Na obchvatu Frýdku-Místku vymění problémové mostní závěry, nové dálnici kvůli nim hrozilo zavření

Přejezd vozidel přes původní závěry způsobuje impulzivní hluk.
Finální řešení čeká problémové mostní závěry na obchvatu Frýdku-Místku. Ředitelství silnic a dálnic po několika dočasných úpravách omezujících naměřený impulzivní hluk závěry vymění za nové. Informovalo o tom na platformě X.
„Výměna mostních závěrů na obchvatu Frýdku-Místku proběhne od 16. 10. do konce března. Provoz povede jedním pruhem pro každý směr nižší rychlostí. První se dočká směr Český Těšín, následně protisměr,“ uvedlo ŘSD
Náklady jsou cca 42,6 milionu korun, zhotovitelem prací bude firma Strabag. Problémové závěry se nachází na mostech přes řeku Morávku.
Ještě před koncem března byla kvůli hluku zřízena plentová zídka mezi opěrou a mostovkou a osazena betonová svodidla. Do konce června pak došlo mimo jiné k seřízení mostního závěru a zbroušení obrusné vrstvy vozovky.
ŘSD následně přistoupilo i k zalití prostoru mezi lamelami bigumovou zálivkou na všech čtyřech mostních závěrech a nechalo částečně odstranit středový profil mostního závěru. Vzniklý prostor byl vyplněn betonem a překryt asfaltem, což mělo dále dočasně snížit hlučnost.
Kvůli naměřenému hluku bylo na obchvatu také nařízeno dočasné snížení rychlosti, v jednu dobu se po něm mohlo přes den jezdit pouze 100 km/h. V noci byla rychlost omezena na 80 km/h. Dodržování hlídají dodatečně instalované radary. Velká část řidičů podle vyjádření magistrátu, který přestupky řeší, však omezení nerespektuje.
Dřívější snížení rychlosti nařídil Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ). Město Frýdek-Místek krok tehdy označilo za šikanu a varovalo před návratem tranzitní dopravy do centra. Úřad měl podle radních dokonce zvažovat úplné uzavření teprve pár let provozovaného obchvatu.
Úřad zvažoval uzavření obchvatu Frýdku-Místku, město jej obvinilo ze šikany
Obchvat Frýdku-Místku je průjezdný od konce roku 2022. V plném profilu byl otevřen v létě roku 2023. Město na obchvat čekalo desítky let. Zdržovaly ho zdlouhavé přípravy, boj s aktivisty, dočasná nepřístupnost části staveniště, přerušení stavby či nekvalitní vozovka.
Obchvat se stavěl na dvě etapy, celkem je dlouhý 8,5 kilometru a vyšel na zhruba čtyři miliardy korun. Cílem investice bylo odvést tranzitní dopravu z centra města. Frýdkem-Místkem denně projelo až 45 tisíc aut.