Na povodněmi zničenou trať do Hlučína se vlaky vrátí nejdříve ve druhé polovině příštího roku

Řídící vůz 943 na rychlíku R27 v Opavě. Foto: České dráhyŘídící vůz 943 na rychlíku R27 v Opavě. Foto: České dráhy

Kolem Malých Hoštic je trať fatálně zničená a vlaky stále nahrazují autobusy.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apten

Nevím jestli tam budou stavět třetí mostní pole které tam kdysi bylo,ale poškození je stejně jako v 97.Jsou nepoučitelní.

jiný Petr

Poškození je větší než v roce 1997, taky té vody bylo tentokrát víc.

Geralt

Škoda, že při takové akci nejde trať rovnou prostoelektrizovat (a do budoucna cílit na dostavbu tohoto: https://mapy.cz/s/fanoheruto)

Vašek

A to je ten rozdíl, nechci psát mezi ŘSD a Správou železnic, ale tak nějak obecně v nastavení společnosti. Takových železničních spojek by se jistě po celé republice našlo více, ale málokterá je aspoň přípravě, či v plánu… Tato není v přípravě ani v plánu není…
K tématu jsem našel tento článek:
https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/zanikle-trate-dil-41-hlucin-petrkovice-annaberg-prusko.A210302_233505_po-cesku_vrja

Geralt

Kdo vlastně musí iniciovat to, aby taková věc „byla v plánu“? Kraj, SŽ, Ministerstvo,…?

Vašek

No, nejspíš kraj by mohl mít páku a taky zájem… Mám pocit, že třeba Jihomoravský kraj dost tlačil třeba na obnovení a elektrizace tratě do Židlochovic…

Igor

Ono kreslit do 2D mapy je fajn, ale zkuste si zobrazit výškový profil toho, co jste nakreslil a ideálně i k tomu zobrazit turistickou mapu, kde jsou zakresleny vrstevnice. Pak možná uvidíte jakou blbost jste nakreslil. Jo a ty domy a jiné budovy taky nezmizí mávnutím proutku.
To už vyjde levněji ten vytvořit v Hlučíně úvrať okolo Štěrkovny. Jedna je to kratší a zároveň mnohem méně teréních úprav. Navíc jako bonus je možná zastávka přímo s ní sousedící.
https://mapy.cz/s/bodebetohu

Jaroslav Černý

To je nesmyslný návrh, tam se mělo dostavět prodloužení z Petřkovic za Koblovem do Hrušova, to by mělo význam – přímé vlaky Opava – Ostrava hlavní.

David

Nebo to bez náhrady zrušit a nechat lidí jezdit do Ostravy klimatizovanými autobusy z tohoto století?

Achilles

Proč by se to mělo rušit a ještě k tomu bez náhrady?? Trať fungovala bez problémů, sice to tam neznám a nemám přehled o vytíženosti, ale čistě z logiky věci by tam asi vlaky nejezdily každou hodinu, kdyby to nemělo využití. NAD za vlaky znamená pro cestující nepříjemnost a není sebemenší důvod nedělat vše pro to, aby se trať co nejdříve obnovila a mohla zase fungovat.

a8n

Ve špičce tři krabičky či jejich ekvivalent, v sedle dvounoha. Časy natřískaných šestivozových ropovodů jsou dávno pryč.

qwertz

Tato propojka by nejspíše neměla moc velký smysl. BUS z Děhylova do Hlučína, jezdí co půl hodiny a nádraží je blíž než nejbližší nádraží pro většinu obyvatel velkých měst.

Teoreticky by mělo smysl obnovení původní trati ve stopě nynější I/56 do Petřkovic, kde jsou stále ještě pilíře mostu a nádraží slouží jako hospoda/penzion, dále do Koblova a pak místo Polských Chalupek někam na Hl. Nádraží.

marek hudec

coby naprosty neznalec mistnich pomeru – jen pri pohledu na mapu – proc vede trat z Hlucina do Opavy, zatimco do Ostravy, kam je to 4,5 km ne?

sněhulák

Historie… Hlučín patřil do r 1920 pod Prusko a trať pak pokračovala směrem na Chalupki (nyní PL, předtím také Prusko). Na konci války odstrelili v Petřkovicích (nyní část OV) most a tak trať končila tam. Soudruzi pak na zbytku trati provozovali tramvaj do OV, ta šla relativně jednoduše napojit, ale to skončilo v 80 letech, kdy byla trať zrušena a na jejím místě vybudován aktuální obchvat (I/56). Dnešním pohledem asi chyba, teď by se tam vážně hodila vlakotramvaj, ale na to se historie neptá…

qwertz

Zajímavé je, že ten násep z Koblova do Antošovic po kraji bývalé bažantnice je stále patrný včetně silničního tunýlku v místní části Amerika.

Jakub

Možná to bylo zbytečné a komplikované kvůli terénu. Dřív byla trať z Hlučína delší a měla být dodělána až do chalupek v Polsku, na mapě to je pořád zřetelné.

Peter

Politickým vývojem už od dob lokálkových, na říšském mostě v Petřkovicích bývala i hranice ,dále poválečným přechodem na provoz bedny (lokalka- po česky tramvaj- z Černého potoka na Prajzskou) následnému přetvoření bývaleho tělesa na silnici 56 a v posledních desetiletích nechuť některých politiků měnit stávající stav.

johny

Z Hlučína dále do Ostravy koleje dříve vedly, ale jednalo se o stařičkou tramvajovou trať, kterou soudruzi ve své době odepsali a nahradili ji (v té době kapacitní) silnicí. Na leteckých mapách tu linii jde celkem zřejmě vidět. V budoucnu se uvažuje o vlakotramvaji Ostrava – Opava přes Hlučín, vyústilo by na současné konečné Hlučínská v Ostravě.

Igor

Původně měla vést do Chalupek, ale nedokončila se. Následně byla ještě kus zkrácena a vede po ní I/56.
https://mapy.cz/s/hucajalora
V té době na Hlučín vedla tramvaj do Ostravy takže nebyl potenciál pro dražší vlak. Nyní už je pozdě.

Šejdr

Stručně, ale srozumitelně, je nedostavění úseku Petřkovice-Ostrava vysvětleno zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_Opava_v%C3%BDchod_%E2%80%93_Hlu%C4%8D%C3%ADn_%E2%80%93_Pet%C5%99kovice

Francimorka

Protože historickým centrem českého Slezska je Opava, Ostrava získala na významu až po postavení tratě.

Pezos

Prajsko (Hlučínsko) patřilo od poloviny 18. století až do roku 1920 k Prusku, ne k Slezsku 🙂

Francimorka

To nic nemění na tom že centrem celé oblasti byla Opava.

Pavel

Mícháte pojmy. Slezsko bylo po prohrané rakousko-pruské válce v r. 1742 rozděleno mezi vítězné Prusko (celé Dolní Slezsko, Kladské hrabství a větší část Horního Slezska, hlavním zemským městem zůstala Vratislav) a poražené Rakousko (menší část Horního Slezska, hlavním zemským městem se stala Opava). Takže Hlučínsko vždy bylo a nikdy nepřestalo být součástí Slezska, ať už jako součást zemí koruny české, habsburského Rakouska nebo jako součást Pruského Slezska a následně Československa.

Pavel

Pokud se vůbec vrátí … jak jsem slyšel.

Chleba Nakup

Minimálně kvůli sádrovci v Kobeřicích by to mohlo mít smysl. S koncem uhelných elektráren význam přírodního sádrovce znovu vzroste.

Pavel

důl je v plánu rozšířit, ale KDY a pokud VŮBEC to nikdo neví … ale jen kvůli tomu by to mělo asi smysl opravit

sněhulák

souhlas, pamatuji 6 manipulaku za sichtu na vlečce mezi lomem a Kravařema, tohle po silnici nemá smysl vozit.