Autobusy Doprava ve městě Tramvaje

Na Smíchově se srazila tramvaj s autobusem, tramvaj skončila mimo koleje

Tramvaje 15 T z první i druhé série na konečné ve Stromovce, ilustrační foto. Foto: Jan Sůra

V Praze na Smíchově došlo dnes ráno ke kolizi dvou vozidel MHD. Srazila se zde tramvaj s autobusem (cca v 8:45), tramvaj po srážce skončila mimo koleje. Podle informací policie nikdo nebyl zraněn. Provoz je po několika hodinách odklízení v místě už obnoven.

„Postupně se zavádí náhradní autobusová doprava X7. Tramvaje se otáčí ulicí Za Ženskými domovy,“ uvedla hned ráno organizace ROPID na twitteru.

Podle mluvčí Dopravního podniku hl.m. Prahy Anety Řehkové by mělo být místo zprůjezdněno zhruba v poledne, což se také stalo.

Redaktor webu Aktuálně.cz, který byl svědkem nehody, popsal, jak se kloubový autobus linky X12 jedoucí po Radlické ulici směrem k Andělu snažil zrychlit a zařadit se na koleje před souběžně jedoucí tramvaj linky číslo 7. Tramvaj však po výjezdu ze zastávky Křížová zrychlovala také – a vzápětí narazila do levého boku autobusu.

„Omlouvám se, myslel jsem si, že to stihnu. Je to moje chyba,“ cituje Aktuálně.cz slova řidiče autobusu po nehodě. Řidič prý hned zjišťoval, zda nejsou cestující zranění. Několik lidí se pořezalo o střepy z rozbitých oken, jinak se nehoda obešla bez zranění.

Tramvaj skončila v protisměru, kde naštěstí v tu chvíli nic nejelo.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantík

V souladu s pravidly provozu by asi bylo lepší říct „ohrozil tramvaj“ namísto „nedal přednost tramvaji“.

Leoš Konečný

Ale dobře ta tramvaj vyhoupla z kolejí 😀 😀 😀

PetrB
ABC

Kloubový autobus linky X12 snažil zrychlit a zařadit se na koleje před souběžně jedoucí tramvaj linky číslo 7, která mířila směrem k Andělu.
Tramvaj však po výjezdu ze zastávky Křížová zrychlovala také a vzápětí narazila do levého boku autobus ….

inu kolegialita nade vše

https://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/ridic-autobusu-nedal-prednost-tramvaji-ta-vykolejila/r~81732b44e13211eaa7deac1f6b220ee8/

2bj

Podle toho videa o sobě spíš nevěděli, než že by závodili. A řidič autobusu se prostě nepodíval. Co tam předvádějí autobusáci na té objízdné trase je šílené. Křížovou jezdí jako blázni a když jede stejným stylem i po zacpané Radlické, tak to takhle dopadne. Už aby ty koleje dole opravili.

Huh

2bj, přesně to mě napadlo. Nevím jestli jsou tak utažené jízdní doby, ale taky mi příjde, že v úzké Křížové jezdí autobusáci velmi agresivně a ostře až z toho jde strach…

Lumiere

Co to melete o kolegialitě, to jako že to tramvaják udělal schválně? Podívejte se znova na video z nehody, zkuste si představit, co bylo vidět z kabiny tramvaje a pak si jděte za roh dát pár facek.

Zlámalík

V Brně máme linky, kde vozy přecházejí z jedné linky na druhou, ale v Praze to zase dotáhli o kus dál 🙂

ABC

někde zkoušej tramtrain tak tady zkoušeli trambus 🙂

Frantík

Když mě začnete předjíždět na konci obce a já začnu zrychlovat až za značkou, budete mně taky soudit pro bránění v předjíždění?

Luděk S.

Tak v Praze si bourá tramvaj a na železnici pořád nic? Ani na 171? Vždyť už je skoro poledne.

Kalina

Škoda, že to opět odnesl nejlepší typ tramvaje, který v Praze jezdí:(

Princ Krason

Nejnovsi, ne nejlepsi 😀

Xyz

ktory je lepsi? dufam ze nemyslite tie muzejne neklimatizovane exponaty pre horolezcov alebo nebodaj porsche

Jiří Kocurek

Přece T3SU, protože má zrychlovač, žádné polovičaté polovodiče, jak jim říkal soudruh Jakeš.

medical_examiner

Podle mě jsou nejlepší (pokud posuzuji pouze zážitek z jízdy)
1.KT8D5R.N2P
2.T6A5
3.T3M2-DVC
4.T3R.P
5.T3R.PLF
6. Vario LF2
7.Škoda 14T
8. Škoda 15T

Takže místo 310 tramvají Škoda měla Praha nakoupit dvoučlánková a sólo Varia v poměru 7:3.
VarioLF má reálnou kapacitu 39 sedících…

medical_examiner

Koupilo by Slovensko 15T?

czhunter

Bylo by zajímavé, kdyby z toho existovalo video.
Protože na docela malé poškození busu je tramvaj docela hodně mimo koleje (i když samozřejmě setrvačnost a tak).
Ale čekal bych, že je tramvaj významně těžší a bus ji při bočním „otěru“ jen tak nerozhodí …

Y.K.

To poškození není zase tak malé, když si uvědomíte, že to velmi pravděpodobně nebyl typický náraz, ale spíše to podle stop vypadá, že bus při souběžné jízdě odbočil do cesty tramvaje, tedy +-shodná rychlost a to poškození je síla jakou na ni působil než „vyskočila“ z kolejí. K tomu, umístění podvozku Forcity, který byl busem tlačen do vytočení, takže tramka následně pokračovala v nově určené trajektorii mimo kolej.

Márty

Video je na idnes. Autobusáka překvapilo, že po kolejích jela tramvaj.

https://tv.idnes.cz/domaci/vykolejena-tramvaj-komplikuje-dopravu-v-radlicke-ulici.V200818_094802_idnestv_krr

Y.K.

Hmm. Tam je to tedy pěkně na prd. Při tom úhlu vjezdu na trať tu tram asi měl zcela mimo pozorovací úhly zrcátek a sám by se musel pořádně otočit, aby ji spatřil. To řidiči nezávidím.

Thegrid

Ano musel by otočit krk. To je dnes moc námahy když je vše přeposilované a automatické.

Xyz

videl ju ale je to idiot co si myslel ze to stihne (osobna vypoved vodica) miesto aby pockal par sekund

Y.K.

Kde můžu vidět osobní výpověď řidiče?

Y.K.

To je neověřené tvrzení třetí osoby, ne výpověď řidiče.

Podle redaktora Aktuálně.cz, který byl shodou okolností svědkem nehody, však někteří lidé byli pořezaní střepy z rozbitého skla autobusu. „Omlouvám se, myslel jsem si, že to stihnu. Je to moje chyba,“ řekl podle redaktorova svědectví řidič autobusu cestujícím po nehodě a ihned zjišťoval, zda nejsou cestující zranění.

Bob

Neověřené a nikým nezpochybněné tvrzení o výpovědi řidiče. Jakou může mít redaktor ověřenější informaci , než když něco vidí na vlastní oči nebo slyší na vlastní uši?

Y.K.

A to víe jak, že to slyšel na vastní uši? Citace nic takového nezmiňuje, je to jen zcela neokomentovaná citace, což je proti zásadám citování a asi ne náhodou. Prostě někdo říkal, že to řidič říkal.

Zajímavostí takovýchto verbálních svědectví bývá, že jsou většinou nepravdivá nebo zkreslená (jinými slovy v rozporu s tím co zaznamenaly tachografy).

mirek

Viz komentář níže, byl jsem přímým účastníkem nehody.

Bob

Z obrázku to vypadá, že nehoda měla jen dva účastníky. Ti ostatní mohou být svědci, poškození atd. Například cestující v té tramvaji a v tom autobuse účastníky nehody nejsou, i kdyby třeba jejím následkem zemřeli.

Y.K.

Teď koukám, na Aktuálně a je to ještě vtipnější. Deník poněkud sugestivně vkládá do úst redaktora tvrzení, že byl svědkem dané věty, ale on byl svědkem nehody. Aneb jak manipulovat informacemi, aby působily věrohodněji. „Omlouvám se, myslel jsem si, že to stihnu. Je to moje chyba,“ řekl řidič autobusu po nehodě a ihned zjišťoval, zda nejsou cestující zranění. Několik lidí se pořezalo o střepy z rozbitých oken, jinak se nehoda obešla bez zranění. (není uvedeno, čí to je citace, tedy kdo to tvrdil nebo slyšel) Redaktor Aktuálně.cz, který byl svědkem nehody, popsal, jak se kloubový autobus linky X12 jedoucí po… Číst vice »

mirek

Byl jsem svědkem nehody v tom smyslu, že jsem přímo seděl v havarovaném autobusu na sedačce za řidičem a citovaná slova řidič několikrát nahlas zopakoval na celý autobus. Jaký jiný a přesnější zdroj byste si ještě představoval?

Y.K.

Tak věřit vám to můžu i nemusím, což je ten problém. Ověřené tvrzení je, že to někdo dostatečně hodnověrný potvrdí (sám řidič, DPP, policie). Jinak ta vozidla mají tachografy, není o čem diskutovat, diskutuji spíše o principu, že to že někdo nepodepsaný někde něco napíše z toho nedělá hodnověrnou informaci ani v případě že je pravdivá. 🙂 Jinak nic ve zlém. To by se nemusely nehody vyšetřovat, kdyby to bylo tak jasné.

Ale dobře pro vás, že se vám nic nestalo.

mirek

Tohle řekl sám řidič. Text je normálně podepsaný, jsou v něm i fotky zevnitř autobusu pár chvil po nehodě. Osobní zjištění je nejspolehlivější zdroj, jaký může novinář mít, mnohem spíš než co řekne nějaký mluvčí z kanceláře. Ostatně i později zveřejněné video zcela potvrzuje náš popis události.

Kubrt

Pořádně otočit se měl, když vjížděl na koleje… Ten tramvaják taky nebyl moc předvídavý, ale měl přednost, je na tom líp.

Y.K.

No měl, ale neotočil. Iluze slepých úhlů jsou nebezpečné (když to nevidím, tak to tam není).

Jiří Kocurek

Mno nevím. Nepřijde mi rozumné chtít po řidiči tramvaje, aby předvídal manévr hodný vytuněného golfa, ale provedený kloubovým autobusem?

Ten_z_Bíliny

Taky jsem měl vytuněného Golfa. Nevěděl jsem, že skákat s ním pod tramvaje je základ…🤷‍♂️

medical_examiner

A povedlo se vám vejít se pod traktorový přívěs?

czhunter

Ještě že máme všude ty kamery a jsme očipování – díky tomu víme vše 😀

Ale i tak je docela překvapující, jak dobře to ustál ten autobus proti té tramvaji (která ale pochopitelně nemá žádnou možnost korekce směru po opuštění kolejí).