Na pražském letišti přibyly „ohrádky“ pro cestující nízkonákladovek, mají urychlit nástup do letadel
Cestující na Letišti Václava Havla. Pramen: Letiště Praha![Cestující na Letišti Václava Havla. Pramen: Letiště Praha](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/06/pasazer.jpg)
![Cestující na Letišti Václava Havla. Pramen: Letiště Praha](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/06/pasazer.jpg)
První zkušenosti ukazují, že ne u všech cestujících panuje s novými ohrádkami spokojenost.
Letiště Praha bylo posledních 15 let velmi kompaktní a pro cestující přátelské. Pak příliš mnoho inspirace ve Velké Británii, kde tyto hloupé nápady začaly růst. Povinná procházka bezcelním obchodem, tato řešení před nástupem atd. Brzy vynaleznou kolo a nechají lidi čekat, až uvidí, kde je jejich gate. Pro mě je low-cost přístup v pohodě – mnohokrát jsem využil Ryanair od C11-20 bus gates a přednástup proběhl bez problému do 3 autobusů. Čekal jsem na last call a pak nastupoval do posledního autobusu – proč v nich stát tak dlouho? Tím absolutně nic neurychlí, protože většina letů stále odlítá ze remote… Číst vice »
Něco podobněho funguje na mnoha dalších letičtích (naposledy jsem to zažil v říjnu v NCE) a byl to prostor menší a sedaček bylo asi patnáct. Takže tvrdit, že PRG udělalo ohradu pro dobytek je trochu přehnané. Je to pohodlné? Asi ne. Na druhou stranu x% lidí stojí před gatem už půl hodiny dopředu a hlídají místo v provizorní frontě, takže ohrádka asi nebude tak hrozný zážitek. Spíš mne zaráží to odepření nástupu do letadla. Prošli ti lidé tím pre-checkinem a pak si šli jen sednout na volné místo okolo nebo se na to vyprdli? Opravdu jim personál řekl, že je… Číst vice »
na ty otazky tu ale odpovedi jsou.
precheckinem neprosli.
Takže prostě zevlovali poblíž a pak bylo najednou pozdě. Asi chápu, že to mohlo někoho zmást, zároveň ale chápu, proc to letiště dělají, pokud mají nízkonákladovky turnaround šibeniční. Poučení pro příště.
Vidím tu v búrlivej diskusii veľakrát sa opakujúci argument typu „kto si zaplatí low cost, nemôže čakať 5* služby“.
V prvom rade by som čakal, že keď zaplatím letenku z bodu A do bodu B, tak odletím z bodu A do bodu B. To je 5* služba, že prepravná spoločnosť splní svoje záväzky?
Všetko ostatné (komfort, prísnosť pri kontrole rozmerov batožiny, meškanie v rámci nejakej tolerancie. alokácia sedadiel) sú veci s ktorými sa u lowcostu počíta.
Má někdo odvahu jim to tam označkovat? Problém s toaletami by byl řešen mnohem rychleji.
Tohle celé mi připadá jako bouře ve sklenici vody. V době, kdy jsem častěji létal, jsem tohle zažíval na úplně běžných linkových letech. Byla to jen otázka architektury letiště. Buď byla bezpečnostní kontrola u vstupu, pak jste se mohli volně pohybovat po zabezpečené části letiště až do nástupu do letadla. A nebo byla bezpečnostní kontrola až před gatem a po ní jste už nesměli prostor gate opustit (bylo tam WC a sedačky). Ostatně mlhavě si pamatuji, že tento druhý režim jsem snad zažil i na Ruzyni (na prvním terminálu, T2 v té době ještě neexistoval).
Ano, takhle to stále funguje na T1. Ale ta „ohrádka“ je něco úplně jiného. Není tam třeba WC.
Absenci WC (a případně přístupu k pitné vodě) považuji za průšvih, v tom případě by to asi napadnutelné bylo…
Bezpečnostní kontrola je absolutně bezpředmětná v této souvislosti.
Pokud opravdu odletělo zavazadlo bez cestujícího, tak si tu někdo říká o audit a ztrátu licence.
Jinak, ohrady jsou věc marketingového rozhodnutí, ale byl bych pro nějaký jednotný systém značení úrovně poskytovaných služeb. V tomto případě třeba piktogram dobytka v ohradníku :). I vejce dnes musí jasně uvádět, že jsou z klecových chovů. Mezi low-costy jsou velké rozdíly, ale při nákupu letenky není jasné jak moc low daná aeroliniie je. Cestující při nákupu letenky těžko bude pročítat padesát stránek podmínek všech nabídek. Nějaký systém značení by situaci vyjasnil a bylo by méně podobně šokovaných cestujících.
Prosím o objasnění, jak je to s tou dopravou zavazadla bez cestujícího. O jakési bezpečnostní zásadě jsem sice už slyšel – na druhou stranu jsem osobně zažil situaci, kdy mi na přestupu nestihli přeložit kufr z letadla do letadla a poslali ho za mnou dalším pravidelným letem, tj. bez cestujícího prokazatelně letěl. Jsou tedy rozlišené situace, kdy to povoleno je a kdy není?
Ano, záleží na tom, jestli to oddělení cestujícího a zavazadla mohl samotný cestující ovlivnit. Případ, kdy zavazadlo handling nestihne naložit do letadla a následně letí jiným letem je v pořádku, protože toto nemohl cestující ovlivnit, navíc myslím že v tomto případě jde zavazadlo na extra podrobnější kontrolu.
Případ kdy cestující odbaví zavazadlo a následně nenastoupí na let se bere jako podezřelá událost a zavazadlo musí být vyloženo, jelikož je zde předpoklad, že cestující nenastoupil na let záměrně a v zavazadle může něco být.
Díky za vysvětlení.
Zavazadlo letělo jako tzv. RUSH BAG. Což má zase své postupy
Ryanair je profláklý, že s lidmi jedná ne úplně v rukavičkách. Co si v rámci úspory nechá člověk líbit, je na něm. Ale vše má své meze. Důležité je, za předpokladu formálního dostatku prostoru, kdo rozhodl o čekání před vymezeným nástupním prostorem. Z povahy věci jsou zaměstnanci handlingu povinni dodržovat pravidla dopravce a je přirozené, že informují cestující v souladu s nimi včetně poučení v případě jejich porušování. Neplnění závazku dopravce bude zřejmě vzhledem k obecné aroganci konkrétního dopravce muset vyřešit soud. Co mne ale zaráží, je flagrantní porušení bezpečnostních pravidel párování cestujících a zavazadel. Tady by měl důrazně zasáhnout… Číst vice »
Tak zaměstnance Menziesu bych dokázal nazvat různě, ale zrovna slovo „profíci“ bych nezvolil.
Z me osobni zkusenosti se zamestnanci handlingu zamenujete slovo „profik“ se slovem „automat na ukazovani cedulky“.
Když tu do diskuze přišli lidé z handligu tak jak tedy má cestující postupovat pokud mu je odepřen nástup na palubu např. že stojí metr od vrat do ohrady a nebo stojí ve frontě na pípnutí boardingpassu a najednou handling z ničeho nic (bez vyzvání cestujících) zavře ty „vrátka“ do ohrady/nástupního mostu/autobusu (ano to se prý ve světě děje, viz ta diskuze na cestujlevne)? Asi je to potřeba řešit hned, jinak handling řekne že tam lidé nikdy nebyli? Policie/letištní ochranka? Podle mě je to hrubé porušení přepravních podmínek a je tam nárok na kompenzaci 600EUR.
Prostudujte si nařízení 261/2004. 600 EUR na krátký evropský let určitě ne
V tomto případě (SVQ) 400EUR
Tohle by zaměstnanci určitě neměli udělat, nemají žádnou instrukci k tomu aby se takto zachovali. Minimálně u handlingu, nevím jak to má Menzies. Limity, kdy se nepřítomní cestující ruší samozřejmě jsou, ale určitě vám nikdo nezavře bránu před nosem pokud už jste v gatu.
Podle diskuze na cestujlevně se to děje a někteří diskutující to obhajují :/
…tak naženeme stádo do letadla a ??? Rodinka se hádá, stále stojíc v uličce, kdo si sedne k okýnku, jiný sotva vloží příručák do schránky, zase vstává, aby z něj vytáhl něco „k životu absolutně nezbytného“. Takže pokud jsou někde překážející hloučky, je to až v letadle. Toť má zkušenost.
Chápu, že se s cestujícími v ohrádce zachází podobně jako s dobytkem. Taková jsou zřejmě pravidla. Smí se i cestující chovat adekvátně, třeba čůrat na zeď?
To snad šlo vždycky…
Můžete to zkusit. Na druhou stranu ale riskujete, že ošetřovatelé pak použijí elektrický poháněč.
kdyz vidim obcas verejne zachodky v dopravnich prostredcich, tak bych rekl, ze se nekteri cestujici takto chovaji uz desitky let.
Pražské letiště zavede něco, co je úplně normální na mnoha jiných letištích, a Češi se z toho můžou po****.
Ten prostor u brány D4 je podle fotek ještě luxusní (cca 110 sedadel za ohrádkou), na jiných letištích musíte čekat ve stoje a bez záchodu v nástupním tubusu nebo dokonce venku na zastávce autobusu (nebo v tom autobusu).
A takové zacházení je v pořádku? Necgybů vám tam třeba ještě někdo s bičíkem, že by vás potvrdil sebehodnotu? To by byla teprve slast.
A někdo vás nutí s Ryanair lítat?
Tady vůbec nejde o Ryanair, boardují se stejným způsobem i lety jiných společností. Personál na letišti nejsou zaměstnanci Ryanairu.
Mimochodem, gaty bez záchodů jsou ještě stále i na terminálu 1 a využívají je i klasické společnosti.
Ten personál v gatu není smluvně zaměstnanec Ryanairu, ale zastupuje ho a jedná v jeho zájmu, protože si ho Ryanair za tím účelem najal. Má smluvně blíž k Ryanairu než k letišti, proto asi ta zmínka o Ryanairu.
Ono to čekání obyčejně je kolem 15 minut, takže taky moc nerozumím proč z toho dělat kovbojku.
Za let dáte sotva pár stovek. Co za tu cenu čekáte?
Tak ono je stejně vtipné, že v zálivu u gatu pro standardní let se 180 lidmi je tak 50 sedaček a zbytek se tam na stojáka nevejde, ani kdyby čert na koze jezdil.
Nezdá se to, ale v ohrádce u inkriminovaného gatu D4 je sedaček přes 120.
Nechce se mi věřit tomu, že se může stát, že někoho nepustí do letadla jen proto, že včas stojí/sedí před ohrádkou, ale není v prostoru za ní, protože se tam kvůli velkému množství lidí nevejde. To se fakt reálně stalo ?? A najdou se i tací, kteří zde obhajují postoj letiště, že to je tak správně ?
Ne. Nebyl k letu připuštěn proto, že nebyl naboardovaný – před dobou uzavření letu neměl palubku projetou skenerem.
Stejně dopadnete u jakékoli jiné aerolinky Nejedné se o nějaké specifikum Ryanairu.
Četl jste to celé na Cestujlevně? Navíc to letadlo bylo zpožděné.
četl.
jak s tím to zpoždění souvisí? v první řadě, pokud vám někdo neřekne, že se čas uzavření letu (to, co je na boardingu uvedeno jako „gate close“ apod.) posouvá, platí tento čas bez ohledu na zpoždění.
sám aktér tohoto příběhu na cestujlevně potvrdil, že gate byl uzavřen asi o 10 nebo 15 minut později, než byl čas uzavření letu na BP (nejspíš právě v důsledku tohoto zpoždění).
Tak vejdou se tam ti lidi nebo nevejdou? Co takhle hodit sem fotku 180ti osob jak tam (minimálně!) půl hodiny čekají?
Ano, vejdou
Pokud to správně chápu, tak nebyl naboardovaný právě proto, že neprošel scanerem u vstupu do ohrádky, protože se do prostoru za ohrádkou nevešel. Tzn. chtěl se včas naboardovat, ale nebylo mu to umožněno. Nebo to bylo vše nějak jinak ??
Přišli jsme včas k té ohradě, pohledem jsme zjistili, že všechny místa k sezení byly obsazeny a několik desítek lidí muselo stát. WC žádné a letadlo tou dobou ještě ve vzduchu (podle FR24) s dobou příletu až za 40 minut. Měli jsme sebou malé dítě, které jsme potřebovali nakrmit a přebalit. Zeptali jsme se slečny u ohrady, zdali můžeme počkat vně té ohrady, jelikož přímo naproti té ohradě (cca 5 metrů) byla celá volná lavička, což nám bylo odsouhlaseno s tím, že je ještě čas a letadlo stále ve vzduchu. Pokud by řekla, že ne, tak bychom normálně šli dovnitř… Číst vice »
Tady není o čem diskutovat, jednoznačné pochybení personálu. Rušení cestujících způsobuje jenom problémy a nemá být v zájmu personálu, je nepochopitelné, že žádným způsobem neoznámili uzavření gatu.
co je na tom nepochopitelneho? uz jsem to tu psal minimalne jednou – hlasit “zavreni gatu” neni nejaka povinnost.na rade letist v evrope se uz zadne last cally a vyvolavani cestujicich neprovozuje.
Vy jste úplně mimo. My se tady bavíme o letišti Praha, ne o „řadě letišť v Evropě“. O těch povinnostech a postupech víte evidentně kulový, tak to klidně můžete napsat ještě tak 20x.
je uplne jedno, o jakem letisti se bavime.
stavet obhajobu na tom, ze nebyl last call, neni uplne idealni .
nebo vy si snad sebou vozite notysek a tam mate “aaa, jsme v praze, tady budu cekat az do last callu” a “aaa, ted jsme ve frankfurtu, tam nehlasi, tak to se radsi naboardujeme vcas”?
„…tak bychom normálně šli dovnitř a někoho ze sedaček vyhodili…“
Kdyz vy chcete nekoho odnekud jen tak vyhazovat, tak si nejake zdvorile jednani nezaslouzite.
Vyhodili ve smyslu, že bychom někoho poprosili o uvolnění sedačky. Ono opravdu s dítětem, které není schopné samo stát nelze 60 minut čekat ve stoje. Sedačky vyhrazené pro nemohoucí nebo rodiče s dětmi se bohužel v Praze jaksi nevedou narozdíl od jiných letišť.
Chapu, akorat obcas se najdou lide, kteri se nevybiravym zpusobem dozaduji zvlastniho zachazeni z duvodu, ze jsou prece s ditetem.
vesel, ale nechtelo se mu stat, tak si rekl, ze tam nepujde.
Takže nebyl vpuštěn do ohrádky z důvodu plné kapacity, tudíž mu nebyl boarding pass naskenován ale z nějakého důvodu je to jeho pochybení?
ne. On by tam vpusten byl, protoze kapacita byla.
Jen autor si rekl, ze se mu tam nechce, tak tam nesel.
Nelži, nebyl jsi u toho. Nešli jsme tam protože se nám nechtělo, zeptali jsme s personálu jestli je v pořádku si sednout vně ohrady (z důvodu chybějícího WC a míst k sezení), na což nám bylo odpovězeno, že ano, že můžeme.
nejsme v rozporu.
sam jste psal, ze se vam nechtelo tlacit, tak jste si sednout vedle a zeptali se obsluhy, jestli muzete.
obsluha vam to odsouhlasila, neb nedava smysl aby vam zakazala si sednout nekam k restauraci.
tak proč tady na něho neustále kydáte a zastáváte se personálu když nejste v rozporu?
jo aha, póvl co lítá lowcostem, si to vlastně zasloužili a dobře jim tak, ne?
V Amsterdamu jsou nízkonákladovky v samostaném křídle a není tam vůbec nic – Gate M – má jeden obchod, jednu restauraci a pre-boarding je v místnostech pro 50 lidí a je jich tam 120. Nemyslím si, že by si tam někdo stěžoval. Prostě chci-li jednohvězdičkovou kvalitu, nemůžu očekávat pětihvězdičkové služby. Já za to letiště chválím, že jim chce vyhovět, protože jinak k nám přestanou lítat a půjdou tam, kde ty časy zvládnou.
Souhlas. Je všeobecně známé, co jsou lowcosty zač a kdo s nimi létá, nemůže se za to nepohodlí divit. Samozřejmě je špatně, když jsou ohrádky příliš malé na to, aby se tam všichni vešli a na ty, kdo se tam nevejdou, se pohlíží, jako kdyby nebyli na gatu včas.
Mimochodem, já posledně v Lisabonu (u TAP) zažil, že jsme nastoupení v letadle připraveném k odletu čekali skoro dvě hodiny na místo na dráze. Tak nevím, co je horší. Naštěstí jsem byl sám na trojce u nouzového východu, ale posádka se dost zdráhala, pustit mě na záchod.
Ryanair platí za pasažéra menší letištní poplatky nebo co?
Chce odlišný postup než je běžný. Běžný postup je, že po připravenosti k nástupu posádkou se začnou kontrolovat Boarding pasy a lidi projdou bránou, gatem a nastoupí (jinými slovy projdou do míst kde není prostor na čekání). Tady dopravce chce nestandardně celou proceduru projití gatem provést ještě když letadlo ještě není připravené k nástupu, možná ještě není ani na zemi, tak holt letiště musí improvizovat jak to zařídit, že lidi již prošli gatem (tedy de facto nastoupili) a přesto zůstávají ve veřejné části a nemůžou se míchat s ostatními.
Nevím jakým způsobem jste přišel na to, že se nejedná o běžný postup. Všechno záleží od uspořádání gatů na letišti. Na terminálu 1 je úplně stejná procedura preboardingu a to i u letů společností Emirates, Qatar nebo Turkish Airlines.
Na Terminálu 1 není preboarding, tam je samostatná bezpečnostní kontrola pro gate (což nemá z procedurou boardingu nic co do činění). Což je dáno zastaralým uspořádáním T1. Boarding je tam standardní jako na T2.
Tak já nevím, asi jste z Terminálu 1 v životě neletěl, nebo jste ten preboarding nezažil. Mluvíte o něčem čemu nerozumíte, ten preboarding tam probíhá každý den na letech Emirates, Qatar, Egyptair, letech do Izraele, ale dlouhodobě i Ryanair a další lowcosty, kdy například v gatu B10 se jinak než preboardingem nenastupuje.
…nás jako letiště upřímně mrzí, avšak není v naší kompetenci tento stav změnit, neboť byl způsoben postupy, které si určuje letecká společnost a nikoli letiště… paní Hejtmánková je alibistka . Nechci se vrtat v konkrétních detailech , ale společnost si letištěm domluvila , že letiště kvůli rychlému odbavení vytvoří zahrádky . Ovšem pokud se do ohrádky nevejdou všichni cestující a ti co kvůli tomu jsou nuceni stát mimo zahrádku a jsou následně odřeknuti , tak to je jednoznačně chyba organizace letiště/handlingu .
Za kydy a mlžení jsou snad mluvčí placeni, ne? 😆
Vlaďka Dufková by mohla vyprávět 😀
Zdravím, jsem pasažér z onoho letu FR 8655, který je zmiňovaný v článku a kterému byl spolu s jeho rodinou s malým dítětěm odmítnut nástup do letadla, jelikož jsme z důvodu přeplněnosti ohrady a se souhlasem odbavujícího personálu seděli vně ohrady na nejbližší možné sedačce (cca 5 metrů od ohrady s přímým výhledem na ní). Mimo nás tří byl na tomto konkrétním letu odmítnut nástup ještě dalším 4 pasážerům, kdy jeden z nich dokonce celou dobu stál přímo u ohrady a byl v kontaktu s odbavujícm personálem, leč stál vně. Podotýkám, že z diskuse na cestujlevne následně vyplynulo, že i… Číst vice »
Ty ohradky splnuji podminky stanovene v IATA Airport Infrastructure Manualu, tak v cem je prosim pochybeni letiste?
Třeba že u vstupu do ohrady není číslo gatu a obrazovka s destinací a stavem letu? Třeba že ohrada jde přelézt, obejít a nebo posunout, to bude jako řešit kdo až si třeba nějaký děti odejdou na WC, to jako rodiče poletí bez nich?
Ja jen popisuji jak to je.
A vy mate pocit ze neni videt cislo odletoveho vychodu?
https://www.cestujlevne.com/obrazky/47/60/184760-1440w.jpg
Ne, na zachod muzete normalne odejit i kdyz uz jste v te ohradce prosel boardingem a pak se zase vratit. Je to standardni procedura. I z preboardingovych odletovych vychodu na Terminalu 1 muzete odejit a pak se zase vratit. Nikdo Vam branit nebude
Už dost lidí si stěžovalo že to nepřečtou, číslo gatu a obrazovka by měly být u vstupu do gatu, nikde jinde jsem to v Evropě jinak neviděl. Opravdu když si skočím na WC a ohrada bude již zavřená tak se mohu vrátit? Podle všech vyjádření ne…
Čistě ze zvědavosti, jak taková procedura probíhá? Pasažér, který chce z ohrady odejít na WC, je tedy z letu vyndán a po návratu do něj vrácen? Co, když se v mezi čase, než se vrátí z WC nástup uzavře? Pak už má tedy smůlu a neletí nikam? A když chce odejít na záchod po ukončení nástupu (uzavření vstupu do ohrady), tak má taky smůlu a nikam ho nepustí (byť letadlo je ještě ve vzduchu)? Nebo se ten pasážér z letu nevydnavá a tudíž pokud nepřijde z WC, tak nikdo ani neví, že chybí a letadlo normálně odletí s tímto pasažérem… Číst vice »
Ano, pokud chce pasažér opustit ohrádku z důvodu potřeby WC, pracovník odbavení jej musí deboardovat a upozornit ho, v kolik hodin nejpozději se musí vrátit zpět.
Zajímavé, že lidem, kterým bylo po našem odmítnutní umožněno se vrátit do ohrady (zřejmě po návratu z WC), tak těm personál vracel občanky, které jim po dobu odchodu z ohrady zabavil, což je mimo jiné protizákonné. Takže bych neřekl, že se dělá deboarding, ale že se prostě pasážerům zabavují doklady.
sorry, ale to je nesmysl.
opravdu tam není číslo gajtu? a to obrovský číslo, co tam je, je pak co? informace o tom, že tam vede dálnice D4?
Ale je to až u vstupu do nástupního mostu, pokud chce letiště za gate označovat i tu ohradu tak by to mělo označit i u vstupu do ty ohrady jinak to bude způsobovat (a způsobuje) zmatky. Všude jinde na pražském letišti to tak je, proč to tady musí být jinak? A když se tam na obrazovce objeví červeně na tmavě modrém pozadí „last call“ tak to jde z ty dálky fakt blbě přečíst.
Ale no ták 🙂 Nedělejte z toho kovbojku.
Proč někteří potřebují mít neustále něco extra ?
na čele s vámi 🙂 já za extra považuju snobské manýry jako salonek, přednostní nástup, nebo věrnostní program
miluju snobský manýry … a neskonale si je užívám.
ten pocit, kdyz substrát s boarding skupinou 5 uz stoji ve fronte natesenej na boarding, a ja v case boarding timu tak akorat dorazim z toho megasuperuber luxusního salonku, kam poustej jenom VVVVVVVVIP, ukosem ten dav prejedu pohledem, a s blahosklonnym pohledem se naboarduju do letadla.
vubec si nedovedes predstavit, jak moc je mi jich lito, kdyz se cpou v te fronte pri nastupu, zmateni jak gorro pred tokiem.
na tom svete je tak krasne.
samolibost, viďte? v každém vašem příspěvku v této diskusi. -)
cekal jsem, a umyslne to napsal tak, aby ta megatuna sarkasmu a ironie z toho doslova neprehlednutelne vycuhovala a svitila.
asi to bylo malo.
jj . jak píšu výše . Alibismus paní Hejtmánkové …. za celou situaci nemůže aerolinka , ale letiště/handling svojí neschopnou organizací celého uvedeného provozu . Ve finále chyba jednotlivce , který vás nakonec nepustil . Ale i on mohl být tlačený časem , do kdy musel odpípnout posledního cestujícího , protože po tomto čase mu system už odpípnutí nedovolil . To mě jen tak napadlo . Ale celý problém jde za letištěm a handlingem .
Jak si mám představit přeplněnou ohradu? Tam byla hlava na hlavě? Nebo jen obsazené všechny lavice?
No, jestli tvrdí že někdo celou dobu stál a průchodu do té ohrádky, tak je to poněkud podezřelé že se mu „jen tak“ chtělo čekat venku, ne? To opravdu vypadá na to že ten prostor byl přeplněný…
To spíš vypadá, že se mu nechtělo desítky minut stát nebo sedět na zemi jako v přeplněném rychlíku…🤮
Hledání administrativní opory pro obhajobu statusu quo bez ohledu na faktický stav věcí je praktickou ukázkou „prozákaznického“ lidského přístupu zejména managementu zúčastněných organizací.
Podle fotky té ohrádky mi taky připadá že to byla spíše tahle možnost. Nepřipadá mi že by ji 200 lidí zaplnilo tak že už se tam opravdu nikdo další nevleze
Ano, jak píšu výše. Sedačky zaplněné do posledního místa a desítky lidí čekalo na stojáka. Od času kdy jsme poprvé přišli k ohradě, do zahájení nástupu do letadla cca 60 minut, přičemž nepochybuji, že ti lidé tam z nedostatku sedaček stáli už dlouho, před tím než jsme k té ohradě přišli, takže klidně třeba 1,5 hodiny čekání ve stoje. Kultura cestování hodná letišti v hlavním městě stáu EU…
Vzhledem k tomu jaké je moje zkušenost s cestováním se spoluobčany, jak neohleduplní v dopravních prostředcích, tak bych se ani nedivil kdyby na jen 1/3 lavic seděli cestují a na zbylých 2/3 měli odložené věc, batohy, bundy. A ti co stojí, neřeknou ani slovo a budou házet nenávistné pohledy.
Je úplně absurdní, že vás personál žádným způsobem neupozornil na to, že se gate uzavírá.
Ale on nestal hned vedle pruchodu, ale sedel stranou
no, podle fotek, co dal na cestujlevne, sedel od toho gatu dost daleko
v podstate po nich chcete, aby oslovili vsechny hosty prilehlych restauraci a podniku, jestli náhodou neleti s nima.
Přestaňte se tvářit, že všemu rozumíte nejlíp. Už jste tady včera přiznal, že nemusíte mít univerzální pravdu a ani ji nemáte.
takze tu univerzalni pravdu ted mate vy?
videl jste vubec ty fotky z letiste, ktery na cl autor daval? vcetne te, kde daval, kde presne sedel? asi ne. jinak byste tady takhle netrojcil.
Mě nejvíc fascinuje, že když udělají ohrádky, nastane bouře nespokojenosti. Ale než tam ty ohrádky byly, velmi často tak 80% lidí stálo dobrovolně v hadovi hodinu před plánovaným odletem.
Zavazadla nemohou letět bez cestujícího!!!
Nechápu , proč Vám někdo dává minusy … máte úplnou pravdu . Nepřijde cesťák a kufr se musí najít a vyložit . Přes to nejede vlak . Budu rád , když redakce získá vyjádření UCL a handlingové agentury . Možná se dozvíme něco nového , třeba , že nějaká Fekál Airlines si v tichosti vyjednala výjimku . Vždyť přeci ten kufr byl prověřený ….
Já teda ve Vídni zažil, že do Lauda (Ryan) naboardovali bez problému do letadla o jednoho pasažéra navíc. 2 lidé měli stejné sedadlo a docela se divím, že se mu přes tu boarding kontrolu projít.
Čekali jsme pak 50 minut na ploše v letadle než mu našli jeho zavazadlo. Samozřejmě došlo i na policajty jelikož tam rozhodovali podle nějakého čísla v letence.
To samé se mi stalo v Curychu s Austrian. Stáli jsme na ploše asi hodinu než se to vyřešilo. Byla tam obrovská skupina, kterou na náš let přebookovali asi kvůli nějaké mimořádnosti. Bylo tam i dost dětí, takže spousta pasažérů musela být na gatu přesazena, aby děti seděli a rodičema a nebyli rozházeny jednotlivě po celém letadle na zbylých jednotlivých sedadlech. Takže když člověk přišel na řadu a pípnul si u gatu boardingpass, tak mu byl sebrán jako neplatný a dostal do ruky nový. Jenže ten nový se musí zase pípnout a to asi v tom zmatku u jednoho člověka… Číst vice »
Mě se zase stalo, že se nepropsal boarding vydaný na Azorech do navazujícího letu z Lisabonu. Stalo se tedy, že jsme se sešli 2 na jedno místo. Naštěstí let nebyl vyprodaný, a já dostal prostornější místo.
Mne se stalo, ze v letadle z Prahy na MADeiru byla cestujici do MADridu a jednou pri odletu z Aten do Vidne az na prahu drahy zjistili, ze je na palube cestujici smerujici nekam uplne jinam.
Nevím jaká je přesně procedura, pokud handling zjistí toto pochybení, tj. že v letadle letí zavazadla bez cestujícího a letadlo je již ve vzduchu. Každopádně žádný návrat zpět nebo přistání jinde po cestě, aby se zavazadla vyndaly se nekonal. Let standardně doletěl až do své cílové destinace. Přičemž handlingem mi bylo nevyložení zavazadel potvrzeno již cca 20 minut po odletu toho letadla. Což ve mě vzbuzuje obavy, jestli to handling aerolince vůbec přiznal a zdali ta o tomto věděla.
Tak treba v USA se kufr vykladat nemusi, to jen tak na okraj. V EU je to samozrejme bez debat. Nicmene divil byste se, jak casto se to stava. Obavam se ale ze toto nemusi handling na UCL hlasit
stávají se různé věci , ale když přijde rampak s tím , že cesťák nepřišel , tak první otázka je , zda měl kufr .
Protože „zavazadla nemohou letět bez cestujícího!!!“ evokuje představu, že to technicky, příp. provozně není možné. Což samozřejmě není pravda a stát se to může.
Ano, zavazadla dle pravidel nesmí, resp. by neměla letět bez cestujícího.
Jestliže jsou odbavená, můžou. Nikdo už po odbavení v letištní hale přece nekontroluje NIKDE NA SVĚTĚ, zda cestující a zavazadla pod letadlo souhlasí! Jasně, že moje palubní zavazadlo mám s sebou.
Samozřejmě, že nemůžou. Říká se tomu Positive Passenger Baggage Matching a jde o jednu se základních bezpečnostních procedur. Bylo to zavedeno jako reakce na atentát u Lockerbie. Není to vyžadované pro vnitrostátní lety, kde se to například v USA pro ně nepoužívá, nicméně pro mezinárodní striktně ano a to všude. Zde i citace z IATA standardu pro odbavená zavazadla: The baggage of a passenger registered for an international departure flight but who has failed to board that flight, cannot be placed or kept on board the aircraft (Baggage Reconciliation). Such a baggage should be subject to security control as detailed… Číst vice »
Samozřejmě že kontroluje. Normálně se cestující usazení v letadle přepočítají. A když čísla nesedí, tak je jasné, že někdo kdo se odbavil nenastoupil a musí se to vyřešit.
V dnešní době už posádky cestující nepočítají
Přijde mi, že části cestujících nedochází, že i lowcosty potřebují na něčem vydělávat, když základní cena letenky sotva pokryje taxy. Na bezpečnosti a posádce to nejde, takže se šetří jinde, vše za příplatek, striktní pravidla, to vše už ale cestující musí vědět než si letenku koupí, sama společnost ho na to několikrát upozorní. Když se gate zavírá -20 ale letadlo má na otočku -25 je jasné že cestující musí někde chvíli počkat. Když to prezenu, tak půl hodinky bez záchodu každý zdravý člověk vydrží. A dávat tohle za vinu letišti/handlingu je zbytečné, jen plní požadavky letecké společnosti. Jestli tato pravidla… Číst vice »
Kde mě společnost upozorní na to, že budu čekat v ohrádce. K tomu, že je jasné, že při 25minutové točce bude cestující někde čekat – cestující se o tom snad někde doví?
A jak si ten nástup představujeme když za to platíte pár stovek. Nezapomeňte, že cestující čeká na letadlo ne letadlo na cestujícího
Za těch pár stovek letí ze 189 třeba 30 lidí, docela často se stává že lowcost je i dražší než „běžná“ aerolinka.
Ne. od cestujícího (jakéhokoli, nejen lowcostového) se neočekává, že bude jakkoli přemýšlet – cestující má na boarding pasu / v potvrzení (dle libosti) informaci, v kolik má být v gejtu, resp. v kolik je tento uzavřen.
víc ten člověk nepotřebuje vědět.
To ano, ale ZA GEJTEM musí být dostatečný prostor aby se tam ti lidi vešli. Tady přece nebyl problém v tom že ti lidi přišli ke gejtu pozdě???
ten gejt byl pote, co si “autor” sel sednout k tomu obchodu, otevreny jeste asi 15 minut, a lidi se tam zjevne bez problemu vesli.
takze v tom nejspis problem asi nebyl.
opět vaše typická rétorika, letiště, resp. handling určitě nepochybil, to joudové co lítají lowcostem jsou přece úplně blbý … to by se vám, co lítáte prémiovou Lufthansou v životě nestalo, protože tam je jenom „vyšší“ společnost
No,i v případě lowcost letu jsi na letišti dříve,než než letadlo vůbec přistane…A ještě nikdy se mi nestalo,že by nenastoupili na let všichni cestující na gate.😉😅
Mě teda ano a s platnou letenkou a bylo nás celkem 5. Ryanier prodal, jako vždy, více letenek, než má sedadel. A bohužel, tentokráte přišli všichni. Na letišti nám řekli, že je to u téhle společnosti běžná praxe. Tři měsíce jsem z nich dolovala peníze a odškodné.
Je to bezna praxe u vsech leteckych spolecnosti. Neni tezke zjistit proc to delaji. A ano, casto prijdou vsichni
Děkuji za poučný článek, za mě platí že z pražské Ruzyně nelze bezpečně odlétat nikam. Po zkušenostech s kufry z loňska je tu další lapsus. Jsem z Libeerce a dostupné je pro mě kilometrově letiště v Drážďanech. Hezký den.
Ano, Drážďany jsou dostupností přímo proslulé. Ráno do Mnichova, večer do Frankfurtu a ve středu na Mallorcu…
Hm, takže tam prakticky nepřipadá v úvahu tlačenice popisovaná zde?
Z Drážďan léta minimum letadel. To není dobrá alternativa
Na počtu letadel přeci nesejde. Důležité je, jestli pánovi vyhovují časy odletů. A taky jestli je ochoten platit mnohem vyšší ceny než z Prahy.
Jak jako cestující poznám, že ten rozhodný „gate“ jsou jakákoliv vrátka s počítačem, nikoliv počítač pod číslem gatu a obrazovkou?
Nijak, i ty nově upravené gaty lze používat klasickým způsobem s boardingem před nástupem.
Není odlet zavazadel bez pasažérů, tak trochu bezpečnostní riziko?
To se brzy uvidí, postižený pasažér v diskuzi píše, že to nahlásil jako bezpečnostní incident na ÚCL.
U nás a z pomsty pasažéra aerolince? Když ÚCL neřešil ani řízený let do terénu? A let s jedním motorem přes půl Evropy je taky cajk?
Vždyť jsou to srandisti.
Mohl bych tomu trošku pomoct a ÚCL ofiko poptat, zkusíme.
Incident se zavazadly jsem nahlásil na ÚCL i na ÚZPLN.
UZPLN? a ten s tím má proboha do činění co?
To dotycny nevi, ale radsi to tam poslal. Jeste by to mohl poslat na RLP 😀
Chytráku z cestujlevně a paní z Menzies, UZPLN provozuje systém, kam se mají bezpečnostní incidenty v letectví hlásit viz:
https://www.caa.cz/safety-provozni-bezpecnost/
„Pro hlášení událostí v civilním letectví využije sytém spravovaný Ústavem pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod nebo přímo Evropskou komisí: Aviation Safety Reporting.
V případě, že z jakéhokoli důvodu nechcete výše uvedené systémy využít, můžete využít i systém Dobrovolného hlášení událostí spravovaný ÚCL.“
Místo poučování, co se kam má hlásit, jste ty zavazadla měli vyložit, pak by se nic hlásit nemuselo.
Chapu ze Vam trosku tecou nervy a proto se mi snazite podsunout ze mam neco spolecneho s Menzies. Muj nazor je ten (a dle Vaseho popisu ma dost diskutujicich na CL ten samy nazor), ze nejste tak uplne bez viny co se tyka toho Vaseho zruseni z letu. Sam moc dobre vite, ze jste nesedel hned vedle vratek, ale uplne (nekolik metru) stranou.
Ano, to ze Vam nevylozily zavazadla je vazne bezpecnosti pochybeni ktere se nepochybne bude resit. Uvidime z dalsiho clanku pana Ocadleho
Cit UZPLN: Každý vlastník nebo provozovatel letadla, držitel Oprávnění k řízení zachování letové způsobilosti podle Části CAMO nebo podle Části CAO, držitel Oprávnění k údržbě letadel podle Části CAO nebo podle Části 145, držitel Oprávnění k výrobě podle Části 21 je povinný hlásit jakoukoliv událost, která může představovat riziko pro bezpečnost letectví, podle Článku 4 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 376/2014 nebo podle čl.2.12.3 předpisu L 8/A. EASA: Before reporting to the Agency, please make sure that you have submitted a mandatory occurrence report to your operator/company or competent authority that has issued, validated or converted your licence.… Číst vice »
Pletete si povinné hlášení s dobrovolným. Vaše citace zmiňuje akorát subjekty které mají povinnost incident nahlásit.
Dobrovolně z pozice fyzické osoby mohu cokoliv nahlásit i na UZPLN. Přímo ve formuláři se i vybírá nahlašovatel a je tam i přímo možnost fyzické osoby z řad veřejnosti. Naopak incident povinně měla nahlásit aerolinka sama, takže pokud jsou všechny procesy nastavené správně, tak zajisté UZPLN hlášení již dostal i před tím mým.
Opravdu uz ztracite nervy. Nechtene jste tady poukazal na to ze to s nejvetsi pravdepodobnosti byla vase chyba – nechtel jste jit do ohradky v cas ktery definuje Ryanair a tak jste cekal 5 metru vedle a spolehal na to ze Vam nekdo rekne ze uz je cas. Tak to ale nefunguje. A pak pisete ze se mel Menzies nahlasit na UCL/UZPLN a ted zase rikate ze ta povinnost je na letecke spolecnosti
Dobře a to nevyložení zavazadel byla asi taky moje chyba. Asi jsem si je tedy měl nějakým způsobem vyndat z letadla sám.
Kde jsem psal, že se měl Menzies nahlásit na ÚCL? Psal jsem, že měl incident nahlásit letecké společnosti (a že mám pochyby zda se tak stalo) a ta následně má povinnost toto nahlásit na ÚCL/ÚZPLN.
Nevylozeni zavazadel byla jednoznacne chyba handlingove spolecnosti a jedna ze o zavazny safety incident, to uz Vam zde potvrdilo X lidi.
To ze jste se vcas nedostavil na preboarding a spolehal na to ze za Vami nekdo prijde a rekne Vam ze uz je cas, to uz je ciste Vsse chyba. Ostatne sam jste se k tomu, mozna nevedomky, priznal
jasně, a personál menzies je bezchybný, to je totiž úplně v pořádku zrušit cestující kteří stojí 5 metrů odemě a nedát jim ani šanci nastoupit … krásné reprezentujete svého zaměstnavatele, celý menzies je jedna velká chyba
Air India (1985) †329; Pan Am 103 (1988) †259.
V obou případech naloženo zavazadlo bez přítomnosti cestujícího.
Takže asi tak…
Je zajímavé sledovat, jak se pod taktovkou Ryanairu mění smysl uspořádání letišť. Třeba check-in přepážky jsou čím dál více minimalizovány, naproti tomu by to chtělo navíc řadu přepážek mezi airside prostorem a samotným gejtem, aby na gejtu už byli definitivně zkontrolovaní pax, měli tam ideálně záchod a dětský koutek a při nástupu mohli už volně projít do letadla. Nedává smysl, aby ta kontrola, kterou aerolinka považuje za klíčovou, byla dělaná v časovém a prostorovém stresu.
No jo, jenže to by tam Rajen měl vlastně lounge, takže to by bylo za příplatek 🙂
Ale vždyť by ten room zdaleka nemusel být tak hochnóbl jako lounge, a navíc by ho mohla používat i kterákoliv další společnost přece nelítá jen Ryan??
Takto jsme byli odbaveni v ománském Muskatu do nízkonákladovky Pegasus, v “boarding prostoru” byl dostatek sedaček a 2x WC
Z mých zkušeností ne nezdá, že by úzkým hrdlem při nástupu do letadla byla kontrola lístků a batůžků na gejtu. To spíš nacpávání se do letadla, usazování věcí do binů a zadků na sedačky. A ano, nacpávání do mostů klidně 20 minut před reálným vstupem na palubu je čím dál častější praktika, ale nevidím ten smysl. Je to nepohodlné pro všechny a nic to nezrychlí, protože kontrola palubek všech paxů trvá jen zlomek toho. Ohrádka to ještě víc znelidšťuje.
Jde hlavně o kontrolu bagáže. Někteří pasažéři sice stejně zablokují nástup, protože když sedí ve druhé řadě, tak se logicky nacpou do letadla jako první, aby pak uprostřed uličky začali z kufru tahat sluchátka, hledat peněženku, atd. Ale aspoň nedochází ještě k dalšímu zdržení tím, že několik Karen s loďáky, které se sotva vejdou do binu, se dohadují s letuškou, že chtějí mít kufr nad sebou a ne na druhém konci letadla. Nadměrná a nadpočetná zavazadla handling v klidu vyřeší, když je letadlo ještě půl hodiny od Prahy, a nástup už pak lidi zdržují jenom tím mrcasením se v uličce.
Zavazadlo bez cestujícího je zásadní bezpečnostní problém. Nechce se mi věřit, že se to stalo
Pobavilo mě tohle (fotka se dá najít mezi dalšími v diskuzi odkazované v článku): https://www.cestujlevne.com/obrazky/47/58/184758-840w.jpg
Moderní informační systém na mezinárodním letišti. 😀
To je „skvělé“! Díky!
bohužel tento papír tam je ..
Ano, konkrétně toto jsem fotil přímo já. Jde o fotku z gatu C17 viz výše. Na gatu D4 toho času žádná informace ohledně chybějícího WC ani nebyla.
Boardování „do ohrady“ je v Evropě naprosto běžné a zažil jsem to třeba i u Lufthansy (i když výjimečně). Někde není ohrada, tak se lidi lifrují do mostu, na schody, nebo rovnou ven. A mně upřímně jakékoliv urychlení na krátkých letech vyhovuje. Jen to chce omrknout, jaké je v ohradě zázemí a případně si záchod nebo pití obstarat před „nástupem“. Že je to opravdu jen prostá čekárna je totiž taky běžné. Je pravda, že v Praze jsme doteď i u low costů byli zvyklí na dost luxusní podmínky, takže to někoho může vyvést z míry. Ale stěžovatelům doporučuju navštívit Ryanair… Číst vice »
To, že s lidmi jako s dobytkem zacházejí jinde, neznamená, že se to má dělat i u nás. Jo, taky jsem jednou zažila – Lyon. Zpoždění hodinu, záchody nikde, byli jsme dole u plochy, v průvanu, atd.
Zakazovat lidem použít záchod je podle mě hodně za hranou. Já to tenkrát taktak vydržela do letadla, a to ještě měli kecy, že jdu hned po nástupu, před vzletem. Kdyby radši měli normální důstojné řešení, že?
Souhlasím, že ta „provizorní vrátka“ nejsou vymyšlena dobře a doufám, že na tom Letiště Praha zapracuje. Mohla byste jim navrhnout nějaké důstojné řešení, s kterým budou spokojeni jak cestující, tak zástupci lowcostů s 25min průletem?
To je opravdu starost cestujícího, řešit problémy aerolinky nebo letiště?
Řešení funguje na terminálu 1, samostatné stavebně oddělené gaty s preboardingem při vstupu. Bez ohledu na bezpečnostní kontrolu, která může být samozřejmě centralizovaná.
A co byste chtěla když cena letenky začíná pod 500 Kč. Jestli chcete cestovat důstojně, tak si za tu „důstojnost“ můžete připlatit u jiné aerolinky.
U letů do Říma, Milána, Barcelony konkrétně u které?
Víte o tom, že existují lety s přestupem? a že na nich funguje celý obchodní model klasických aerolinek?
Vím, ale nejsem posedlý nenávistí vůči lowcostům a jejich cestujícím jako vy, proto mi ani nenapadne letět o několik hodin déle a s přestupem jenom proto, abych letěl „klasickou“ aerolinkou.
nenavist? 😀
bavite cim dal vic – ze by nasledky nadmerne konzumace v restauracnim zarizeni?
Bavím vás tím, že píšu pravdu o vašem elirářství a snobství?
Ano, takže místo necelých dvou hodin s Ryanair letět půl dne a dvakrát dráž s přestupem… to jako fakt?
ach jo, zkuste si aspon precist na co odpovidate. a dal, nez jeden prispevek.
pak byste zjistil, ze vlakno je o drazsi alternative, jine, nez ryanair. a o moznosti volby mezi „ryanairem“ a necim „s priplatkem“, kdo se chova k lidem „dustojne“.
bohuzel to nepobral kubík, a nepobral jste to ani vy.
tak jeste jednou, specialne, po lopate, jak pro vas, tak pro kubíka…
… nikdo nikoho nenuti litat jako „dobytek“ (citat jinych diskutujicich). komu to vadí, a chce si priplatit za normální pocit, tak tu moznost má. tečka.
Jak jako o čem je vlákno? Vám tu lidi namítali že na dost míst žádný jiný přímý let neletí, a vy jste jim namítl že s „řýdnou“ společností není problém letět s přestupem… ovšem to asi je pak námitka že je to nejen dražší, ale taky násobně delší zcela na místě, a vy tu potom předvádíte jeden z nejhorších vašich výkonů co jsem u vás kdy v diskuzi viděl??
Letiště se vždycky počtem destinací nezapomene pochlubit, a samozřejmě tam uvádí i ty od lowcostů… takže pár sedaček navíc by se nejevilo jako příliš nadnesený požadavek!
Mě?
Tahle část diskuse vznikla z tohohle příspěvku:
Dan: A co byste chtěla když cena letenky začíná pod 500 Kč. Jestli chcete cestovat důstojně, tak si za tu „důstojnost“ můžete připlatit u jiné aerolinky.
vidíte tam něco o „přímém letu“?
Můžu se zeptat kolikrát jste letěl lowcost aerolinkou a na základě čeho usuzujete že v ní není „normální pocit“?
Nekde neco takoveho usuzuju?
Opet, a uz po nekolikate – zkuste si precist i prispevky, na ktere clovek reaguje. A ne jen prispevek samotny.
Pak zjistite, ze o o normalnim pocitu (konkretne o dustojnosti) tady opet mluvil jeden z predrecniku, na ktery je to reakce.
Nekterymi prispevky se ponekud zbytecne shazujete. Ano vime to. Take vime, ze z Prahy do Brna bylo lze jet i pres Ostravu, kdyz se v minulosti nekomu nelibila rozbita D1..
To si děláte legraci? Kde jste,prosím, na tuto cenu přišel? Z vlastní zkušenosti v rámci několika let vím,že je běžná cena za dvouhodinový let v rámci Evropy někde na 10.000,- Kč bez jídla.
tak to těch zkušeností asi moc nemáte 🙂
A ona je tam někde samostatná ohrádka pro cestující, který si tu letenku koupil „v plné palbě“ a ne v akci za 10€ půl roku předem?
Souhlas, je to běžná praxe na spoustě letišť v evropě (mmj tu plechovou boudu v BUD snad už nahradili běžnými gate pokud se nepletu, nebo aspoň posledně jsem neodlétal s Ryanem už z toho plechového kravína, ten byl fakt vtipný :-D). Na duhou stranu představa, že to dělají jako obvykle (stává se mi to zejména v Itálii), tj. kontrola a nahnání do „ohrádky“ (nebo čehokoliv jiného) dávno předtím, než ještě sedne letadlo vůbec na dráhu, a pak tam člověk stojí a čučí a nemůže ani zpátky, to je celkem vo*er. Ale za ty prachy co bysme chtěli… :-))
Pouze si tady odložím něco, čím se původní cestující hodně ohání (a jaký názor sdílí velké množství cestujících letadly). Jako nástup se rozumí naskenovaní boarding passu v odletovém gatu. Je jedno, jestli se nastupuje do letadla, do mostu, do autobusu a nebo v tomto případě do oné ohrádky. Zároveň, pokud se cestující dostaví, ale neprojde dovnitř, není možné mít cestujícího „nastoupeného“. To samé platí, pokud již nastoupený cestující musí ven. Pokud cestující není v čase Odlet mínus XX minut naskenovaný jako nastoupený, dochází k vyloučení z přepravy. Toto se dělá mimo jiné kvůli všem online checkinům a podobným, kdy cestující… Číst vice »
Naprostá pravda. Potvrzuji jako pracovník odbavení
A ti co si odbavili zavazadlo, a tedy logicky na letišti jsou, se nijak neřeší? Proč neproběhne vyvolávání cestujících a final call? To bývá obvykle normální procedura. Oháníte se pravidly, ale pak odletí letadlo se zavazadly cestujících, kteří nejsou na palubě.
Zároveň je ale běžný postup, že před vyloučením z přepravy je snaha najít chybějící cestující, proto se vyhlašují rozhlasem. Pokud je personál dostatečně proaktivní, tak se i zeptá cestujících v okolí gatu, jestli letí do dané destinace. Z diskuze ohledně daného incidentu to vyznívalo tak, že chybějící cestující nebyli žádným způsobem upozorněni na to, že se chystá uzavření gatu i přes to, že dokonce seděli/stáli v těsné blízkosti. A pokud neproběhlo ani hlášení o poslední výzvě, tak to pochybení na straně handlingové společnosti je. Nemělo by být v zájmu zaměstnanců vyloučit z přepravy někoho, kdo je reálně přítomen u gatu.
Jmenovitě vyhlašujeme pouze cestující, kteří mají odbavené zavazadlo. Cestující bez odbaveného zavazadla nevyhlašujeme, jelikož na každém letu se nedostaví v cca. 5-10 lidí bez odbavených zavazadel. Jinými slovy kdo chce letět musí být nejpozději 15 minut před odletem u gatu.
Což v tomto případě bylo splněno, být nejpozději 15 min u gatu.
Ne u gatu ale v gatu
Ne v gatu ale u gatu, nějaké podmínky handlingu mě jako cestujícího nezajímají, já se držím podmínek letecké společnosti (zde RYR)
Ale jaké podmínky handlingu? Máte mít naskenovanou palubní vstupenku nejpozději 15min před odletem, což je podmínka letecké společnosti Ryanair
Prosím odkaz na text v podmínkách Ryanair, děkuji.
To jsou interní postupy pro handlingovou společnost, tady má kolega pravdu, vy jako cestující máte instrukci s mnohem větší časovou rezervou než 15 min.
Takže s interními postupy jako cestující nikde nesouhlasím, podmínka letecké společnosti je abych byl min 30 min u gatu, jak to handling vyřeší a jestli to stihne do 15 minut před odletem mě jako cestujícího nezajímá
https://www.ryanair.com/cz/cs/uzitecne-informace/centrum-pomoci/podminky/vseobecne-podminky-prepravy3
část 6 bod 6.7 U odletové brány musíte být nejpozději třicet (30) minut před plánovaným odletem. Nástup na palubu končí dvacet (20) minut před odletem. Pokud k odletové bráně dorazíte po této době, nebude vám umožněno cestovat. Abyste mohli cestovat pozdějším letem, budete si muset zarezervovat a zakoupit novou letenku.
To ne vzdy musi jit, jsem tam 20 minut pred, ale fronta je jeste na 15 minut.
Což se ale v našem případě nestalo, žádné jmenovité vyhlašování se nestalo i přes to, že tam bylo 7 cestujících, kde každý z nich měl odbavené zavazadlo a všichni prošli bezpečnostní kontrolou, což v tom systému šlo vidět. Stačilo jen zvednout hlavu od toho monitoru a slečna by ihned zjistila, že tam stojí a sedí 7 lidí odpovídající popisu (4 dospělí, 2 děti a 1 infant).
V pořádku, nevěděl jsem, že pro Ryanair máte takové pravidlo. U některých společností se vyhlašují jmenovitě i ostatní dle konkrétní situace. Tady to ale ovšem bylo splněno dle toho co píše cestující. Navíc poslední výzva se snad hlásí vždy.
Cestující veřejnost je kolikrát horší než ten dobytek, pane wachmeister…
Nechápu ty mínusy. Cestování lowcostem je jako cestování v „prasecaku“ nahlad do ohrádky a čekat nez rychle všichni vystoupí a šup s novým dovnitř. To opravdu chceme?
nechceme, ale chceme levný letenky
Levný letenky nevznikají ohradami ale konkurencí.
Levný letenky vznikají i ohradami.
Fixní náklady související s provozem letadla (a aerolinky samozřejmě také) nejsou žádný drobný.
A pokud lowcost díky krátkým točkám zvládne na letadle půlrotaci nebo celou rotaci navíc oproti běžné aerolince, má na cenu letenky nezanedbatelný vliv.
Ryanair ale není charita, pokud nemá na trase konkurenci tak proč by dával do prodeje více levných letenek? Stejně doteď turnaround za 25min v PRG „stíhal“ (v uvozovkách že v realu nejde nikdy stihnout když 189 lidí vystupuje a nastupuje)
je skoda, ze se clanek/redakce vic neporypala v tom odletivsim kocaru (jestli jsem pochopil autora na cestujlevne, cast zavazadel handling vylozil, ale kocar odletel), bo to, ze odletel kufr bez cestujiciho, mi (mozna mylne?) přijde jako zasadnejsi problem, nez nejaka ohradka a vyklad pojmu “gate” 🙂
Menzies se zatim na mail neozval, budu to jeste zkouset, pocital jsem s tim, ze jde o tema na vice clanku.
ach so 🙂 uz se tesim. diky.
„K instalaci pre-boardingu jsme přistoupili na základě stupňujících se požadavků primárně nízkonákladových leteckých společností“
No a taky ty společnosti chtěly aby ty ohrádky měly nedostatečnou kapacitu, nedostatek sedadel a žádnej přístup na WC? Kolik že ty společnosti platí letišti za jednoho cestujícího?
682Kč + další poplatky za parkování letadla, checkin přepážku, most/autobus…
Takze kdyz jsem si pred par tydny koupil letenku za v prepoctu 443 korun, tak aerolinka na mne prodelala? Vubec nechapu, proc v tom pripade tu linku (PRG – TSF) vubec provozuji, nebot letadlo bylo poloprazdne.
Tak většinou ty peníze vyberou na ostatních předražených doplňkových službách (zavazadlo, sedačka, priority), na tom že cestující zapomněl checkin/má větší zavazadlo/chce vytisknout BP nebo to prostě zaplatí ostatní cestující na daleko dražší letence. To je dnešní business prodeje letenek, tak fungují i přeprodejci (Kiwi, Gotogate…) že letenku „dotují“ a pak to chtějí vybrat na dalších službách.
To je dost složité. Záchody nejsou na gatech, ale jsou sem tam ve spojovacích chodbách. Sedadel taky nikdy na gatech není přes 180 na jeden gate, ale u běžných aerolinek se lidi rozcourají kolem (či do salonků) a čekají na odbavení spojené s boradingem. Tady se naopak žádá odbavit před čekáním, aby se při nástupu už nic neprovádělo (takže odbavené nemůžou vypustit mezi ostatní masu). Těžko bude letiště hi-costově přestavovat terminál tak, aby vyhovoval specifickému typu odbavení low costů. V rámci (hodně) velké rekonstrukce možná, ale jen tak těžko.
Tak ten prostor vypadá jakžtakž použitelně, za mně by to chtělo líp uspořádat ty sedačky, tak aby se tam „jedno letadlo“ vešlo. Když to jde na palubě letadla, proč by to nemělo jít na ještě větší ploše ohrádky??
Jak je možné , že odletěly předem zavazadla a bez cestujících ?
To je naprosto proti všem bezpečnostním předpisům
Není to poprvé. Ta směšná společnost Menzies, která má neustále máslo na hlavě. A takovým svěří aerolinka odbavení. Mam s nimi jen nepříjemné zkušenosti
Dobrý nápad, ale nikdo mě nepřesvědčí, že není větší otrava, než někam letět. Začíná to už otřesným nákupem letenek. Pak je uživatelský zážitek již jen horší. Jediné plus je ta rychlost.
Inu tak prostě jeďte jinak, ne?
Co je na nákupu letenek otřesného? Více méně to odpovídá nákupu jízdenky na vlak, maximálně musíte navíc potvrdit bezpečnostní upozornění
Třeba Pegasus vyhazující klidně několik týdnů při hledání některých tras chybu (a podle fór zjevně nejede o nic nového a neobvyklého). Nicméně PGS je nejhorší lowcost, kterým jsem zatím letěl, takže pokud je na dané trase konkurence, zas tak mě to nemrzí.
co je na nakupu letenek otresneho?
Nákup samotný je celkem OK, ale online checkin v podání RyanAir je fakt hrůza. A nedávná zkušenost s KLM a jejich výpadkem systému po té, co zrušili let méně než 24h před odletem, byla taky dost mrzutá.
Ryanair má jedno z nejjednoduších odbavení online, a to jak na webu tak v aplikaci. Co je na tom ta hrůza? Pár kliknutí a jste odbaven…
Ne vždy funguje. Odbavení mi jednou nefungovalo, zkoušeno přes 2 mobily, přes aplikaci i přes několik webových prohlížečů. Vyzkoušeno přes mobilní data i letištní wifi. Stránky začaly fungovat až 20 minut po nejzazšího času pro odbavení online, tzn. jsem doplácel 6 tisíc korun abych mohl vůbec odletět. Letištní personál uznal, že chyba není na mé straně, ale že mám stejně smůlu. Takže takové odbavení si můžou nechat
Když si kupuji jízdenku na vlak (například) nebo na autobus (například), tak nemusím ikskrát odklikávat co všechno nechci navíc (většinou ještě v uživatelsky nepříjemném provedení).
jezuskote.
No jo no, tady se nadává nádražákům a řidičům MHD, jak označují cestující za substrát, ale i ti od letadel jsou prostě a jednoduše stejní, přestože ze sebe dělají něco lepšího. 😉
Tak to myslíte nákup jízdenek na české couráky. Zkuste si koupit jízdenku na italské rychlovlaky a je to úplně stejné. Nebo japonské…tam dokonce zadáváte čas vyzvednutí zavazadel 3 dny předem
Na italské rychlovlaky jsem si zatím kupoval jsem místenku a bez problémů. Stejně jako na obyčejné příměstské couráky. Nicméně mohlo se to změnit k horšímu.
Vymýšlí si. Máte pravdu. Nic se nezměnilo.
„Po celou tu dobu než všichni nastoupili, jsme se na tom gatu dožadovali nástupu, ale nic. Podotýkám, že za celou dobu nebylo žádné vyhlašování posledních cestujícím a ani nás paní nijak neupozornila, byť jsme se na sebe celou dobu dívali,“ – co jsem pochopil z diskuze na cestujlevne, tak tohle neni uplne pravda co tu pisete – oni se zeptali, jestli muzou jeste pockat a sli si sednout na lavicky naproti a cekali a cekali, az jim ty vrata zavreli a pak se teprve dozadovali -> ocividne bohuzel prisli pozde. Pise se taky o odletenych kufrech, ale pak tam nekdo… Číst vice »
No, asi ne.
„Mezi těmi zavazadly, co do té Sevilly poslali bez nás byl mimo jiné i kočárek pro malého, takže fakt super. Bláhově jsem ho nechal odbavit na check inu s tím že přece na gate D4 ho nepotřebujeme, když je to hned vedle security.
Naštěstí od hotelu v Seville mám informace, že zavazadla dorazily, tak snad budou celé (což vyřídit dnes ráno po telefonu s handlingem v Seville bylo taky peklo).“
No já tam pak o několik stránek dále vyhrabal informaci, že kufry se vyndaly: dan_10 (02. 02. 2025 08:09) „Ale zavazadla z toho letu vytazena byla, odletel kočárek myslím s autosedačkou. To autor zapomněl napsat.“ – tohle každopádně už UCL dokáže dohledat podle dokumentace k letu..budou-li se tím zabývat
Tak v zahraničí jsem viděl, že se do boarding passu dá třeba razítko, že už došlo ke kontrole dokladů. Ale systémy inspirované zvířecím provozem jsem neviděl. Byť teda někdy vás pustí čekat na schody nebo rovnou ven, když to ani nepřistálo (lepší zůstat co nejdéle sedět).
Nejčastější je ale to, že chodí mezi lidi a kontrolují všechno předem.
Tak to jste toho ještě mnoho neviděl. Je to úplně normální.
U nás ne. (Bangkok, Singapur, Soul..)
Chci se tedy zeptat, jak to bude probíhat, když bude mít letadlo třeba hodinu zpoždění již na příletu, stále bude check 30 minut předem a budu muset pak stát 90 minut v ohrádce?
Jak to pak bude s WC, dopadne to tak že lidi budou močit na sklo?
je to ostuda letiště, když nedokáže zabezpečit prostor ani pro základní lidské potřeby.
Ano, ale záleží na personálu Menzies kdy se vstup do ohrady zavře, někdy to zavřou ještě když letadlo neodletělo z předchozí destinace a někteří zase počkají
V tom případě tedy bude záležet co píše aplikace o boardingu. Jestli posune čas, nebo ne?
To v aplikaci při zpoždění není. Záleží jen na lidech u handlingu. Přepravní podmínky Ryanairu říkají že mám být u gatu 30 minut před pravidelným odletem a nástup na palubu končí 20 minut před odletem. Právě v tom případu na který se odkazuje článek agenka Menzies (asi omylem) zapomněla že má venku lidi, kterým něco slíbila a systém pro kontrolu boarding passů zavřela, otevřít ho znovu nemohla, protože za to by aerolinka chtěla nějaké finanční odškodnění.
problem v tomto pripade ale je, ze ta agentka nikomu nic neslibila – jak priznal i puvodni autor na cestujlevne.
Mně to přijde jako pochybení agentky, aspoň kdyby řekla: „Ok, můžete čekat venku ale v XX:XX buďte v ohradě jinak nikam neletíte“, to bych k tomu neměl žádné připomínky.
Ano, skutečně neslíbila ve smyslu „Slibuji vám, že…“ Nicméně to, že můžeme zůstat vně nám bylo personálem odsouhlaseno, tak jsme neměli důvod jim nevěřit.
Agentka nemusela nikomu nic slíbit, stačilo správně postupovat a nechat vyhlásit poslední výzvu, následně jmenovitě vyzvat chybějící cestující rozhlasem. Pokud seděli několik metrů od vstupu do gatu, mohla jim to taky jednoduše říct/naznačit.
a ono něco jako last call a podobný věci jsou povinností?
víte o tom, že ve světě se od tohoto „fenoménu“ již ustupuje a řada i velkých a významných letišt už funguje v tzv. silent režimu, kdy se last-cally, vyvolávání cestující a podobně, už neprovozuje?
Ano, jsou.
Ano, vím.
Tady se bavíme o letišti Praha.
Přestaňte ze sebe dělat nejchytřejšího.
je uplne jedno, o jakem letisti se bavime – chci tim jen rict, ze spolehat se na to, ze vas nekdo bude rozhlasem nahanet po celem letisti, protoze jste prave v praze, nemuzete, neb to neni neco, co “musi nastat”. a to ani v praze.
zrovna v tomto konkretnim pripade, z ktereho vznikl tento clanek, byl “nastup” (vstu do ohradky) posunuty asi o patnact minut.
Zažila jsem v Lyonu. Prostě nás odmítli na záchod pustit. Hodina zpoždění. Já to teda vydržela, do letadla, ale šla jsem ihned po nástupu v letadle.
Sice měli trochu kecy, ale tam jsem se odbýt nenechala.
Dobrovolně cestujete dobytčákem a potom se opět a opět divíte, že se k vám podle toho chovají.
Tak si jednou konečně srovnejte priority.
Tak ale prasáckou ohrádku bez WC snad vymyslelo letiště, tak ať tam dodají třeba Toiku.
Na přání společnosti, která má turnaround time nesmyslných 25 minut.
Nízkonákladové společnosti řekli letišti, že si nepřejí WC a sedadla? O tom silně pochybuji. To spíš jen letiště dostalo nůž na krk, že se leteckým společnostem nelíbí, že je nakládají 5 minut po odletu. No a letiště vymyslelo pro něj nejpohodlnější krok. Ohrádka. Pan Pos tím nelétá, tak co bychom se snažili více.
A v čem je podle vás rozdíl mezi tím „dobytčákem“ a klasickou společností? Kromě toho že za stejnou službu zaplatíte o x% víc?
nezavrou vas do podobny ohradky?
plus teda spousta jinych vyhod.
Jmenujte výhody TAPu ve srovnání s easyjetem na lince do Lisabonu. Point to point, věrnostní program nemám, jeden batoh.
pro vas, jakozto vanilkoveho cestujicicho, je ta vyhoda minimalne jedna
* easyjet leta jen ctyrikrat tydne. pokud z nejakeho duvodu zrusi sobotni let, poletite nejdriv v utery protoze vas nikam neprebookuje. v lete leta obden, takze v pripade zruseni poletite nejdriv za dva dny
* tap – leta v lete kazdy den, ted v zime skoro take. takze vetsi sance na rebook na nasledujici den, a nebo na let s jinou spolecnosti – stale je velka sance, ze probowmy v pripade mimoradnosti nebudou tak velke, resp skoro zadne
Aha, takže teoreticky to bude lepší kdyby náhodou zrušili let, to se stává statisticky jak často?
Sorry, nepřesvědčil jste mě abych zaplatil dvojnásobek, mám nějakou finanční gramotnost stejně jako většina „vanilkových“ cestujících.
ohledne toho, ze se neco teoreticky stane – uz jsem v televizi slysel narky spousty lidi, co si mysleli, ze se neco muze stat jen teoreticky (treba povoden) … a kdyz pak povoden prisla a oni nebyli pojisteni, tak breceli a stezovali si na kazdyho, kdo byl v okoli.
ale k tomu dvojnasobku no … asi mate financni gramotnost, ale “gramotnost leteckeho cestovani” vam bude chybet – rozdil mezi cenovkama easyjetu a tapu na lince mezi prg a lis neni dvojnasobek. specialne na zpateckach jsou dosti podobni, ten tap je obcas i levnejsi.
Už jsem slyšel o tom, že letadlo spadlo, to se taky teoreticky může stát a nemám kvůli tomu lítat vůbec?
3.9. PRG-LIS, easyjet 1700, TAP 3600
prg-lis-prg , 13.6-20.6
tap 5700
easy 5800
ale teda nechapu, co se mi tim snazite dokazat?
Že pro většinu běžných cestujících nemají běžné aerolinky na p2p letech po Evropě téměř žádnou výraznou výhodu, která by stála za cenu která je často i více než dvojnásobná.
Ale tak to jste přece několikrát tvrdil i vy sám v jiných diskuzích, třeba na téma Lufthansy, takže není o čem se hádat.
nerekl bych ze se hadame – ano, pro bezneho je ten rozdil nula nula nic.
ale tak v prvni rade na to koukam svym pohledem a beru v uvahu to, co vnimam jako vyhodu i ja.
a ad to ruseni, jen pro dokresleni k tech vyhod – zrovna v patek swiss zrusil dopoledni rotaci – bylo fajn mit moznost si vybrat z asi peti nahradnich variant tentyz den, a do cilove destinace dorazit nakonec jen o pul hodiny pozdeji, nez podle puvodniho planu.
Jasně, jenom se obávám, že máte dost zkreslený pohled jako „netypický“ cestující.
Faktem je, že nejvíc cestujících i loni přepravili Smartwings, Ryanair, easyJet, Wizz Air a Lufthansa. Jak asi sám vidíte, 4/5 jsou lowcost, resp. charter.
Průměrný cestující je tedy koupák, nebo lowcosťák a asi se shodneme, že pro tyto skupiny je výrazně důležitější cena, než salonek, rebook letenky, míle a pod.
Jde jenom o to, že nereprezentujete názor většinového/typického cestujícího z Prahy.
třeba až budeme mít ty německé platy tak se to změní 🙂
vsak take netvrdim, ze mam univerzalni pravdu 🙂
No nevěřím, dělám screenshot pro jistotu …
Pro většinu
cestujících je důležitá cena – s tím souhlasím. Potom mi ale přijde zvláštní, že letištní salonky (ano teď jich není moc v provozu) jsou za hranou kapacity, protože jsou plné batůžkářů, „co dostali v bance kartu“. Jestli oni ti cestující nemají přehnaná očekávání…
no jo, jenze tu kredtitku s 4 vstupama na LK dostane dneska kazdej jouda
u RB se zadaco dostanete vhodnou kombinaci karet k 10 vstupum zadaco. k tomu neomezene vstupy v praze. a “kdyz je to zadaco, to musime vyuzit”.
v okamziku, kdy by ty vstupy zadaco skoncily, bude vetsina loungi akceptujicich LK, PP apod. zase prijemne prazdna
Přesně váš styl odpovědi – já jsem elita, lowcostama nelítám, do salonku chodí každej jouda. Vy byste nevyužil něco co máte zadarmo nebo na co máte nárok?
Nechtěl byste začít lítat soukromým letadlem? Vždyť na to evidentně máte, nemusíte pak narážet na ten póvl v podobě běžných cestujících.
A hlavně se pak nedivte když vám někdo napíše že máte mínusy za to, že vaše názory jsou povýšenecké a snobské.
muzu se zeptat, co ti jakube zatemnilo mysleni? protoze nic jineho, nez totalni zatmeni, me jako duvod videt v tom to, co si predstavujes, nenapada.
Charakter vašich odpovědí, ze kterých plyne pohrdání lidmi, kteří jsou pro vás „každej jouda“.
Nedávno jsem koupil Lisabon s EasyJet za 2800 Kč a TAP byl opravdu 2x dražší. Pro point-to-point cestujícího na výlet opravdu není důvod si připlácet za TAP. 5700 Kč bych za tuhle linku nedal s žádnou společností, nesmyslná cena.
No vidíte, a já bych řekl, že smyslupnější cena je těch 5700 (pokud se teda bavíme o roundtripu). Prostě cestování letadlem má určité náklady a byť také rád využiju tu a tam nějakou tu akci, tak je prostě dobré vědět, jaká je realná hodnota té služby.
tak mi klidně můžete příště zaplatit nějakou dražší letenku, rád ušetřím na vaše náklady 🙂
My si asi nerozumíme. Já Vám ty levné letenky přeju. Jenom je prostě blbost tvrdit, že 2800 Kč za Lisabon je normální cena. Že jste to vy, tak jsem si udělal takový hrubý odhad některých nákladů, abyste pochopil, co myslím. Počítejme dobu letu z Prahy do Lisabonu jako 3h35min a že poletí Airbus A320 se 150 lidmi na palubě (nemůžeme počítat se 100% obsazeností). Počítám, že spotřeba Airbusu A320 je 2430kg/h. Při ceně 0,75USD/kg nám vyjde, že jenom náklady na palivo jsou 1060CZK za leg. No, tak když si to vynásobíme dvěma a přidáme letištní taxy (hrubý odhad 800CZK/odlet), tak… Číst vice »
pokud by to bylo naopak, tak by všechny lowcosty dávno zkrachovali, což se jaksi nestalo
ten vypocet postaveny na spotrebe, je presny. a presto neni jediny duvod, proc by mel LC zkrachovat
u lc to funguje stejne, jako u klasickych dopravcu – ti, co utraci vic, sponzoruji ty, co utraci min. levne letenky tech, co kupuji pul roku dopredu “za par euro” dotuji ti, co kupuji za podstatne vic pozdeji, ti, co si kupuji ty vselijake priority a kufry.
u ryanairu za rok 2023 jen “priplatky” (za kufry, priority, zmeny apod) tvorily asi 35% prijmu.
Jak často se stane, že se v Evropě zřítí letadlo? A jak často se stane že se ruší lety (počasí, závady, další vlivy)? Každý den v řádu stovek? Asi tak.
Tak pokud vse bezi bez problemu, tak samozrejme rozdil zadny, pokud nepocitam drobne obcerstveni a vetsi palubni zavazadlo.
Ovsem rozdil je zasadni, kdyz se neco pokazi. Potrebujete neco zmenit. Zapomenete si udelat online check-in. Dorazite tak tak na gate. Let je zpozden/zrusen. Nedorazi vam zavazadlo. Atd atd. Pravda, mluvim spise o Ryanu, u Easy jsem podobne problemy neresil. Ale Ryanair ani Wizzair absolutne nezajimaji jakekoliv vase pozadavky a bohuzel ani jejich vlastni pravidla. Kontrolni otazka – kdo urcuje, zda jste do ohradky dorazil vcas? Jestli myslite, ze hodinky, tak se pletete.
No ty spousty, to jsem si tedy nevšiml. Jak píšete, jediné, že se o vás (možná) postarají a přebukujou na jiný let. Ale pokud vše funguje, tak nevidím opravdu žádné plus.
pokud vse funguje, tak neni problem treba ani v nakoupeni letenek pres kiwi .
tam se taky podvodnost kiwiho ukaze az v momentu, kdyz se neco “nepovede”.
kazdy cestujici je jiny a ma sve priority.
pro cestujicicho, kterymu jde o cenu za kazdou cenu, nema status, nikam dal neleti, at si leti treba lowcostem. v 99,99% neudela chybu (dobre , v pripade wizzairu je to 50:50) .
on je cestujici bez niceho – pokud tam bude cestujici, co ma status, tak za cenu o neco vyssi ma odbaveny kufr zdarma, salonek (a nemusi si vyplacat dalsi vstup z LK), prednosti pruchod securitou, prednostni boarding a dalsi podobne blbiny …. nad tim sice spousta lidi mavne rukou, ale treba konkretne boardingu na zacatku bych se vzdaval velmi nerad
„…konkretne boardingu na zacatku bych se vzdaval velmi nerad“
Proc?
hlavni duvod je, ze jsou jeste prazdny biny.
uplne nestojim o to, aby se prirucak, kde je treba tablet nebo notebook, musel dat na druhy konec letadla jen proto, ze v okoli my sedacky uz jsou biny plny 🙂
To jsem i cekal, je to docela pochopitelne, pokud si berete na palubu kufr.
A proč je teda ten „dobytčák“ levnější? Kvůli charitě? Možná by v letadle i šly odmontovat sedadala a pasažéři by mohli být přivázáni k hákům v podlaze.
pokud to bude zadarmo tak klidně 🙂
ušetřeno=vyděláno
Však už řešili místa na stání. Jestli by to šlo.
PR výkřik…
Co to znamená „podle toho chovají?“
I ti, kterým do požadované destilace letí jenom a pouze dobytčáky? Jsou taky dobytek?
Jo, podle AirTravellera jo, máte si na to pěkně vyhradit půlden a čtyřikrát tolik peněz a letět s přestupem „slušnou“ společností…
Ale pozor, rozhodně to nemáte v klidu jet vlakem…
Chtelo by to videt fotografie, nez rovnou soudit. Az 50% objemu prazskeho letiste jsou lowcosty a letiste na to neni vubec stavene, doted ani nemelo zadna opatreni. Pokud chceme toto rozvijet, musime mit dopravcum co nabidnout. A nadavat na vse a platit za letenku 1200 umí kazdy. Ja to 20 minut bez zachodu vydrzim.
Proto dává větší smysl než schengen/nonschengen rozdělení na lowcost/nelowcost s příslušnou stavební úpravou.
(ano vím proč to je tak, jak je a že se to plánuje změnit)
Není to vždycky 20 minut. Já třeba v Lyonu takhle čekala skoro 2 hodiny.
No to je divné, jak by mohlo vyjít 20 minut? Musíte být u boardingu 30 minut předem, takže pokud půjde všechno ideálně tak řekněme 31min ale spíš 40… Jako v 95%tech to dokážu taky, ale stát se to rozhodně může!
… jak dobytek, ještě visačky do uší
Tak v první řadě jde asi o to, aby měli víc času zkontrolovat zavazadla evidentně přesahující povolené rozměry, a dát za ně lidem zaplatit. Což je za mě správně.
Je neuvěřitelné, co jsou někteří lidi schopni donést a ještě se tvářit, že to přece není možný aby to bylo větší než 40x25x20 cm (povolený rozměr bezplatného kusu u Ryanairu). Kufry, cestovní tašky, a především u těch ortodoxních turistů ideálně gigantický krosny ze kterých trčí nějaká karimatka nebo boty … 🙄
Naprosto souhlasím, není to jen u RYR, snad u každého letu se najde alespoň jeden až dva lidi, kteří ty rozměry překračují opravdu hodně a ještě o to více se diví.
On tohle vubec neni problem jen nizkonakladovek. Na podzim jsem zazil jak se cizinec s partnerkou hadali na check-inu ohledne rozmeru skoro bezneho kufru na odbaveni a usilovne pozadovali, ze si ho vezmou na palubu. Jednalo se o KLM, kde je odbavene zavazadlo v cene letenky. Zdrzeli jednu prepazku na 15 minut a presto, ze se jim pani u odbaveni opakovane snazila vysvetlit, ze jim kufr odbavi zdarma, tak uplne nasrani porad dokola tvrdili, ze takhle letaji normalne a ze kufr dolu nedaji.
ani KLM nema v nejlevnejsich tarifech kufr zdarma.
Ale má bezplatné odbaveni kufru, i pokud ho nemáte v ceně letenky, pokud se letadlo aspoň trochu blíží tomu, že bude plné (aby se po sléze nezdržovalo v gatu)
to ma spousta spolecnosti.
nicmene, predrecnik konkretne mluvil o tom, ze maj kufr v tarifu. reagoval jsem ciste na tento nespravny predpoklad
Mínusáři by předpokládám argumentovali tím, že se jedná o „šikanu cestujících“, podobně jako kontrola dodržování rychlosti je „šikana řidičů“ a kontrola odvádění daní „šikana podnikatelů“
Hele osobně lítám s 30l batohem s tím, že to do té jejich „ohrádky“ prostě máčknu. Ještě se mě nestalo, že by mě vybrali, ale jinak souhlasím, že lidi s krosnama už jsou přes čáru a nejvíc mě asi dostal borec s kufrem, který to do té ohrádky sice dostal, ale pak už to nedostal ven 😀
me nejvic v tomhle kontextu bavi rady instagramovych pseudoinfluenceru … jako “zabalte si to do polstarku” apod …
Souhlas, třeba nejmenovaný @letenkyod…(moje jméno), velký „cestovatel“, který dává užitečné rady jako kupte si tento batoh i přes to, že je větší než limity většiny společností, protože to stejně nikdo nekontroluje…
Jo, zrovna tenhle manik je presne typickej priklad. Jeho instac cca rok zpatky a dal do historie – to bolelo to videt. obcas se clovek stydel. potkat ho ve vidni na letisti, tak snad utecu.
nicmene, musim uznat, ze chlapec ma koule – ja bych ten pakistan a tyhle diry, kde travil kus minulyho roku, nedal. to ma muj obdiv.
Máte to levné, tak proč se rozčilujete? Chcete cestovat za pár kaček, tak se musíte smířit s tím, že se z vás stanou ovce v ohrádce. Prostě je to něco za něco…
To bych tak úplně negeneralizoval… s Ryanairem z Prahy létají i cestovky (ať už přímo chartery nebo i na pravidelných linkách) a u některých cestovek v době nákupu informace o letu nejsou.
No tak ušetří i ta cestovka… 😀 Levně koupí, draze prodá 🙂
Chudáci jsou ti, co musí lítat s Ryanair a ještě větší co za to zaplatí cestovce.
chudáci jsou ti, co zaplatít 2-3x víc jenom proto, aby neletěli Ryanem a dostanou stejný hovno akorát v lepším pozlátku 🙂
Stanou? Už jsou, i v tom letadle. 🙂
Spíš bych to otočil, on ještě někdo létá za draho?
financni vysledky klasickych aerolinek budiz odpovedi .
V Americe nízkonákladovky odspodu od těch cenově nejagresivnějších začínají krachovat. Ono to časem se zpožděním dojde i k nám, pokud RYR a ostatní budou dál zkoušet co ještě můžou. Je nějaká hranice toho co si lidi dlouhodobě nechají líbit aby ušetřili a od „nemám je rád, ale jsou nejlevnější tak to beru“ k „tohle fakt už nemám zapotřebí“ je blízko.
no, krachovat … zkrachoval tam spirit, proti kterýmu je ryanair luxusní aerolinka.
ještě nějaká?
Nevím, většinou se strašně na cestující naléhá, šup, šup, last call a nakonec se vždy čeká.. Buď na autobus, nebo až se otevře prst do letadla. Je to podle mne taková past na cestující. Strčíme je do krabice a až se nám to bude hodit, tak je milostivé pustíme k nástupu. Osobně vždy v předsálí čekám mezi posledními a nenechám se nutit k nějakému spěchu. Stát třeba půl hodiny v tubusu, nebo v busu, než se jde, jede k letadlu, mně opravdu neláká…
no, ono moc moznosti, jak to udelat jinak, neni – s casy mezi rotacema, kdy ma nejakych 25 minut mezi priletem a odletem, to jinak ryanair nenaboarduje 🙂
ze vas do autobusu nacpe pomalu jeste v dobe, kdy je letadlo jeste na priblizeni, je holt “druha strana mince” cestovani s ryanairem.
Jasně, je to logický, ale na druhou stranu pak opravdu nejde nabídkou nízkonákladovek argumentovat u nočních vlaků a podobně…
proc by to neslo?
porad je to o bambilion hodin rychlejsi, a financni vysledky ryanairu ukazuji, ze je spousta lidi, ktera “ustrky” ve forme sikany kvuli 1cm u kufru navic, ohradkam apod. zkousne .)
Stačí dodržovat pravidla a žádná „šikana“ se neděje 🙂
a no jo, zapomel jsem krom ustrku dat do uvozovek i tu sikanu 🙂
Že to zkousnou je jejich problém, nedá se to počítat za civilizovanou formu cestování. Tedy je možný to zmínit, ale fakt se nedá divit tomu, když to někdo nechce podstupovat…
Civilizovaná forma je tedy vzít si s sebou cokoliv a srát na to co určuje aerolinka?
Civilizovaná forma je taková, u které jsou ty podmínky lepší než u nízkonákladových aerolinek.
tak za civilizovanou formu cestování take nepovazuji.
ale kazdy at si lita jak chce – i ocesana nabidka a-la ryanair si sve zakazniky zjevne najde.a zjevne jich má víc, než dost 🙂
na tom, že za malo penez je spousta lidi ochotna akceptovat „malo muziky“ neni nic prekvapiveho.
Je to přesně tak. Nastoupený busy čekaji, až mašina sedne. Kdo chce levnou letenku, musí holt něco zkousnout. Nebo zkusit dražší vlak, co pojede půl dne :-).
Dovolím si takové menší přirovnání:
Máte na výběr jet taxi, Ubrem, Boltem, Liftagem a vy si vyberete rikšu/tuktuk. Tak se nedivte.
Prosím a když pojedu tou rikšou, musím nastupovat z bahna, protože jim to tak určil magistrát ? Asi takové přirovnání ne?
Dovolím si vaše přirovnání upřesnit:
taxi, Uber, Bolt, Liftago a rikša přijedou stejným modelem auta, ve všech bude stejné místo na nohy, všichni vás dopraví stejnou trasou, na stejné místo a za stejný čas. Jediný rozdíl kromě ceny bude v barvě auta a nápisu na něm.
Podle čeho si vyberete?
Rikša je super, protlačí se i tam, kde se auto nevejde.
No ale z hlediska použitého dopravního prostředku má Ryan prakticky stejné auto (letadlo) jako ten Uber, Bolt…