Na I/27 u Žiželic jsou dokončeny sondy, hledá se řešení mostu přes údolí Hutné
Stavba díky přemostění rovněž odstraní i železniční přejezd. Hotovo by mělo být do konce roku 2025.
Stavební řešení nevyhovujícího úseku silnice I/27 u Žiželic nedaleko chomutovské dálnice D7 a průmyslové zóny Triangle pokročilo do další fáze. Stavbaři aktuálně dokončili sondy pro geotechnický monitoring, na jehož základě bude navrženo technické řešení (zejména zakládání) plánovaného mostu přes údolí říčky Hutná. Oznámil to šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
ŘSD slavnostně zahájilo přestavbu silnice I/27 u Žiželic už loni v srpnu, budování obchvatu nicméně nezačalo klasicky zemními pracemi. ŘSD zakázku zadalo formou Design &B uild, vítězné sdružení Silnice Group, Eurovia, SMP CZ, Valbek a Geofos tak začalo budováním přístupových cest a geotechnickým průzkumem. Na základě získaných údajů vypracuje projektovou dokumentaci a teprve poté budou následovat samotné stavební práce. Délka stavby je téměř tři kilometry, její nejsložitější součástí bude právě čtyřsetmetrové přemostění údolí říčky Hutná.
Stavba s oficiálním názvem „I/27 Žiželice, obchvat a přemostění“ má odstranit zřejmě nejproblematičtější úsek ze severočeské části frekventovaného tahu I/27. Současná trasa silnice klesá do údolí říčky Hutná, které je až 40 metrů hluboké. Serpentiny a prudké sjezdy do obce Žiželice jsou přitom, zejména v zimním období, pro řidiče nebezpečné. „Samotný průjezd obcí Žiželice je směrově a šířkově naprosto nevyhovující,“ píše ŘSD v dokumentaci. Stavba díky přemostění rovněž odstraní i železniční přejezd. Hotovo by mělo být do konce roku 2025.
Tendr byl vypsán už v prosinci 2020, smlouva s vítězným sdružením byla podepsána loni v červenci. Smluvní cena činí 820 milionů, předpokládaná cena byla 864 milionů.