Na kolejích bude k vidění ojedinělý stavební stroj, přijede z Rakouska
Do českých železničních staveb se po delší době opět zapojí ojedinělý stroj SUZ 500, který si od české společnosti Swietelsky
Do českých železničních staveb se po delší době opět zapojí ojedinělý stroj SUZ 500, který si od české společnosti Swietelsky Rail CZ pronajala firma Strabag Rail. Využije ho na dvou zakázkách. Ve dnech 3. a 4. dubna na trati v okolí stanice Most-Minerva a 6. dubna v úseku Všetaty – Dřísy.
Na Mostecku stroj zajistí výměnu 3785 pražců na 2271 metrech. Práce začnou ve středu v 10 hodin a následující den v 7:30. Ve středních Čechách jde o výměnu 1553 pražců a kolejnic v úseku 950 metrů. Práce potrvají od 9 do zhruba 15 hodin.
„Využití této technologie je na evropských železničních stavbách extrémně vysoké, protože za krátký čas zvládne obrovskou porci práce. Oproti nasazení běžně dostupných strojních linek na českém trhu umí zkrátit výlukové časy až o 50 procent,“ uvedl ředitel závodu Stroje a mechanizace Swietelsky Rail CZ Lukáš Vostrý.
Více než 60 metrů dlouhý a přes 211 tun vážící stroj SUZ 500 má 13 náprav a výkon motorů 485 kW. Využívá se při rekonstrukcích kolejí, které současně demontuje a pokládá, zvládá pokládku kolejového roštu na předštěrkovanou pláň a výměnu pražců a kolejnic.
„Optimální výkon stroje při výměně kolejového roštu během 10 hodinové směny je 2000 metrů koleje. To odpovídá výměně 3334 kusů pražců a 4000 metrů kolejnic. Jde tedy zhruba o 200 metrů za hodinu,“ doplnil Vostrý.
Swietelsky Rail CZ těží ze zázemí mateřského koncernu Swietelsky Baugesellschaft, který patří k největším železničním stavebním firmám v Evropě. Na práci do České republiky už v minulosti firma přivezla například pluh BDS-2000 nebo unikátní podbíječku. Stroj SUZ 500 přijede z Rakouska a po dokončení práce se tam zase vrátí.