Lepší napojení Pardubic na dálnici D35. Začal tendr na obchvat Sezemic
I/36, výjezd ze Sezemic. Pramen: Aktron / Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=52536242
Obyvatelé města Sezemice na obchvat čekají minimálně dvacet let.
Pardubický kraj a jeho dálniční přivaděče, to je fraška!! Pořád se o nich mluví, ale staví se s šíleným zpožděním nebo vůbec. Možná je to místní mentalitou, která uvízla někde v době žebřiňáků a koňských spřežení.
Podčapelské Chalupy budou odříznuty, krajina dále fragmentarizována, řidiči dostanou další rychloúsek vydělený z krajiny za cenu krajinného odříznutí obcí, čímž se akorát podpoří růst emisí a přebujelý český automobilismus. Zřiďte si pak přes silnici takovýchhle parametrů turistickou stezku nebo alej, jako to dělají některé soudnější vesnice, třeba Ořechov u Brna – leda za cenu nového mostu. Pointou je: Musí mít fakt každá díra v Čechách obchvat takovýchhle technických parametrů? Nebylo by soudnější naučit se spolu vzájemně žít – vesnice by průtahy humanizovaly jako třeba rakouské obce (šikana nebo přechod u vjezdu, viděl jsem i zavedení 30 km/h), řidiči by si… Číst vice »
Ta bariéra v krajině má jen v dohledu Sezemic mít čtyři mosty, z toho tři se silnicemi třetí třídy… žeby se tam nikde nevešel chodník??
Ano máte pravdu pokud se díváte na automobilizmus jako na zlo s kterým je třeba „principiálně zatočit“, ale z jakéhokoliv jiného hlediska už ne…
Vůbec to tam neznáte (jmenuje se to Počapelské Chalupy, ne Podčapelské), ale stejně víte, jak moc je to špatně. Dokud se nezbavíme přepravy po silnici, tak lidé budou v takovýchto vesnicích trpět. Co je vám platné, že kamiony budou jezdit kolem vašeho domu 30 (resp. kamiony stejně nebudou), když tam bude hustota provozu taková, že tam ani nepřejdete silnici. V Počapelských Chalupách je jediný přechod. Podívejte se, kolik průmyslu je na východním okraji Pardubic, v Černé za Bory a okolí. Tři čtvrtiny dopravy tam je vedeno kamiony po D35. Zeptejte se místních, jestli chtějí raději obchvat nebo menší fragmentizaci krajiny… Číst vice »
jsem rád, že jste se naučil nové slovo – fragmentarizace. můžete ho doplnit ještě záborem půdy nebo vnitřní periferizací. nechám to ve vás zrát, třeba do dopadne na úrodnou půdu.
Tak pro Počápelské Chalupy se doprava zklidní, ale pro MHD a příměstskou autobusovou dopravu dojde ke komplikaci a prodloužení obsluhy zrušením starého úseku I/35 (dle mapky u článku).
Spíš to bude komplikace pro místní, jelikož teď jim tam zastavuje několik linek. Až bude z bývalé I/36 slepá ulička zakončená točnou, tak spojů nepochybně výrazně ubyde, protože pro pár desítek obyvatel nemá smysl posílat autobusy v 20minutovém intervalu.
Tak jestliže jsou tam nadělané zastávky 500m od sebe (podle pohledu do mapy) tak tam snad zastavuje MHD, kterou snad nezruší ne? A že dálkové linky nebudou stavět na každé mezi je všeobecně spíš pozitivní…
Pro MHD linku není nic nevídaného udělat 400m závlek na současnou zastávku, otočit se na točně a po III/2963 se na 36ku vrátit přes MÚK…
Není to nic nevídaného, ale celková ujetá vzdálenostnost se tady prodlouží minimálně cca 1,5 km a to ještě nemusí být vše jak píše Surio Mario, tak jestli se autobus bude obracet až na smyčce, tak ještě dalších cca 0,6 km. Čas vám nespočítám, ale s autobusem to bude opruz na všech těch křižovatkách, než se vymotá.
Konečně se to trochu rozjelo. Vždyť je to ostuda, že se teprve bude vybírat dodavatel (a není SP) k přivaděči dálnice, která už je 2 roky hotová.
Nevíte jak se bude dále řešit Borohrádek? Nebo už teď zasekaná silnice I/11?
Stavba přeložky Holice-Čestice začne snad za 5 let.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/273/infoletak_s36-holice-cestice.pdf?t=2023-10-24%2010:59:36.108
Po dokončení všech obchvatů bude I/36 komplet mimo obce s níže uvedenou výjimkou a bude to asi hlavní spojení Rychnovska a Orlických hor směr Praha. Vzhledem k tomu, že na I/11 bude i obchvat Častolovic mi přijde hloupé, že zůstane průjezd Česticemi, tzn. že nebude obchvat Častlolovic a Borohrádku propojený, jako kompletní tah mimo obce.
I/36 zajíždí do Pardubic, tam to do určité míry dává smysl, ale také si myslím, že by měla vést u počápeských chalup přes Labe a okolo Starého Hradiště se vyhnout všem obcím v trase a napojit se mimo obec na I/38
Z mapy není moc vidět kudy by se vůbec daly ty Čestice objet (kromě zdaleka)… 🙁
Jižním obchvatem propojujicim mimo současný kruháč I/11, I/36 mezi Česticemi a Čatolovickymi Horkamki a napojující se na obchvat Častolovic až v jeho polovine na jižním okraji obce
Pro Jake relace by melo byt napojeni od Pocapel pres Labe a Hradiste na I/37?
Relace je „kompozitní“ málokdo pojede celý úsek. Smyslem je vyhnat auta z obydlených oblastí. Bez dokončené zkapacitněné silnice I/2 – Pardubičky (Černá za Bory) – Sezemice to zatím netvoří ten potřebný celek. Relací je mnoho a je tam dost podstatná věc: dává to smysl po propojení s komunikací Cihelnou a tímto směrem. Hlávní je mj. hnát Auta z Polabin Fáblovky, Starého hradiště atd. ne přes Dubinu, ale přímo a pak na Časy D35. Obráceně Auta z prostoru Sezemice, Dašice, Cerná za Bory, Hostovice atd do prostoru Trnová Fáblovka , Polabiny, Cihelana atd tudy. Dále všechno z Dubiny, Cihelny, Starého Hradiště… Číst vice »
Tohle by chtělo rozepsat pořádně, ale to je možná na ne jednu A4. Jenom skica… myslím, že by to v některých místech v Pardubicích snížilo intenzity až o několik tisíc aut.
Kruhák v u věznice, Kruhák v Trnové atd budou časem asi dost exponované atd. atd.
I/11 se měl stavět třípruh Třebechovice – Borohrádek bohužel to zasekli rybáři, zemědělci a Týniště. https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/treti-pruh-na-silnici-na-rychnovsku.A160823_2268133_hradec-zpravy_the
A od té doby je ticho.
Severní tagenta okolo Tradce snad bude. https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I11/i11-severni-tangenta-hradec-kralove?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&filters%5B%5D=StavbyStudie&page=0
Bohužel už také v celkem osekané variantě co se týká napojení na D11 .
Pardon za ten nesmysl samzřejmě to mělo být Třebechovice – Týniště 🙂
kde je Tradec? 🙂
No ten je u… u… 😄🤣
Pěkná ilustrační fotka. Plná čára, …
A brzda provozu.
A že tam je z druhého směru blbě vidět vám nevadí?
Však už se vrací, předjíždět dozajista začal na plné + přerušované. To se může když je přerušovaná bližší.
Z Vyhlášky:
Podélná čára souvislá doplněná čárou přerušovanou:
Jsou-li touto značkou vyznačeny jízdní pruhy v jednom směru jízdy, platí pro řidiče význam čáry bližší.
Protijedoucího zjevně neohrožuje, žádný tam není. A rozhodně nelze říct, že by se přes plnou vracet do svého pruhu nesměl. Stejně tak je možné, že mu předjížděný zrychloval a tím ho vyhnal k domělému přestupku, že ce vrací přes celou. Jsou takoví 🙁
Myslel jsem tenhle pohled: https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=88877678&newest=1&yaw=4.438&fov=1.257&pitch=0.045&x=15.8588569&y=50.0654218&z=18
Protože snímku dominuje plná čára pro směr do Sezemic.
Pokud už na výjezdu z dědiny někdo začne předjíždět, tak je nejen slušnost nezrychlovat, ale dokonce povinnost mu předjetí neztížit.
Tak zrovna tady se toho nedočkáte. Klasická situace je, že jeden řidič začne předjíždět už desítky metrů před značkou konec obce. Druhý na to dupne u značky a pak jedou vedle sebe až do toho stoupání. Když jedu směrem do Pardubic, tak před tímto horizontem dávám nohu z plynu, protože jsem tam nejednou zažil auto jedoucí v mém pruhu v protisměru.
Asi neumím číst dokumentaci – tam má být čtyřpruh, nevíte?
Ne nemá, je to kategorie S11,5 / 80, tedy silnice o šířce 11.5m s návrhovou rychlostí 80km/h.
Je dobré dodat, že video je přes osm let staré.
Už víc než 10 let, video je z roku 2012.
Tohle se bude stavět jako čtyřpruh nebo co? Jinak mi moc nedochází proč to má tři křížení se silnicemi nižší třídy vedená po mostech, ale u žádné z nich se neudělá sjezd/nájezd…
Přítom na té III/32251 by se přímo nabízelo nestavět most ale raději o 200 metrů protáhnout obchvat 298čkou který tam MÚK mít bude… předpokládám že obyvatelé obce Kladina by se nezlobili že na 36ku nemusejí najíždět zajížďkou „přes město“…
Co je 298čkou?
Obchvat tvořený (pokračováním) silnice 298 po východním okraji Sezemic, který je v plánu jen se zatím odložil… Ten most je hlavní funkční částí MÚK 298×36 tak se mohl za plusmínus stejné peníze postavit tam a byl by už připravený na (východní) obchvat.
„Dopravní situace se přitom výrazně zhoršila s otevřením úseku D35 Opatovice – Časy v roce 2021.“ Na to autor přišel z jakých dat? Osobně po zprovoznění D35 trasu přes Sezemice využívám mnohem méně, než před otevřením dálnice. Dříve to byla jedna z variant, kudy se dostat do Opatovic (1. ze Sezemic dále přes Pardubice a I/37, 2. ze Sezemic přes most v Kuněticích a dále přes vesnice). Teď najedu u Časů a Sezemice zcela míjím. A mám za to, že takových je nás více. Uznávám, že část lidí z východu Pardubic najíždí v Rokytně a tudíž jezdí přes Sezemice, ale… Číst vice »
no a já tama jezdit začal, tak to máme šul nul
Sčítání dopravy 2020 před zprovozněním D35: celkem 9868 vozidel, z toho 858 kamionů. A po otevření D35 že by v Sezemicích nastalo výrazné zhoršení situace a jezdilo tam nyní více vozidel? Nepřijde vám to snad divné?
Ta cena 1 194 971 000 000 Kč (bez DPH) v tom informačním letáku je celkem dost… 😀
Zkuste to srovnat s tím, co se za ty peníze postavilo na železnici
Zkuste si to číslo znovu přečíst, třeba odzadu – tisíce, miliony, miliardy, biliony, …
Jsem se seknul v desetiný čárce no…
Řekl bych, že celá síť vysokorychlostních tratí.
A ještě zbyte na rekonstrukci Dukovan.
Ví někdo, co na za varianty má kraj s obchvatem Sezemic na II/298? Viz https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/sezemice-obchvat-rsd-dalnice-stavba-d35-privadec.A230922_100355_pardubice-zpravy_skn
Pardon za překlep. Dovolím si citát z článku k tématu II/298. Přijde mi to, že koordinace mez státem a ŘSD není na vysoké úrovni. Je to jedno území, ale každý si dělá svojí politiku. Přivaděč se udělá užší a zakážou se kamiony. Hm dobře, ( no opravdu dobře?), to pak ale znamená víc Kamionu na I/36, udělá tam stát kvůli tomu lepší silnici (třeba třípruh)? „Děláme rešerši, jak tento projekt zlevnit, udělat silnici užší a levnější. Mezitím upřednostníme jiné projekty, kde je dopravní zátěž větší a silnice v horším stavu,“ dodal Kortyš. Kraj je s městem předběžně dohodnut, že tranzit… Číst vice »
To tedy skřípe! Kamiony z D11 ve směru od Prahy si do průmyslové zóny v Semtíně přes Opatovice zajedou 15 km navíc. Dalších 15 při cestě zpět. To už je slušná porce zbytečně najetých kilometrů. A těch kamionů takhle údajně jezdí 200 za den. Suma sumárum 6.000 zbytečně ujetých kilometrů denně.