Na pardubické letiště se vrátí letadla, parkování zůstane zdarma

Letiště Pardubice. Zdroj: Facebook.com - Pardubice airport - letiště PardubiceLetiště Pardubice. Zdroj: Facebook.com - Pardubice airport - letiště Pardubice

Plánováno bylo zavedení poplatku 100 korun za den.

Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ten Ten Ten

Parkování zdarma/za peníze/zdarma u Terminálu Jana Kašpara. 😆

Georg

Tu továrnu na emise k ničení planety by to chtělo zrušit bez náhrady. Dojedou si naftovým smradlostrojem na letiště, odkud budu pokračovat letadlem s nejvyšším podílem emisí na klimatických změnách, ale točvolantům tam ještě musíme dotovat uskladnění jejich plechových popelnic ve veřejném prostoru. Místo by se dalo využít třeba jako park. Rozumní a inteligentí lidé na dovolenou autem a letadlem přírodu jezdit neničí a cestují udržitelně.

moreli

Jdi se léčit.

Výhleďák

Tomu už zřejmě ani žádné léčení pomoci nedokáže.
Což samozřejmě neznamená, že by se neměly hledat cesty ke snížení ekologické zátěže vytvářené dopravou – nesrovnatelně víc než letecké výlety na dovolenou ovšem škodí zbytečné protisměrné dopravy stejného či podobného zboží po celé planetě, což „Jiříkovi“ v jeho vidění ovšem asi nevadí.

N.N.

„dopravy stejného či podobného zboží“

Nedávno jsem opět viděl film Návštěvníci. CML nemáme, aby znal všecky dodavatelské řetězce. Těžba lithia v ČR byla zakázána na popud těch, kterým také vadí námořní přepravy.

Luk

Těžba lithia u nás zakázána nebyla. Naopak, Evropská komise ji zařadila mezi strategické projekty.

MaT

Film? Znám film Návštěvníci, ale je francouzský, hrají v něm Jean Reno a Christian Clavier a žádný Centrální mozek lidstva v něm není. Nemyslel jste spíš seriál? S Patrasovou, delfíny, amarouny a i tím CML…

Denis L.

Za to tahat vlaky přes celé Chorvatsko americkou dieselovou mašinou s dvoutaktním motorem navíc z velké části horskou krajinou je velmi ekologické…

N.N.

„americkou lokomotivou“ – výrobce Đuro Đaković, licence EMD

Mimochodem: Brejlovce ČD/ČDC mají také americký motor a proti původnímu šetří tuny paliva.

Filkoo

Se třeba pojeb lobotome….já bych ještě tech letadel přidal a ať ti lítají nad barákem blbe

holy.james067

Však vás nikdo nenutí auto, nebo letadlo používat.
Vyražte pěšky, nebo na kole do přírody, nadýchejte se čerstvého vzduchu, třeba přijdete na jiné myšlenky a zbavíte se nenávisti.

Jenda

> Však vás nikdo nenutí auto, nebo letadlo používat.

A to pomůže zmiňovaným problémům (že musí žít na planetě kde ostatní toto používají a tím si ty negativní následky užívat) jak?

Johnyka

Ty tvoje emise se tvoří úplně jinde – Indie, Rusko, Írán a další země třetího světa. Tam to nikdo neřeší.

David

Vyrůstal jste v nějakým ústavu, kde místo odborné péče Vám pouštěli jen příběhy z ostrova Sodor?

Jan Pytela

Tak jestli je odlet 4:15, to uz clovek muze jet rovnou pres noc do Vidne, za odmenu ma vic destinaci, levnejsi lety a jeste nemusi litat s QS 😉

Osobne si myslim, ze by to mohly rozlitat prave QS, lepsi casove polohy za min penez, urcite tam bude i levnejsi handling bez rizika cekani hodiny na kufry, a za levnejsi let v nejakou rozumnou hodinu si leckdo dojede i kdekoliv ze strednich cech.

Jan Pytela

Myslim samozrejme pro QS v porovnani s Prahou.

Na srovnani bych dal Padeborn a Münster v Nemecku, oboji male mesta neco pres hodinu vlakem od vetsich aglomeraci (DUS a HAJ). Regulerni doprava o to skoro nezavadi, ale charterova sezona tam nejak funguje. Nebo teda aspon lip nez v CR, podobny model ma vetsina nemeckych letist mimo top 5.

Messer

Pokud chcete letět levně, musí letadlo za den nalétat co nejvíce a první ranní odlet tedy musí být v takový čas, aby se stihl maximální počet rotací. Ve finále je jedno, jestli to bude ve 2, ve 3 nebo v 5 ráno, ale nějaká rotace vám v tomto modelu do těchto brzkých hodin spadne vždycky.

Filkoo

Ne každý je žhavý jebat se přes noc do Vídně jen kvůli pár stovkám…

Kamil Novotný

Nesmysl, jinak koukněte třeba do Hannoveru, ty časy tam jsou ještě horší, mezi 1-4 ráno třeba zítra odlétá 9x Antalya, ani jedna fakt není QS a ani jedna neni fakt pro Čechy 😁

Denis L.

200 tisíc za rok je na letiště ve středu ČR u nádraží na koridoru zoufale málo, tady je podle mého názoru potenciál na desetinásobek jako má Wroclaw, do Prahy hodina vlakem, na Moravu hodina až dvě, Pardubice, Hradec hned vedle. Kdyby se nízkonákladovkám nabídly dobré podmínky pro vybudování báze, tak nevěřím, že by tu nemohl vyrůst jakýsi pražský Luton, zejména když Praha nízkonákladovky nechce.

Paolo1

Jasně, v Pardubicích bude letiště pro 2 mil. PAX, stadion pro 23 tis. diváků atd. To aby se tam místní začali hodně rychle rozmnožovat 😀

Michal141

Ten stadion tam pravděpodobně opravdu brzy vyroste, zatímco 2 mil. PAX v PDE je utopie na dlouho dopředu 😀

Paolo1

Postavit je jedna věc, ale pravidelně naplňovat a uživit je druhá věc, protože hokej k tomu stačit rozhodně nebude. O2 aréna v Praze to má tak tak a Praha má rozhodně o hodně větší potenciál.

Dominic

Ono je pak otázka zda by to bylo pro provozovatele letiště v Pardubicích vůbec výhodné mít většinu letů tvořenou nízkonákladovkami, u kterých RYR nebo WZZ platí menším letištím jen nutné minimum, to chartery vynáší víc.

Průvodce původní Aleš

Ty peníze lze dostat i jinou cestou – nájmy obchodů a restaurací apod. Čím víc cestujících, tím víc příjmů.

Petr

Pardubice a Hradec maj dohramady třetinu obyvatel co Wroclaw. To vůbec nemá smysl srovnávat. Srovnávat můžete s Radomí a tam lítá stejný prd jako do těch Pardubic.
To že je to hodina do Prahy funguje i opačně – lidi z Pardubic si snadno dojedou na letiště do Prahy.

Průvodce původní Aleš

Akorát že pražské letiště je přesně na opačnou stranu. Naopak by pro obyvatele východní strany Prahy mohlo být výhodné létat z Pardubic.

Paolo1

To jsou jen vlhké sny ve stylu Kolovratníka. Kdyby byly Pardubice takový terno, tak už tam ty nizkonakladovky dávno lítají.

Petr

Jak by to mohlo být výhodné? Chcete-li jet vlakem, musíte stejně nastoupit v centru, tágo prakticky nedává smysl a autem je to pomalejší a o dost dál.

Výhleďák

Dost rychlíků zastavuje i v Libni (viz třeba IDOS) a v Pardubicích MHD dojede od nádraží na letiště za méně než 10 minut = linka č. 90, aktuální jízdní řád:
https://www.dpmp.cz/download/transport_line_cs/1748281104_cs_90_vse_20250601.pdf
(funguje aktuálně zjevně jen v návaznosti na plánované přílety a odlety letadel).

Šejdr

Linka 90 je jen k příletům pravidelných linek. K charterům (byť také pravidelným po celou letní sezónu) nejezdí nic. Od častěji jezdících linek ze zastávky K letišti už je to pěšky s kufrem dost daleko a bohužel se dodnes nepodařilo dořešit přístup od zastávky Popkovice hostinec, odkud je k terminálu podstatně blíž, ale chybí tam mostek přes potok a cca 30 metrů chodníku.

Ten Ten Ten

Přesně. A ještě by se člověk po cestě najedl.

Harpig

Odlétáme v neděli v 19 hod. a návrat je v pondělí v 1. hod. Ani k jednomu z letů není navazující MHD. 14 spojů týdně je naprosto nedostačující. V některé dny MHD nejezdí vůbec, včetně víkendů. Ostuda pro Pardubice. To je snad jediné mezinárodní letiště na světě bez dostupné MHD. Nedivím se, jsou stále ve ztrátě. Lidé bez auta raději pojedou do Prahy. A já příště taky i když jsem z Pardubic.

Jenda

Tohle potvrzuju. Bydlím v Praze v širším centru, ale na pravém břehu, a ta cesta na letiště je většinou strašný opruz. Ať už MHD nebo autem. Oproti tomu když jsem párkrát letěl z Pardubic, tak to byla velmi příjemná cesta po dálnici s bezplatným zaparkováním přímo u terminálu. Jinak mám letiště v Praze hrozně rád, ale ta doprava je hrozná, dokud nebude na severozápadě okruh, nebo přímý vlak/metro z centra.

Jan Pytela

Co až bude v Praze plno? Vzhledem k české NIMVY tradici to brzo ohledně letištní dráhy nastane…

Johnyka

Nimby je potreba rázně utnout novelami přílušných zákonů. Ono by to šlo, kdyby se chtělo, to by ve vládě museli být ráznejší lidi s tahem na branku. Tahle vláda s tím nic dělat nechce. Jsem volič pravice a je to smutný kino.

Otas

Letěl jste někdy z Pardubic? Rozdíl mezi ním a třeba Prahou je zásadní. Zaparkuju zdarma přímo před terminálem, za 3 minuty jsem z parkoviště na terminálu a za dalších 10 minut už čekám na gatu. V Praze si na tohle všechno musíte dát víc než 2 hodiny. Jsem z prahy a při letu z Prahy vyjíždím minimálně 3h před odletem, z Pardubic stačí 2h. Nejlepší letiště jaké jsem zatím zažil

Paolo1

Takže nejlepší letiště je to, které má parkování zdarma 😀 Počkej až se dostaví D35 a naroste tak provoz i na D11, to ti 2 hodiny určitě stačit nebudou 🙂

Bjorn

Letiště (bavíme se o civilní části, samozřejmě) dlouhodobě ve ztrátě. Loni přerušili diskusi o vzniku leteckých opraven za 600 miliónů s potenciálem vzniku asi sta vysoce kvalifikovaných pracovních míst (mimo jiné i kvůli zachování parkoviště) a teď ještě aby toho nebylo málo, tak doslova nechají ležet peníze na zemi a nezavedou ani symbolické parkovné. To je opravdu neuvěřitelné.

Neznamyjarek

Pokud mám platit parkovné, tak chci zajištěnou odpovědnost za auto.

Joe

Když random parkujete ve městě, tak vám za auto snad ručí městská policie? Asi ne, co … Platíte za to, že můžete auto někde odstavit na soukromé ploše, ne za to aby ho někdo hlídal. Schválně si zkuste někdy přečíst provozní řád parkovišť nebo parkovacích domů. Ano, jsou tam kamery. Ne, provozovatel parkoviště nenese odpovědnost za škody způsobené třetími osobami, krádeže atd. Zaparkujete = souhlasíte s provozními podmínkami a můžete se pak třeba stavět na hlavu.

UGL

tak nejak.. provozovatel nese zodpovednost treba za to, ze pokud je tam nejaky strom, tak musi zajistit orez/ kontrolu aby treba nespadla sucha vetev. nebo treba zajistit odklizeni snehu ze strechy, aby nespadl na parkovaci misto, ale to je asi tak vsechno. platite za misto, ne za hlidani. prectete si provozni podminky 🙂

Výhleďák

Něco jiného je zaparkovat na třeba i několik hodin někde na ulici, kde úmyslnému poškození vozidla či krádeži aspoň trochu překáží přítomnost dalších osob, ale něco jiného je nechat stát vozidlo na velkém nepřehledném -parkovišti třeba dva týdny zcela bez dalších benefitů v podobě například zastřešení té plochy – za takové dlouhodobé parkování by byla přijatelná cena maximálně několik málo desetikorun za den, ale stokoruna je za takové rádoby „služby“ v uvozovkách příliš mnoho. Případná obava ze zneužívání toho parkování zdarma jinými řidiči než leteckými cestujícími je přitom vzhledem k velmi omezené dostupnosti letiště veřejnou dopravou také vcelku zbytečná: lidé… Číst vice »

Otakar

Jen ta plocha pod tím autem bude stát víc než je cena toho vraku co tam postavíte.

superhero

Proc by parkoviste melo zodpovidat za to, kdyz vam nekdo dalsi auto poskrabe? Muze pro Vase dobro, tak maximalne poskytnout videozaznam, kdyz ho o to PCR pozada. K cemu myslite, ze slouzi povinne a havarijni ruceni?