Na Pražském okruhu začíná druhá etapa stavby mostu přes Chlumeckou. Zahájí ji víkendová demolice
Celý nový most má být zprovozněn ve 3. čtvrtletí 2022 v režimu 2+2 jízdní pruhy.
Na Pražském okruhu (D0) začíná po zimní přestávce druhá etapa výstavby mostu přes Chlumeckou ulici. Tentokrát se týká jeho východní, tedy levé části. Nový most vyroste místo původního, který bude zdemolován a odstraněn v průběhu dvou víkendových uzavírek 26. a 27. března a 2. a 4. dubna. Tím se uvolní místo pro stavbu nového mostu s vyšší kapacitou.
„Jsme vlastně v teoretické polovině. Během loňské stavební sezóny jsme pravou část mostu zvládli zbourat a opět postavit za 198 dní. Na levou máme stejný časový plán, i když nás čeká mnohem víc práce. Zahrnuje i úpravu křižovatkových ramp, opravu Chlumecké, instalaci nového portálu dopravního značení a vybudování protihlukové stěny na mostě a dalších úsecích. Bude to náročné, ale reálné,“ uvedl Michal Blahovič ze společnosti Swietelsky stavební. Ta projekt za 168,5 milionu korun realizuje pro Ředitelství silnic a dálnic.
Konstrukčně jde v každém jízdním pásu o jeden most. To umožňuje práce rozdělit a dopravu převést vždy na ten sousední v užších pruzích 2+2, odstranit druhý most a postavit nový.
Během březnové víkendové demolice bude doprava Chlumeckou ulicí uzavřena směrem do centra a směrem do Horních Počernic se bude jezdit obousměrně. Při dubnové demolici bude v Chlumecké ulici směrem do centra obousměrný provoz, a naopak do Horních Počernic bude uzavřen.
Součástí projektu je rovněž úprava křižovatkových ramp mimoúrovňové křižovatky, stavba 248 metrů dlouhé protihlukové stěny na východní římse mostu a přilehlých částech křižovatkových ramp nebo úpravu samotné ulice.
Celý nový most má být zprovozněn ve 3. čtvrtletí 2022 v režimu 2+2 jízdní pruhy každý v šířce 3,75 metru. Zprovoznění na 3+3 jízdní pruhy bude možné až po dokončení dálničního úseku Satalice – Běchovice, tedy tzv. Vysočanské radiály. S její stavbou se zatím počítá nejdříve v roce 2023.
Most přes Chlumeckou byl uveden do provozu koncem roku 1984, od té doby neprošel zásadní rekonstrukcí. Zejména horní stavba byla ve špatném stavu, stav mostovky se blíží havarijnímu.