Na jihu je hotovo. Kraj uzavřel smlouvy se třemi autobusovými dopravci

Autobus Irisbus dopravce_GW_Bus. Autor: ŠJů/https://commons.wikimedia.org/Autobus Irisbus dopravce_GW_Bus. Autor: ŠJů/https://commons.wikimedia.org/

Kraj v tendru upustil od plánů na nové autobusy, stačí mu průměrné stáří vozového parku 9 let.

Jihočeský kraj v úterý definitivně uzavřel svou největší veřejnou zakázku, když hejtman Martin Kuba (ODS) podepsal dlouhodobé smlouvy se třemi autobusovými dopravci. Stalo se tak rok od otevření nabídek.

Obslužnost v sedmi jihočeských okresech zajistí v příštích deseti letech (od června 2022) tři společnosti. Pět oblastí obslouží společnost ČSAD Autobusy České Budějovice (značka busem) z rakouské skupiny ÖBB-Postbus (Českokrumlovsko, Jindřichohradecko, Písecko, Prachaticko a Strakonicko). Českobudějovicko obhájila společnost GW Bus ze skupiny Jihotrans, Táborsko si připsal BusLine. Jako hlavní dopravci tak končí skupina ICOM (ČSAD Jindřichův Hradec), ČSAD STTrans a táborská firma Comett Plus. Mohou ale případně fungovat jako subdodavatelé, smlouva připouští zajištění části výkonů subdodavatelsky.

Jihočeský kraj vysoutěžil dopravní výkony za zhruba 7,4 miliardy korun. Kraj počítá s tím, že 2,4 miliardy zajistí tržby od cestujících, zbytek půjde z rozpočtu kraje. Smlouvy jsou brutto a riziko tržeb nese kraj. Podle kraje znamená výsledná suma zhruba miliardovou úsporu oproti předpokládaným nákladům.

„Jde o největší veřejnou zakázku realizovanou Jihočeským krajem. Velice mě proto těší, že se ji podařilo vysoutěžit hned napoprvé. Jihočeský kraj zároveň zpracoval zadávací dokumentaci čítající více než 2200 stran, vysoutěžil dodavatele a podepsal smlouvy za pouhých 28 měsíců. Konkrétně od února 2019 do června 2021,“ uvedl Kuba s tím, že do výběrového řízení přišlo celkem 32 nabídek od osmi uchazečů.

Hejtman doplnil, že Jihočeský kraj jako první v republice nesoutěžil v zakázce na linkovou dopravu pouze nabídkovou cenu za kilometr, ale zároveň nejlepší dopravní řešení na základě jednotných požadavků a podmínek stanovených v zadávací dokumentaci. „Každý účastník tak předložil v nabídce své vlastní nejlepší dopravní řešení, které se projevilo v hodnocení formou nabídkové ceny. Všem Jihočechům se tak vyplatilo, že bylo výběrové řízení zorganizováno jako otevřené a maximálně transparentní,“ uzavřel Kuba.

Společnosti v jižních Čechách ročně najedou 20,9 milionu kilometrů. Z toho na Českobudějovicku 3,8 milionu, na Českokrumlovsku 2,6 milionu, na Jindřichohradecku 3,7 milionu, na Písecku 2,4 milionu, na Prachaticku 2,6 milionu, na Strakonicku 2,6 milionu a na Táborsku 3,1 milionu kilometrů. Jihočeský kraj může požadovat změnu rozsahu výkonů v rozsahu plus 30 až minus 20 procent.

Kraj v tendru upustil od plánů na nové vozy jako v některých regionech a stačí mu průměrné stáří vozového parku 9 let, nejstarší může mít 12 let. Nepožaduje po nich ani přemalování do barev kraje, stačí pouze logo IDS JK. Třicet procent výkonů mohou zajistit subdodavateli. Smlouvy jsou brutto, riziko tržeb ponese kraj.

Tagy Jihočeský kraj Top zajištění dopravní obslužnosti Jihočeského kraje
25 komentářů