cargo

Na Pražském okruhu začínají velké opravy tunelů, sedm víkendů bude provoz v jedné troubě

Lochkovský tunel. Foto: ŘSDLochkovský tunel. Foto: ŘSD

Jde o první větší opravu tunelů necelých jedenáct let po otevření.

Zpět na článek
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaaaa

Všechny ty technologie vydrží jen 10 let? Ventilátory a tak? To nemyslíte vážně…

martinK

kolik let by jste si představoval, že vydrží nerez v silně agresivním prostředí?

Hasler

Vám přijde na v podstatě neustále pracující ventilátor ve vlkém prostředí 10 let málo?

Otakar

Proč je ve směru na sever 3 pruh a na jih 2 pruh (a Komořanský tunel zase obráceně)? Proč ne rovnou 3 pruh v obou směrech?

Jakub P

Že by proto, že jedním směrem se tam klesá a druhým stoupá a na druhé straně řek je to obráceně?

Honza D.

Děkujeme za analýzu. Ovšem že se tam bude občas i v pracovních dnech jezdit pouze jedním tubusem se muselo vědět už při zadávání a je to neomluvitelné, vždy by měly být k dispozici 2 jízdní pruhy ve směru stoupání. Inu šetření na nesprávném místě, stejně jako na úseku od ulice K Barrandovu po D5, který je kapacitně za hranou.

TKB

V pracovních dnech se tam jezdilo jen při opravách Radotínského mostu a teď. Vše ostatní se děje o weekendech.

Honza D.

Opravy mostu a mimořádnosti například při nehodách nebo jako následky požárů v týdnu znamenají, že půlhodinový průjezd se změní na několikahodinové poskakování v kolonách, jelikož není žádná objízdná trasa. Děkuji, ale mohlo to být lepší.

Petr

Ten tunel by chtěl taky nově natřít, vypadá strašně…

Facepalm

Ježíši, to přenádherný žbrlení na těch portálech, kdopak to asi vyprojektoval? 🙂

Petes

To je trychtýř pro nadměrné náklady 😀

Facepalm

Myslíte nadměrné náklady na stavbu? 🙂

Jiří Kocurek
Facepalm

Jasně, neprojektoval to SUDOP, jen PUDIS a METROPROJEKT, členové SUDOP GROUP.

Vy byste si fakt měl dát ty houbičky.

Jiří Kocurek

Metroprojekt se stal součástí Sudopu až v roce 2007, takže v roce 2006 neplatilo to, co dneska. Je to tak složité?

martinK

Ty trychtýře vymyslel architekt. A původně měly být prosklené. Naštěstí zůstalo jen u té ocel . kce

Facepalm

Na to právě narážím, že to evidentně vyprojektoval ten jedinej architekt, kterýho v SUDOPu znaj… Je to tak blbý, že by to nikdo jinej než Velký Patlal nedokázal nakreslit.

TKB

Zastřešoval to Pragoprojekt.

Maršál

Začíná to na „ko“ a končí na „tas“? 🙂

TKB

Ano

martinK

že by známej architekt, co pracuje hodně se sklem a ocelí? 😀

TKB

Patrik Kotas

Raddie

Tak to bude provoz po Praze skutečně v troubě 🤭

Vašek

O víkendech se tunely uzavírají často a nikdo to v Praze ani nepozná.

TKB

Na Pražském okruhu se zavírají jen v létě na 24 nebo 36 hodin kvůli kontrole PBZ (Požárně Bezpečnostních Zařízení). Jinak jsou pojížděny obousměrně = nejsou zavřené.

Pepa

Haha. Třeba sobota 15.5., tehdy ještě trochu menší doprava – něco se stalo v Lochkovkém tunelu + v Radotíně je dlouhodobě omezená odbočk na Lochkov = kolaps široko daleko …

Tomáš Gottschalk

Když ty tunely budou lépe vybaveny a bezpečnější (nový povrch), tak by nic nemělo bránit zvýšení Vmax na 100 km/h.

Jiří Kocurek

Něco mi říká, že kvůli hluku to neprojde. Pro nákladní dopravu by to žádnou změnu ale neznamenalo, omezení na 80 km/h pro vozidla nad 3500 kg je v zákoně, plošně.

Miroslav Zikmund

Nový povrch nebude … v „díře“ je betonový povrch dělaný finišerem v souvislé vrstvě při nepřetržité betonáži a zdrsňovaný příčně dělníkem chodícím „po prkně“ sem a tam s „rejžákem na tyči“ … Pokud půjde o obnovu zdrsnění, tak nějakou „rychlofrézou“ …
Před léty – v rámci dokončovacích prací – byl u tunelů den otevřených dveří; jedna díra se ještě betonovala > měli nějaký skluz, tak tahle technologie byla viditelná ….

František flinta

Obnova protiskluzových vlastností povrchu je prováděna vysokotlakým vodním paprskem.

TKB

Značky Morava

TKB

Čím novým budou vybaveny a tím bezpečnější? Vše, co se bude měnit tam už je od počátku, jen se vše obmění po 12 letech (počítám od montáže, nikoliv otevření tunelů). 100 km/h tam chtějí, jako v tunelu Valík (300 metrů). A teď si představte, že jedete 100 a začnou blikat S13, rozsvítí se S1a a S8a i B1…. Tak na to hamnete a ten za Vámi do Vás narve….

Jirka Nezval

Im Westen je 100kmh norma. Italie a CH, FR dokonce 130kmh. Strach cechu z rychlosti je tema na sociolog studii

Matěj Kovář

v CH dost těžko 130 km/hod., když je max. rychlost na dálnicích 120 km/hod., v tunelech je tam běžně 80 km/hod., výjimečně 100 km/hod.