Na silnici I/38 končí dlouhé omezení, oprava 9 kilometrů začala již loni

Opravená silnice I/38 Habry - Skuhrov. Foto: ŘSDOpravená silnice I/38 Habry - Skuhrov. Foto: ŘSD

Oprava vyšla na 150 milionů korun.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Š.Hájek

Provoz na této silnici první třídy narostl v době, kdy se zavedli dálniční poplatky a velká část kamionů začala jezdit „zkratkou“ z Prahy přes Kolín na Havlíčkův Brod a u Jihlavy najížděla na dálnici. Ušetřili tím nějaké poplatky. Dnes je to zpoplatněno, přesto je tato silnice přetížena množstvím kamionů její stav výsledkem je jen a pouze množstvím projíždějících kamionů. Ne nadarmo budoval správce silnic v mnoha obcích bezplatně protihlukové stěny a nebo instaloval v domech nová okna. Tyto opravy se za pár let budou opakovat znovu. Toť zkušenost za 30 let…

J.Š.Hájek

zavedly

Sizifon

No to je slávy. A co most v Habrech. V tom se budou štˇourat až do zimy. Takže žádné omezení nekončí,pokračuje další.

Zlámalík

Kéž by se někdy povedlo postavit D38 Mladá Boleslav (D10) – Kolín – Havlbrod – Jihlava – Znojmo. Fakt by se to hodilo… Ne všechny cesty vedou do Říma nabo Prahy…

Marek

V té trase by stačily obchvaty a 3 pruh

Jarda

4pruh by se tu uživil a nebylo by potřeba D52, teď tam ty intenzity nejsou, protože Praha-Vídeň resp. celé čechy-vídeň se jezdí většinou přes Brno

Jarda

myšleno jižní část od D1 a severní by zase neskutečně ušetřila Praze, protože Boleslav jezdí většina na Prahu i když by opět nemusela, takže i tam by ty intenzity poměrně výrazně narostly

🦃 Krocan

Třípruh je dobrý (ne, není dobrý) leda pro osobáky (ve valné většině obsazené jednou, dvěma osobami). Pro dopravu a přepravu nákladní je absolutně nevyhovující, řekl bych, že až zhoršuje provoz v porovnání s klasickou silnicí s jedním pruhem pro každý směr. Protože ze své podstaty není plynulý.

BND 30

Souhlasím, že je to dobrý a důležitý adept na zdálničnění.

Jarda

tohle ani v novějších plánech není, jen nesmyslný další okruh Prahy a rozšíření u Brna, protože vše vede do Prahy a Brna

Flinta19

Provoz na I/38 v okolí Kolína a Kutné Hory splňuje svojí intenzitou dopravy předpoklady pro přestavbu na silnici I. třídy v profilu 2+2 již dnes. Např. mezi Kolínem a Kutnou Horou denně projede 20.000 vozidel z nichž 27 % tvoří nákladní doprava.

Jarda

to je také jedinný úsek, kde se uvažuje o 2+1 + ještě od Kolína k Poděbradům nebo možná jen po D11, teď přesně nevím, tady trochu uleví přeložka I/12 u Prahy, která převezme část provozu