Na odtazích špatně zaparkovaných aut Praha prodělává desítky milionů. Zatím nepomohlo ani zdražení
Odtah autovraku, ilustrační foto. Foto: Magistrát města Liberce

V Praze se nyní platí za odtah auta stejně, jako ve Vídni za odvoz špatně zaparkované koloběžky.
Jsem jediný, kterým ty částky připadají stále opravdu směšné?
Zrovna nedávno jsem se o tom bavil s jedním příslušníkem Městské policie. Prý za parkování v modré zóně je maximální pokuta asi 2500. Není to překážka v provozu. Pokud by to byla překážka v provozu – což je třeba parkování v křižovatkách, na přechodech, tak už ta pokuta je vyšší – teď už si nepamatuji, jestli říkal 4 nebo 4,5 tisíce. No ale cena za ten odtah je taky asi 4 nebo 4,5 tisíce. Takže neoprávněná zaparkovaná auta v modrých zónách se odtahovat moc nevyplatí – to na ně spíš dají botičku – a rezidenti zapláčou, že místo pro ně… Číst vice »
Jo, to se dělají Dozimetry, zakázky na desingové přístřešky MHD a podobné nesmysly a naprosté většiny běžněpříjmových odtáhnou auto a ještě na vás mají vydělat? Mělo by se přihlížet, zda se to děje opakovaně, nebo kde se to děje – na sídlištích kde se bydlí (kde je málo míst) a popř. koho dalšího či co to ohrožuje. Na obyčený lid přísnost a papaláši nám to inkaso ještě pořádně nastaví.
Sorryjako, ale na sídlištích je to totální divočina a už několik let mají problém projet třeba hasiči.
Jenže tu každý považuje za základní lidské právo, že si pořídí do domácnosti dvě auta a chce parkovat na veřejném zadarmo, ideálně rovnou u vchodu. Tak to prostě nejde a prasácké parkování by se mělo řešit daleko tvrději.
Na sídlištích je to často totál bizár a rozhodně ne jen v Praze, na menších městech je to spíš horší. Pamatuji kdysi na to, jak to vypadalo v Roudnici, a to zlatá Praha. Protože soudruzi jaksi nepředpokládali, že bežná domácnost vůbec nějaké auto bude mít. S ohledem na to jejich slavné plánované hospodářství to není tak moc překvapivé, ale po těch 35 letech by člověk očekával, že se něco změní. A ono s prominutím prd. Pro některé méně chápavé … nikdo tu nevolá po tom, aby každý mohl ZADARNO zaparkovat před barákem, ale zejména na těch sídlištích mají smolíka i… Číst vice »
Jako že obyčejný lid chudák jezdí autem, protože MHD je podřadná?
Jako že obyčejný lid může bezhlavě parkovat kdekoliv, protože obyčejný lid si jen na pět minut odběhl na nákup do řeznictví a to přece musí každý pochopit?
Chápu Vás správně? A pokud ano, zkusil jste někdy použít hlavu?
Z takové částky cca 100 milionů ročně jdou na úplatky jen jednotky miliónů pro jednotlivce, směšná částka v dnešní době, takového chudáka úplatného žena i milenky již opustily, je to looser.
Já tam těch 7 000,- nevidím ani při velké dávce fantazie.
Měli by se zrevidoval smlouvy se servisními organizacemi.
Před rokem jsem platil 1 300,- za odtah po Praze, který jsem si sám objednal. Měsíční taxa za parkování na komerčním parkovišti je max 3 500,- (podle lokality i méně).
Jestli je v tom i 2000,- pro Hřiba, tak by to dávalo smysl.
„Jestli je v tom i 2000,- pro Hřiba,“ – myslíte jako úplatek? Jakkoliv beru Hiba za arogantního, tak pochybuju, že by byl takto úplatný.
Rittig?
No jeje, ja (resp. pojistovna) loni platila odtah, kdy pro mne jeli bratru 40 kilaku + dalsich 35 kilaku do servisu… to vyslo snad na neco kolem 5kKc. Abych byl fer, auto bylo mozno nalozit vlastni silou (akorat sklo KO od sutru). Jasne, v pripade auta opravdu nepojizdneho by nakladka hydraulickou rukou vysla na nejakej ten gros navic… Zas ale na druhou stranu, odtah odnekud na odtahove parkoviste po Praze musi byt do 10-15 km jednim smerem, ne? Zas tak velka Praha neni… Takze se opet dostavame k tomu, jak erar hospodari, potazmo k tomu, ze plebs evidentne potrebuje dalsi… Číst vice »
A tak drahé to bylo protože limit pojišťovny ….
Před půl rokem jsem poptával přepravu stroje cca1,8t a nabídka od dopravce byla 3200 Kč za naložení hydr.rukou a složení + 170 km přepravy.
Je neskutečně jak politici umí prodělat i na něčem co by mohlo být v pohodě ziskové. Stačí udělat aplikaci (postaru se to řešilo telefonicky) ve stylu taxi a tam jen zadávat požadavky na odtah s reakční dobou třeba do 3min s tím, že vítězí ten, kdo dá nejnižší cenu. Stejně tak může hrát roli rychlost, takže pak vyhrává rychlost. Jenže to by na tom nikdo nemohl krásně vydělávat.
Amen, prostě by policajti a měšťáci měli takovej uber na odtahovky. A cena za odtah+pokuta by se prostě přeúčtovala majiteli. Reálně má mít výchovný efekt ta pokuta a opruz s ziskáním vozidla zpět, ne cena za odtah.
Naprostý souhlas.
Hlavně by to asi mohlo byt pro celou ČR a i pro retail. Porucha na dalnici? Microtender. Ráno nejede auto a potřebuje do servisu? Odtah.
Dobrý nápad!
Mít více odtahových parkovišť přímo v centru je také bizarní, možná by to bylo levnější a poučenější aby byly někde za městem.
třeba v Čiernej pri Čope, ne
To je výborný nápad. V Praze to dát na vagón a poslat na východ. Za stání na přechodu bych ale vozil až do Čopu.
Jen se bojím že nikdo nemá rameno na náklad aut na vlak
V Brně je odtahové parkoviště ve Slatině, neboli pěkně na okraji…
Kdysi se u čištění ulic odtahovalo úplně, pak se někdy něco změnilo a dnes na to spousta lidí kašle. A také to řešilo problém s autovraky. U nás tedy k technickým ukonum nedochází jeden skoro vrak tu stojí již rok a hromadi se kolem něj listí a bordel, jak brání úklidu. MČ jej neodtahne, protože asi nenaplňuje známky vraku.
Stát a města by měli nastavit daleko přísnější pravidla užívání veřejného prostoru k parkování soukromých vozidel. Že je to většinou zdarma ještě neznamená, že si každý může dělat co chce.
nojo vraky tahat nechtějí, tam je problém dostat z lidí cash. Lepší odtáhnout normální auto, i třeba u parkoviště (modrá zóna) a nechat si to zaplatit. cash je jistá 😉
Praha prodělává, odtahová firma si mastí kapsu, malá domů se tomu říká 😉😄
Něco k tématu: pokud vás trápí ve vaší ulici v Praze nějaký vrak, stáhněte aplikaci zmente.to, vyberte kategorii „silnice a chodníky“, otevře se vám nahlášení problému, napište že žádáte o odtah autovraku, vyfoťte zadní RZ, detail na STK plaketku, VIN pokud je a nějakou širší situaci. Do týdne má majitel na skle lísteček a v datovce výzvu k odstranění, v tom lepším případě si ho velmi brzo odtáhne sám, v tom horším trvá veškerá byrokracie až po samotný odtah cca 10 měsíců, ale někdy se začít musí… v Praze je nesmyslný počet autovraků, schválně se na to zkuste zaměřit někde… Číst vice »
Deset měsíců 😂 deset dní řeknu, dobře, musí něco vypapírovat, nejde to ihned… 😆
Je to praštěné, na druhou stranu jsou to docela dlouhé lhůty, nedá se nic dělat. Nějakou dobu má majitel a odstranění, myslím že 3 měsíce, pak se to prověřuje, zahájí se úkony k odstranění, ty se musí vyvěsit na desky magistrátu i MČ, tam to musí nějakou dobu vyset….. Z mé zkušenosti dělá město co může, párkrát sem s nimi o tom byl v kontaktu a opravdu se snaží a zbytečně to nestahují.. Bohužel za to jaký máme v legislativě bordel nemůžou
Záleží i na efektivitě. Pokud je nutno jezdit přes celé město s odtahovým vozidlem, nebo platit řidiče za pohotovost, pak pochopitelně náklady rostou.
Na druhou stranu odtahnutik vozidla tam, kde vadí (třeba z tramvajového pasu) se taky potenciálně ušetří dost z veřejných peněz. Pak je otázka, kolik by měl právě doplácet viník jako pokutu kvůli způsobeným komplikacím.
Vyník by měl platit plné náklady za odtah a k tomu 20 % přirážku jako pokutu.
Šel bych do toho následovně:
Odtažení vozidla parkujícího bez povolení 20k
Odtažení vozidla ohrožující bezpečnost provozu (křižovatky, chodníky, přechody, šrafované plochy) 50k
Odtažení vozidla blokující provoz (třeba ty tramvajové koleje) 100k
+ u všeho paušál 2k za každý započatý den na hlídaném parkovišti. Uvolnění auta až po zaplacení pokuty.
nojono, to ovšem značnou část těch aut v kombinaci od těch 50k nahoru s paušálem za měsíc či dva stání můžou rovnou dát do dražby, protože valná většina aut z takto přichycených jsou prastaré “ naleštěné“ bídy…
Si to koupí šrot na železo a aspoň se omladí autopark
A není to málo, Antone Pavloviči? Co takhle 200k, 500k, 1000k a u všeho paušál 20k za každý započatý den na hlídaném parkovišti? Či majitele do uranových dolů nebo rovnou zastřelit?
Opravdu částka 3800 Kč za 1 odtah ani nepokryje náklady? Zajímalo by mě srovnání s jinými městy či zahraničím. Zas tak málo to není.
Wishfull thinking.
Tak oni tyto služby nejsou úplně pověstné tím že by šetřili každou korunu… „se to vykáže“ někdy to někdo zaplatí, někdy město, někdy nikdo…
Tak ať město vypíše výběrové řízení. Pak tyto extra náklady zmizí.
No tak třeba ve Švýcarsku je pokuta za krátkodobé špatné parkování 40CHF, dlouhodobé za 100CHF a cena za odtah je cca 500-1000 CHF.
a průměrný plat?
Mimochodem za krátkodobé špatné parkování 40CHF, to je cca 1100 Kč? To je drahé chcete říct?
v Praze za 700CZK, takže vlastně Praha je dost drahá…
Zato ty náklady odtahu jsou od 10kKč výše…
No prosím, automobilový socialismus jak vyšitý. Kolik činností spojených s automobilovou dopravou je pro města, kraje a stát prodělečných? Prej tržní ekonomika, kapitalismus voe.
Odtahy jsou ideální příklad toho, kde by šlo privatizovat. V USA to funguje, soukromníci si svoje rajóny hlídají a auta nestojí kde nemají…
Jo, možná by se pak kraje mohly víc starat o bydlení pro lidi, nejen o parkování pro auta.
Zajímalo by mě, kolik aut mi dá mínusů. Už autíčka ožívají, týýjo.
Pro minuskáře: bydlení pro lidi je ve městech brutálně drahé, plně tržní. „Bydlení“ pro auta je ve městech za hubičku, v tuhé socialistické regulaci.
Proč stát reguluje („chrání“) více auta, než lidi? Nemělo by to být naopak? Není právo bydlet důležitější, než právo parkovat?
Oni si to neuvědomují,ale svým přístupem dělají autům a automobilkám medvědí službu. Tak dlouho budou místo občanů dotovat auta, až se nebudou rodit děti a nebude mít kdo dělat na důchody. Bydlení bude nedostupné a zoufalí občané si budou vybíjet frustraci na autech. Už ted roste ničení aut na ulicích. Dosáhnou akorát toho, že mladí nebudou kupovat žádná auta, aby měli na jídlo a bydlení.
To věřím, soukromé radary, soukromé odtahovky, později soukromé věznice a skončíme u soukromých poravčích čet!
Kapitalizmus by byl kdybyste nechal pár firem porvat se o to kdo bude odtahovat rychleji a levněji…
.. což tedy nechápu proč Praha nedělá.
Jestliže ročně stojí odtahy 100M korun, pak vypsat takovou zakázku by město i mělo, ne?
Jak je možné, že takovou zakázku dává stále jedné firmě..?
A pokud to dává městské firmě, kde jsou všichni pravicoví voliči volající po privatizaci?
Velmi pravděpodobně zakázku na odtahy město i soutěží, ale hodně záleží co dává do podmínek VŘ… když tam budou „nástupní dveře 1300mm“ tak moc nabídek šanci nemá…