Dopravci Infrastruktura Železnice

Na Švestkovou dráhu se vrátí každodenní provoz. AŽD se dohodla s krajem, koupila už pro trať vlaky

Lokomotiva 749.039 na Švestkové dráze. Foto: AŽD Praha
Lokomotiva 749.039 na Švestkové dráze. Foto: AŽD Praha

Po dvanácti letech se na trať mezi Čížkovicemi a Mostem, přezdívanou Švestková dráha, vrátí každodenní provoz osobních vlaků. Ústecký kraj si u společnosti AŽD Praha od prosince příštího roku objedná provoz osobních vlaků z Litoměřic do Mostu, které budou jezdit po této trati. Ta přitom ještě nedávno byla zralá na zavření. Dosud na ní jezdí jen víkendové sezónní vlaky.

Rada záměr uzavřít smlouvu s AŽD Praha už schválila, pracujeme na smlouvě,“ řekl krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek. Usnesení rady je už veřejně dostupné, podle něj kraj objedná přímým zadáním provoz zhruba 450 tisíc kilometrů ročně.

Takový objem počtu ujetých kilometrů znamená v průměru jedenáct párů vlaků denně. Zatím není jasné, za jakou částku, ceny za provoz motorových vlaků v regionech se pohybují zhruba kolem 100 korun za kilometr.

AŽD Praha nechce zatím do uzavření smlouvy, které je naplánované na prosinec, plány komentovat. Firma trať koupila v roce 2016 od Správy železniční dopravní cesty, která ji prohlásila za nepotřebnou. AŽD zde testuje své nové technologie, trať postupně prošla velkou opravou. Generální ředitel firmy Zdeněk Chrdle už loni  uvedl, že by rád návrat vlaků na tuto trať u kraje prosadil. Kraj obnovu provozu podmínil tím, že na trati musí jezdit nízkopodlažní soupravy.

Ty už AŽD Praha získala. Jde o čtyři motorové vozy RegioSprinter, které nejsou v Česku neznámé. Loni s nimi začala jezdit na pošumavských lokálkách společnost GW Train Regio, objevovaly se také mezi Libercem a Varnsdorfem u společnosti Die Länderbahn. Právě od ní si motoráky AŽD Praha kupuje. Před nasazením do ostrého provozu je čeká podobná modernizace, jaká proběhla v CZ LOKO u vlaků GWTR, vlaky AŽD budou jezdit v zeleném nátěru požadovaném Ústecký krajem.

RegioSprinter společnosti Die Länderbahn. Čtyři tyto motorové vozy kupuje AŽD Praha pro Švestkovou dráhu. Foto: Pavel Homan, Wikimedia Commons
RegioSprinter společnosti Die Länderbahn. Čtyři tyto motorové vozy kupuje AŽD Praha pro Švestkovou dráhu. Foto: Pavel Homan / Wikimedia Commons

Novinkou bude i trasování vlaků: kraj počítá s tím, že vlaky nepojedou jen po Švestkové dráze, ale částečně i po tratích SŽDC. Zatímco dnes výletní vlaky turistické linky T4 končí  v Lovosicích, nově by měla většina  jezdit až do Litoměřic na horní nádraží. Doba jízdy by přitom měla klesnout pod jednu hodinu.

179 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Člověk

Když nebudu počítat koncové body (mezi těmi už jezdí rychlíky), mají všechny vsi na trati dohromady cca 5000 obyvatel – nechápu, že je možné takhle vyhazovat peníze.

Jiří Konečný

Berte to tak, že AŽD by tu trať koupilo a opravilo pro svoje potřeby (testování nových typů ZZ) tak, jako tak. Provozování pravidelné osobní (a nákladní) dopravy je jakýsi „bonus“, se kterým snad původně ani nepočítali.

Kraj na modernizaci této tratě nedal ani korunu. A nějakých 100,- Kč za vlakokilometr se mi nezdá být vyhazováním peněz daňových poplatníků.

železničář v důchodu

„Když nebudu počítat koncové body (mezi těmi už jezdí rychlíky)“
Můžete, prosím, upřesnit (resp. i sám sobě ujasnit), které rychlíky máte konkrétně na mysli a jaká je výsledná cestovní doba a cena jízdného v případě jejich použití?

Pavel Hromek

Gratuluji,bezvadné rozhodnutí….ať už tam jezdí cokoliv.

Ing. Petr Liška

Železnice má menší spotřebu energie na kilometr, než silniční doprava. Vlaky mohou jezdit na mnoho druhů energie získávané z mnoha různých zdrojů. Vlak může jezdit na elektřinu a tu je možno vyrábět z více než 10 různých druhů zdrojů (spalování: uhlí, dřeva, plynu, rychle rostoucích plodin, odpadu, mazutu aj., vodní spádové, přílivové, jaderné, sluneční, větrné a další). Silniční doprava je vázána na ropné produkty: benzín a naftu. Dnes každý jezdí autem všude: nedávno proběhla zpráva, že průměrná délka jízdy autem po Praze je 2 km ! Dnešní děti nebudou v důchodu jezdit vlastním autem ani na víkendové sídlo – BENZÍN… Číst vice »

HonzaEM

Dokud bude ropa a bude mít na všechno značný vliv, tak nic pořádného nevymyslí. Respektive vymyslí, vymyšleného bylo už spousta, ale světlo světa to nespatřilo, vynálezci byly pro nepohodlnost odstraněni.

Ryk Mat

AŽD za tento počin zaslouží úctu. A Zdenek Chrdle zaslouží maximální respekt za to, že si najde čas na hadrkování se s internetovými trolly. Jak firmě, tak jejímu generálnímu řediteli děkuji a přeji hodně úspěchů.

Michal Barták, DLB

Vážení čtenáři, jen bych rád upřesnil, že společnost Vogtlandbahn (VBG) již jako dopravce neexistuje. VBG je pouze značkou pro síť Vogtland. V roce 2015 byla přejmenována na Die Länderbahn GmbH DLB (DLB). Jen k obsahu článku – nejsem si vůbec vědom toho, že by naše společnost prodala AŽD nějaké Regiosprintery…

MartinM

No já hlavně doufám, že nikoho nenapadne zastavovat na zastávkách typu Sinutec, Semeč, Skršín a Sedlec čím by se čas mezi Lovosicemi a Mostem mohl také zkrátit

železničář v důchodu

Proč? Jako zastávky na znamení plně vyhovují – a když tam jezdily výletnické vlaky, tak tam OBČAS nějaká minimální frekvence i bývala – takže režim „na znamení“ naprosto vyhovuje

MartinM

Nevidím jediný důvod proč by měly vlaky přibržďovat v poli. Všechny zastávky dohromady generují dohromady cca 1 cestujících a to jsem ještě optimista. Výletnické vlaky ať tak klidně zastavují, pokud teda třeba např. zastávku v Semči vůbec někdo najde.

HonzaEM

No, tak tam zavedeme v souběhu autobus, protože nějak se ty oblasti obsloužit musí a jsme zase tam kde jsme byli.

MartinM

Ten autobus tam bude jezdit tak jako tak. Do Sinutce nejezdí ani bus protože tam bydlí asi 3 lidi. Skršín leží na hlavní silnici a zastavuje tam i bus do Prahy, podobně Sedlec. A do Semče bude muset jezdit bus dál, protože zastávka 3km od obce bez přístupové cesty je jaksi k hovnu.

železničář v důchodu

„zastávka 3km od obce bez přístupové cesty je jaksi k hovnu“
Netuším sice, co jste pil, že vidíte vzdálenost ne dvakrát, ale skoro třikrát tak dlouhou, než ve skutečnosti je – ale možná by bylo skutečně vhodné zastávku Semeč posunout asi o 300 metrů směrem k Třebívlicím = někam poblíž přejezdu se silnicí č. 2493 (odhadem asi poloha 50.453190N, 13.892350E ), odkud by to bylo do Semče přibližně stejně daleko jako ze současné polohy zastávky, ale zároveň by to bylo po zmíněné silnici do části Třebívlic blíže (i o dost) než z třebívlického nádraží.

HonzaEM

Zastávku Semeč řešil návrh přeložky v mé diplomové práci. Zastávka by se přesunula prakticky do obce, trať by se zkrátila asi o 2 km a místo 10 složených oblouků by je nahradily asi 4 s velkým poloměrem. Ovšem za cenu velkých náspů a hlubokých zářezů, protože trať by nerespektovala vrstevnici. Což pro tak málo významnou trať a minimální časové úspory, by byla ekonomická efektivita velmi špatná.

železničář v důchodu

Takové „drastické“ úpravy jsou utopií, ale posun té zastávky tak, aby sloužila pro Semeč prakticky stejně jako dosud, a navíc i pro jihozápadní část Třebívlic, bych jako realizovatelný a ufinancovatelný viděl – jenže pokud už Semeč obnovili a vylepšili ve stávající poloze, tak už je to, bohužel, asi pasé …

Martinm

Ano oblast se obsloužit musí, ale vlak ji rozhodně neobslouží a pokud by se místním opravdu ty bídy zrušily tak vás místní pozenou sv… krokem

Alex, Havířov

Proč jsi takový cynik?Tam kde nebydlíš, tak se zastavovat nemusí. Ale i tam bydlí lidé, i když třeba 2 km od zastávky, ale mají to k ní nejblíž. To je hrozný egoismus. Ty ušetříš 5 nebo 10 minut na době jízdy a ostatní přijdou o vlak. To Ti ale už nevadí, nebo se Tě to netýká. Jsou na znamení a to je rozumné. Když jsou lidé, tak se zastaví, když ne, tak projede, úplně rozumné řešení. Ale hlavně děkuji AŽD za obnovení provozu, protože od státních ČD ani SŽDC už skutečně nečekám nic pozitivního. Ty, když nevidí zlatonosný důl, tak… Číst vice »

železničář v důchodu

Zkusím přidat malé porovnání z pohledu cestujícího: Protože „rychlostní šotouši“ z MD ČR, pro něž je (podobně jako v případě některých zde diskutujících) cestovní rychlost na jakékoli „delší“ vzdálenosti takovou nezpochybnitelnou prioritou, že nepřipustí zastavování chebských rychlíků „vyšší kvality“ v Lovosicích (= spádová oblast pro cca 40 tisíc lidí), nelze v současnosti cestovat mezi Mostem (a trs) a Lovosicemi (a trs) přímo a především rychle, takže cestovní doba mezi těmito lokalitami vychází nyní na minimálně 1 hodinu 22 minut a při použití trasy s jediným přestupem = přes Ústí nad Labem činí tarifní vzdálenost 68 km – a prakticky stejná… Číst vice »

Moc Vám děkuji za názor ke kterému se připojuji. A velmi si lidí jako Vy vážím.

železničář v důchodu

Za málo: já jsem jen zkoumal, je-li v tomto státě i teď ještě vůbec možné, že když si někdo něco koupí jako (především) drahou hračku pro potěšení své a svých kamarádů, zda tu svou „hračku“ zároveň dokáže použít i tak, že ji nabídne k aspoň nějakému dalšímu smysluplnému využití i lidem mimo přímý okruh těch kamarádů (jako to před léty udělal třeba Honza Šatava s JHMD) – a Vy jste (aspoň mně) dokázal, že to i u nás pořád ještě možné je, a že předmětem „nákupů pro radost“ nemusejí být jen vily zbohatlických politiků v Toskánsku či jinde ve světě… Číst vice »

Alex, Havířov

Plně souhlasím s článkem i porovnáními. Též nechápu proč chebské rychlíky nezastavují v Lovosicích. O samotné Lovosice samozřejmě moc nejde, ale jsou tu Litoměřice, krásné město (Zahrada Čech), s návazností až do České Lípy. Je tam také ještě trať do Loun. Zajímavé, že těm, kterým by vadilo zastavování v Lovosicích, už nevadí zajížďka v Ústí na hlavní s úvratí. Kdyby to jezdilo jak kdysi přímo na západ (z kterého to do centra města také není daleko), tak by to bylo ještě rychlejší i s těmi Lovosicemi. Však i kolínské rychlíky jezdí na západ. Obnovení provozu Most – Louny samozřejmě vítám… Číst vice »

Alibaba

Poslyšte, nevyužívají ČD úvrať v Ústí k výměně rychlé a výkonné lokomotivy, která je potřeba na trati Praha – Ústí, za pomalou a dvousystémovou lokomotivu, která je zase potřeba z Ústí do Chebu? Navíc je v Ústí taktová hodinová nabídka na hlavním nádraží, ne střídání se západním.

HonzaEM

Rychlá mašina tam není potřeba, když do nedávna tam jezdily soupravy složené z vozů „B“, které jsou jen na 140 a časy se, pokud vím, moc nezměnily.

Ale asi je přepřah nutný kvůli tomu, protože si dráhy nemůžou dovolit nechat jet dvousystémovku tak dlouho pod stejnosměrem, když ta dvousystémka se za tu dobu hodí někde jinde.

HonzaEM

Ono, kdyby se začalo stavět v Lovosicích, tak za chvíli začnou brečet Kralupáci, že chtěj taky, protože Kralupy jsou významné a jsou tam přípoje do Slaného, Neratovic a podobně.

železničář v důchodu

„Čert vzal“ Kralupy nad Vltavou (včetně odbočných tratí), protože mají s Prahou luxusní spojení a zastavovat tam „dálkovými“ rychlíky by znamenalo na většině jejich trasy vozit zbytečně 1 či 2 vozy navíc a mít zbytečně méně vytížené příměstské osobní vlaky, i třeba Roudnici nad Labem, kde současná nabídka stačí, ale Lovosice jsou z Prahy (kvůli závleku tratě až k Mělníku) už vlastně téměř „dálkovou“ relací a i z celého Podkrušnohoří jsou rychlými vlaky jen velmi špatně dosažitelné, byť představují aglomeraci s více než 40 tisíci obyvatel – v tomto případě by zastavování chebských rychlíků i třeba za cenu přesunutí jednoho… Číst vice »

Hezké ráno. Rád bych reagoval na některé komentáře. Především děkuji za ty pozitivní od lidí, kteří nám rozumí a nevidí ve všem jen obohacování a negativa. Trať jsme koupili a kdybych věděl co mne čeká nikdy bych to neudělal. Splnění legislativy a zákonů – papírování, povolení, příručky, směrnice a další a další stohy papírů, abychom vůbec mohli jezdit nás zaskočilo, a to také ve smyslu velkých nákladů na tyto věci. Už v tomto ohledu nelze železnici srovnat s kamiony či autobusy. Peníze, které jsme vložili do oprav trati se nám z provozu ani z možných dotací nikdy nevrátí a ani… Číst vice »

Asdf

Mojí podporu jednoznačně máte, nicméně se divím, že váš vlak na vaší dráze musí platit poplatek za použití dopravní cesty. Nebo jsem to špatně pochopil?

Zdenek Chrdle

Vlaky nepojedou jen po trati v našem vlastnictví, ale i po přilehlých tratích SŽDC, kde se poplatky za použití dopravní cesty standardně účtují. Také na naší trati jsou definované poplatky za dopravní cestu jak pro naše vlaky tak pro vlaky jiných dopravců, jak máme uvedeno v Prohlášení o dráze. V naší firmě půjdou poplatky za naše vlaky i za vlaky jiných dopravců na středisko Správy tratě a budou přispívat k financování údržby tratě -ale v žádném případě nemohou stačit na krytí nákladů spojených s údržbou tratě či s jejími opravami.

Asdf

Chápu. Ale fakt, že budete za použití tratě platit sami sobě, mi přijde opravdu úsměvný. Předpokládám, že to zřejmě vychází ze zákona.

AAA

No a poplatky za tratě SŽDC jsou zase předpokládám započítány v té platbě od kraje. Ono v případě dotované dopravy je to obecně takové přendavání peněz z jedné kapsy do druhé.

X 1

Stejny to bylo, když byl ČD jeden cirkus.
Pak se oddělilo šapitó a zvěřinec. Tož a zvěřinec musí cálovat aby šelmy mohle do manéže a vytahat z diváků nějakou kačku.
🙂

Svojsin

To asi bude záležet, odkud a kam cestující pojede, jestli bude vlak rychlejší.
Lovosice UNZ – Třebenice nám. apd atd. to asi nebude (pro příklad).
Na ceny si tedy budeme muset počkat, i tak děkuji za odpověď.

Máca

Část cesty je po tratích SŽDC, tam se bude poplatek platit.

Svojsin

Dobrý den,
můžete prosím napsat, kolik Kč na 1Km budete od KU dostávat.
A víte, které bus spoje budou zrušeny?
Máte pravdu, že cena není jediná věc která by se měla hodnotit.
Podle nových JŘ se bude dát poznat výhodnost/nevýhodnost spojení pro jednotlivé obce, vč. Lovosic a Mostu.

Děkuji.

Zdenek Chrdle

Technické i ekonomické věci jsou v současné době předmětem projednávání s Ústeckým krajem a informace o cenách můžeme zveřejnit až v okamžiku, kdy bude smlouva podepsána. Také otázky vedení autobusových linek je věci Ústeckého kraje. Já mohu říci jen to, že rychlostní profil tratě, který plánujeme bude zásadně jiný od tratě před opravami. Na trati se objeví i rychlosti 80 km/hod a 100 km/hod. To vše proto, abychom mohli cestujícím opravdu nabídnout rychlé spojení oběma směry, tedy – jsme přesvědčení – výrazně rychlejší jak autobus.

Marek (jiný)

Opravdu ta trať vyhovuje pro takové rychlosti? Já to teda sleduju jen na mapě od oka, nepočítám skutečné poloměry oblouků, ale nějak se mi to nezdá. Neříkejte mi, že jsem byl tak špatný v geometrii a že to mezi Třebívlicemi a Židovicemi umožní jet více než 60 bez nepříjemných pocitů pro cestujícího. A ani od Židovic k trati 123 se mi ty oblouky nějak nezdají. Snad leda ten kousek mezi Zaječicemi (není zastávka) a Skršínem? Uveřejníte někde jaké rychlosti na trati v jaké kilometráži budou? Pro nás, co to máme daleko se tam jet podívat. 😉

Takže – alespoň nějak na hrubo. Od Obrnic směr do Skršína – v tom 4 kolejí – by měla být 80, stovka by měla být rovinka ve stoupání /klesání/ mezi přejezdem, jak se čepuje na louce ta minerálka a obloukem před Skršínem, potom 60-65 do Bělušic. Dále by měla být 80-100 v těch rovinkách mezi Bělušicemi a Sinutcem. K Libčevsi pak 65-70 Dále cca 80 za Libčevsí k tomu oblouku, potom 60-70 kolem Hnojnice /Židovice/ k Semeči a dále 55-60 k Třebívlicím. Za Třebívlicemi dlouhá rovinka za hřbitovem na 75-80 dále 60-70 kolem Podsedic, Dlažkovic a dolů k Třebenicím. Od… Číst vice »

železničář v důchodu

„jak se čepuje na louce ta minerálka“
Pro informaci: „ta minerálka“ je „Zaječická hořká voda“ = česká „šaratice“ …
(Což možná nějak souvisí i s tím, že někteří komentátoři typu „Souprava“ mají z chystaného obnovení pravidelné veřejné osobní dopravy na té trati už předem průjem …)

„a dále 80 rovinka k Lovosicím“
S omezením na 10 km/h přes nepřehledný „nechráněný“ přejezd místní komunikace na okraji Lovosic …

Aha – tak děkuji za informaci. Nikdo mi ještě neřekl vlastně co to je za vodu, co tam stáčejí 🙂
Ale ten přejezd před Lovosicemi je již zabezpečen ZZ se závorami – myslíme stejný? – u vjezdového návěstidla.

železničář v důchodu

Já nevím, jestli myslíme stejný přejezd: je tam nějaká úzká místní komunikace do jakýchsi skladů či výroben (nebo k čemu tam ty areály slouží) a přes dost nepřehledný přejezd tam vždycky byla (minimálně ve směru z Lovosic) „desítka“ – je-li tam ještě, nevím, v poslední době jsem to nesledoval. V mapě polohu určit nedokáži.

HonzaEM

Honzo, v Lovosicích je akorát přejezd v Tovární (do Lídlu a do těch cizích podniků), tam jsou závory už víc než rok. Před tím je jen jakýsi přechod u TSSky a tam desítka určitě není.

HonzaEM

Honzo, tam u Lidlu už jsou přece dávno závory. A další PZZ přibudou mezi Sulejovicema a Čížkovicema.

Marek (jiný)

Husté a mně se ty oblouky zdály malé, třeba ty před tou Libčevsí ve směru od Mostu. Proč se takhle nezrychlí i jiné lokálky? Třeba od Chlumce nad Cidlinou do Městce Králového by tam klidně taky mohly být 80-100. Nebo na trati do Heřmanova Městce je 2km dlouhá přímá, dokonce bez zastávky, kde by se ten vlak taky mohl rozjet aspoň na 80, což by i Regina dala. A místo toho se tam courá rovně polem 50 nebo 60. 🙁 A chápu správně, že ona je ta trať vaše i v rámci té 4kolejné části? Koukám na to letmo ve… Číst vice »

Ano, ty oblouky musíme respektovat – a rychlost v nich upravit. Co se týče jiných lokálních tratí SŽDC? Myslím, že naše trať by mohla být trochu vodítkem pro MD a SŽDC třeba pro přijetí projektu – Zrychlení regionálních tratí – tam, kde to má samozřejmě smysl. Obecně – na každé trati lze zvýšit rychlost – je otázkou a ekonomickým pohledem na kterých a v jakém rozsahu. Největší časové úspory dosáhnete právě na lokálních tratích. Na té naší uděláme zkrácení cca o 20 minut na cca 44 kilometrech což si myslím, že je hodně dobré. Ano, tam kde jsou ty 4… Číst vice »

Marek (jiný)

Jenže SŽDC se moc nechce. 🙁 Radši trvá na tom, že pod D3 smí být jen 60, přitom je to jen její interní předpis a kdyby tam napsali 70, nestalo by se nic. Ostatně tam kde před zavedením D3 bylo víc než 60, to SŽDC nechala. Tahle byrokracie je pro lokálky vražedná. 🙁 20min na 44km, to je vyloženě mazec. Takový koridor. 🙂 Po vašem zásahu už to nebude lokálka. A to fakt bude už za 2 měsíce a kousek? 4kolejka taky celkem husté, taková sdílená trať. 🙂 Podsedice jsou teda nyní v lepší poloze než je na mapy.cz? Proč… Číst vice »

Alibaba

D3 = bez traťového zabezpečení = při větší rychlosti je to víc o „hubu“, protože se jezdí na „hubu“. A asi je tahle rychlost 60 daná i vyhláškou o drahách.
Předpokládám, že AŽD bude na zde dotčené trati i v rámci svého testování dělat plnohodnotné traťové a staniční ZZ včetně již zmíněného zabezpečení přejezdů.

Štěpán

Souhlasím s vámi. Na tomto webu se ale bohužel vyskytuje hned několik takových zlomyslníků, kteří všechny, co by rádi viděli na kolejích vlaky, označí za „šotouše“ a jen kvůli tomu je nenávidí. Že je Švestková dráha ve vašem vlastnictví a provozování dopravy na ni bude jen prospěšné (především proto, aby se ty nové a progresivní technologie vyzkoušely za plného provozu), to už je nezajímá. Nejraději by viděli ze všech tratí cyklostezky a představují si, že lidi budou místo vlaků jezdit autobusem. Že zrušením vlakové dopravy naženou plno lidí do aut, to je také nezajímá (k tomu ještě dodají, že těch… Číst vice »

HonzaEM

No neříkám, že by nebyla lákavá představa projet se na kole v trase Švestkové dráhy a v klidu se pokochat krásami okolí, ale za cenu, že zničíme dědictví po našich předcích, jaksi ne.

HonzaEM

Však to je velice obdivuhodné. Něco takového jsem si na této trati představoval, když jsem o ní psal diplomovou práci a nikdy jsem nedoufal, že se tak skutečně stane a stalo se, a dokonce v některých případech to zajde ještě dál. Největší úskalí, proč byla trať nepoužitelná jak pro osobní, tak pro nákladní dopravu, byly rychlostní propady na přejezdech, zastaralé stanice, nevyhovující infrastruktura. Jen tak by asi nikdo toto nevyřešil a neinvestoval do toho stovky miliónů, proto byla trať odsouzena postupnému zániku. Po modernizaci, jakou trať prošla a ještě projde, všechny tyhle překážky zmizely a už tak nic nebrání plnohodnotnému… Číst vice »

Bob

Dobrý den. Chci se zeptat, budou na vašich vlacích i vlakvedouci?

Kajman

Technická připomínka – reagovat na komentář už od cca sedmé úrovně přestává být smysluplné, protože sloupec je tak malý, že se stává prakticky nečitelným. Lze s tím něco udělat, nebo je třeba jen apelovat na diskutující, aby to tak příšerně nevětvili?

Asdf

Jakýkoliv apel na diskutující je předem odsouzen k naprostému fiasku. Jediné, co se s tím dá dělat, je např. od 6. úrovně neumožnit další vnoření. To je věc webdesignera, či webkodéra.

a8n

Však to tu tak od některé úrovně funguje.

Kajman

Pokud ano, tak je třeba tu úroveň snížit cca na šestou. Jinak to nemá smysl.

petr.r

byla reportáž jak AŽD kupovala švestkovou a tam naznačovali, že na té trati bude jezdit první souprava v čr bez fíry.

HonzaEM

Vždyť na to ta trať je, aby se to tam zkoušelo.

Děčíňan

Velmi dobrá zpráva! Je jen škoda, že kraj pracuje za absolutního nezájmu médií na likvidaci Kozí dráhy z Děčína do Duchcova. Přitom projekt na opravu této unikátní trati je dávno hotov. SŽDC prý nemůže tuto trať opravit bez objednávky vlakové dopravy krajem, ten prý zase dopravu neobjedná do chvíle, než SŽDC trať neopraví. Je tedy zcela zřejmé, že je tu snaha o její likvidaci. Mrtvého brouka dělá též Děčínský magistrát.
Možná by stálo za úvahu, aby se i server Zdopravy.cz začal o tuto skandální věc zajímat.

petr.r

Mafie se nemá dráždit, stejné je to ve zlínském kraji, kde bylo zase výběrko na autobusovou dopravu odloženo a o tom už nikdo nepíše, nebot články se archívují.

Souprava

Že to vadí šotoušům je skandální? Nebo co je skandální na podmínce SŽDC, že chce záruku objednání vlaků? Co je skandální ne nezájmu města Děčína, co je skandální na návrzích některých politických stran kandidujících v Děčíne na cyklostezku z trati (ona už není dovolena svobodná soutěž politických stran?)? A co je skandálního na tom, že tam kraj na nefungující trati nechce objednat dopravu? Dopravní web tu není proto, aby dělal šotoušskou agitku. A to přesně by to bylo. O čem chcete aby psal? O tom, že se různé subjekty nepřetrhnou ve snaze obnovit trať? Ono je jejich jediným úkolem a… Číst vice »

Rampa

SŽDC si nemá co klást podmínky, ta má ze zákona povinnost se starat o železniční síť a ne o to, kdo kde co objednává. Pokud se mýlím, zkuste mě poučit citací zákona.

Btw s přihlédnutím k diskuzi níže bych Vás požádal, abyste přestal nálepkovat jako šotouše každého, kdo se domnívá, že má zachování konkrétní tratě smysl. Smiřte se s tím, že má někdo jiný názor. Děkuji.

Souprava

SŽDC má za úkor řádně hospodařit, takže pokud je nějaká trať nesjízdná, tak si musí klást podmínky za jakých má oprava smysl. SŽDC nebyla zřízena jako tunel na peníze, aby v zemi, která zdaleka nemá úroveň Švýcarska nebo Německa, budovala kolejnice ze zlata. Stejnou (hloupou) logikou byste mohl do roka a do dne požadovat v perfektním stavu všechny silnice od ŘSD, v perfektním stavu všechny mosty a to samé po krajích u všech silnic 2. a 3. třídy a od všech měst to samé u místních komunikací a chodníků. Soudný člověk ale chápe, že na tohle jednoduše náš stát nemá… Číst vice »

Rampa

Tak ještě jinak: Já sám k této trati nemám žádný vztah a nemůžu říct, že by mi na ní nějak extra záleželo. Co ale považuju za nepřijatelné, je neustálé osočování lidí, kteří v trati vidí potenciál. Na svůj názor mají právo a vůbec to nemusejí být šotouši. Netuším, jestli jste schopen tohle pochopit.

Potenciál lokálních tratí je mimochodem často obtížné odhadnout, některé se i po mnoha letech ukázaly jako málo využívané, v případě jiných dnes obce děkují pánubohu, že jim zůstaly (typicky 173). Takže razantní soudy obvykle nejsou na místě.

xyz

Nejen trať č. 173, ale např. i Tanvald – Harrachov (a svým způsobem i – svého času soukromá – trať Liberec – Tanvald). Připomínám, že zastavení osobní dopravy na trati č. 173 (i řadě dalších tratí ve Středočeském kraji) bylo předpokládáno (již došlo k jeho odsouhlasení; na dalším krajském zasedání bylo toto rozhodnutí revokováno!) v roce 2005, tzn. relativně nedávno (mj. to nespadá do „rušitelského období okolo roku 1997“).

Svojsin

A přitom se zůstalo jezdit i tam, kde to nemá žádný smysl a stojí to desítky milionů ročně( např. Dobříš, kde má smysl jen víkendovka v sezóně).

Souprava

Ani to ne, mezi Dobříší a Mníškem tam ani o víkendu nepotkáte víc jak 10 lidí. Přitom tento úsek by cyklistům pomohl nejvíce, neb od Mníšku dál už terén klesá a není tolik nutné jet po trati. Ale Dobříš-Mníšek je neustálé nahoru-dolu, kde by cyklostezka ze železnice velmi usnadníla život. Alternativou by mohla být cyklostezka podél dálnice, ale ta je nereálná.

Asdf

Zásadní problém je v tom, že jakmile se jednou nějaká trať zruší, už se nikdy neobnoví, i kdyby následující zastupitelstvo sebevíc chtělo. Silnice může klidně chátrat desítky let, ale zrušení jí nehrozí. Doufám že dál to nemusím rozvádět a vysvětlovat. Inteligentní jste na to dost, abyste to plně pochopil.

Souprava

V čem je problém, že se trať bez potenciálu už neobnoví?

Radek144

Výborně. Za mně spokojenost. Funguje to na jihu tak, proč by to nemohlo fungovat na severu. Kéž by se tak stalo i u jiných hloupě uzavřených tratí, čemuž pomohli různé i sporné okolnosti a jednání ČD. Regionovy ČD vše nevyřeší. A některým hloupým názorům se nemá smysl vůbec věnovat. Držím palce dalšímu přepravci na kolejích i v osobní dopravě. 🙂

Souprava

Aneb jak se vyhnout morální otázce o tom, kdo ty vlaky bude platit. Hlavně, že bude víc vláčků, že? Jejich využití a cena je nepodstatná. U kultury, školství, silnic to řešíme, ale vlaky jsou něco jiného, do těch se může (a musí) dávat neomezeně peněz. U těch je vyloženě tfuj tfuj řešit otázky jejich využití a poměr cena x výkon. Kdo takové otázky klade, ten je zlej. Vláčky jsou něco tak super, že prostě u těch si tyhle otázky nikdo hodnej pokládat nemůže, to jim nemůže udělat. Určitě je to cykloterorista nebo zlej ódéesák nebo nějakej blázen do VRT, nikdo… Číst vice »

petr.r

Já taky a myslím, že si to najde dost cestujících . Co lidi odrazuje je ta čd 810, babička tam nevyleze, vnučka tam nedá kočárek….

Elb

Tady jezdí AŽD 810, lokálek s čistě 810 provozem je dost málo, vesměs tratě, které během pár desetiletí stejně zavřou krám.

petr.r

tomu nevěřím, kraje to musí podržet, myslím, jak dají nízkopodlažní zvedne se počet cestujících, třeba tych babiček. Jak se budou kupovat soupravy, tak se vyřadí 810 a místo nich dají na ty lokálky regionovy.

Elb

Jak jsem psal, tratí, kde jezdí jen 810, už moc není, Regionovy jezdí skoro všude, žádné nárusty se nekonají, u nás jezdí nízkopodlažní Stadlery, také klesá počet cestujících..

a8n

Tak ona nízkopodlažnost je na většině lokálek se sypanými nástupišti celkem k ničemu.

AAA

Co uznávání jízdného, bude?

H

bude platit pouze tarif DÚK, nikoliv tarif dopravce, brutto smlouva.

petr.r

Lidi to moc nepožadují, protože krajský jízdenky jsou levnější. Prostudujte třeba tarif ostrava!

AAA

lidi to nepožadují? vy jste tu novej? 🙂

HonzaEM

Levnější teda nejsou.

Souprava

Šotouši to vítají, ale pravidelný provoz pro AŽD znamená možnost čerpat dotace ze SFDI… takže zase bude o něco méně peněz na potřebnější tratě, když se to narve do lokálky. A kraj očividně má zcela vychytanou autobusovou dopravu, když si může dovolit přidávat peníze na vlaky, že…

VRT

A AŽD se krásně mnohokrát vrátí penízky, které si do zkušebního polygonu investovala. A ještě budou mezi šotoušky za hrdiny. Že jim jejich hračku dotují bolševici z kraje nikomu nevadí. Z cizího krev neteče.

Souprava

A kdo to bude kritizovat, bude za „nepřejícího padoucha“, který chce vesničkám a městečkům sebrat vláček. Kde jsou koleje, musí přece být vlak.

Kolik to stojí z cizího je otázka, kterou je zakázané si klást. Natož přemýšlet nad tím, zda to náhodou pan Chrdle nedělá spíš pro sebe a svůj zisk, než pro lidi.

xyz

Poprosil bych o váš odhad výpočtu návratnosti (resp. odhad okamžiku, za kolik let nastane tzv. bod zvratu) nákladů (již vynaložené náklady na modernizaci tratě) vs. výnosů (zisk – tzn. výnosy mínus náklady – vzniklý z provozování osobní dopravy v závazku veřejné služby na této trati). Děkuji. (Předpokládám, že tento odhad máte, když uvádíte, že „penízky se mnohokrát vrátí“.

Souprava

Demagogie jako Brno. Firma AŽD to do té trati investovala kvůli sobě a své aktivitě s testováním zabezpečáků, vlaků apod. Investovala by to tak jako tak, protože to tak chtěla. Je zcela irelevantní toto započítávat. Vše co investovala zůstává jejím majetkem a poslouží firmě AŽD v budoucnu u výrobků ze kterých bude mít zisk. Navíc nyní bude mít AŽD dotované další investice a údržbu provedených investic. Legální to je, ale vyčůrané. AŽD rozhodně nedělá charitu, AŽD se prostě snaží snížit své náklady a využít nedokonalé zákony k tomu. Samozřejmě šotouškové to hájí, bo z jejich kapsy se to dotovat nebude… Číst vice »

Bram

Diskutující Souprava nedá pokoj, dokud místo většiny regionálních tratí nebudou za dlouhé peníze zcela zbytečné cyklostezky. Tyhle blbosti navrhuje diskutující Souprava třeba mezi Vraným a Čerčany. Nemá smysl to dále komentovat, snad jen opětovně připomenout, že diskuse s jedincem, co má místo mozku přehazovačku, nikam nevede.

Souprava

Zajímavé, že v Německu to jde. A že ze všech nejsou. Ale ty co se tam postavily, jsou pořádné a dlouhé třeba 30km a tedy smysluplné, ne pár 3-10km dlouhých cancourů jako u nás. Ale vy jste asi ještě nikdy nevytáhl paty z republiky, tak chápu, že o tom nevíte. Btw – v Itálii, kde po stavbě nové trati ruší staré a zbytečné, také vzniklo několik velmi krásných a dlouhých cyklostezek. Jedna je vyloženě vyhlášená za jednu z nejhezčích v celých Alpách. Škoda, že se takto nepostupuje i u nás. Např. přeložením tratě ze Vsetína do Púchova by mohla vzniknout… Číst vice »

Mirek

Tak se Soupravo odstěhuj do Německa či Itálie a nech tady lidi na pokoji, oni jsou svéprávní a sami se rozhodnou čím budou jezdit, ne ??

Souprava

Klidně ať se rozhodují sami, pokud si ovšem vyberou černou, jak by řekl Ford. A pod černou si představte autobus. Pokud vlak je násobně dražší, nevidím důvod objednat jim vlak i autobus. Tam kde nejsou koleje, to také musí zvládnout lidé bez vlaků, nebo jsou snad občané Třebívlic víc než občané třeba Orlové? Vy si zřejmě pletete soukromý trh, kde se rozhodujete mezi několika nedotovanými výrobky a je to v pořádku se státní službou, která má za cíl akorát nabídnout lidem možnost cestovat bez auta za co nejmenší dotaci z veřejných zdrojů, nikoli aby si ještě vybírali a hradili jim… Číst vice »

X 1

Souprava
S tou Chornicou seš vedle.
Osobka tam jezdí, nejezdí ale nákladní doprava tam je a bude.
Dvě pily, z toho jedna patří mezi ty velké a taky kamenolom Eurovia.
Nebo tam hodíme cyklostezku a 500 náklaďáků denně k tomu.
Ty na Hanó radši nejezdi !
To by tě místní mohle ukamenovat.

xyz

Ještě doplním – také do toho výpočtu započítejte částku, kterou SŽDC již dostala od AŽD Praha v momentě, kdy AŽD tuto trať od SŽDC odkoupila (tzn. částku za prodej tratě).

PetrB

Jo muze, autobus linky 660 to zvladne za 1 hod. 15 min., vlak to ujede pod hodinu… navic autobus linky 660 bude nejspis zrusen nebo jeho trasa zasadne presmerovana. Ustecky kraj razi nemecky model podle IDS VVO, proto pri jejich srovnani je tam hodne podobnosti

Rampa

Jen pripominam, ze Regiosprinter jezdil hojne tez v Karlovarskem kraji, a to nejen pres hranice, ale tez na vnitrostatni relaci Karlovy Vary – Marianske lazne.

P. K.

Jenže to bylo nóvum už v roce 2006, to je strašně dávno.

AAA

dokonce přímo v tomto Vogtlandbahn provedení

Rampa

Jj, ale mam dojem, ze to mel od nich pronajaty Viamont

AAA

Ano, přesně tak

ondřej

RegioSprinter sem pro ,jedná se o trať 113?AŽD trať opravila za to má u mně plus a že ta testuje tehnologie ,určitě mezích zákona a norem.

Rob

To už bych byl radši, kdyby tam jezdily Rakve sólo 😣

Michal

Co vy chcete, nebo nechcete je každému jedno.

kix

rakev sólo je docela vozidlo o ničem..vysoký a kapacitně to je malý

HonzaEM

S těmi regiospritery a zeleným nátěrem, to doufám nemyslí vážně.

Zapa

Tak určitě nebude problém, když jim tam pořídíte něco jiného s tím správným nátěrem. Co se Vám na tom nelíbí?

HonzaEM

Tak 810 už mají, ne?

Asdf

810 je prostě top vozidlo, na to nic nemá.

Xaver

Ne nemyslí, ve skutečnosti tam bude jezdit TGV s posilovou 810.

Jiří Šrámek

…jako cyklovůz

X 1

HonzaEM
Xaver
Když ironie tož ironie.
TGV je hlopost. Namají tam dráty.
DB vyřadily ICE TD. Kapacita a rychlost dostatečná. Teď to ještě upravit na Čeyky podmínky, tedy zPRASit v Šumperku a hurá na glajze.
🙂

Štěpán

No vida, že když se chce, tak to jde. Nebýt zdravého rozumu, tak už tam možná dnes už ani koleje nejsou.
A když se bude chtít i nadále, půjde to i u ostatních tratí. Neříkám, že všude má být pravidelný celotýdenní provoz (někde by to samozřejmě bylo zbytečné), ale ani v takovém případě to není důvod k likvidaci trati.

KPL

To Štěpán : Souhlasím, přesně, když se opravdu chce a je velká vůle najít a zhodnotit potenciál tratě určené původně na odpis, tak to vždy nějak půjde. Tak teď ještě nějak rozlousknout veliký problém poškozené středohořské trati Teplice-Lovosice a prověřit možný budoucí potenciál podřipských lokálek.

Souprava

Ano, proč pěkně nepodojit stát tím, že tam splníme podmínku 2 párů denně nebo odpovídajícího počtu za rok a pak nám stát bude muset dotovat údržbu soukromé trati…

Z tohodle může mít radost jen šotouš, který nemá žádné svědomí a nevadí mu vozit se za peníze cizích lidí.

Krásně se ukazuje, že ten zákon je napsanej špatně a bude se muset změnit, protože šotouši to zneužívají.

Štěpán

Krásně se ukazuje, že o této věci nemáte ani sebemenší ponětí. Vlaky na tratích totiž neobjednávají šotouši, ale kraj.
A klidně se třeba uvztekejte, ale mnoho lidí, kteří bydlí podél této trati, o vlaky zájem mají. Tak buďte tak laskav a nechte je ať jezdí. Vás také nikdo nenutí jezdit jinak, než jezdíte.

Souprava

Jo, už se těší, až budou chodit místo 200 metrů k busu těch 600-900 metrů ke vlaku.

A peníze, které kvůli objednávce vlaků bude muset stát platit přímo AŽD vás zjevně netrápí. AŽD na tom nakonec vydělá víc, než kolik je stála trať. Hlavně, že vy budete mít kam jet na výlet vláčkem.

A kde ubude busů, to je vám také fuk.

KPL

Žádné svědomí nemá hlavně Souprava, když nařizuje, kdo jak má žít a čím má jezdit. A hlavně že jemu konkrétně budeme všichni ze svých peněz konkrétně přispívat na ty jeho vysněné cyklostezky, že?

Štěpán

Přesně tak.

Souprava

Cyklostezky stojí zlomek peněz co ty tratě. Je to jejich fyzikální vlastnost. Nikdo na nich nemusí cyklistům platit, aby po nich jezdili a udržovat kus asfaltu po kterém nejezdí těžká vozidla bude vždy z principu levnější než udržovat železniční trať. Navíc tu a tam nějaká díra neznamená nutnost to hned opravit, jelikož to cyklista prostě objede. Mnohé cyklostezky jsou slušně využívané, mohou tam pěší i bruslaři a délka cyklostezek v naší zemi je výrazně menší než délka lokálek co neodvozí ani těch 500 lidí denně. A věřte, že některé cyklostezky někdy použije i 3000 lidí denně. Čímž se bohatě vykompenzuje… Číst vice »

KPL

Opět naprosto příšerná demagogie v totalitním stylu. Jděte raději pracovat do Pekingu na ministerstvo propagandy.

Štěpán

Nemáte pravdu, prostě nemáte a mít nebudete. Cyklostezky nestojí zlomek toho, co tratě. Máte vůbec přehled o tom, kolik stojí taková cyklostezka stojí? A víte vůbec, jak dlouho vydrží ve srovnání s železniční tratí? Máte přehled o tom, co se dá po takové železnici převážet, narozdíl od nějaké cyklostezky? Zřejmě ne, jinak byste tu nepsal tyto nepravdivé a lživé příspěvky, kterými stejně jen provokujete a každý rozumný ví, že to není pravda. Proč by tam měl jezdit drahý autobus (ano, čtete správně, autobus taky není nic levného, pokud bereme v úvahu REÁLNÉ provozní náklady), když tam vedou koleje po kterých… Číst vice »

Souprava

Na nesmysly se nedá odpovídat. Najděte si ceny za 1km cyklostezky a jejich údržbu a najděte si cenu za 1km kolejí na lokálce. Navíc stavbu cyklostezky je obvykle možné dotova z EU, což u lokálek je nemožné. Cena busu a vlaku je taky jasně dohledatelná… vlak stojí pro kraj kolem 100kč/km (je to i v článku výše), busy obvykle 30-40kč/km – viz tento článek: https://zdopravy.cz/bez-sankci-a-draz-ustecky-kraj-ukazal-kolik-plati-sve-firme-za-autobusy-a-za-kolik-si-je-pujcuje-16641/. „Dosud společnosti TD Bus, dříve BusLine, platil kolem 27 korun za kilometr, firma neustále požadovala navýšení plateb, kraj to odmítal. Své firmě platí přesně 41,21 korun za kilometr.“ Pokud neumíte počítat, tak je to váš… Číst vice »

Štěpán

Nesmysl je to, co píšete vy. 100 Kč/vlkm v žádném případě nejsou reálné náklady na provoz vlaku. To je pouze cena, kterou si účtuje dopravce, avšak REÁLNÉ náklady jsou srovnatelné s autobusem. Na kole si můžete jezdit všude po cestách kolem trati, není důvod stavět cyklostezku místo ni. Prostoru je na zemi pro cyklisty habaděj, není důvod se řídit nějakými jejich požadavky, že chtějí pořád víc a víc. Takže z Prahy do Lysé nad Labem taky budete vozit lidi autobusem? Jenom proto, aby mohl zajet v Lysé až na náměstí? Nebo snad proto, aby se lidi ve Štěchovicích necítili diskriminovaní,… Číst vice »

Souprava

Na nesmysly o cenách nebudu dále odpovídat. Pokud neumíte číst, tak je to váš problém. Cyklostezka je pouze vedlejší produkt. Tratě se neruší kvůli cyklostezkám a cyklistům, ale pro svou zbytečnost (nízké využití) a příliš drahý provoz. A pak se tu a tam zužitkuje těleso a postaví cyklostezka, neb její náklady na stavbu a provoz jsou nízké. A tedy doslova „proč to nepostavit, když vlak se už stejně nevrátí“. Pokud tohle nechápete, jste zřejmě natvrdlý. Lákání lidí vlakem místo busem je jen šotodogma. Veřejná doprava není od toho, aby honila pár zajíců navíc bez ohledu na cenu. Smyslem veřejné dopravy… Číst vice »

Štěpán

Na vaše extranesmysly, výmysly a lži reagovat už raději nebudu, tak jen k poslední větě „Nepřisuzujte vlakům význam, co nemají.“

To je jen váš povrchní pohled. Vidíte to jen ze své strany, že vlaky nemají význam. Prostě jen nenávidíte šotouše a nenávidíte vlaky. Za pár let se ukáže, že význam ty tratě měly, jak se to už ostatně u několika tratí v ČR ukázalo (např. 122, 173, 210, 291/293 a další). Jenže když je někdo tvrdohlavý, tak to nepochopí.
THE END

Apollo 17

Štěpán:“ 100 Kč/vlkm v žádném případě nejsou reálné náklady na provoz vlaku.“

To nejsou.Ty jsou ještě vyšší.Něco zaplatí cestující(asi 30 procent).

xyz

Zapomněl jste (záměrrně/z nedbalosti?) započítat náklady na likvidaci tratě před eventuální výstavbu cyklostezky.

Souprava

Štěpán
„Pokud chtějí vlak, tak jim ho dopřejte…“

Pokud budu chtít něco 3x dražšího než ten vedle mě, taky mi to dopřejete?

(musím se smát vaší logice… nebo snad tiskárnu na peníze máte doma? 🙂 )

Štěpán

Kraj vlaky objedná. Pokud je nechcete používat, tak je nepoužívejte a nechte ostatní napokoji.

Souprava

To máte asi smůlu. Je to dotované, takže se k tomu může vyjadřovat každý a to např. prostřednictvím voleb a volit takové strany, které podobné lokálky s příšerným poměrem cena-výkon nebudou podporovat.

Chápu, že by se vám líbilo, kdyby lokálky byly tohoto procesu ušetřeny, ale to se naštěstí nikdy nestane.

Jejich dotování není žádná povinnost z principu. Jednoho dne se může miska vah přiklonit jinam a skončí.

PetrB

Souprava: fakt mimo misu. Trat Lovosice – Teplice je nejvytizenejsi regionalni trati v Usteckem kraji. Proto kraj trva na jeji obnove. A nikdy na ni nejezdili 2 pary vlaku! Vlak tam jede kazde 2 hodiny v jednom smeru.

Štěpán

Ještě bych doplnil k trati 097 – současný stav je neudržitelný z důvodu absolutní neefektivity nákladů na personál i vozidla. Místo dvou vlaků se strojvedoucími je potřeba navíc autobus a řidiče. V době, kdy autobus jede, vlak stojí v Radejčíně a v době, kdy jede vlak, stojí autobus. Neskutečné plýtvání v době nedostatku řidičů. Za tu dobu, co vlak stojí v Radejčíně, může dojet do Lovosic a zpátky. Tuto trať navíc žádná silnice nekopíruje, takže trasa NAD je výrazně delší, čímž pro milovníky rušení tratí argument s dražšími vlaky jaksi pokulhává. Opravit by se měla už jen proto, že kraj… Číst vice »

HonzaEM

PetrB: A na to jste přišel jak? Samozřejmě jsem maximálně na straně železniční dopravy než silniční, ale ta trať byla na zavření už před víc jak 10 lety. Předminulý pátek jsem se svezl v odpolední špičku, díky tomu výpadku elektřiny, z Telic do Lovosic a myslím že by na to stačilo osobní auto a v Radejčíně jsem přestupoval na bus jediný.

Souprava

Já tam byl v zimě na výletě, jel jsem od Ústí a viděl jsem v Radejčíně přestupovat dokonce 2 lidi. A to byla krásná slunečná sobota. Já pak s kamarádem zamířil na rozhlednu nad Radejčínem, potom po žluté a zelené a nakonec po modré kolem vodopádů na vlak do Dolních Zálezel. Takže ano, správně… my nepřestupovali. Myslím, že z té trati by mohla být hezká cyklostezka… pěkné vyhlídky a atrakce v podobě tunelu za Úpoříny. Neprojetá část asi nabízí ještě lepší vyhlídky. Od Oparna dál už cyklostezka je, takže by se úsek do Oparna z Lovosic mohl nechat jako třeba… Číst vice »

KPL

Čirá a násilná demagogie Soupravy. Já tam jezdím pravidelně a cestujících je tam podstatně více, než tady vyřvává pan ředitel všehomíra

Bjorn

Soupravo : Nevšiml jsem si, že by se tu někdo s diskutujících nějak vulgárně a hrubě navážel do řidičů aut, cyklistů a vůbec uživatelů silnic a cyklostezek, spíš se tu konstatují některá zcela věcná fakta. Naopak mi přijde, že zde příliš halasně propagujete a požadujete rušení železnic a omezování vlaků jakožto jediného správného řešení dnešní dopravní situace v ČR. Já také platím ze svých daní jak dotovanou a těžce prodělečnou železnici, tak ale také platím všechny ty předražené a nekonečně se táhnoucí stavby silniční infrastruktury. A upřímně mám-li si vybrat, tak raději použiju vlak jako rozumnou a klidnou dopravní alternativu… Číst vice »

Bjorn

Soupravo : Nevšiml jsem si, že by se tu někdo s diskutujících nějak vulgárně a hrubě navážel do řidičů aut, cyklistů a vůbec uživatelů silnic a cyklostezek, spíš se tu konstatují některá zcela věcná fakta. Naopak mi přijde, že zde příliš halasně propagujete a požadujete rušení železnic a omezování vlaků jakožto jediného správného řešení dnešní dopravní situace v ČR. Já také platím ze svých daní jak dotovanou a těžce prodělečnou železnici, tak ale také platím všechny ty předražené a nekonečně se táhnoucí stavby silniční infrastruktury. A upřímně mám-li si vybrat, tak raději použiju vlak jako rozumnou a klidnou dopravní alternativu… Číst vice »

HonzaEM

Svědomí nemá ten, co dokáže zničit během krátké doby to, co naši předci před stoletími postavili.

Souprava

Nejlepší šotoargument je vždycky „naši předci“. Když to nikdo nepoužívá, protože to naši předci postavili v určité době, kdy ještě nebyla auta a neexistovala rychlejší a levnější alternativa, tak s tím chcete dělat co? Postavením cyklostezky aspoň zachováte ducha původní trati, necháním to zarůst máte tu úctu ještě menší. A nebo to snad chcete opravit a převážet tam vzduch? Víte, že takové převážení vzduchu nikdo zadarmo dělat nebude? Takže vezmete společné veřejné peníze a narvete je do něčeho, co bude atrakce pro mouchy a pár jedinců? Vážně vám to nepřijde sobecké? Aby stamiliony až miliardy z peněz druhých šli do… Číst vice »

karloslt

koukam, ze se komentar nevlozil:

nechci kazit radost autorovi z clanku plneho senzaci, ale do Litomeric Svestkova draha jezdila i v letech 2010 – 2015, tj. v dobe, kdy byl provoz objednavan Svazem obci.

A jeste jeden detail, provoz krajem byl objednavan do prosince 2007 a pokud bude objednan od prosince 2019, tak mi to na „vic jak 13 let“ poctem nevychazi 🙂

karloslt

ten mam pri vypoctech tez na mysli.

xyz

Pořád to bude jen 12 let (12/2007 – 12/2019). Ne 13.

HonzaEM

Oni hlavně jak Litoměřice horní nádraží zk..vili, že nějaký vlaky navíc se tam moc nevejdou. Takže jestli bude jezdit „ŠD“ až do Litoměřic, tak budou asi muset zrušit současné U10 a tímhle to nahradit.

PetrB

Takže ze stanice Most se stává/stane první stanice v republice kde bude jezdit nejvyšší počet různých dopravců (ČD, GWTR, RegioJet a AŽD) zajišťující dopravní obslužnost v kraji.

Matěj

Regiojet v Mostě? Poučte mě.

PetrB

Jo v Moste. Linka U13 jezdi v trase Most – Zatec zapad, tedy trat 123. Na niz ma od prosince 2019 zajistit provoz spolecnost RegioJet. Tak jako na linkach U5 (Bilina – Uporiny – Usti n. L. hl. n.) a U7 (Usti n. L. Strekov – Velke Brezno – Decin hl. n.).
Si to precte sam:
https://zdopravy.cz/ustecky-kraj-vybral-od-regiojetu-levnejsi-variantu-misto-pesy-vyjedou-pouzite-stadlery-15197/

https://zdopravy.cz/regiojet-poprve-uspel-v-regionech-bude-provozovat-vlaky-v-usteckem-kraji-14023/

PetrB

Jo v Moste. Linka U13 jezdi v trase Most – Zatec zapad, na niz ma od prosince 2019 zajistit provoz spolecnost RegioJet. Tak jako na linkach U5 (Bilina – Uporiny – Usti n. L. hl.n.) a U7 (Usti n. L Strekov – Velke Brezno – Decin hl n.).
Si to precte sam:
https://zdopravy.cz/regiojet-poprve-uspel-v-regionech-bude-provozovat-vlaky-v-usteckem-kraji-14023/

https://zdopravy.cz/ustecky-kraj-vybral-od-regiojetu-levnejsi-variantu-misto-pesy-vyjedou-pouzite-stadlery-15197/

PetrB

Ji v Moste. Linka U13 jezdi v trase Most – Zatec zapad, tedy trat 123. Na niz ma od prosince 2019 zajistit provoz spolecnost RegioJet. Tak jako na linkach U5 (trat 131)a U7 (trat 073)
Precte si to sam:
https://zdopravy.cz/ustecky-kraj-vybral-od-regiojetu-levnejsi-variantu-misto-pesy-vyjedou-pouzite-stadlery-15197/

Honza

Není pravda, stejně je na tom např. Staré město u Uherského Hradiště – ČD, Regiojet, Leo Expres, Arriva

PetrB

Nic proti, ale Leo, Arriva a RegioJet nezajistuji dopravni obsluznost kraje, jedna se o komercni spoje. To v Moste ano, vsechny jsou na objednavku. GWTR a rychliky CD od ministerstva dopravy, CD osobaky, RegioJet a AZD od kraje. Jedna se tedy o klasickou dopravni obsluznost. Ne o provozovani komercnich spoju.

TB

RegioJet už do Staráku nejezdí.

Xaver

Jo Most bude šotoušův skvost.

Kula

Na trati kde AZD experimentuje se svymi výtvory budou jezdit vlaky s cestujicimi? V tomhle state je mozne snad vsechno

ApolloXI.

Je to levnější jak testovací figuríny 😀

PetrB

„Doba jízdy by přitom měla klesnout pod jednu hodinu.“ I to byl jeden z požadavků od Ústeckého kraje. Zároveň s tím očekávám, že dojde ke zrušení autobusové linky 660 (Most – Lovosice), příp. k optimalizaci autobusových linek podél trati, tak aby nedošlo k souběhu vlaku s autobusem

Honza

A to je důležité? 073 jezdí autobusy dokonce ve stejné časy. Asi na to kraj má. Nebo je pak RJ zruší?

Kula

Na trati kde AZD experimentuje se svymi výtvory mohou jezdit o vlaky s cestujicimi?

Vít Jůza

Je rozdíl experimentovat a experimentovat.

PetrB

A kdyz jsem psal v diskuzi pod nejakym clankem zde na zdopravy.cz (myslim, ze to byl clanek o zajisteni osobni dopravy spolecnosti RegioJet), dost lidi se mi vysmali ve smyslu „AZD zachrance ceske zeleznice“. Tak jsem ted rad kdo mel pravdu v tom, ze ty vlaky se tam do pravidelneho provozu vrati…

ApolloXI.

Jen bych připomenul, že ten Váš „spasitel“ lokálek koupil dvě tratě – a kolem té druhé je „ticho po pěšině“.

xyz

V létě tam bylo celkem „neticho“ – i v letošním roce tudy jezdily turistické spoje „kolem Humprechtu“.

KPL

To se zase vyrojí skupina řvoucích ideologů optimalizace (viz souprava a spol. bobíků) která bude halasit o jediné možné autobusové přepravě a hlavně cyklostezkách.

https://ekonomika.idnes.cz/doprava-cesko-vlaky-autobusy-koleje-d7l-/eko-doprava.aspx?c=A180926_161243_eko-doprava_rts

Souprava

A kolik z toho přibylo na lokálkách? Není to náhodou z většiny dálková doprava, která vykompenzuje i ten každoroční úbytek na lokálkách? 🙂

Ale za demagogii máte 1*. Dobrý pokus. 🙂

KPL

Demagog jste tady nejvíce Vy Soupravo se svojí jedinou správnou dopravní ideologií

Souprava

Místo čehokoli konkrétního, čím vyvrátíte mé tvrzení či potvrdíte to vaše, jste akorát napsal osobní útoky. Takže zjevně argumenty nemáte.

KPL

Na takovou záplavu provokací a drtivé propagandy se už rozumně argumentovat nedá, Vašich zrcadlově stejných frází a monologů je všude plno na všech serverech zabývajících se dopravou a vždy tam halasně požadujete rušení kolejí a stavby cyklostezek, tedy vůbec nic nového pod sluncem. Používáte mnoho nicků aby vznikl ten správný dojem, že většina chce jezdit po silnicích a k tomu mít také ty super cyklostezky.

Souprava

A jinak v pohodě?

Zapa

Jenomže tam se vedla diskuze o tom, jak by bylo dobré, kdyby se tohle aplikovalo na další tratě, což samozřejmě nevyjde, protože AŽD nepotřebuje zkoušet a zkoumat po celé republice. Na to jim stačí jedna trať. Tady jim kraj dokonce zaplatí provoz.

Kubrt

Jen jestli spíš UK není zachráncem AŽD ve věci rentability jejich investice do této náhle tak potřebné trati.

Flatt1

Bingo! Zdeněk Chrdle je sice srdcař do mašinek, ale taky příčetný kapitalista. Takže si sice koupil modelové kolejiště 1:1 a k tomu trochu ‚Velim‘, ale udělal též vše proto, aby se tam nasypaly prachy odjinud. Je to celé v pořádku.

Souprava

Přesně tak. Ale to šotouškům nevadí, hlavně že bude nová trať kde můžou na výlet vláčkem.

Kolik to stojí, to je jim fuk.

xyz

Na ten „výlet vláčkem“ tam mohli/mohou i do chvíle, než tam bude ta celoroční osobní doprava zavedena. Uvádíte klamnou informaci.

KPL

Nechte cykloteroristickou a totalitární Soupravu tady klidně dštít síru a oheň na všechny co si vůbec dovolují používat vlaky jako dopravní prostředek. Jedině správné je přeci zrušit kolejovou dopravu, nasadit taxíky a minibusy a donutit všechny jezdit po silnicích a cyklostezkách.

Souprava

Správné je, aby veřejná doprava byla efektivní a to i finančně. Když už je ztrátová z principu, tak aspoň má umět za co nejméně peněz nabídnout co nejvíce muziky. Což jaksi není možné s lokálkami z 19. století, s jejich trasováním pro cukrovary a řepu, kličkováním, vyhybáním se obcím atd. Navíc provoz motoráku vychází násobně dráž než provoz autobusu, který zajede lidem do obce a třeba v ní i 2-3x zastaví, aby to nikdo neměl dál než 500 metrů k zastávce. Pana KPL to zřejmě nezajímá, ale on ten dražší a méně využívaný vlak musí někdo zaplatit. A pan KPL… Číst vice »

Štěpán

Ano, zase musí mít pan Souprava poslední slovo, protože on je dokonalý, ředitel zeměkoule a bude všem ostatním rozkazovat co mají dělat.

Souprava

Vemte si prášek na uklidnění.

Štěpán

To říká ten pravý.

Jan Lisý

Je nejdokonalejší a on si to i myslí. Jen si spletl vlákno. Zde je Železnice tj kolejová doprava a proto mu nikdo nerozumí.

František

Inu, takové zajíždění autobusu do každé vesnice (pokud!) a jeho neustálé zastavování je levné, rychlé a pohodlné. A silnice si platí každý sám. 🙂 Krásné ráno!