Infrastruktura Silnice

Na silnici z Mostu do Bíliny by se mohla zvýšit povolená rychlost

Oprava silnice I/13 v Mostě. Foto: ŘSD
Oprava silnice I/13 v Mostě. Foto: ŘSD
Zvýšení rychlosti na 110 km/h je podmíněno ještě některými úpravami.

Nejvyšší povolená rychlost na silnici mezi Mostem a Bílinou by se mohla letos zvýšit o dvacet kilometrů v hodině na 110 kilometrů v hodině. Rozšíření trasy z Mostu do Litvínova se připravuje. Informovalo o tom Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Zvýšení rychlosti na čtyřpruhové silnici I/13 je podmíněno řadou úprav. „Na zmíněné komunikaci musejí být doplněna svodidla, oplocení, clony proti oslnění a další bezpečnostní prvky,“ uvedl ředitel Správy ŘSD Chomutov Martin Vidimský. Před zvýšením rychlosti bude nutné upravit také napojení zastávek. V současné chvíli je podána žádost o stanovisko na Policii ČR.

S realizací bezpečnostních opatření ŘSD počítá zkraje letošního roku. „Přesto zůstanou na více než desetikilometrovém úseku místa, kde bude nutné sundat nohu z plynu,“ uvedl dopravní inženýr Václav Marvan, který se na opatřeních ke zvýšení rychlosti podílí.

Dalším významným projektem Mostecka je zvýšení kapacity silnice I/27 směrem na Litvínov, s jehož realizací ŘSD počítá v roce 2025. „Dokončujeme dokumentaci pro zjišťovací řízení v rámci EIA (zjišťování vlivu stavby na životní prostředí). Zkraje příštího roku provedeme hydrogeologický průzkum jako podklad pro dokumentaci ke stavebnímu povolení,“ uvedl vedoucí úseku výstavby Správy Chomutov Marek Sotona. Projekt počítá s doporučenou variantou se světelně řízenými úrovňovými křižovatkami.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Za pět minut u Tesca

Zbyněk

A cyklisté mají jet kudy? Podél Bíliny nevede ani polňačka (Zlatníky – Želenice).

Daniel

Ze Zlatníků podjedeš 13cku ke hřbitovu a podél silnice pojedeš až do Liběšic. Polňačka to sice není, ale stará asfaltka dobrá… 🙂

Zbyněk

Ideál to rozhodně není, ale aspoň by tam nemuselo být bláto, díky za tip.

A dále do Bíliny se dá dostat jak? Něco je špatně, když auta mají k dispozici 2+2, a kola vůbec nic. A to jsme v údolí podél řeky mezi dvěma nemalými městy.

PanDa

naopak, je zcela v pořádku, když auta mají VYHRAZENY 2+2 pruhy a na kole se klidně můžete rekreovat po okreskách –
PS do Bíliny můžete po komunikaci která vede z Liběšic do Kyselky a vdede paralelně s železniční tratí a řekou Bílinou, resp mezi nimi, čili k turistice máte i nějaká ta hodnotná panorámata 🙂

Zbyněk

Pak by měl být 1+1 a cyklopruhy. V Bílině je stejně 1+1 vylepšený ještě kulaťáky, takže pokud předjedete z Želenic do Bíliny jednu Avii tak se stejně sejdete ve stejné koloně u Lidlu.
Jestli chcete cyklisty posílat na lesní blátotlačku podél řeky, tak to je totéž jako by vám někdo nabízel alternativní cestu přes nevím co. V autě je vám přece jedno, jak dlouho jedete a kudy, jste v teple.

Bidlo

Tohle je tzv. Nener ending story – podobné výkřiky se objevily poprvé před více jak deseti lety a cyklicky se vracejí, jednou, dvakrát ročně, skutek bohužel utek!

Luboš Beneš

Další tunel na peníze…. 90 tam stejně nikdo nejezdí…. jeden čas tam bylo i 130, ale to bylo příliš nebezpečné….

Zesp

A to tedy bude SMV, nebo to zůstane obyčejná jednička?

kulhán

Hmmm, ani ne 10km úsek a oni se kvůli zanedbatelnému zvýšení rychlosti budou instalovat svodidla, clony proti oslnění, oplocení, připojovací pruhy atd … No to přijde pěkně draho, kvůli těm pár jedincům co to využijí a ušetří asi 30sec. No a ještě tam budou úseky, kde se bude sundavat noha z plynu. Těch pár jedinců tam už teď jezdí daleko rychleji než 110km/h, takže o ničem. Mrhání penězma.

Venca

Taky nevím, proč v ČR je to tak složité. Přitom dost zemích je 110 povolena i na silnicích prvních tříd v konfiguraci 1+1 a občas střídavý stoupací pruh, kde je občas mimoúrovňové křížení a odstavne pruhy. Tady je dokonce 2+2.

Jiří Kocurek

Protože:
a) nařízení musí být papežštější než papež
b) a když se povolí na dálnici 140, tak každý (včetně Avie) pojede 160

A jinak teda pro rozjezd z 90 na 110 km/h je potřeba asi 400 metrů se Škodou 120, takže jen 10 km dlouhá rovinka nemá smysl. Protože Škoda 120 je typické vozidlo českých silnic, 15 roků staré. …ironie…

Milan Procházka

Pane Kocurku, vozy Škoda 120 se přestaly vyrábět počátkem roku 1990, dnes je tedy nejmladším z nich 31 let, tedy doby, kdy tvořily typické vozidlo českých silnic jsou již drahnou dobu pryč…

666

Předpokládám, že to byla ironická nárážka na typické myšlení českých dopravních expertů, které zamrzlo v době Škody 120..

Atwa

Minimalne takto premysli kreteni, kteri projektuji parkovaci mista.

Leinad

Koupil sis auto a nemáš na garáž?

kulhán

On to myslel tak, že v té oblasti o které je článek je mnoho sociálně slabejch, hafo cikánů a smažek, který jezděj vrakama a těm je jedno kolik je maximálka. Jsou rádi, že dají ten šrot do pohybu se zamlženým oknem, kdy vidí stejně prd a tak jedou stejně pomalu. 😬

Pietro

I vrak Mercedesu a Báva dokáže jet rychleji než smrt. Tahle sorta do ničeho jiného nesedne.

Vlastimil Kocurek

… nechejte být, stačí odházet ve stodole trochu sena, a je na světě :):)

Venca

Chápu, že ironie. Nejspíše mě spousta lidí ukamenuje, ale já nevidím problém na asi 70% dálnic v ČR ani těch 160 km/h. Ve špičkách se stejně na některých nedá došplhat ani přes 100km/h a když je dálnice volná, tak rychlost 160km/h není zrovna nebezpečná.
Naopak u aut vyrobených v posledních 15 letech je to příjemná cestovní rychlost. Relativně ucházející spotřeba, za hodinku solidně ujetá vzdálenost. ( ještě +/- 30 km/h pro předjetí bych povolil)

Roman

A já bych vás nekamenoval, ale snížil max. rychlost na českých dálnicích na 120 km/h, to odpovídá civilizovaným zemím jako USA, Kanada, Švýcarsko, aj., kde jezdí lepší auta po lepších dálnicích než u nás. Když vás v USA nebo v Kanadě chytnou na dálnici při rychlosti 150 km/h, zabaví vám papíry i auto.

ABC

V USA jsou ty lepší dálnice prakticky pro příměsto, jinak se létá. A jízdní vlastnosti aut odpovídají té max povolené rychlosti.

Venca

Tak zrovna Švýcarsko znám moc dobře. Švýcarsko je tak trochu unikát, ve všem a zrovna rychlost a možnost přemisťování automobilovou dopravou je tam hodně kontroverzní a docela se o ní politici hádají. (Bohužel zelení a „pachači dobra“ mají zatím početnější skupinu). Vychází to, ale z členění jejich dálnic, dost často se někam zákroutí. Přeci jen tam se nestaví úplně v nejlepších terénních podmínkách. Já doufám, že hlavně v D si zachovají dost částí bez limitu. Přeci jen rychlosti přemisťování po Evropě to hodně pomáhá. Vzal bych si příklad spíše z nich! Přeci jen 70tá a 80tá a 90tá léta minuleho… Číst vice »

Atwa

No, uprimne mi na US interstate 70 cvaka zadek, kdyz jedu z kopce ze Silverthorne na Denver a za mnou jede nalozenej truck kilodvacet, protoze povolena rychlost nerozlisuje mezi osobakem a nakladakem

Kalanis

Ona Avie pojede 160? Natož naložená? Můžu prosím vidět nějaké měření? Co do toho někdo vrazil za motor?

Tom Matoo

Zvyknul jsem si na to, ze ironicke poznamky se smajliky tu nepozna cca 80% ctenaru, ale ze to nepoznaji i kdyz je na konci prispevku primo napsano „ironie“ to uz mi fakt hlava nebere…

Michael

Rozumíte významu slova ironie, pane Kanabis, totiž Kalanis?

Kalanis

Aha, omlouvám se, měl jsem v sobě půl lahve whiskey.

Leinad

A) a ještě se musí na někoho vymlouvat. (Na Eunii ve věcech které v Německu nejsou,…)
B) Naopak. Když se budou bez důvodu zakazovat i bezpečné činy, tak se bude zákon více porušovat a bude společností lépe tolerováno překročení. Když bude platit „kdo poruší, ten nabourá/způsobí nebezpečnou situaci“, tak to bude porušovat málokdo.

Miky

Svodidla, oploceni, pripojovaci pruhy nejsou nikdy na skodu, obzvlast pro vozidla se SPZ „U“.

Partneři

Škoda transportation