Na Slovensko míří další dvoupodlažní jednotky. ZSSK pořizuje dva KISSy

Jednotky Stadler KISS pro ZSSK. Foto: ZSSKJednotky Stadler KISS pro ZSSK. Foto: ZSSK

Jednotky má Stadler dodat do příštího prosince.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Náhodný Kolemjdoucí

Podle té fotky mě nejprve napadl Caltrain.

Kdo já

To barevné schéma sedaček ve dvojce se mi opravdu líbí.
Nevím jaké jsou zkušenosti se Stadlerem na Slovensku, ale přijde mi,že ty u Leoše jezdí bez problémů a dost. ( Kolik tak mají najeto?)

Daniel Jablonecký

„Investice do moderních vlaků potvrzuje jasnou strategii ZSSK a slovenského ministerstva dopravy…“ …nakupovat vlaky po dvou kusech. Takhle jasná strategie je obdivuhodná!

Alibaba

Je to s opce, takže bych to na nějakou tragédii neviděl.

Kubrt

Přesněji řečeno, je to opce z druhé smlouvy. První smlouva na 4 kusy, druhá rovněž (včetně opce).

Romino

Všetci sme vedeli že tá opcia bude…

Kubrt

Já jako řadový český šotouš jsem to nevěděl, ale hlavně o tom můj příspěvek vůbec není 🙂

David

Tohle nicméně sdílíme se Slováky. Z téhle smlouvy budou mít ZSSK osm jednotek. ČD nedávno takto koupili 10 InterJetů, které ještě narozdíl od těchto KISSů byly více nestandartní.

Tomáš

Jedno je, keď si dopravca ZSSK zažiada prvé kusy skôr, ako celkovú objednávku všetkých dodaných vozidiel. No a druhé je, keď sa rozhodne využiť opciu o dodaní ďalších jednotiek. Viď tender na BEMU jednotky pre ZSSK, kde opäť ZSSK chce prvé dve jednotky už do 30 mesiacov od podpisu zmluvy. A ono v tomto prípade, i s ohľadom na infraštruktúru, je podľa mňa celkom v poriadku, že posledné kusy prídu až cca ku GVD 2027. Áno želal by som si tie dva posledné kusy z opcie, aby tu boli už v lete 2026, keď príde letná zmena GVD 2026, a… Číst vice »

Twix

Strategie může být jasná, ale je potřeba zajistit také financování 🙂 Od toho jsou také ty opce, vzpomněl jsem si na tramvaje Škoda pro braniborská města, kde jedno opci vůbec nemělo, jedno z ní využilo polovinu a jedno dokonce objednalo více kusů než kolik bylo v opci. Každopádně souhlasím že v případě dvou souprav je tento výrok o moderních vlacích (třeba při současném rozhodnutí o modernizaci baget) trochu přestřelený.

ICE_Laco

Už budeme mať 8 kusov a možno dokúpime ďalšie dve. Hmmm….

Daniel Jablonecký

Máte samozřejmě pravdu. Mě pobavila, jak správně uvádíte, ta přestřelená slova kvůli pouhým dvěma jednotkám. Chápu, že ZSSK nejsou velkou železnicí, na druhou stranu ale zase nejsou tak malou, aby dva vlaky znamenaly něco zásadního – nehledě na to, že známe realitu, jak to s vlaky na Slovensku vypadá. Proto mě „jasná strategie“ ve světle mých osobních zkušeností pobavila.

ICE_Laco

Ešte čakáme, kedy a či sa vôbec objavia možné nové jednotky Stadler KISS na Expresy v počte 8 kusov…..

Kubrt

V této soutěži se taky dá předpokládat vítězství KISSu?

ICE_Laco

Na výber je buď Alstom alebo Stadler. Predpokladá sa, že to vyhrá Stadler s jednotkami KISS 200. Uvidíme o pár dní, alebo týždňov. Predpokladám, že sa najprv musia nájsť peniaze – okolo 900 miliónov eur…

Jozef

Na expresy nepôjdu, jazdia len na striedavinu, takže snáď aspoň po Žilinu tento alebo budúci rok.

Kubrt

To je úplně jiná akce, soutěž na 8 jednotek pro rameno Košice – Bratislava – Vídeň.

ICE_Laco

Tieto budú mať 25kV, 16kV a 3kV

Romino

Najprv na ne musia nájsť peniaze. Ale súťaž môže v pohode bežať…

Karel J

Viditelně o strategii ZSKK a SK ministerstva dopravy nic nevíte, ale musel jste reagovat 🙂
Tomu se říká odborník.. Já to vidím tak, že Slováci efektivně využívají financování skrze EU fondy a díky tomu mění svůj vozový park.. Mimochodem, letos jsem se ve Švýcarsku i Rakousku vlaky Stadler svezl a bylo to super.. Kéž bychom je měli i zde u nás.

David

Nicméně Rakousko či Švýcarsko když kupuje jednotky tak se jedná o stovky a ne o jednotky kusů.

ICE_Laco

Tak zasa Slovensko nepotrebuje stovky súprav. Ale potešili by 6-vozňové Pantery v diaľkovej verzii na linku BA – BB, štvordielne KISS na regionálnu dopravu okolo Bratislavy a ešte 10 klasických Panterov…..

Kubrt

Sorry, ale tyhle korporátní bláboly zní blbě a trapně vždycky, ovšem v případě slovenského ministerstva dopravy snad ještě hůř.

Caprad

Není dnes rychlíková jednotka s Vmax pouze 160 km/h už v podstatě morálně zastaralá v okamžiku převzetí?

Noscortas

Pro ně je to naprosto dostatečné, jelikož Slováci nemají žádné VRT ambice.

Daniel Jablonecký

Jak kde. Tady je to v pořádku.

2101

Vzhledem k tomu že na Slovensku se nikde krom trati Bratislava – Kúty více než 160 nikdy jezdit nebude tak zastaralá opravdu není 😀

skodacek

Tak, keby sa na všetkých úsekoch medzi napr. Prahou – Bratislavou, ale aj Bratislavou – Žilinou -Košice jazdilo skutočně 160 km/h, tak by to bola paráda a železnica by bola voči autám rýchlejšia a konkurencie skopnejšia (minimálne rychlíky, EC, IC). Na Slovensku k tomu majú dobre nakročené aj preto, že na modernizovaných úsekoch rušia prejazdy, za to velké +. Ale na druhú stranu kopec tratí je na 80-100km/h a 160 je realita za 15 rokov :D. Tieto jednotky sú určené pre osobnú dopravu, rychlé rozjazdy a brzdenie, majú výkon 6MW! To že sa teraz používajú jako Rychlíky… je vec druhá.… Číst vice »

Filip

Zrovna Považany stoja každých 10-15 minút takže sú tam celkom ideálne

Karel

Toto neni diaľková, ale regionálna. Stači pozrieť u susedov u ÖBB aký je medzi nimi rozdiel

Krakonoš

Však ZSSK aktuálně soutěží i soupravy na 200 km/h. I když tam to dle mě nevyhraje Stadler s Kissem, ale Škoda s 26Ev. (A „čirou náhodou“ se část bude dělat v ŽOSce).

ICE_Laco

A nie je náhodou v podmienkach dvojpodlažnosť?

Krakonoš

Není.

Romino

Ja by som stavil v tomto prípade na ten Stadler…🙂 Samoztejme bude vyzerať inak ako ten dnešný ma 160…

Martin

Ako to bude jazdit v rakusku bez 15KV? Kde je pozadovanych 550 miest na sedenie?
Skodovka dostala BEMU. Ako sa pise v Bibli: Odtial potial.

ICE_Laco

To je iné výberové konanie. Prebieha ešte jedno na 8 súprav + 7 opcia. Majú byť dvojpodlažné, Vmax=200km/h, 550 miest a všetky tri napájacie súpravy….

Krakonoš

Škoda to nabízí dle produktových listů včetně provedení pro 15 kV. Kapacitu nabízí 200-600 míst. Takže to pasuje na požadavky ZSSK.

ufo

Stadler sa tam ani neprihlásil, len Škoda. Takže projekt hodný na zrušenie v rámci 4. kola konsolidácie. 😀