Na moravskoslezská nádraží míří automaty. Prodají vám jízdenku, omezí provoz pokladen
Automat pro nádraží v Moravskoslezském kraji. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Automaty budou nejpozději v říjnu fungovat zatím ve 34 stanicích. S některými místy nesouhlasili památkáři.
Co do toho mají co kecat památkáři proboha? 😀 At si pak tu živou obsluhu zaplatí, nebo spíš tam nebude žádná a automat taky ne.
Uzasny napad jak ubrat dalsi pracovni mista v kraji s nejvyssi nezamestnanosti.
Měli by zakázat dveře na fotobuňku. Těch portýrů, co by našlo práci…
Ovládání výtahu by za vás taky někdo mohl mačkat, ne?
A lístek byste radši měl 2x dražší, protože to ma vydat člověk, co by rád dostal zaplaceno?
A stejně je plno pracovních pozic pořád volných, nikdo nemže čekat že jeho místo vydrží navěky.. je třeba se vzdělávat aby bylo možné změnit pracovní uplatnění 😉
Sikovná věc že se spojí i na dálku. Dobré mi přijde také že se dá platit kartou i hotovostí.
Platba hotovostí je nejdůležitější rozdíl proti těm dementním automatům, které zavedl IDS JMK. Tam cestující, který nemá kartu, má smůlu. Takto má správně vypadat nahrazování osobních pokladen, pochvala pro MSK.
Cestující bez karty, bez lístku z předprodeje, bez aplikace v telefonu a bez Dopravní peněženky (že těch možností ale je!) nemá smůlu, prostě si koupí lístek za hotové u průvodčího. S příplatkem. Každého volba.
Ale ten příplatek odpovídá tomu, jako bych vlakem jel načerno, ne „běžný“ za manipulaci v hotovostí (srovnávám třeba s nákupem u řidiče v MHD, když existují jízdenkové automaty).
To tak bejvá – vstupenky jsou taky levnější v předprodeji přes internet, než na místě…
V mnoha případech paradoxně již nikoliv, na různé festivaly si firmy tipu Ticketportal a podobní berou provizi a levnější je zajít někam osobně.
Pokud by si cestující hned našel průvodčího sám aktivně, měl by přirážku mít menší.
Když si starověrec koupí v předprodeji univerzální lupen za 180 (to je to papírový leporelo), tak to bude mít bez příplatku a ještě o pár šestáků levněji než jednotlivou jízdenku…
Pokladní nahrazena automatem, průvodci zrušen, fira časem nahrazen automatem.
Tak pak už budem v práci taky nahrazeni kraje ušetří zbyde víc na platy politiku a manageru.
podobné argumenty měli lidé na začátku průmyslové revoluce
No a přesto sem každý rok proudí pracovat desítky tisíc dalších lidí z ciziny protože chybí pracovníci prakticky ve všech odvětvích… Takže asi se hromadné nezaměstnanosti díky automatizaci obávat nemusíme 🙂
Když jinde budou vyrábět samořídící auta, Česko může nechat důležité zaměstnance dělat to, co místo nich zvládne stroj.
I tak se na to dá podívat, protože nežijeme jako stát ve vakuu.
Strojvedoucí pochybuji, nedovedu si představit, jak jede vlak bez kontroly člověka, minimálně tahle pozice je na dlouhé roky dopředu nenahraditelná.
No, ano. V Čé eR je potřeba fíra i na lanovce na Petřín, což je oplocenej výtah naležato…
Předpokládám, že to umí jen ODIS, tedy mezikrajské relace tam nekoupím… inu, pokrok se nedá zastavit.
Umí to ODIS a One Ticket.
Díky. Takže mimo kraj to napálí to nejdražší co je. Důchodci jistě ocení.
Důchodci pořád jedou za 50 % a jsou i jiné varianty nákupu.
Tak ono ty automaty budou sloužit hlavně pro ty kteří budou cestovat v rámci ODIS. Kdo pojede někam dál tak si může jednoduše zajít k okénku na větším nádraží
Jakou levnější jízdenku bych sehnal na místě v pokladně a nebude ji umět automat? Když pojedu třeba z Krnova do Olomouce nebo z Frenštátu do Kroměříže, na pokladně bych dostal ČD flexi v ceně OneTicketu… nebo ne?
Duchnám někdo zakazuje Můj vlak na mobilu? Argumenty o složitosti neberu, Lidl Plus zvládaj levou zadní…
Umí už ODIS prodat přestupní jízdenku vlak->autobus?
Minimálně ODISapce to jde už dost dlouho.
Takže automat má provozní dobu 6-20 stejně jako call centrum? Kdyby aspoň call centrum fungovalo třeba 4 – 22, tedy od prvních do běžných posledních vlaků, vyjma opravdu flamendrů, jinak doufám, že automaty se nebudou brát jako obsazená stanice, tedy kdyžtak ve vlaku bez přirážky. Vypadá totiž dost podobně jako Automat Arriva, který je teda tragický, co s ním mám zkušenost.
Naopak já jsem za, aby se takové stanice považovaly za obsazené, jinak to nemá smysl, a lidé si nadále budou cíleně jízdenky nekupovat, doufaje že průvodčí nepřijde…
Ok, ale jen v době 6-20 (8-20) dle provozní doby call centra, jinak to brát jako neobsazenou stanici, protože komu to náhodou nepůjde, tak si připlatí jen proto, že se mu to přes Automat nepovedlo, nešel automat? Takhle by operátor mohl dát například zprávu vlakové četě ve stanici xy, nefunkční automat – prodej ve vlaku bez přirážky.
Nevidím jediný rozumný důvod proč by se to nemohlo brát jako obsazená stanice.
ZSSK bere jako obsazenou i stanici s nefunkčním automatem.
Viz. Odpověď Aaabbb, mít call centrum s tak velkým časovým omezením (zvlášť o vikendu), je jen dobré k tomu rejžovat na těch, kdo to s automatem umět nebudou, něco jim nepůjde, aloe…
Ne, na čas 6-20 bude omezena možnost kontaktovat operátora call centra. Prodejní funkčnost automatu bude i mimo tuto dobu.
Tady někdo nepochopil ironii. Ale opravdu říct, a když něco, tak tu bude call centrum na radu na na dálku, ale pozor v týdnu od 6, a o víkendu až od 8, to je opravdu pěkná pomoc.
Je někde seznam stanic, kterých se to má týkat?
Pochytil jsem Ostravu hl.n, Svinov 2x, Havířov, Frýdek, Kravaře, Opavu, z mapky ještě odhaduji Krnov, Bruntál, Bohumín, Český Těšín, Studénku…
Tak už si i paní pokladní můžou vzít home office. Tedy ty, co zůstanou a nepůjdou na pracák…
Už se to blíží. Jako JMK. Prvně automaty, poté bez průvodčích.
A poté jezdím zadarmo.
Hlavně těmi automaty osadit zastávky, které jsou dnes nemají prodej žádný ať neunikají tržby. Plno lidí kvůli tomu chodí z Kopřivnice na zastávku, protože od tama se do Příbora dá dojet často zadarmo.
(Na tomto chování ovšem přítomnost automatu zřejmě nic nezmění.)
Změní, teď spoléhají na to, že průvodčí nestihne odbavit. Teď když přijde a nebudou mít lístek, tak dostanou přirážku.
Jo tak, já si sedím na vedení. 🙂
Otázkou zůstává, zda případná přirážka bude v takové výši, aby od jízdy načerno odradila.
Spousta lidí jezdí načerno MHD, protože i pokud je revizor chytí 2× ročně, stále jsou v plusu.
Naopak, dělali jsme to podobně. Chodili na neobsazenou zastávku a sledovali, kam nastupuje průvodčí při odjezdu. A šli co nejdál od ní. Jen výjimečně na jsme platili.
Takže jste kradl a ještě se tím chlubíte?
Ale fujky, takové ošklivé slovíčko… Optimalizace cestovních nákladů se tomu říká. 🙂
Až nebudou průvodčí, tak těchto lidí bude kvanta.
Jenže revizor bude v civilu a tedy do poslední chvíle nerozpoznán :o)))
Platba kartou, ODISkou i v hotovosti. Chválím! Žádná diskriminace vybraných skupin cestujících jak v JMK.
Hlavně ODISka je centrální platidlo po celém ODIS včetně DPO a DP Opava…JMK na čipovou plastovou Dopravní Kartu přišel nedávno, ale omezení je tam sakra vidět: nabíjení kreditů jen do 250korun a nelze hradit Dopravní JMK Peněženkou jízdné ve Validátorech/vozidlech DPMB. V ODIS se služby zlepšují na rozdíl od IDSJMK který odmítá integrovat i Lodní linky: Bystrc, Vranovská přehrada apod.
ODISkou se dá platit i ve Zlínském kraji. Samozřejmě každý kraj musí mít svou vlastní kartu, ale hlavně že to funguje pro cestující stejně.
Tak na brněnské přehradě máte slevu akorát 50 %, pokud máte roční šalinkartu. Co víc byste ještě chtěl? To je čistě výletní záležitost. 😉
Teď je otázkou, jestli nenastoupí diskriminace cenou – podobně jako je to při platbě u řidiče nebo průvodčího.
V MSK je příplatek za platbu v hotovosti.
Na druhou stranu pořád lepší mírný příplatek, než vysoká pokuta a „cejch“ neplatiče, když mám s sebou „jen“ peníze.
To není diskriminace, chcete vyšší úroveň služby, obsluhu člověkem místo levnější samoobsluhy, tak je,přirozené, že sinzanto připlatíte.
Je vidět, že četnost spojů a kvalita dopravní obsluhy v JMK je víc než dostatečná. Možná by se to dalo i trochu proškrtat…
Tohle nedovedu posoudit, situaci v MSK neznám. Nicméně co je zřejmě a platí to obecně, že způsoby VHD se budou muset optimalizovat. Tedy, že přepravovat malé počty lidi tím nejdražším možným způsobem, tedy vlakem je v českém rozsahu neudržitelné a bude nutné přecházet na levnější způsoby. A naopak posilovat železnici tam kde je poptávka vysoká, tedy hlavně příměstská a dálková doprava.
„A naopak posilovat železnici tam kde je poptávka vysoká, tedy hlavně příměstská a dálková doprava.“
Tam obvykle železničáři nemají koleje nebo řeknou že není kapacita a místo vlaku pak jezdí vláček z autobusů.
Proto se budou muset nějaké postavit = posílit železnici. A ne cpát peníze do lokálek.