Na odtazích špatně zaparkovaných aut Praha prodělává desítky milionů. Zatím nepomohlo ani zdražení

Odtah autovraku, ilustrační foto. Foto: Magistrát města LiberceOdtah autovraku, ilustrační foto. Foto: Magistrát města Liberce

V Praze se nyní platí za odtah auta stejně, jako ve Vídni za odvoz špatně zaparkované koloběžky.

Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Blátošlap

Jo, to se dělají Dozimetry, zakázky na desingové přístřešky MHD a podobné nesmysly a naprosté většiny běžněpříjmových odtáhnou auto a ještě na vás mají vydělat? Mělo by se přihlížet, zda se to děje opakovaně, nebo kde se to děje – na sídlištích kde se bydlí (kde je málo míst) a popř. koho dalšího či co to ohrožuje. Na obyčený lid přísnost a papaláši nám to inkaso ještě pořádně nastaví.

Juraj

Sorryjako, ale na sídlištích je to totální divočina a už několik let mají problém projet třeba hasiči.

Jenže tu každý považuje za základní lidské právo, že si pořídí do domácnosti dvě auta a chce parkovat na veřejném zadarmo, ideálně rovnou u vchodu. Tak to prostě nejde a prasácké parkování by se mělo řešit daleko tvrději.

tomash

Z takové částky cca 100 milionů ročně jdou na úplatky jen jednotky miliónů pro jednotlivce, směšná částka v dnešní době, takového chudáka úplatného žena i milenky již opustily, je to looser.

Milan

Já tam těch 7 000,- nevidím ani při velké dávce fantazie.
Měli by se zrevidoval smlouvy se servisními organizacemi.
Před rokem jsem platil 1 300,- za odtah po Praze, který jsem si sám objednal. Měsíční taxa za parkování na komerčním parkovišti je max 3 500,- (podle lokality i méně).
Jestli je v tom i 2000,- pro Hřiba, tak by to dávalo smysl.

mgr.pavel

„Jestli je v tom i 2000,- pro Hřiba,“ – myslíte jako úplatek? Jakkoliv beru Hiba za arogantního, tak pochybuju, že by byl takto úplatný.

Frantisek

Rittig?

mimochodem

No jeje, ja (resp. pojistovna) loni platila odtah, kdy pro mne jeli bratru 40 kilaku + dalsich 35 kilaku do servisu… to vyslo snad na neco kolem 5kKc. Abych byl fer, auto bylo mozno nalozit vlastni silou (akorat sklo KO od sutru). Jasne, v pripade auta opravdu nepojizdneho by nakladka hydraulickou rukou vysla na nejakej ten gros navic… Zas ale na druhou stranu, odtah odnekud na odtahove parkoviste po Praze musi byt do 10-15 km jednim smerem, ne? Zas tak velka Praha neni… Takze se opet dostavame k tomu, jak erar hospodari, potazmo k tomu, ze plebs evidentne potrebuje dalsi… Číst vice »

lvy

Je neskutečně jak politici umí prodělat i na něčem co by mohlo být v pohodě ziskové. Stačí udělat aplikaci (postaru se to řešilo telefonicky) ve stylu taxi a tam jen zadávat požadavky na odtah s reakční dobou třeba do 3min s tím, že vítězí ten, kdo dá nejnižší cenu. Stejně tak může hrát roli rychlost, takže pak vyhrává rychlost. Jenže to by na tom nikdo nemohl krásně vydělávat.

Dejf

Amen, prostě by policajti a měšťáci měli takovej uber na odtahovky. A cena za odtah+pokuta by se prostě přeúčtovala majiteli. Reálně má mít výchovný efekt ta pokuta a opruz s ziskáním vozidla zpět, ne cena za odtah.

lvy

Naprostý souhlas.

David

Hlavně by to asi mohlo byt pro celou ČR a i pro retail. Porucha na dalnici? Microtender. Ráno nejede auto a potřebuje do servisu? Odtah.

lvy

Dobrý nápad!

alph

Mít více odtahových parkovišť přímo v centru je také bizarní, možná by to bylo levnější a poučenější aby byly někde za městem.

Bisik

třeba v Čiernej pri Čope, ne

RoGo01

To je výborný nápad. V Praze to dát na vagón a poslat na východ. Za stání na přechodu bych ale vozil až do Čopu.

Adam Ř

Jen se bojím že nikdo nemá rameno na náklad aut na vlak

Sch

Kdysi se u čištění ulic odtahovalo úplně, pak se někdy něco změnilo a dnes na to spousta lidí kašle. A také to řešilo problém s autovraky. U nás tedy k technickým ukonum nedochází jeden skoro vrak tu stojí již rok a hromadi se kolem něj listí a bordel, jak brání úklidu. MČ jej neodtahne, protože asi nenaplňuje známky vraku.
Stát a města by měli nastavit daleko přísnější pravidla užívání veřejného prostoru k parkování soukromých vozidel. Že je to většinou zdarma ještě neznamená, že si každý může dělat co chce.

libor

nojo vraky tahat nechtějí, tam je problém dostat z lidí cash. Lepší odtáhnout normální auto, i třeba u parkoviště (modrá zóna) a nechat si to zaplatit. cash je jistá 😉

Libor

Praha prodělává, odtahová firma si mastí kapsu, malá domů se tomu říká 😉😄

MP22

Něco k tématu: pokud vás trápí ve vaší ulici v Praze nějaký vrak, stáhněte aplikaci zmente.to, vyberte kategorii „silnice a chodníky“, otevře se vám nahlášení problému, napište že žádáte o odtah autovraku, vyfoťte zadní RZ, detail na STK plaketku, VIN pokud je a nějakou širší situaci. Do týdne má majitel na skle lísteček a v datovce výzvu k odstranění, v tom lepším případě si ho velmi brzo odtáhne sám, v tom horším trvá veškerá byrokracie až po samotný odtah cca 10 měsíců, ale někdy se začít musí… v Praze je nesmyslný počet autovraků, schválně se na to zkuste zaměřit někde… Číst vice »

MajsterN

Deset měsíců 😂 deset dní řeknu, dobře, musí něco vypapírovat, nejde to ihned… 😆

MP22

Je to praštěné, na druhou stranu jsou to docela dlouhé lhůty, nedá se nic dělat. Nějakou dobu má majitel a odstranění, myslím že 3 měsíce, pak se to prověřuje, zahájí se úkony k odstranění, ty se musí vyvěsit na desky magistrátu i MČ, tam to musí nějakou dobu vyset….. Z mé zkušenosti dělá město co může, párkrát sem s nimi o tom byl v kontaktu a opravdu se snaží a zbytečně to nestahují.. Bohužel za to jaký máme v legislativě bordel nemůžou

Frantík

Záleží i na efektivitě. Pokud je nutno jezdit přes celé město s odtahovým vozidlem, nebo platit řidiče za pohotovost, pak pochopitelně náklady rostou.
Na druhou stranu odtahnutik vozidla tam, kde vadí (třeba z tramvajového pasu) se taky potenciálně ušetří dost z veřejných peněz. Pak je otázka, kolik by měl právě doplácet viník jako pokutu kvůli způsobeným komplikacím.

Sumeček

Vyník by měl platit plné náklady za odtah a k tomu 20 % přirážku jako pokutu.

Jan

Šel bych do toho následovně:
Odtažení vozidla parkujícího bez povolení 20k
Odtažení vozidla ohrožující bezpečnost provozu (křižovatky, chodníky, přechody, šrafované plochy) 50k
Odtažení vozidla blokující provoz (třeba ty tramvajové koleje) 100k

+ u všeho paušál 2k za každý započatý den na hlídaném parkovišti. Uvolnění auta až po zaplacení pokuty.

frank

nojono, to ovšem značnou část těch aut v kombinaci od těch 50k nahoru s paušálem za měsíc či dva stání můžou rovnou dát do dražby, protože valná většina aut z takto přichycených jsou prastaré “ naleštěné“ bídy…

Jan

Si to koupí šrot na železo a aspoň se omladí autopark

Bisik

A není to málo, Antone Pavloviči? Co takhle 200k, 500k, 1000k a u všeho paušál 20k za každý započatý den na hlídaném parkovišti? Či majitele do uranových dolů nebo rovnou zastřelit?

Pavel

Opravdu částka 3800 Kč za 1 odtah ani nepokryje náklady? Zajímalo by mě srovnání s jinými městy či zahraničím. Zas tak málo to není.

Kulajda

Wishfull thinking.

SYN

Tak oni tyto služby nejsou úplně pověstné tím že by šetřili každou korunu… „se to vykáže“ někdy to někdo zaplatí, někdy město, někdy nikdo…

mgr.pavel

Tak ať město vypíše výběrové řízení. Pak tyto extra náklady zmizí.

David

No tak třeba ve Švýcarsku je pokuta za krátkodobé špatné parkování 40CHF, dlouhodobé za 100CHF a cena za odtah je cca 500-1000 CHF.

Bisik

a průměrný plat?

Bisik

Mimochodem za krátkodobé špatné parkování 40CHF, to je cca 1100 Kč? To je drahé chcete říct?

libor

v Praze za 700CZK, takže vlastně Praha je dost drahá…

Kulajda

No prosím, automobilový socialismus jak vyšitý. Kolik činností spojených s automobilovou dopravou je pro města, kraje a stát prodělečných? Prej tržní ekonomika, kapitalismus voe.

Jaaa

Odtahy jsou ideální příklad toho, kde by šlo privatizovat. V USA to funguje, soukromníci si svoje rajóny hlídají a auta nestojí kde nemají…

Kulajda

Jo, možná by se pak kraje mohly víc starat o bydlení pro lidi, nejen o parkování pro auta.

Kulajda

Zajímalo by mě, kolik aut mi dá mínusů. Už autíčka ožívají, týýjo.

mgr.pavel

Pro minuskáře: bydlení pro lidi je ve městech brutálně drahé, plně tržní. „Bydlení“ pro auta je ve městech za hubičku, v tuhé socialistické regulaci.

Proč stát reguluje („chrání“) více auta, než lidi? Nemělo by to být naopak? Není právo bydlet důležitější, než právo parkovat?

Kulajda

Aj, teď jste proti sobě popudil Pežoty s Renóltem, zatím mínusovaly jen fauvéčka, škodárny a shnilé dačie.

Tomáš Veselý

Oni si to neuvědomují,ale svým přístupem dělají autům a automobilkám medvědí službu. Tak dlouho budou místo občanů dotovat auta, až se nebudou rodit děti a nebude mít kdo dělat na důchody. Bydlení bude nedostupné a zoufalí občané si budou vybíjet frustraci na autech. Už ted roste ničení aut na ulicích. Dosáhnou akorát toho, že mladí nebudou kupovat žádná auta, aby měli na jídlo a bydlení.

SYN

Kapitalizmus by byl kdybyste nechal pár firem porvat se o to kdo bude odtahovat rychleji a levněji…

mgr.pavel

.. což tedy nechápu proč Praha nedělá.

Jestliže ročně stojí odtahy 100M korun, pak vypsat takovou zakázku by město i mělo, ne?

Jak je možné, že takovou zakázku dává stále jedné firmě..?

A pokud to dává městské firmě, kde jsou všichni pravicoví voliči volající po privatizaci?