Na přivaděči v Teplicích dělníci vyměňují povrch vozovky, sníží se hlučnost
Oprava je rozdělena na deset etap, potrvá do konce listopadu.
Životnost vozovky je podle Rýdla prakticky na konci. „Ačkoliv se mnohým řidičům možná zdá, že by ještě něco snesla, tak je to pohled z devadesátikilometrové rychlosti. Podrobná diagnostika ukázala na začátek závad. Pokud bychom to nechali ještě jednu nebo dvě stavební sezóny, došlo by k takové destrukci, že bychom museli jít hlouběji a organizovat uzavírku na déle,“ uvedl Rýdl.
Na vozovce je řada poruch, jako jsou příčné a podélné trhliny, výtluky a porušena je obrusná vrstva v důsledku zestárlého asfaltového pojiva a velké intenzity provozu těžkých vozidel. Povrch komunikací degraduje. Po teplickém přivaděči na dálnici D8 projede v průměru 17 000 aut denně, z toho 3 500 nákladních.
Práce zahrnují výměnu povrchu a výměnu dilatačních mostních závěrů na dvou bystřanských mostech. Rozděleny jsou do deseti etap až do konce listopadu. „Teď pracujeme na místech, která umožňují průjezd pro veškerou dopravu, byť zúženými pruhy. Nechceme komplikovat dopravu, pokud to bezpodmínečně nepotřebujeme,“ řekl Rýdl.
Obě čerpací stanice v úseku zůstanou po celou dobu prací v provozu. Semafory se objeví na trase na začátku srpna. Pokud budou vznikat kolony, bude provoz řídit člověk.
V úseku položí dělníci nízkohlučný asfalt. Po výměně povrchu, kde v minulosti bylo několik vážných a tragických dopravních nehod, garantuje ŘSD výrazné zlepšení protismykových vlastností při zachování sklonu vozovky.