Na ostravském letišti rozšířili odbavovací plochu, pomůže s nákladní dopravou
Finišuje i stavba přilehlého soukromého cargo terminálu.
Nákladní letecká doprava na ostravském letišti může expandovat. Po novém cargo terminálu bylo dokončeno také rozšíření stávající odbavovací plochy Jih. Určena bude nákladním speciálům.
Nová obdélníková stojánka o rozměrech přibližně 365 na 99,5 metru má vyznačených pět základních odbavovacích stání typu Nose-in. Dvě pro odbavení letadel typu Boeing 767-300F, tedy ta s rozpětím křídel do 48 metrů, a tři pro odbavení letadel typu Boeing 777F, tedy ta s rozpětím křídel do 65 metrů. Vyznačeno je rovněž jedno alternativní stání pro odbavení letadel typu Boeing 747-8F, tedy ta s rozpětím křídel až do 68,5 metru.
S výstavbou plochy se začalo vloni, vyšla na 252 milionů korun bez DPH. Investorem byl Moravskoslezský kraj, zhotovitelem Eurovia CS.
Po dokončení se na novou stojánku dočasně přesunulo několik Airbusů A321neo letecké společnosti Wizz Air, na Mošnově jsou už od ledna odstaveny z důvodu oprav motorů Pratt & Whitney PW1100G. Pohonné jednotky jsou v Ostravě demontovány a postupně odesílány k výrobci.
Přímo u nové stojánky viditelně finišují stavbaři s hrubou stavbou dalšího cargo terminálu. Investice je v gesci soukromé společnosti ENES Terminal.
V současné době jsou z ostravského letiště provozovány pravidelné nákladní spoje společnostmi DHL do Lipska a UPS do Kolína nad Rýnem. Spojení s Asií zajišťují letadla Boeing 767 dopravce My Freighter. Další letadla stejného typu, konkrétně společnosti SkyTaxi, mají v Ostravě základnu.
K dalšímu rozvoji nákladní dopravy na Mošnově má přispět také armádní logistické centrum (ALC). Příprava projektu pokračuje, hotovo bylo nedávno několik studií. Zveřejněny byly rovněž první vizualizace samotného centra a blízkého okolí.
Příprava armádního logistického centra v Mošnově pokračuje, hotovy jsou první studie a vizualizace