No, jednotlivé dávky nejsou to hlavní, důležité že budou mít aspoň těch 8 stejných… a je to velká jednotka, odpovídá to zhruba tomu když by mělo ČD 8 pendolín nebo 8 railjetů… což ostatně taky nemají.
To barevné schéma sedaček ve dvojce se mi opravdu líbí.
Nevím jaké jsou zkušenosti se Stadlerem na Slovensku, ale přijde mi,že ty u Leoše jezdí bez problémů a dost. ( Kolik tak mají najeto?)
„Investice do moderních vlaků potvrzuje jasnou strategii ZSSK a slovenského ministerstva dopravy…“ …nakupovat vlaky po dvou kusech. Takhle jasná strategie je obdivuhodná!
Tohle nicméně sdílíme se Slováky. Z téhle smlouvy budou mít ZSSK osm jednotek. ČD nedávno takto koupili 10 InterJetů, které ještě narozdíl od těchto KISSů byly více nestandartní.
Jedno je, keď si dopravca ZSSK zažiada prvé kusy skôr, ako celkovú objednávku všetkých dodaných vozidiel. No a druhé je, keď sa rozhodne využiť opciu o dodaní ďalších jednotiek. Viď tender na BEMU jednotky pre ZSSK, kde opäť ZSSK chce prvé dve jednotky už do 30 mesiacov od podpisu zmluvy. A ono v tomto prípade, i s ohľadom na infraštruktúru, je podľa mňa celkom v poriadku, že posledné kusy prídu až cca ku GVD 2027. Áno želal by som si tie dva posledné kusy z opcie, aby tu boli už v lete 2026, keď príde letná zmena GVD 2026, a… Číst vice »
Strategie může být jasná, ale je potřeba zajistit také financování 🙂 Od toho jsou také ty opce, vzpomněl jsem si na tramvaje Škoda pro braniborská města, kde jedno opci vůbec nemělo, jedno z ní využilo polovinu a jedno dokonce objednalo více kusů než kolik bylo v opci. Každopádně souhlasím že v případě dvou souprav je tento výrok o moderních vlacích (třeba při současném rozhodnutí o modernizaci baget) trochu přestřelený.
Máte samozřejmě pravdu. Mě pobavila, jak správně uvádíte, ta přestřelená slova kvůli pouhým dvěma jednotkám. Chápu, že ZSSK nejsou velkou železnicí, na druhou stranu ale zase nejsou tak malou, aby dva vlaky znamenaly něco zásadního – nehledě na to, že známe realitu, jak to s vlaky na Slovensku vypadá. Proto mě „jasná strategie“ ve světle mých osobních zkušeností pobavila.
Na výber je buď Alstom alebo Stadler. Predpokladá sa, že to vyhrá Stadler s jednotkami KISS 200. Uvidíme o pár dní, alebo týždňov. Predpokladám, že sa najprv musia nájsť peniaze – okolo 900 miliónov eur…
Vyhlásením súťaže bez finančného krytia sa porušujú zákony.
Takže moc by som o tom, ako to môže v pohode bežať nepísal.
To že si VOčka vyhlasujú ignorujúc zákony je druhá vec.
Viditelně o strategii ZSKK a SK ministerstva dopravy nic nevíte, ale musel jste reagovat 🙂
Tomu se říká odborník.. Já to vidím tak, že Slováci efektivně využívají financování skrze EU fondy a díky tomu mění svůj vozový park.. Mimochodem, letos jsem se ve Švýcarsku i Rakousku vlaky Stadler svezl a bylo to super.. Kéž bychom je měli i zde u nás.
Tak zasa Slovensko nepotrebuje stovky súprav. Ale potešili by 6-vozňové Pantery v diaľkovej verzii na linku BA – BB, štvordielne KISS na regionálnu dopravu okolo Bratislavy a ešte 10 klasických Panterov…..
No Panter na ďiaľkovú verziu je poriadna hlúposť (a neznalosť jednotiek Stadler KISS), na diaľkovú verziu jednoznačne ten KISS. Treba sa ísť odviezť do Rakúska KISSom Westbahn. Hádam potom človek rýchlo pochopí, že ten KISS a akýkoľvek Panter sú z celkom inej ligy.
Pohodlie substrátu bude posledným kritériom pre ZSSK. Rozhoduje cena, termíny, či sa nabalia kamaráti Mečiara a Fica, aká tučná obálka pristane v koho vrecku atd.
Tak, keby sa na všetkých úsekoch medzi napr. Prahou – Bratislavou, ale aj Bratislavou – Žilinou -Košice jazdilo skutočně 160 km/h, tak by to bola paráda a železnica by bola voči autám rýchlejšia a konkurencie skopnejšia (minimálne rychlíky, EC, IC). Na Slovensku k tomu majú dobre nakročené aj preto, že na modernizovaných úsekoch rušia prejazdy, za to velké +. Ale na druhú stranu kopec tratí je na 80-100km/h a 160 je realita za 15 rokov :D. Tieto jednotky sú určené pre osobnú dopravu, rychlé rozjazdy a brzdenie, majú výkon 6MW! To že sa teraz používajú jako Rychlíky… je vec druhá.… Číst vice »
Však ZSSK aktuálně soutěží i soupravy na 200 km/h. I když tam to dle mě nevyhraje Stadler s Kissem, ale Škoda s 26Ev. (A „čirou náhodou“ se část bude dělat v ŽOSce).
Pořád mam pocit, že mělo ČD koupit tohle místo Comfortjetu. Nebo minimálně Railjet 2.0 s dvoupatrovými částmi.
a už vyřešili ty problémy s přehříváním ?
Ty vozy teprve BUDOU navrženy?? Divné…
Že by doplnění stejnosměru?
Moc hezké vlaky. Ale kupovat je po dvou kusech mi přijde trochu málo.
Když dopravce nemá dlouhodobou jistotu financování, která by umožňovala formulovat nějaký investiční plán, tak to bohužel ani moc jinak nejde.
No, jednotlivé dávky nejsou to hlavní, důležité že budou mít aspoň těch 8 stejných… a je to velká jednotka, odpovídá to zhruba tomu když by mělo ČD 8 pendolín nebo 8 railjetů… což ostatně taky nemají.
Ne stejných, ale podobných – odlišnost v trakci.
Podle té fotky mě nejprve napadl Caltrain.
To barevné schéma sedaček ve dvojce se mi opravdu líbí.
Nevím jaké jsou zkušenosti se Stadlerem na Slovensku, ale přijde mi,že ty u Leoše jezdí bez problémů a dost. ( Kolik tak mají najeto?)
Údajně 2 mil.
„Investice do moderních vlaků potvrzuje jasnou strategii ZSSK a slovenského ministerstva dopravy…“ …nakupovat vlaky po dvou kusech. Takhle jasná strategie je obdivuhodná!
Je to s opce, takže bych to na nějakou tragédii neviděl.
Přesněji řečeno, je to opce z druhé smlouvy. První smlouva na 4 kusy, druhá rovněž (včetně opce).
Všetci sme vedeli že tá opcia bude…
Já jako řadový český šotouš jsem to nevěděl, ale hlavně o tom můj příspěvek vůbec není 🙂
Tohle nicméně sdílíme se Slováky. Z téhle smlouvy budou mít ZSSK osm jednotek. ČD nedávno takto koupili 10 InterJetů, které ještě narozdíl od těchto KISSů byly více nestandartní.
Zmluvy sú 2 na 2 + 2 ks.
Jedno je, keď si dopravca ZSSK zažiada prvé kusy skôr, ako celkovú objednávku všetkých dodaných vozidiel. No a druhé je, keď sa rozhodne využiť opciu o dodaní ďalších jednotiek. Viď tender na BEMU jednotky pre ZSSK, kde opäť ZSSK chce prvé dve jednotky už do 30 mesiacov od podpisu zmluvy. A ono v tomto prípade, i s ohľadom na infraštruktúru, je podľa mňa celkom v poriadku, že posledné kusy prídu až cca ku GVD 2027. Áno želal by som si tie dva posledné kusy z opcie, aby tu boli už v lete 2026, keď príde letná zmena GVD 2026, a… Číst vice »
Tie súčasné 4 súpravy nevozia všetky vlaky Pch – BA – NZ, takže by ich len doplnili. 671 potom môžu ísť kamkoľvek pod 3 alebo 3 / 25 kV.
Strategie může být jasná, ale je potřeba zajistit také financování 🙂 Od toho jsou také ty opce, vzpomněl jsem si na tramvaje Škoda pro braniborská města, kde jedno opci vůbec nemělo, jedno z ní využilo polovinu a jedno dokonce objednalo více kusů než kolik bylo v opci. Každopádně souhlasím že v případě dvou souprav je tento výrok o moderních vlacích (třeba při současném rozhodnutí o modernizaci baget) trochu přestřelený.
Už budeme mať 8 kusov a možno dokúpime ďalšie dve. Hmmm….
Máte samozřejmě pravdu. Mě pobavila, jak správně uvádíte, ta přestřelená slova kvůli pouhým dvěma jednotkám. Chápu, že ZSSK nejsou velkou železnicí, na druhou stranu ale zase nejsou tak malou, aby dva vlaky znamenaly něco zásadního – nehledě na to, že známe realitu, jak to s vlaky na Slovensku vypadá. Proto mě „jasná strategie“ ve světle mých osobních zkušeností pobavila.
Ešte čakáme, kedy a či sa vôbec objavia možné nové jednotky Stadler KISS na Expresy v počte 8 kusov…..
V této soutěži se taky dá předpokládat vítězství KISSu?
Na výber je buď Alstom alebo Stadler. Predpokladá sa, že to vyhrá Stadler s jednotkami KISS 200. Uvidíme o pár dní, alebo týždňov. Predpokladám, že sa najprv musia nájsť peniaze – okolo 900 miliónov eur…
Na expresy nepôjdu, jazdia len na striedavinu, takže snáď aspoň po Žilinu tento alebo budúci rok.
To je úplně jiná akce, soutěž na 8 jednotek pro rameno Košice – Bratislava – Vídeň.
Tieto budú mať 25kV, 16kV a 3kV
Tam může už vyhrát Škoda s podobnými jednotkami, které vyrobí pro Arrivu do Chebu a Klatov
Na jejich místě bych to neobjednával dokud to nebude jezdit (a mít příslušná razítka do Rakouska)…
Ach Jozef (teda iný Jozef ako ja…), zase si pletieš tie dve verzie KISS a tiež dve odlišné výberká…
Najprv na ne musia nájsť peniaze. Ale súťaž môže v pohode bežať…
Vyhlásením súťaže bez finančného krytia sa porušujú zákony.
Takže moc by som o tom, ako to môže v pohode bežať nepísal.
To že si VOčka vyhlasujú ignorujúc zákony je druhá vec.
Viditelně o strategii ZSKK a SK ministerstva dopravy nic nevíte, ale musel jste reagovat 🙂
Tomu se říká odborník.. Já to vidím tak, že Slováci efektivně využívají financování skrze EU fondy a díky tomu mění svůj vozový park.. Mimochodem, letos jsem se ve Švýcarsku i Rakousku vlaky Stadler svezl a bylo to super.. Kéž bychom je měli i zde u nás.
Nicméně Rakousko či Švýcarsko když kupuje jednotky tak se jedná o stovky a ne o jednotky kusů.
Tak zasa Slovensko nepotrebuje stovky súprav. Ale potešili by 6-vozňové Pantery v diaľkovej verzii na linku BA – BB, štvordielne KISS na regionálnu dopravu okolo Bratislavy a ešte 10 klasických Panterov…..
No Panter na ďiaľkovú verziu je poriadna hlúposť (a neznalosť jednotiek Stadler KISS), na diaľkovú verziu jednoznačne ten KISS. Treba sa ísť odviezť do Rakúska KISSom Westbahn. Hádam potom človek rýchlo pochopí, že ten KISS a akýkoľvek Panter sú z celkom inej ligy.
Pohodlie substrátu bude posledným kritériom pre ZSSK. Rozhoduje cena, termíny, či sa nabalia kamaráti Mečiara a Fica, aká tučná obálka pristane v koho vrecku atd.
No, ale tyhle okolnosti by snad neměly mít vliv na to co si přeje Laco?
Sorry, ale tyhle korporátní bláboly zní blbě a trapně vždycky, ovšem v případě slovenského ministerstva dopravy snad ještě hůř.
Není dnes rychlíková jednotka s Vmax pouze 160 km/h už v podstatě morálně zastaralá v okamžiku převzetí?
Pro ně je to naprosto dostatečné, jelikož Slováci nemají žádné VRT ambice.
Jak kde. Tady je to v pořádku.
Vzhledem k tomu že na Slovensku se nikde krom trati Bratislava – Kúty více než 160 nikdy jezdit nebude tak zastaralá opravdu není 😀
BA – Zilina
Tak, keby sa na všetkých úsekoch medzi napr. Prahou – Bratislavou, ale aj Bratislavou – Žilinou -Košice jazdilo skutočně 160 km/h, tak by to bola paráda a železnica by bola voči autám rýchlejšia a konkurencie skopnejšia (minimálne rychlíky, EC, IC). Na Slovensku k tomu majú dobre nakročené aj preto, že na modernizovaných úsekoch rušia prejazdy, za to velké +. Ale na druhú stranu kopec tratí je na 80-100km/h a 160 je realita za 15 rokov :D. Tieto jednotky sú určené pre osobnú dopravu, rychlé rozjazdy a brzdenie, majú výkon 6MW! To že sa teraz používajú jako Rychlíky… je vec druhá.… Číst vice »
Zrovna Považany stoja každých 10-15 minút takže sú tam celkom ideálne
Toto neni diaľková, ale regionálna. Stači pozrieť u susedov u ÖBB aký je medzi nimi rozdiel
Za čo sú tie mínusy? Od akých „odborníkov“ ? Veď Karel má 100 % pravdu.
Však ZSSK aktuálně soutěží i soupravy na 200 km/h. I když tam to dle mě nevyhraje Stadler s Kissem, ale Škoda s 26Ev. (A „čirou náhodou“ se část bude dělat v ŽOSce).
A nie je náhodou v podmienkach dvojpodlažnosť?
Není.
Ja by som stavil v tomto prípade na ten Stadler…🙂 Samoztejme bude vyzerať inak ako ten dnešný ma 160…
Ako to bude jazdit v rakusku bez 15KV? Kde je pozadovanych 550 miest na sedenie?
Skodovka dostala BEMU. Ako sa pise v Bibli: Odtial potial.
To je iné výberové konanie. Prebieha ešte jedno na 8 súprav + 7 opcia. Majú byť dvojpodlažné, Vmax=200km/h, 550 miest a všetky tri napájacie súpravy….
Škoda to nabízí dle produktových listů včetně provedení pro 15 kV. Kapacitu nabízí 200-600 míst. Takže to pasuje na požadavky ZSSK.
A už to majú schválené v rakúsku?
Veď v Rakúsku to je už schválené dávno…
Jazdí s tým Westbahn. S diaľkovou verziou na 200 km/h, dokonca už 3. generáciou.
Dobré ráno…
Z kontextu bych hádal, že dotaz je na 26Ev.
V Rakúsku jazdí verzia s 3 + 15 + 25 kV ? Typujem, že nie, t.j. bude nová verzia, ktorá musí mať novú policajtku.
To je síce pravda, ale to bola reakcia na tento príspevok:
„A už to majú schválené v Rakúsku?“
Stadler sa tam ani neprihlásil, len Škoda. Takže projekt hodný na zrušenie v rámci 4. kola konsolidácie. 😀
Pro slovenské tratě v porádku…