píše a za druhé to mají být přípoje k vlakům na trati 026, tedy ne spojení do Opočna jako takového.
Já to v rychlosti (asi tedy špatně) pochopil, jakože zatím o víkendech.
Takže o víkendech jede z Dobrušky nějakých 17! párů dotovaných spojů až k vlaku (různých linek).
To je myslím dostatečná nabídka.
no ale vr(l)ak jede přímo, nemá tolik zastávek a má pěkný záchůdek 😀
A zajímavé by bylo spočítat, kolik ta tzv. levná a výhodná autobusová doprava opravdu stojí. A po delší době opakuji, že cena autobusu je na silnicích II. a III. třídy je vyšší jak 80 Kč/km (ale také třeba 120), ale samozřejmě se toto neplatí a nechce slyšet. Takže to je opravdu bezvadná koncepce dopravy. A pak i ta osobní doprava na železnici vypadá hned jinak.
Už zase ten nesmysl počítání ceny dle „vzorců z Dop webu“
Váš fanatismus je příkladný i po letech, ale KU v HK stojí 1 km busu i pod 20 kč na 1 km, záleží na vytížení linky.
Nehledě na to, že zde ten stejný bus zajistí zároveň dopravu Dobruška – Opočno a Opočno – žel. stanice.
Což vlak neudělá v tomto případě.
To oprvdu nemá smysl vám asi něco vysvětlovat. Jen ale zkuste so započítat do té ceny – opravy a údržbu silnic, zastávek, autobusových nádraží, samozřejmě pohonné hmoty, odpisy, opravy vozu, plat řidiče, garážování, dále opotřebení vozovek, dopady do zdraví lidí, dopady do okolí a řešení hleuku, emisí atd. I jako laikovi vám musí ta cena vyjít úplně jinak. A 20 Kč za 1 km je absurdní cena. Opravdu by mne zajímalo, z čeho ta cena vychází!
Jsem zvědav jak dlouho to vydrží.
🤔🤦♂️🤦♂️
Držím palce.
Jsem si myslel, že je Apríl…Jako problém neni Dobruška, ale Opočno, tam ta zastávka je úplně mimo, a kdyby to chtělo mít nějaký větší smysl, tak ten spoj prostě potřebuje protáhnout někam dál. Nekoukal jsem na data z ČÚS, kam má Dobruška větší spádovost, jestli by bylo lepší dojet třeba do NMnM, či na druhou stranou do Týniště, kde by byli přestupy na hlavní trať.
Spádovost má do automobilky v Kvasinách. 🙂
Poněkud jste přehlédli že z tratě Opocno -Dobruška odbočuje vlečka do Mlekarny Bohemilk Opocno,jinak též vyrobce světoznámé Zmrzliny z Opočna./což je v podstatě Sunar ,na kterém jsme byli my všichni obyvatelé České kotliny a Moravského úvalu odchováni./Je tedy možné ,ze se chystá velká zmrzlinová ofenzíva,kdy se do světa bude hrnout Opočenská zmrzlina po vagonech.V Tynisti se budou sjíždět vlaky s automobily z Kvasin s cisternami zmrzliny z Opočna a celé se to bude valit do světa.
Sunar fakt není základ zmrzliny. Zkuste psát o něčem, o čem máte alespoň základní povědomí. 😉
Omlouvám se za Sunar,beru zpět.🙂
Ne doslova, ale z prášku se to přece dělá, ne?
Chabý pokus o trolling?
To nemůže ekonomicky vyjít. I když koupí 810 za cenu šrotu, kýbl nafty, poplatek za dráhu, strojvedoucí atd… Nechápu. To bude nějaká pračka na peníze, ne?
Kompletní,nebo dokonce pojízdná 810 od ČD stojí okolo 1mega… Za cenu šrotu možná tak oholenou skříň..
Tak to s vyplatí 😁🤔
A ja v tom vidim nejakou sazku megasotouse co si chtel na “stara kolena” udelat radost, pokud je financne zajisten, bude to delat jen tak pro radost a nebude hledet na korunu tak proc ne. Koupit 810ku nebude problem, udrzba (je to liazka co si pamatuju) taky nebude extra narocny jen ta agenda okolo by mohla cloveku sebrat chut a naladu. Preji hodne sil s urednim simlem a doufam ze to šotopublikum oceni pravidelnym jezdenim.
Podíval jsem se velmi pozorně do mapy. Na/ze zastávky Opočno je to do centra Opočna 2,6 km. Tedy zhruba půl hodiny pěší chůze. Nově zavedeným vlakem pak popojedu do Opočna p. Oh., kde přestoupím na vlak do Týniště. A následuje druhý přestup, teď už na vlak do HK. První úsek vlakem neměřím, druhé dva trvají dohromady hodinu.
Zastávkový autobus z centra města, tedy Kupkova náměstí v Opočně jede do HK hodinu. V samotném Opočnu má nejméně čtyři zastávky po městě. Tak asi tak. A jak říká kuchař Svatopluk, teď už je jen na divácích, jak se rozhodnout…
V Opočně mají vlaky z Dobrušky navazovat na vlaky na trati 026. Jakožto přestupujícímu mi je úplně šumák, jak daleko je nádraží v Opočně od Opočna.
Taky to vnímám tak, že vůbec nejde o Opočno jako takové, ale aby měla Dobruška zase vlakové spoje o se světem…
Tak vám nevím, jaké mám z této zprávy pocity. Tak nějak jsem doufal, že 810ky už obecně poomalu končí v zaslouženém důchodu.
Když chce někdo s 810 jezdit na vlastní triko, je to čistě na něm a jeho zákaznících.
ale říkám si, že mohli někde v garáži zbastlit nějaké šlapací drezíny a za poplatek to půjčovat na těch 5 km 😀 …eko friendly.
By mohl jezdit Dobruška – Holice o víkendu třeba ráno a pak večer, by bylo docela fajn turistické spojení. Taková kyvadlová doprava a navíc bez IREDO se asi nemůže vyplatit.
To už by mohl rovnou protáhnout na koridor do Moravan nebo klidně do Pardubic. Myslím, že výletníky by si to najít mohlo.
Tak na koridor by od příštího roku nemohl kvůli ETCS
Ajo, to je fakt.
Pravděpodobně halasným jásáním šotomenšiny a vlastními penězi s cílem podojit obce a kraj. Což by mohlo vystačit cca do švestek. 😀
Nebyla ta dráha náhodou těžce ztrátová už v dobách svého vzniku?
To byly snad všechny železniční tratě tohoto druhu. Po 100 letech nastal čas zkusit, jestli se něco nezměnilo 🙂
Situace tehdy a nyní je dost jiná. Tehdy bylo potřeba z tržeb ufinancovat provozní náklady a „umořit základní kapitál“ použitý na výstavbu tratě a nákup vozidel (nebo se o to alespoň přesvědčivě snažit). Dneska trať existuje, státní rozpočet jí udržuje v použitelném stavu, a dopravcům zbývá „jen“ pokrýt tržbami své provozní náklady a zisk. Tento dopravce má 810 (na kterou si zjevně vydělal nějakými předchozími aktivitami) a když chce zkusit jezdit a nechce za to žádné veřejné peníze, proč ne.
To je IAD také. Neznám případ kdy by si Octavie stáním na dvorku, popojížděním v kolonách a jízdami do práce, či s rodinou na dovolenou na sebe vydělala. A rozhodně je ekonomičtější používat busy a MHD, nebo chodit pěšky.
Vaše úvaha je platná možná ve městě. Na venkově si na sebe samozřejmě vydělá. Máte čísla?
Před několika lety jsem četl nějaký článek, kde Britové srovnávali náklady na cestu a ekologické dopady, pokud jedete autem nebo jdete pěšky. Přičemž za referenční brali ceny komodit v Londýně, místní podmínky, spotřebu energie podle výživových tabulek a jídelníček založený na hovězím. A některé modelové případy jim vyšly hodně překvapivě ve prospěch auta.
V zásadě to byla spíš recese… jen upozorňuji na to, že i uznávaná dogmata lze zbořit.
Tak hodně štěstí!
Z nadpisu jsem čekal KŽC, Railway Capitals, MBM… A ono Gerháti, kteří zatím jezdili s řadou 701a 720 po různých výlukách atd. Jsem na ně zvědavej a nezbejvá, než popřát hodně štěstí
Taky přeji hodně štěstí
Tak držím palce ať vydrží dýl než do švestek.
Trošku by jim mohlo vylepšit ekonomiku provozu, kdyby uznávali OneTicket…
Otázka jestli jim to stojí za tu byrokracii s tím spojenou. One ticket je dražší, a jestli bude lístky prodávat průvodčí tak není moc co řešit. A ještě tam budou jezdit šotouši z JMK, zavzpomínat na staré časy kdy byl svět ještě v pořádku a mohli si popovídat s průvodčím. 😉
Průvodčí? Spíš fíra okýnkem ve dveřích stanoviště.
Tak on to není zas takový problém.
Dopravce podepíše přístupovou smlouvu a dodá údaje k rozúčtování.
POPky s podporou SJT má několik výrobců, někteří umějí dodat i backend pro komunikaci s API.
Webovou pokladnu nabízí OneTicket automaticky, stačí počítač s tiskárnou.
Nákladově jsou nejdražší ta zařízení, ale není to nic hrozného. Výměnou za to se ty spoje objeví v e-shopu oneticket.cz a v podstatě u všech dopravců, takže by šlo vydat přímou jízdenku až do Dobrušky.
Ale to si musí říct dopravce, zda v tom vidí hodnotu.
Pokud říkají že budou levnější než IREDO, tak to na té krátké trati budou za lístek opravdu drobné. To asi nestojí za tu byrokracii kolem integrací do různých systémů, cestujících kvůli těm pár korunám neubyde ani nepřibyde.
Nejde jen o peníze, ale by tím kromě šotoušů jezdili i jiní cestující, má to být propagované.
Otevřu oneticket.cz, dám z-do. Nic nejede, musím autem.
Větší počet lidí otevře IDOS.
Nezbývá než popřat hodně štěstí a sil…
Pohrál jsem si s veřejně dostupnými daty na síti, zjistil poplatek za dopravní cestu, ze spotřeby motorového vozu při průměrné ceně nafty a dalších dat které lze spočítat či najít. Jsem se dopočítal k tomu, že ekonomický smysl by to mělo jen v tom případě že opravdu každým spojem pojede alespoň 14 lidí.
to mi přijde dost málo, když vezmu, že náklad bude 100 Kč/km, při 5 km je to 500 Kč za spoj, při jízdném 20 Kč bude potřeba alespoň 25 cestujících.
Při jakém jízdném?
Plat strojvedoucího a náklady na údržbu vozu jste počítal?
Jakkoliv jim přeju úspěch, tak se obávám, že ekonomicky to nemůže vyjít :-(.
Držím pánům palce, ať si splní sen, a dopadne to dobře.
19 párů….? Koho v tom chce vozit?
Musí vytvořit dobrou nabídku a konkurenci autobusům, aby vznikla poptávka…
Probuh, tohle uvazovani draha x autobusy… ma to byt draha vytvori konkurenci osobnim autum! Ze ty lidi jezdi autobusem uz je vlastne velka vyhra pro vsechny.
Můžete to upřesnit? V čem konkrétně spočívá výhra pro Vaši osobu, když ti ostatní pojedou busem?
Pro mě jednoznačně takový přínos existuje, totiž, že mi nepřekážejí na silnici se svými auty, když já chci jet tím svým. Ale tak jste to asi vážně nemyslel. 🙂
Strojvedoucího s průvodčím. Ale hlavně to dostat pod veřejně objednanou službu kraje. To by bylo rito.
bez průvodčího, Absolutně zbytečné ho používat
Tak to já tedy dopravci palce nedržím, protože se vydal na cestu osobního bankrotu. Asi zvolil strategii, že se bude předvádět před Hradeckým krajem a dotčenými městy a doufat, že jim to vnutí a oni mu to pak zaplatí, protože způsobí povyk na návsi.
Proč vnutí? Třeba se s někým zná a má přátele.
Asi už neměl tolik zakázek na pracovní a výlukové vlaky, tak zkouší něco jiného…
A nebo jako Arriva svého času prostě potřebuje reference “jezdil jsem pravidelně osobní dopravu”, aby se mohl hlásit do soutěží…
A tehdy to navíc mělo efekt – ČD přestaly bránit integraci rychlíků Praha – Benešov (-České Budějovice) do PID.
Pokud tam nebude platit IREDO, tak to muže být pro ekonomiku naopak dost problém…
To je otázka. Nabízí se, že ochota cestujících zaplatit bude vyšší, než co by Gerhát dostal jako podíl z jízdenky IREDO odněkud do Dobrušky. Další úhel pohledu je ten, že pokud by měl Gerhát pravdu a vlaky si našly svoje cestující, tak tím vlastně přihraje nové cestující Českým drahám a tím pádem i tržby dopravci a objednateli. Což je vlastně ještě divnější, protože tato tržba z nových cestujících je potenciálně mnohem lákavější než samotná tržba v Gerhátově vlaku (= kdyby to dávalo smysl, tak už to dávno komerčně jezdí ČD). Ano, projektu moc nevěřím, ale rád se přijedu podívat. Dokud… Číst vice »
Jenže když asi tak 100 % cestujících přestupuje a z toho většina v rámci IREDO…
Jenže když asi tak 100 % cestujících přestupuje a z toho většina v rámci IREDO, tak jeho neplatnost bude dost zásadní…
Jezdil jsem tam jako dítě „na režijku“ do Orlických hor, co nejdál vlakem, abychom šetřili za autobus, bylo to v 80. letech, kdy byl svět „ještě v pořádku“, a už tenkrát to bylo jenom o jednotlivcích. A to se za 810 připřáhlo i několik nákladních vagónů. 🙂
Trať z Týniště do Náchoda bohužel vede z pohledu Opočna mimo hlavní směr dojížďky a tenhle cancourek je zbytečný už tuplem… Ale kdo si hraje, nezlobí…
Holt zakladatelé Dobrušky neznali vlak. Vinit geologické pochody, které vytvářely kopce je pak přímo nesmysl.
Ono je to trošku složitější .Ty lokální ,,cancourky ,, Opočno -Dobruška,Opočno- České Meziříčí a Rychnov nad Kněžnou Solnice měly být části tratě Smiřice nad Labem -Opočno- Deštné -Rychnov nad Kněžnou-Častolovice-Tyniste nad Orlicí. Železnice se měla odpojovat ve Smiřicich od trati Hradec Králové -Jaroměř a přes Libřice pokračovat na České Meziříčí.Odtud přes Opocno a Dobrušku do Deštného v Orlických horách a odtud údolím Bělé do Skuhrova nad Bělou a dál do Solnice a dál do Tyniste nad Orlici.Za Rakouska Uherska byly u trati velké cukrovary a v udolich Orlických hor ,kterými by vedla byla spousta malých fabrik ,takže ekonomicky by to… Číst vice »
To jsou zajímavé plány z minulosti, těžko říct jestli by taková dráha dodnes přežila. Zvlášť s tím horským výletem do Deštného, což prodlužuje cestu z Dobrušky do Solnice na trojnásobek oproti přímé trase, ale turisticky by to bylo fajn.
Jeden čas za 1 republiky se myslím uvažovala i zkrácená trasa z Dobrušky přímo do Solnice a Kvasin .Tam se myslím hodně angazovaly cukrovary v Českém Meziříčí a ve Smiricich a fy Porkert ve Skuhrově a Jawa v Kvasinach.
Super zpráva. Jen moc nerozumím té strategii. V linkovaném dokumentu se píše, že spoje nebudou jezdit o prázdninách, jen během školního roku. To se ale trochu tluče s vyjádřením, že chtějí jezdit o víkendech… K čemu to tedy má vlastně sloužit, běžná denní dojížďka nebo turistický provoz?
Odkazovaný dokument se týká jízdního řádu 2026 (začátek 14.12.2025). Pro jízdní řád 2025 musejí mít jiný dokument, který zveřejnili nejpozději 18 měsíců před začátkem JŘ 2025. Na úřední desce už ale asi nevisí.
A bez toho dokumentu na nástěnce to nejde udělat?
Jsem si myslel, že je doba že ráno dostanu myšlenku, večer to realizuji a druhý den ráno počítám ve štrožoku vydělané miliony.
Musí se to předem oznámit, je to v zákoně o dráhách, viz § 34d odst. 1 zákona č. 266/1994 Sb.
Ačkoliv je tato informace skvělá, tak je potřeba dodat, že Dobruška má potenciál pouze v rámci toho, že tu jsou Školy. Což tedy znamená, že provoz o 19 párech je při nejmenším šílenost a bohatě by zde stačili dva páry ráno (příjezd do Dobrušky: kolem 06:30 a 07:10), odpoledne (odjezd po 13:00 a 14:00) a nakonec jeden pár kolem 16 hodin, pak by to smysl dávalo docela velký a mohlo by to mít úspěch, takhle se obávám, že to dobře nedopadne.
Každopádně i tak dopravci přeji hodně štěstí a snad se i uchytí.
7:10 příjezd je k některým školám zbytečně brzy. Tím byste to zabil úplně.
V Dobrušce část škol začíná v 7:35.
Anebo právě naopak?
Tři čtyři páry nikoho neosloví. Muselo by se to zjevně dotovat. Snad jen ty školáky v časech co uvádíte by to oslovit samozřejmě mohlo.
Celodenní a zvláště celotýdenní a vlastně i celoroční četný provoz však může oslovit všechny možné uvažované skupiny/zákazníky. Včetně šotofoto…
Z jízdného 🙂
Kdyby bylo jízdné nad cenou IREDO, tak to taky nebude ziskový podnik, tak to je pak těžké..
Ano, vozit pár (nízké desítky) lidí vlakem je ekonomicky obtížné za všech okolností. Ale třeba nám pan Gerhát ukáže, jak na to 🙂
Zdá se, že má vlastní zdroje. Držím palce.
A zdá se, že uvažuje pouze provozní náklady. 810 už je, tak se počítá jenom palivo a fíra.