Chystá se další zpomalení klíčového koridoru u Prahy. Vlaků je moc, na trať se nevejdou

CityElefant v barvách PID. Foto: RopidCityElefant v barvách PID. Foto: Ropid

Kvůli přetížení kapacity mezi Prahou a Kolínem hrozí omezení dálkových vlaků na východ Česka.

Odebírat
Upozornit na
guest
627 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Skoro bych řekl že než přidávat v nejvytíženějších úsecích koleje tak by mělo být mnohonásobně levnější aspoň trochu protáhnout perony… nevyřeší to všechno ale kapacitu (lidí) v daném úseku by to zvednout mělo (delší soupravy).

vbb

Teoreticky máte pravdu.
Ale dříve jezdily třeba na Ostravu 12vozové rychlíky v náhodných časech zhruba po 3 hodinách. Dnes se tam jezdí v průměru po méně jak hodině (Ex1 a Ex2 dají dohromady hodinu, do toho pendolína, RJ, LE…), i když kratšími vlaky.
Jenže cestující nemá zájem čekat 2 hodiny na 12vozový rychlík.
V příměstu je to podobné. Když jede po 30 minutách sólo Elefant, tak se za den odveze víc lidí než když pojede dvojitý elefant po hodině. Časem to dospěje k potřebě dvojitého elfa po 30 minutách.

Jyřýk

Zavést S61 a rušit vlaky na Brno a Ostravu? Pane Winter, odkud jste spadl…

Elb

Na Ostravu toho jezdí mrak, na Kutnou Horu ne.

Hýkus se fíbe

Nechápu jak to, že se nediskutuje o tom jestli se mezi Prahou a Kolínem přidá třetí nebo i čtvrtá kolej místo toho se řeší kraviny jako o tom kolik se vlaků na trať vejde, který se škrtne, zpomalí apod.
To je typický český železniční Kocourkov. Neřešit příčinu ale řešit následky. Příčinou je dvoukolejná trať tam, kde by byla na hranici vytížení i čtyřkolejná trať. Zatímco ŘSD oznámí rozšíříme čtyřproudou dálnici na šestiproudou, tak u SŽ nikdy neuslyšíte rozšíříme dvoukolejnou trať byť jen o jednu kolej.

Elb

Sám jste kocourkov, třetí kolej má oproti dvoum minimální přínos, i na třetí kolej, natož čtvrtou až do Kolína, tam není místo kvůli domům, silnicím a zahradám. Bourat to a sypat tam nehorázné prachy, jen aby se tam mohli pronáhět další dálkové vlaky o ekvivalentu 3-4 velkoprostorových vozů, je vrcholná blbost, hlavně když dobrá část vlaků tam v horizontu 20-30 let ani nebude jezdit, jelikož bude na VRT, tedy i kdyby jste chtěl oboje, tak by to stihli dostavět tak v podobném čase.

Hýkus se fíbe

Bláboly o tom že není kam přidat kolej jsou absolutní nesmysly. Proč podobný žvásty nepíšete do diskuzí o rozšíření dálnic ze čtyř na šest jízdních pruhů – proboha jsou tam domy? Není pravda že třetí kolej nemá smysl – zajeďte se podívat mezi Prahou a Poříčany, jak to tam sviští. Ano mezi Prahou a Poříčany je potřeba přidat čtvrtou kolej a ano mezi Poříčany a Kolínem je potřeba přidat stoprocentně třetí kolej ideálně i čtvrtou. Argumentace VRT je absurdní. Každý kromě vás ví, že VRT povede z Prahy do Brna a ne do Kolína kocourku. Sjezd v Poříčanech bude provizorní… Číst vice »

SYN

Přidat kapacitu neznamená automaticky přidávat další koleje paralelně k těm co už existují… jednak tam na ně není místo (ve stejné stopě paralelně), druhak potom v případě mimořádností stojí stejně všechny ať jich tam je kolik chce…

Hýkus se fíbe

Není pravda.
Když se chce místo na třetí i čtvrtou kolej se najde.
Při mimořádné události v Pardubicích jezdili během pár hodin vlaky po jedné ze dvou kolejí.

SYN

Však právě, „během pár hodin“…
Jinými slovy, několik hodin by stály všechny 3-4 koleje.
Ale abysme tomu správně rozuměli – říkám koleje stavět, ale ne paralelně, nýbrž rychlý výjezd z Prahy směrem Světlá n.S.

vbb

A kde to ten pan Se najde?

Pája

Mám dva dotazy:1)které stavby k navýšení kapacity SŽ aktuálně staví 2)kdy budou hotové

vjkm

Pardubice – Hradec abychom něco našli. Pro nákladní dopravu se nedělá nic, musí se spokojit jen s tím, co zbyde po osobních vylepšeních, stát lije peníze jen do toho, co sám objednává.

JiP

A to tech 20 km trati v rovine jak mlat stavi uz 10 let a stale neni hotovo…m

Luke

A navíc některé bukvice z HK si koupili a opravili staré vilky, aniž by si zjistili, že pozemky kde je dnes kaštanová alej patří SŹ a počítá se s jejich využitím pro 2 kolej. No a teď ty bukvice z cca 15ti vilek dělají vše proto, aby výstavbě 2 koleje zabránily, kt pomůže tisícům cestujících. Prostě kocourkov, kdy menšina neoprávněně omezuje většinu a nikdo s tím nic nedělá:(

Elb

Hradec-Nymburk a dál trojkolejka by se mělo začít brzy.

JiP

…..asi jako ta bajna VRT po ktere, dle letacku, iz nejmene 10 let jezdime.

Luke

Brzo? 2027-2030 a ptz jsme ČR, tak i tento termín nemusí být konečný.

MajT

Okej, takže za 10 let se počet vlaků vice než zdvojnásobil a jak na tento fakt reagovala dobrá správa? já teda nevím o žádné stavbě která by nedostatek kapacity v dohledné době měla řešit.

Jaaa

Za 10 let s našimi voliči, předpisy, zákonodárci a ministerskými úředníky nezareagujete na nic.

Společnosti, které zkostnatí, nejsou schopny reagovat na měnící se podmínky a zaniknou.

U nás se to projevuje u čehokoliv, co přesahuje zájmy velkého “byznysu” – klimatické změny, migrační změny, demografické změny (včetně důchodů), změny ekonomiky, geopolitické změny…

Typický volič u nás je čtyřicátník až šedesátník, který si chce plnit své sny z mládí. Nemůžete od nich čekat nic.

wondon

Zdravím vespolek
Kapacita kolejová dochazi, jak překvapivé, ale co kapacita energeticka, jsme na DC soustavě a tam platí Ohmův zákon a také spotřeba energie vzroste s kvadrátem rychlosti. Následná elektrická mezidobí je dnes bohužel sprosté slovo, tak jako tak se tam více vlaku prostě nevejde. Politici se při svém poměřování pindiku neřídí nejen zákony lidskými natož přírodními😁.
P.S. je tu určitě spoustu strojvedoucích, jak jste na tom s napětím na DC soustavách?

vjkm

Lepší dráty jsou momentálně k ničemu když chybí libeňský přesmyk.

wondon

„lepší dráty“ nepomůžou, jde o celý systém napájení DC soustavy hlavně o odvod zpětného proudu a úbytky napětí v soustavě. Již dnes to nestačí, některé napáječky jsou poplatný 20. století a na dnešní provoz moc daleko od sebe.

wondon

Doplnění
Pokud v nejbližší době nepřejeme na AC, máme zaděláno na pěkný problém.

Leinad

A pokud bude málo AC trafaček, bude to hodně podobné nápadu málo DC napáječek.

SYN

Vzhledem ke značně „delšímu dosahu“ AC napaječek nebude s jeji POČTEM velmi pravděpodobně žádný problém…

vjkm

Delší dosah napaječek vyžaduje tlustší dráty od ČEZu, takže máte smůlu.

Leinad

Proč řešit mezidobí? 😀
Já bych bral při řešení jízdních dob brát do úvahy výkon braný jako min(výkon mašiny, výkon napáječky/počet jedoucích vlaků).
Jestli by do GVD vyšlo, že je lepší čekat, tak by se čekalo.

Karel Adamec

Vždy a u všeho existují určité limity. Dálnice D1 v okolí Brna je ucpaná každodenně a všichni jdou zticha. Je přece jasné, že čím větší extrém vlaků se bude chtít provést, tím větší ovlivnění každého z těchto vlaků to přinese.

Jaaa

Jistě, na železnici funguje dopravní indukce úplně stejně jako na silnici. Problém je prostě centralizace ekonomiky. Všichni víme, že je to zhoubné, ale jakákoliv snaha s tím cokoliv dělat je nálepkována jako “sociální inženýrství”. Přitom sociální inženýrství je něco úplně jiného.

P Z

Železnice je přehlcená nejen na kolejích, ale i ve vlacích. Proto je potřeba ocenit snahu Prahy vyhnou lidi z aut do MHD. Čím hůře, tím lépe.

Jaaa

Ulice v Praze totiž přehlcené nejsou, že…

p.n.

a co zavést Berounské řešení ve stylu ubrání spojů a 3 elefantu?

v.sp

Řešení se zrovna začíná stavět – stavba 511 pražského okruhu a hlavně předložka I/12. Tím se od Kolína zlepší doprava autem do Prahy a část lidí z vlaku přejde do aut. Pak třeba ta nová S61 nebude potřeba.
Teda ne že by to bylo ideální řešení, ale pomoci by to mohlo.

Jaaa

“část lidí z vlaku přejde do aut”

A ta auta se v Praze vsáknou jak? Ta stavba je úplně k ničemu.

Dusanh

Prý k ničemu – tak si stoupni v Běchovicích k silnici, chytráku…

Air Traveller

Jaa je agresivni anti-automobilista. Z jeho pohledu je k nicemu – auta neuznava, Uta by nejradsi globalne zakazal.

Jaaa

Lžete, ale prostě ten slaměný panák potřebujete pro vlastní integritu – abyste se nemusel začít ptát sám sebe, jestli se náhodou nemýlíte naopak vy.

Jan Stejskal

a ještě k tomu neuvěřitelně hloupý, což mj. dokazuje tím, že to dává veřejně najevo a nestydí s dělat si ostudu 😂

Leinad

K čemu bude širší příjezd do plné Prahy? Možnost místo plynulejší jizdy jedním pruhem jet rychleji více pruhy a pak déle stát?

František

Koukám že tu zase máme názor někoho, kdo v téhle oblasti nežije a nikdy tu nebyl.
Pro pochopení důležitosti stavby doporučuji zkusit ráno jet z Kolína do Prahy po staré I/12. Uvidíte, že to, co se začne dít na kraji Běchovic je vyložený mordor.

Jaaa

Pro pochopení důležitosti úplně jiného řešení je potřeba se podívat, kam ti lidi jedou.

Jaksi zjistíte, že problém prostě jenom za 30 miliard přesunete na někoho jiného, ale nevyřešíte! Vyhodíte z okna 30 miliard a problém se nijak nezlepší. Dokážete to ve své sobeckosti pochopit?

Mvek

Já myslím, že nejde o to, jestli posílit železnici nebo tuhle výpadovku. Obojí je potřeba. Protože tam jezdí i tranzit (nákladní), a ten je potřeba dostat z obydlených čtvrtí do polí, kde blízko bude výjimečně možná nějaký domek (a to často je chyba těch, co tam něco kupovali, protože silnice je v plánu dávno).

v.sp

V Praze kapacita je. Je to vidět i na tom, že I/12 je ucpaná jen do Běchovic, pak se to rozjede. Druhé kritické místo jsou kolony kamionů na 510/Štěrboholské, ale ty opět zmizí po dostavbě 511.

Samozřejmě, že spousta míst v Praze už kapacitu nemá. Taky do aut nepřejdou z vlaků všichni. Nikdo nečeká, že S1 přestane být potřeba. Ale nějaký úbytek cestujících bude a pak třeba nebude potřeba ta S61.

Já chápu, že se spoustě lidí nelíbí podpora aut ve městě. Ale realisticky – lidé nejezdí aby jeli vlakem, ale aby se někam dostali.

DCHDC

Zrovna ta nová linka přes Libeň, není moc dobrý ropidový nápad 🤣

Marek Kubík

Oni lidi z Ropidu/IDSK celkově mají hloupé nápady…..

KarelzNádraží

Z kterého kosmíru nám tu pan Borecký přistál? Jako ta paseka kterou tu ten pán tropí jako politik na stč kraji tak to v jakém stavu je železnice se neptejte SŽ, ale Vašich spolustraníků z let 1990-2013 proč nic nedělali. Paanem Boreckým požadované je hlavně o rozhodování politiků a nikoliv SŽ. Dobré správě by se dalo vytknout s jakým zpožděním začali opravovat Praha – Lysá a dál. Tudy by mohlo jezdit vše co staví v Pce a to co by nemuselo by mohlo jet na HK a Choceň náklady minimálně. Jenže reko není a druhá kolej HK-V. Osek také ne.

Moravec

Když se kraj snaží z vlaků vyrobit metro, tak se nesmí divit.

KarelzNádraží

Chtělo by to zefektivnit. Například já nerozumím tomu proč elefanty končí v Horních Počernicích proč nekončí v Čelákovicích, pak třebas Roztoky proč to nejde aspoň do Uhřiněvsi nebo Říčan. Nebo to co má končit v Úvalech proč to nekončí v Č.Brodě. Když je málo kapacity proč se to neřeší třebas tak, že Pendolino nebo vlak na 160 a za ním vlak na 140 třebas 2x za nima pak Spěšný pak NEx, NEx a Os. A tak dokola. Pokud to metro tak klidně ještě pokud by jezdili místo Úval, až do Č.Brodu tak by se dali udělat dvoje typy spoje na… Číst vice »

KarelzNádraží

Pak bych ještě udělal něco s cenou za sloty. Například spojíte vlaky ok sleva 25% naopak ROPID zvedáme cenu za sloty o 50% zdvojte si vlaky sleva 25% Umím si představit Vlašák spojený z ONJ s Slováckým expresem které rozpojí v Pce a vymeták do ČT pojede vzadu naopak ten co vymetá za ČT pojede vpředu fírové spolu na loko. Přelouč za ně vymete 2 spojené soupravy spěšný Praha – Kolín – KH-Čáslav/Kolín-Záboří n/l-Týnec n/L-Řečany n/L-Přelouč-Pardubice může být klidně i zastávkový a nahradit tak Os v úseku Kolín-Pce.

KarelzNádraží

Pak jsou tu možnosti jako R na HK vést trasou přes Vysočany zastavuje, Lysá n/l zastavuje dále i v Nymburk, Poděbrady, V.Osek atd. Cestující v HK motivovat například v prokladu k těmto R v opačnou hodinu Spěšným do Pce tak, aby vyšel k Ex, R, SC na Prahu a to za stejné jízdné jako R přes NB nebo i levněji. Hned je o pár vlaků Poříčany – Liběň hl.n. méně.

Luke

Jenom blázen by chtěl jezdit za stávajících jízdních časů denně z HK do Prahy a zpět. Furt se vyplatí zajizdka do PU.

Franta Pepa Jednička

Cestující budou nadšení, že do Přelouče mají jet jednou tak dlouho spěšňákem místo rychle rychlíkem.

vbb

> proč nekončí v Čelákovicích,
Protože Mstětice – Čelákovice je rozkopáno???

> Nebo to co má končit v Úvalech proč to nekončí v Č.Brodě.
V Úvalech je dost velký zlom frekvence.
Když to dojede do Brodu, tak budete chtít, aby to jelo do Poříčan.
Až to pojede do Poříčan, tak to budete chtít do Peček…

Jaaa

To je neodvratný vývoj.

rumcajs

Na průšvihy s dopravou středočeského kraje doplatí Morava a Slezsko?
Běžte s tím do zádele!

Jaaa

To máte za to, že chybí celostátní koncepce. Stěžujte si u těch, které jste volili. Zrovna Morava má s dvojministrem, co brzo vstával, ale prdlajs udělal, másla na hlavě dost.

Ondřej

Čecháčci radi vymyslí ,že nic nejde….

none

Za stejne penize si jizdu uzijete delsi dobu 😀
A to se vyplati.
Ma nejaky clanek vice prispevku?

Mimopražský

A potom se stane, že na běchovickém zhlaví v Úvalech nepůjde srovnat kolejová spojka z minusu do plusu a regionální doprava se totálně rozsype. Aby se už teď všichni modlili, aby se to moc často nestávalo a zima byla skoupá na mráz a na sníh.

tarten

Už se těším, až u Pardubic přestaví desítky km koridoru ze 160 na 200 km/h. A pak omezí rychlost na 140 kvůli kapacitě.

Michal

VRTka by se měla postavit podél dálnice D11 a D35 až do Svitav. Ideálně 3 kolejná pro smíšený provoz dálkové a nákladní dopravy vmax 270km/h s 2k odbočkou do Kolína, Chlumce n.C – HK – Trutnova, Chocně – Ústí n.Orl. – Miedzylesie, Brna a dále pokračovat jako 2k do Olomouce. Mohl by tak být snesen úsek Velký Osek – Chlumec n.Cidl., HK – Týniště n.Orlici – Choceň by mohl zůstat 1 kolejný. Na úrovni Opatovic nad Labem/Brezhradu by vznikl východočeský terminál I. v případě pokračování odbočky do Trutnova by vznikl u Stěžer terminál II. s taktovymi linkami na hlavní hradecké… Číst vice »

Vojtech

Socialistický projekt bohužel v 90 kach opuštěny počítal s novou trati Choceň-Svitavy-Zábřeh. Plány k němu jsem měl, vzala to povodeň 2002

Luke

Pěkný, ale než VRT dorazí do VČ, tak mi už tady nebudeme:(

Bohouš

Když se v rámci zrychlování zrušila malá nádraží, kde různé couráky mohli rychlíky bez problémů předjet, tak i ten nejrychlejší vlak se musí podřídit nejpomalejšímu slimákovi.

Petr Šimral

A co se zrušilo mezi Prahou a Kolínem???

Leinad

V pražském úzlu se čtyřznakový autoblok nahradil tříznakovým.

Petr Šimral

A to v případě trati Praha hl.n. / Praha TGM – Kolín bylo kde?

M474003

Kde se na kolínské trati zrušila malá nádraží? I ta kolej „u zdi“ ve Velimi se zase používá.

M.Z.

Ony ty “noclehárny” jako třeba Úvaly trpí ještě na to, že jsou to bez Prahy mrtvá sídla. Spádovost do “menšího” je nesmysl, a průmyslová města jako Kolín a Nymburk jsou, místní prominou, mimo svá centra fakt hnusná.

Dojíždět 58minut EC z Pardubic nebo 1:13 EC z Plzne je naprosto jina liga, nez se mackat v poblitem, pachnoucim a kompletne posprejovanem Elefantu z nejake diry na S1 “od Kolina”.

Teda ne, že by Libuš nebo Letňany byly nějaká výhra… …ale toto je kombinace toho horšího z obou světů…

František

Bohužel realita……
Je lepší jet hodinu z Ústí do Prahy ve voňavém Interjetu, popř. Berlineru a sedět, než jet 30 minut v přeplněném elefantu a stát na chodbě, kde se na vás z každé strany někdo mačká.

Moravec

Pokud ovšem ten Berliner pojede v řazení, v jakém má.

Jaaa

A jede včas.

KarelzNádraží

Hnusné je každé město na periferii. To i třebas Karlovy Vary vyjedete na Sokolov a těžký průmysl a i fakt hezká města třebas Mariánky taky vyjedete z centra a teplárna nebo sídliště u vozovny i když tam zrovna toho průmyslu moc není, ale každé trochu větší město má svou specifickou periferii. To by člověk musel bydlet fakt na vesnici nebo menší město. a když přemýšlím nad těmi v Polabí každé má něco Přelouč tam to je klasika to samé Chlumec nad Cidlinou, Poděbrady také Týnec nad Labem rozvodnu ČEZu Řečany nad Labem Chvaletickou elektrárnu, Kutná Hora cigára, Čáslav moc neznám… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Nejsem z Polabí, ale Poděbrady byl z toho vynechal, ale je pravda, že lázeňská část a navazující vilová jsou jako z jiného světa, oproti tomu, co tam vidíme hned okolo -to je docela bída. Ale přesto je to pěkné město, lepší než ten zbytek. Kutná Hora je UNESCO, ne hlavně cigára.
Problém je v tom, že to to nejhorší v těch městech (brownfieldy) často navazují na železniční trať a to platí pro celou republiku.
Vždyť to bylo vidět na obrázcích rekonstrukce nádražních budov, největší problém je v Ostravě a speciálně hl. nádraží.

Nemel

Každá vesnice a každé město, ať jsou kdekoli, mají nějaká pěkná místa a nějaká nehezká. Yin a Yang jsou všudypřítomné.

Krušnohorec

Železnici budeme udržovat ve stavu trvalého chátrání. – Stráský
Železnice je relikt 19. století. – Říman

Bohouš

Ničitel všeho, co nějak fungovalo. Je dobře, že si ho už čerti odnesli.

M474003

To byl Tomáš Ježek.

tarten

Nedělal bych z Libně obětního beránka, není to jediný problém na trati. Kdyby byly nástupiště 240 m místo „optimalizovaných“ 200 m, mohlo by dávno padnout rozhodnutí o ztrojování slonů. Hned by se v jízdním řádu uvolnilo při stejné „hodinové“ kapacitě pro cestující. Zvýšení kapacity by mohlo být uspíšení objednávky EMU400.

M474003

Ty sloni budou mít slůňata? Nebo dáme na Benešov Honekry?

tarten

Nevidím jediný důvod, proč provoz první série EMU400 začínat až 2029. Vy snad ano?

MartinS.

Třeba peníze? On to musí někdo vysoutěźit jako výkon a pak taky musí sehnat někoho, kdo mu je vyrobí.

smasska

Třeba to, že ty jednotky nelze vykouzlit, ale musí se vysoutěžit a vyrobit?

M.Z.

Bmto? Vrakoviště, které museli z kopřiv v roce 2010 vyřezat motorovkou, protože břízy mezi vozy měly 20cm kmeny. Jsou otřesné, ale “nízkopodlažní”.

Air Traveller

a ty jednotky na trojity esusy by se vzaly kde?

SYN

A ty koleje se vybudují samy, a zadara??

Vlastimil Kocurek

Tak jsem v šoku, to jsem nevěděl, to jsou rozhodující věci, a nedělají se.

Nemel

Kdyby ryby uměly lítat, rybníky by byly zbytečné.

KarelzNádraží

Tak kde se sloni vezmou? Vezmou se například z výkonů kde budou nahrazovány novými jednotkami. Takže třebas z Kralup/UnL.

Frantík

Průměrná rychlost se snížila, no.

Luke

České strategické myšlení v praxi, aneb jak proinvestovat mld za účelem zrychlení a dosáhnout pravého opaku 😀 ale odměny v top managementu i na MD určitě byly!! A co takhle konečně zmodernizovat, zkapacitnit a hlavně zrychlit spojení z Phy do HK a dál pak na Choceň atd.? Btw PHA-HK+-stejná vzdálenost jako PHA -PU, ale četnost spojení do HK katastrofa a časy o 30 a víc minut, podle toho jak se zadaří.

jfp

Postavili si koleje a jezdili jim tam vlaky.

Michal

Tohle je špatná varianta, nekoncepčně vyřešená, v HK bude špunt, ale jde se cestou mejmensiho odporu, nepůsobí to tolik megalomansky jako pokud bychom byli v Německu říct že se postaví 3 kolejka suplující 020 podél D11 z Prahy do Svitav, s 2kolejnymi průplety a odbočkami a tak se parciálně oddělí nákladní a expresní dálková vrstva od té regionální tímto směrem.

Až po Svitavy vidím existenci takové vychodni dopravní 3-4k aorty jako naprosto klíčovou.

Michal

Jenže v Německu když se rozhodne že je něco potřeba tak se jde a udělá se to tak aby se do toho dalsich 50 let nemuselo hrabat a plnilo to svůj účel.

M.Z.

Ano. Ale je to dvojsečná zbraň. Viz. jádro kde už většina věděla, že vypínat je blbost, ale “rozhodlo se”

Moravec

Dneska už taky ne.

Luke

Přesně tak.

vbb

Máte na mysli třeba letiště Berlin – Brandenburg? 😉

M.Z.

Libická spojka a zavedení Ex… Pak je to za hodinku datelné. Ještě obejít Chlumec “jižně” a vynechat Převýšov. Stejně kvůli tomu broukovi udělali v projektu propad na 130kmh, zatímco na druhé straně si v CHKO Kinský vesele kácí ty stoleté dtromy, v kterých onen brouk žije.

Kéž bych se dožil zdvojkolejnění PHA-HK a umřel dřív, než se druhá kolej sesune do Žehuňského ryblíka…

M.Z.

Co Hradec/Trutnov přes Lysou. Jenže to je jen jeden pár že?

FilipH

V návrhu JŘ pro rok 2025 jsou již vlaky na Hradec/Trutnov (R Hradečan a R Krakonoš) vedeny právě přes Lysou (bez změny v jízdní době mezi Prahou a Nymburkem) tipují právě kvůli kapacitě koridoru, ale jak píšete to je jen jeden pár za hodinu.

Cerno

Zpátky tam, kde to dobu jezdilo 😀 ale bylo to fajn na tý lince jet aspoň chvíli 160

digi

No živé vidím jak někdo z ŘSD vyráží za Česmadem s tím že se další kamiony na dálnice nevejdou a tak se musí kamiony omezit… To by , do 15ti minut, byl dav, s pochodněma, u sídla ŘSD.. A ministr dopravy by ten dav vedl…

Petr Šimral

Ale kamióny jsou přece omezené. Ty zákazy předjíždění tam nejsou pro omezení zábavy kamioňáků, ale hlavně kvůli kapacitě.

Radim

Si to udělali sami, když jeden jede 85 a druhý ho předjíždí v rychlosti 87

digi

No a dovede si představit jaké zadržné systémy by se na dálnici museli udělat aby ubrzdili 48 tun vážící kamion rozjetý na 120.. Tak aby treba neprojel do protisměru… exponenciála je mrcha…

Leinad

Zákaz předjíždění kapacitu snižuje. Vláček kamionů 60km/h. V prostředním/levém autobus jedoucí 100, který se nemá kam zařadit.

Air Traveller

kamiony a autobus nejsou jediny dopravni prostredek vyskytujici se na dalnici

Leinad

Ano, ještě je kolona za autobusem.

Petr Šimral

A svezl jste se na dálnici, kde platí zákaz předjíždění? Šedesátkou nejede nikdo, nejpomalejší jsou cisterny, které jedou přesně 80 km/h, jak mají. Autobus se má kam schovat zcela v pohodě, protože předjede 10 kamiónů najednou a pak má tři kilometry pravý pruh pro sebe…

Leinad

Svezl. Do kopce někdo jede i míň než 60 (naštěstí tam většinou bývá stoupací pruh a je možné předjet)

SYN

Právě právě, stoupací pruhy neboli alespoň částečné 3 pruhy…

král j

Proč na osobní vlaky nenasadí klasické soupravy? Kam se dají přidávat vagony dle potřeby.

Detepak

Za prvé, nemají na to vagóny, za druhé, je tam požadavek na nízkopodlažnost a za třetí je rychlejší výměna cestujících, než kdyby lezli do schodů a ze schodů. Klasické soupravy by tu osobní dopravu dost zpomalily.

Michal Mäsiarik

Vagóny do souprav nepřidávají ČD podle sebe , ale záleží na městech na konkrétních tratích kolik vagónů si města či obce objednají .

Air Traveller

nastupiste tu maji 200 metru. k tomu moc vozu neprivesite. a kapacita klasicke soupravy je nizsi.

tarten

To je jedno ze špatných rozhodnudí SŽ(DC) – délku nástupiště „optimalizovat“ na žabotlamy, které už se v té době po půl století odebíraly do věčných lovišť.

Petr Drozda

Jaký je poměr dobrých a špatných rozhodnutí na ČD, SŽ(DC) a MD od revoluce? Kde jsou všechny ty miliJardy z rozpočtů a evropských fondů? Co za to máme?

Daniel Jablonecký

Rozhledny, cyklostezky a lavičky.

Jaaa

Nezapomeňte na papalášské “P+R” mimo dopravní uzly.

SYN

A zateplené budovy nádraží (půlka z nich nedlouho před opuštěním)…

Mimopražský

Zřejmě se počítalo s nesmrtelností Žabiček, nebo s variantou, že se opráší jejich opětovná výroba jako léty provozu osvědčeného, blbuvzdorného vozidla.

Leinad

300 sedaček je čtyřvozovka Žabotlamu nevo třívozovka Elefanta.

qěcy

Prodloužit nástupiště jdou, ovšem nejhorší je asi prodloužení půlek na Hlaváku v Praze. Nebo jezdit na obě poloviny nástupišť, jenže pak je výhodnější průjezdná linka, než končící na Hlaváku.

tarten

Nejméně jedno nástupiště na Hlaváku jde prý prodloužit na 470 m a několik dalších o menší hodnotu. Také lze přidat 8. krátké nástupiště.

I při délce nástupní hrany aspoň těch 215 m by mělo fungovat spojování slonů 3+3+2. Bohužel krajní vozy trpí nehodami víc než vložák.

Při průjezdu Kolín – Beroun nebo Č. Brod – Radotín je to samozřejmě jedno. Totéž při výluce Výtoňského mostu.

Y.K.

To se u jednotek dá taky. Prostě se spojí dvě (či více) k sobě. Zůstane stejná dynamika jízdy. Pak nízkopodlažnost, obraty, to vše hovoří v neprospěch klasických vozů.

Daniel Jablonecký

Pokud bychom byli důslední, tak CityElefant není nic jiného než elektrický vůz se dvěma přívěsnými vozy bez pohonu. Hnané nápravy jsou jenom na jednom voze ze tří.

tarten

Což je samozřejmě podstatně lepší adhezní poměr, než u klasiky. Ideální by samozřejmě byla půlka podvozků hnacích, ale to by asi tehdejší železničáře trefilo. (V metru je hnacích 100%.)

Y.K.

Nevím proč to definovat složitě, když je to prostě jednotka. Každá jednotka je prostě trvalá sestava hnaných a (většinou) nehnaných vozů. A ta trvalost je na tom ta definující vlastnost.

Leinad

Protože Spržel optimalizovala až vymyslela 200m nástupiště. Aby se tam devítivozovka nevešla.

Jaaa

Spržel nebo ministerstvo?

Petr

Nebo SUDOP?

samo

těch vlakůch na ten kolín a hlavně přes liben je fakt hodně.ale místo mrhání peněz na kdejakou zbytnou stavu,tunele a jiné hovadiny bych tady postavil ješte jednu kolej a citlivě bych omezil spoje a na ty,co jezdí bych přidal vagony.co to má smysl,aby lokomotiva která je schopna táhnout 1200 tun vozila
každej 20 minut tři nacpaný vagonky a ostatní vagony hnily v depu
a ajznboni v nich v pracovní době chrápali a pořádli mejdani.

Y.K.

Vy jste na koridoru někdy viděl třivozový rychlík? Já teda ne.

JiP

3 ne, ale 4-5 vagonu neni zadna vyjimka.

Trumway

I tři. Otázka zněla: „Vy jste na koridoru někdy viděl třivozový rychlík? “
Někdy neznamená , že to muselo být v nedávné době nebo dokonce v době samostatné ČR. Ono před rokem 1993 nebo dokonce před rokem 1989 bylo možné vidět ledasco a třeba i ten třívozový rychlík. A mimochodem SVT VT 137 čili M297. „Liepzig““ byla souprava složená právě ze třech vozů a jezdila na trase mj. Praha Bratislava.Později typ „Köln“ přidáním vozu k jednotkám Hamburg.

tarten

To je nesmyslná reakce. V kontextu je jednoznačně trať Praha – Kolín a provoz v současnosti a relativně blízké budoucnosti.

Y.K.

Mě jde samozřejmě o 1. koridor v úseku Praha – Kolín teď v současnosti o kterém to celé je.

A samozřejmě pravidelné dominantní vlaky.

Trumway

No já teda jo a docela běžně. Jinak kdyby Vaše paměť nebyla tak dobrá a nepamatovala by dřívější doby tak zrovna vloni T478.1008 měla za sebou 1x 1.třídu, 1x 1/2 třídu a 1x 2.třídu a to jsou celkem přesně tři vozy 😉 A kdyby panovaly pochybnosti jestli to byl rychlík tak byl, protože „nestavěl, nestavěl, vůbec nikde nestavěl….“ 🙂

Daniel Jablonecký

Nebo třeba dvouvozový rychlík s Vmax 120 km/h. Praha – Nitra. Není to tak dávno.

Y.K.

není to tak dávno… Jaksi jde o to co bere kapacitu v každé průměrné hodině, typický vlak, ne jeden podivný vlak za uherský rok.

Trumway

Hele, tak mě napadá počítáte poštovní vagón řazený hned za lokomotivou? Ten co se v něm přepravovaly mj. filmové pásy od biografu k biografu? Jóo, to byly doby.

PeDazOl

To nebyl poštovní vůz ale služební a vozili se v něm spěšniny nikoliv poštovní zásilky. 😀

Mimopražský

To byly. V poštovních vozech se ale nikdy filmy nepřepravovaly. Na nádraží vždycky přijelo auto se zelenými přepravkami na filmové cívky, zaměstnanec kina a zároveň řidič k tomu přidal předvyplněný spěšninový list, kam že mají přepravky putovat, dovozné bylo „paušál Lucernafilm,“ pakr nebo výpravčí odtáhl tyto přepravky do prvního osobáku či rychlíku se služebním oddílem nebo hytlákem jedoucího příslušným směrem, kdy si přepravky přebral vlakvedoucí nebo manipulant a na oplátku možná přijely jiné přepravky s jiným filmem. Na spěšninovém listu bylo samozřejmě napsáno „avizovat.“ A zaměstnanec kina si zase pro přepravky přijel, aby bylo co promítat. Tohle je už úplná… Číst vice »

Vojtech

Nějaké jsem na brigádě v roce 1991 nosil

Daniel Jablonecký

Já jo, ale bylo to v roce 2011.

Bert

Myslíte, že když ty nákladní vlaky budou muset mít místo 3 kolejí křížit 4, že to bude lepší?

tarten

Myslím, že bude.

Krab

Milion vlaků a stejně to vozí vzduch, lidi se bojí jezdit vlaky, když jsou každou chvíli nehody

Radim

Jo jo, dneska ráno třeba v S7 moc vzduchu nebylo, Ešus nejel zdvojený – lidi by byli rádi, kdyby byli jak sardinky, bylo to ještě horší

Y.K.

Jo, pojedou raději autem, kde je průměr několik mrtvých denně a nehody se dějí neustále, místo vlakem kde jo jsou jednotky ročně.

Daniel

Uživatel, je zřejmě dost mimo, nejspíš by měl dospat tu kocovinu. Nebo záměrně lže, jako russká propaganda o hořlavých elektroautech.

El Barto

Četl jste článek? V daném místě je problém s přeplněnými vlaky, byl jste tam někdy? Kteří lidi se bojí jezdit vlaky, za koho všeho mluvíte, a jakým mandátem? A kolik lidí už (nejen) letos zahynulo nebo utrpělo vážná zranění na silnici, kolik lidí to bylo na železnici? Na to, že o věci nic nevíte, jste si nějak příliš jistý.

Petr Drozda

Na základě čeho jste napsal tak profesionální příspěvek na odborném webu?

starší pán

Jednou za hodinu R41 Kolín – PEČKY – Č.Brod – Libeň – Mas.n. Jednou za hodnu S1 Kolín – PEČKY (krátký pobyt a výměna cestujících R41 S1) – Mas.n. Jednou za hodinu S1 Č.Brod – Mas.n. Klidně tak celý týden. A hned bude po problému. Hlavně tam necpat RJ, nikdo ho nechce.

Air Traveller

dobře.. a ten zbytek cestujících, kterí se tam nevejdou, odvezete kudy?

starší pán

OK, případně doplnit o spoje Mas.n. – Úvaly (- Brod??) jednou za hodinu. To už máme S1 každých 15 minut + zrychlenka! To už snad stačí, ne?

Air Traveller

No, a jsme na současném stavu.

Dneska je mezi Prahou a českým brodem ve špičce pět spojů denně (4 osobní, 1 spěšnák) a problémem jsou přecpané vlaky.

Vy tedy navrhuje .. 4 osobáky a jeden SP ..

v čem vlastně tedy spočívá ta změna?

Radim

Že nebude jezdit 5 osobních a jeden Sp ?

starší pán

V Návrhu vidím 5x Os a 2x Sp za hodinu. Stačily by 2 (příp. 3) Os a 1 Sp. V Pečkách provázat S1 a R41. Je v tom dost velký rozdíl a všichni budou spokojeni.

Air Traveller

dobre. takze se tazi znova – cim odvozite zbytek cestujicich?

mate vubec poneti, jak plne jezdi soucasne vlaky za stavu 4/1? zrejme vubec nemate ani poneti o situaci, jinak byste nemohl naosat, ze staci 2 os.

starší pán

Každopádně návrh 2025 je přehnaný. Bude potřeba si vybrat, jestli obětovat „S7“ – Brody ČD nebo ten dárek pro Jančuru.

František

Nebude se muset obětovat nic. Stačilo by spojit některé rychlíky a Ex a bylo by……

Air Traveller

Nebude. Ty jsou v obednavce.

Trumway

Nevím jak jezdí vlaky plné dnes , ale tak před 20 lety jezdily žabotlamy narvané pomalu až po střechu a nikdo si nestěžoval. Jó, když musíte mít jízdenky na počet míst nesmíte se divit, že se lidi nevejdou.

Trumway

Ale špatně jsem zmínil žabotlam. No tak takový rychlík. Narvaný k prasknutí a to i na plošinách dveří, že bylo kolikrát problém otevřít dveře protože člověk stál na tom skládacím spodku.

tarten

Není pravda, že si nikdo nestěžoval.

tarten

Před 20 lety? To jezdily Kolín – Praha ve všední ranní špičce jen dva osobáky za hodinu plus dva posilové Č. Brod – Praha. Před 30 lety nejezdily ani ty posilové. Dobré srovnání s dnešním provozem, kdy je málo 4 z Brodu, tak má být z Úval pátý a k tomu Vrchlice půlhodinová.

Leinad

Nejsou padesátá léta, aby dělník do fabriky vybíral vlak nebo x kilometrů pěšky.
Jsou dvacátá léta, úředník který nemá homeoffice, vybírá vlak nebo auto. V lepším případě to zkombinuje (autem na P+R).

Air Traveller

co to meles? opilost uz tak brzy odpoledne?

v esusech se snad prodavaji jizdenky na pocet mist?

starší pán

Přes Zahradní Město?

tarten

Přes Zahradní Město se vyhnete přetížené trati Praha – Kolín?

Lukáš F.

Vyhnete se přetížené Libni.

Leinad

Vlak jedoucí Hlavní – Zahradní Město – Běchovice se nemusí křižovat s vlakem Malešice – Libeň – Holešovice.
(Tedy pokud náklad jede z Uhříněvsi, tak akorát místo Libeňskýho přesmyku chybí Malešický 😀 ale doufám že při stavbě GVD se tím vážně zabývají)

Martin

Zavést linku S61 je v současné situaci totální krátkozrakost. Aneb když Úvaly mají přednost před polovinou republiky na východ od Prahy.

starší pán

Spíš jde o to, aby Jančura náhodou neschudl.

Daniel Jablonecký

Takže byste radši chtěl, aby PID platil Jančurovi penále a žádná S61 nevyjela?

Lukáš F.

Penále bych vymáhal po tom lumenovi, který objednal vlaky přes neexistující zastávky.

Radim

Stačilo by, aby nejezdila přes Libeň do Úval, ale přes Zahradní Město do Běchovic, kde by byla ukončena. Ale Praha si nepostaví zastávky a pak tím „zarve“ hlavní koridor…

starší pán

Nové zastávky nejsou nutné, ZM je dost zajímavá zastávka. Možná v Malešicích by se stavět mohlo, vybudovat tam zastávku pro pošťáky nebude velká investice.

Jaaa

Zastávka je za 30M, ne?

Knížecí rada

Důvodem jsou taky krátká nástupiště pro příměstskou dopravou. Kolem Říma atd. jezdí klidně 10vozové dvoupatrové soupravy.

MP22

Dokud se nezačne v Praze stavět 15 – 20 tisíc bytů ročně, nezmění se nic a doprava do Prahy za pár let zkolabuje. Silnice i železnice jsou za hranou toho, co unesou. A my nejsme schopní reagovat na přirozené stěhování obyvatel do Prahy tím, abysme jim poskytli dostatek nemovistostí k nákupu, potažmo pronájmu. A prosím nechci slyšet argument o tom, že se nemají všichni stěhovat do Prahy! Oni se zdaleka ne všichni stěhují do Prahy, ve skutečnosti je to asi 0,1 % obyvatelstvo Česka ročně, to je naprosto přirozený stav s ohledem na to, že pro mnoho lidí je metropolitní… Číst vice »

Jirka z UL

Vážně si myslíte, že všichni chtějí být v Praze? Mě stačí když jí o víkendu projíždím dvakrát.

Marek Kubík

Asi tak, znám dost lidí kteří by v Praze bydlet nikdy nechtěli, ale dojíždějí do ní a nebo do jejího okolí z důvodu zaměstnání. Jednoduše v okolí jejich bydliště buď práce není a nebo mizerně placená.

MP22

Velká část těchto lidí by se ve skutečnosti přestěhovala, kdyby ale nebylo bydlení tak extrémně drahé kvůli chybějící nabidce.

MP22

Doslova píšu, že jde o 0,1% lidí ročně, tak jste na hlavu?

Daniel Jablonecký

To mluvíte ale jenom o těch, co si v Praze zařídí trvalé bydliště, reálně to ale budou násobky.

tarten

Víte, nemůžete soudit všechny jen podle sebe. Nějak se vyrovnejte s faktem, že v Praze už není 1 mil. lidí. Je to 1,6 mil + 0,2 mil. dojíždějících, a stále to roste.

Radek David

Naprostý souhlas. Bohužel dokud bude velká část lidí a místních politiků NIMBY, tak se z místa nepohneme…

Jeffer

Kým nezačne stavať štát, tak developeri tie byty rýchlejšie stavať nebudú. Pretože čo by sa stalo, keby sa naraz postavilo tých 160000 bytov? Ceny by išli dolu a to si predsa sami robiť nebudú.

MP22

Nesmysl, tam kde stát umí povolovat, tak se staví jako o závod, funguje tak totiž konkurenční prostředí. V situaci, kdy na trhu přežije jen pár zavedených developerů, protože ostatní nechtějí řešit 10 let každý jeden projekt, se konkurenční prostředí sype a kartel funguje skvěle.

To co vy píšete je obyčejná teorie, praxe vypadá úplně jinak, viz třeba Polsko, kde se na hlavu staví několikrát víc bytů a ceny na trhu jsou poloviční.

Daniel Jablonecký

Sorry, ale žádné město v Polsku nesnese srovnání s Prahou. Krakov určitě ne a Varšava už vůbec ne.

MP22

To myslíte to, že ve Varšavě se staví třikrát víc bytů, i když má jen o 50 % víc obyvatel než Praha? Nebo že ve Varšavě je cena za m2 v novostavbě 100K a v Praze skoro 160K? Jo tohle srovnání málokdo snese, taky mě to vždycky naštve

tarten

On možná myslí, že Varšava před třičtvrtěstoletím přestala existovat a je celá postavená nová, kdežto v Praze má smysl památky chránit. Jenže 5 km od Staromáku je to už úplně jedno.

MP22

Kdo mluví o památkách, co to sem pletete? Bavíme se o objemu výstavby, Praha má na evropské poměry luxusně brownfieldů a dalších volných pozemků. Nikdo nemusí stavět mrakodrapy na Staromáku.

H.Z.

@MP22 I kdyz budete mit v Praze kvadrilion bytu, porad to sem potahne lidi za vyssim vydelkem s nizsimi naklady mimo Prahu, to vystavbou bytu neustane. Infrastruktura to neustava uz ted, budovy jsou nizky, silnice hloupy (jen se premalovavaji ty stavajici, vizte Kolbenovu), s denodennim navalem mimoprazskych je to jenom horsi. To byste Prahu musel projet buldozerem a postavit ji znova.

M.Z.

19 ročních platů za 70m2. Nikde v EU není dráž. https://m.youtube.com/watch?v=5h8KdO0RlD0

KarelzNádraží

Přesně tak nějak.

Jakub

Když potřebuji zvýšit průtok vody hadicí, můžu buď vzít širší hadici, nebo zrychlit průtok vody. Zpomalení jízdy je přesný opak toho, co by se mělo udělat.

Petr Šimral

To ovšem platí pro hadici s vodou, nikoliv pro železnici, kde máme tři konstanty rychlosti…

Zastávkový Os = 60 – 65 km/h
NEx a Sp = 80 – 100 km/h
R a Ex = 120 – 140 km/h.

A protože zastávkový Os nejde zrychlit, tak musí ostatní zpomalit.

Elb

Samozřejmě že Os zrychlit jdou, nečím na úrovni doby místo líných Elefantů. Nové EMU400 budou na Beroun cpát zbytečně, sem by se hodily daleko více.

Radim

To jako že na Beroun bude „na věky“ stačit 1(3)62+5x honecker?

Elb

Na Beroun se díky nižší traťové rychlosti a méně vlakům stačily ty současné Elefanty.

Daniel Jablonecký

…které ovšem nepapají 25 kV.

Elb

A ta tam bude kdy? 2040, nebo spíš 2050?

Y.K.

To je fakt, že jednotky z nové zakázky měly mít lepší poměr trakce než má 471. Ty její rozjezdy a brždění jsou celkem vlažné v hustém provozu se to projeví.

Petr Šimral

A cestovní rychlost z 60 – 65 km/h zvýšíte na 63 – 68 km/h?

Elb

No jestli tady Ropid píše, že takový rozdíl v rychlosti pro ně znamená nutnost dalších 4 jednotek..

Elb

…a ten rozdíl by byl asi větší, když bysme vzali v potaz, že Elafant je technologie spíš na úrovni 80.let…

Air Traveller

No jo, jenže máš k dispozici 2 / 3 koleje a k tomu několik vrstev vlaků, který každý jede jinak rychle.

A včíl mudruj. Jak to uděláš?

Radim

A co poslat některé vlaky přes Malešice?

Petr Šimral

A vytvořit problém v Malešicích, které jsou taktéž už asi spíše za hranou než na hraně?

Tomáš Záruba

Rozhodne je lepší křížení s daným počtem vlaku rozložit na dvě různá místa. Míry problému v Libni nedosahují Malesice ani zdaleka.

Petr Husarik

Tak ať se to řeší jako v DE a v AT ať se spojí vlaky ktere jedou jedním směrem a pak se rozdělí. Nechápu proč vlak jedoucí na Třebová směr Ostrava nemohl vezt vlak směr Brno. Vždyť na Cesk.Trebovou jede vlak skoro co 15 min. Pak to nemá být ucpaný a přetíženy

Leonos

Jenže ty spojené vlaky by pak musely stavět všude. Typickým příkladem je Slovácký expres a Valašský expres. Oba jedou z Prahy do Olomouce, pak se jejich trasy rozdělí. Jenže první staví v Kolíně, Přelouči, Pardubicích, Chocni, Ústí nad Orlicí a České Třebové. Druhý staví v Kolíně, Pardubicích, České Třebové, Zábřehu, Mohelnici, Července… Přesto: tři stanice navíc je šest minut zdržení – možná to bude pořád lepší než zpomalovat oba kvůli přetížení.

Radim

Stejně se to zpomalí o 7 minut, to už je skoro jedno. Kdysi žádné Valachy nejezdily, jezdily Ex vlaky po trase Slováckého s tím, že posledních 5 vozů se v Přerově odpojilo, připojila se pak na ně 163 a jelo to jako rychlík na Vsetín. Teď by se to dalo taky, jenom by těch vozů muselo být víc a tu 163 bych u ČD už asi taky hledal marně 😉

Michal²

By mě zajímalo, kde jste na tento blábol přišel, přímé vlaky Praha – Valašsko jezdí minimálně od roku 1975

MartinS.

Co je u vás kdysi? Vzpomínám si, že na konci 80. let ty vlaky na Valašsko jezdily. Bylo jich pravda méně, nejezdily v taktu, ale celkem náhodně a jmenovaly se třeba Detvan, Vsacan, Bečva, Laborec, Hornád. Nikde se nerozpojovaly a ze Vsetína pokračovaly na Slovensko.

vbb

> Kdysi žádné Valachy nejezdily,
Ty Bečvy, Vsacany či Detvany byly imaginární?

MartinS.

Jenže tohle zastavování „expresů“ v místech jako Přelouč, Choceň, Zábřeh, Mohelnice se zavedlo proto, aby na ně mohla být objednávka. Valašské expresy jsou EC/IC a ty fakt nemají zastavovat v Července nebo v Lipníku⁹. Za normální situace by expres měl stavět v Pardubicích, (České Třebové – kdyby tam byl nějaký přestup) a v Olomouci. Jenže to by kopíroval trasu Ex1 a musel by mezi Prahou a Olomoucí (Přerovem) jezdit jako komerční spoj. A aby to mohly ČD jezdit pod objednávkou tak se od JŘ 2016/17 udělal kočkopes. Normální situace by byla poslat Slovácký a Valašský expres do Olomouce společně a… Číst vice »

KarelzNádraží

Psal jsem to tu jinde. Pojedou spojení, až do Pce kde se rozdělí. Přelouč může navíc obsloužit Spěšný Praha – Kolín -KH-Čáslav/ Záboří n/L – Týnec n/L – Řečany n/L – Přelouč – Pardubice

X 1

Pana Boreckého bych se chtěl zeptat, jak hl.m. Praha a jeho městské části, napomáhají s řešením této problematiky? Ve Švýcarsku, Německu, Rakousku nebo v Nizozemsku, je naprosto běžné, ze samospráva v tomto ohledu spolupracuje se správcem železniční sítě. Například, diskuse s veřejností, sbírání podmětů, koordinace s jinými stavbami, profesionální práce stavebních úřadů a zúčastněných institucí, výkupy nemovitostí či náhradní výstavba, bývá, v dopravně vyspělém světě, na bedrech samospráv. Samosprávy a správce dopravní sítě, vytváří pracovní skupiny a řeší danou problematiku s tím, že výstupy jsou veřejné a lze se k ní vyjadřovat a tím pádem hledat nejideálnější řešení, které je… Číst vice »

ZdendaP

Pláčete hezky, ale na špatném hrobě. Pan Borecký je radní pro dopravu Středočeského kraje a s Hlavním městem Prahou a jejími městskými částmi nemá nic společného.

Trumbera

To je ale právě ta chyba. Pokud Borecký jako zástupce jedné samosprávy chce přidat vlaky do Prahy (což je pochopitelné a legitimní) a zástupci jiné samosprávy (Praha 9) blokují jednu z klíčových staveb, která má toto umožnit, očekávám nějakou snahu těchto dvou skupin domluvit se. Boucháním pěstičkou u stolu na vrátnici Správy železnic se problém těžko vyřeší.

Adam Ř

Přidávání vlaků (S61) je v tomto případě nápad Prahy (respektive důsledek neschopnosti Prahy postavit zastávky pro S61 v rozumné trase přes Malešice a z toho plynoucí nutnost cpát je přes Libeň)

Trumbera

To zajisté, ale zájem na zvýšení počtu vlaků do stŕedočeského kraje je trvale deklarován. Můžeme započítat i nové spěšné vlaky. No a v případě čistě pražských linek to bije do očí o to více. Praha chce nové vlaky a zároveň jedna z její částí nechce koleje. Obávám se, že na správu železnic tu nezbývá nejdelší konec provazu…

Dusanh

Napadají mě minimálně dvě městské části, které nechtějí koleje…

Trumway

🙂
Aut je moc a na silnice natož pak na parkoviště se nevejdou, vlaků je taky moc že se nevejdou na tratě. Čím to asi tak bude? Že by bylo příliš mnoho lidí?

Alexandr

Spíš nedostatečná infrastruktura.

Trumway

Zajímavé, že ta samá infrastruktura ještě před dvaceti lety stačila.No a nebo je to o tom, že se mají lidi jako prasata v žitě a peněz jim nechybí takže si mohou dovolit mít jedno nebo více aut nebo cestovat po světě…moment. Víte co dříve také v takovém měřítku nebylo? Dojíždění za prací na velké vzdálenosti když se každý držel nedaleko za humny. Holt se už ukazuje, že kdyby měli lidé přestat jezdit vlastními auty a měli by využívat HD ta by zkolabovala.

mgr.pavel

Kdyby byly někde ryby, nebylo by třeba rybníka.

Kdyby se v minulosti stavěly nové tratě tak, jak se stavěly dálnice, máme i kapacitnější VHD.

Kebab

Kdyby se naše tratě stavěly tak jako naše dálnice, nemáme ještě ani to co dnes.

Radim

On tím ale myslel to, že ty dálnice udělaly prostě další dopravní cestu. Ale na železnici se doteď dělá jen to, že se „staví nová silnice první třídy ve stejné stopě“

Air Traveller

Vskutku?

Kolik se postavilo za posledních 20-30 let nových dálnic, a kolik železnic?

Spíš naopak – kdyby se dálnice stavěly jako železnice, tak dodneška nemáme kromě D1 a kousku D11 ještě nic.

MP22

A nebude to třeba tím, že se obří množství lidí za těch 20 let přestěhovalo jinam a tu infra si sebou holt odstěhovat nemůžou? Praha a Střední Čechy mají dohromady nárůst více než půl milionu obyvatel, v okolí Brna dochází v menším měřítku k něčemu podobnému, tam je to přes 100 tisíc lidí.

Asi prostě musí stát rychleji a ideálně, na základě demografických prognóz, reagovat na pohyby a přírůstky obyvatel migrací. Tak jako se to dělá na západě.

Ale tomuhle se říká data based politika a to je bohužel pro většinu stran od ODS po ANO sprosté slovo.

Trumway

„Praha a Střední Čechy mají dohromady nárůst více než půl milionu obyvatel

No jasně že jo. Ale pokud bychom odečetli lidi kteří sem přišli ze zahraničí bude to méně a to jste velmi správně ve svém příspěvku zmínil na imigraci nezapomněl.Sice někteří odejdou zase ven, ale myslím si, že to nebude tolik kolik sem přijde.

Air Traveller

a to vadí, že přišli ze zahraničí?

nebo jsou v něčem odlišní?

nespletl jste si zdopravy s diskusním serverem SPD?

Petr

Je velká mobilita, to za RU nebylo. Jinak pan Borecký už jednou v rozhovoru řekl, že levná mobilita nebude a tedy, že mobilita nebude pro každého.

Franta Chcípák

Trh práce nabízí prakticky jen místa pro Mongoly a Filipínce bez jakéhokoliv vzdělání. Bublina na trhu nemovitostí fakticky znemožňuje mobilitu pracovních sil, žene lidi z velkých měst na venkov a vytváří tlak na dojíždění do práce. Dopravní infrastruktura praská ve švech, přičemž nikdo netlačí na větší efektivitu při jejím rozvoji a údržbě – nekonečné a opakované uzavírky a výluky jsou chápány (alespoň politiky) jako svého druhu přírodní úkaz: prostě se s tím nedá nic dělat. Nemluvě už o tom, že „nikdo nemohl vědět“, že po třech letech od natalitní vlny budou potřeba místa ve školkách a že za lékaře v… Číst vice »

NightmareFreddy

Máte určitě pravdu, jen jak mluvíte o „žene lidi z velkých měst na venkov a vytváří tlak na dojíždění do práce“, tak tady moc nerozumím, především co se týče Prahy. Jasný, pokud někdo pracuje ve Škodovce, tak tam zatím na dálku to auto nepostaví. Ale vůbec nerozumím, proč tolik lidí se sjíždí do Prahy, když Praha v drtivé míře poskytuje práci v terciálním sektoru a mnoho z nich je v administrativě, IT a podobně. Pokud by si lidé i firmy zvykli na homeoffice (alespoň částečný), tyto tlaky na dojíždění by se podle mě velmi zredukovaly.

Franta Chcípák

No – jenže firmy si nezvykly.

NightmareFreddy

Tak já stále věřím v pokrok, protože pokud se způsob práce dobře nastaví, je to výhra pro všechny, i pro ty firmy (nemusí držet velké prostory pro zaměstnance se vším, co s tím souvisí)

Air Traveller

Firmy při covidu nejdřív jásaly, jak je to úžasný, ty homefficy. Ti víc rozjásaní pak jásali, jak se krásně zvedla produktivita (dělal to i náš šéf).

Jenže po pár měsících / letech zjistili, že je to nesmysl, a produktivita na homeofficu je zoufalá.

I ten náš šéf otočil o 100% a o HO nechce prakticky ani slyšet.

A je to pravda – H/O je v některých případech fajn, ale v okamžiku, kdy máte pracovat v týmu (a pracujete v něm soustavně), je to peklo největší.

NightmareFreddy

Pokud si toho zaměstnanci neváží, tak samozřejmě nezbývá, než dojíždět. Nicméně pokud je zaměstnanec inteligentní a váží si svého času, tak by měl být schopný sebekázně, protože se mu vyplatí 🙂

Air Traveller

To není jen o zaměstnancích.

to je prostě o tom, že H/O je k ničemu jakmile má člověk pracovat v týmu, jakkoli budou inteligentní.

NightmareFreddy

Tak samozřejmě záleží na množství interakcí a především frekvenci. Většině týmu stačí se sejít 2x v týdnu a říct si, co dělali a dělat budou, intenzivnější komunikaci je potřeba řešit klidně každý den hodinový call. Ale horší je ta frekvence, to je pravda (tedy pokud potřebuju něco komunikovat, pak potřebuji řešit, zase komunikovat a tak dokola). Ale upřímně netuším, čím se takový firma může zabývat…

Jeffer

Ako to bolo za COVIDu? Nie je problém, keď rozprávate na hrnčeky. Problém je, keď vám začnú odpovedať.

Frantík

Taky možná lidem chybí ten sociální kontakt, i když na ně nadávají…

Radim

Přesně. Já bych třeba mohl 90% práce dělat jako homeoffice. Jenže to zaměstnavatel nechce – chce, abych chodil do kanclu, každý den. Tak co mám jako dělat? Měnit kvůli tomu zaměstnavatele nebudu

Lukáš Rychta

Ano, jak píšete. Jen kolik peněz ty dojížďky stát stojí? A nejen to. Kdyby řešil stát bydlení, práci v regionech, podporoval práci doma, zkracené úvazky…Selhání státu je jednoznačné.

Trumway

„žene lidi z velkých měst na venkov a vytváří tlak na dojíždění do práce“, tak tady moc nerozumím, především co se týče Prahy.“

To máte tak. Rodina se odtěhuje z Prahy z nějakého pronájmu do svého třeba do Kolína odkud je do Prahy perfektní dopravní spojení ať již autem tak vlakem. Ten kdo se odstěhuje protože chce mít klid a nechce platit nehorázné částky za pronájem bytu si vezme hypotéku, koupí barák a je to. A vůbec nemusí měnit zaměstnání a bude dojíždět. Vy jste si ještě nevšiml jak se obce podél koridoru rozrůstají?

NightmareFreddy

Vašemu příspěvku moc nerozumím, protože to nikterak nerozporuji. Vůbec o změnách v práci nemluvím. Mluvím o tom, že když někdo bydlí (nebo se klidně přestěhuje z Prahy do Kolína), tak v nezanedbatelných množstvích případů je zbytečné, aby do té práce fyzicky dojížděl…

Trumway

To jako chcete aby lidé pracovali jako za covidu z domova? A víte čím toho dosáhnete? Jen ještě většího prohloubení propastí mezi lidmi protože ještě ve větší míře ztratí kontakt. Víte co znamená ve výchově a výcviku psa pojem socializace? To, že musí přicházet do kontaktu s lidmi, zvířaty a vším ostatním aby když ho jednou za uherák vezmete z domova nechoval se jako debil (přísloví jako utržený ze řetězu hovoří za vše). A nebo to myslíte tak, že když se člověk přestěhuje má si najít zaměstnání někde v okolí? Jo, pro to bych byl, jenže spousta lidí nebude měnit… Číst vice »

NightmareFreddy

Vy opravdu rád cestujete hodinu do práce a hodinu z práce? Nebo snad nemáte přátele, že potřebujete socializaci s kolegy v práci? Nebo se nemůžete domluvit a jít na kafe. Nebo se s nimi domluvit, že 4 dny homeoffice a 1 den do práce? A proč do toho neustále taháte tu novou práci?

Trumway

Naopak. Můj názor je ten, že raději hůře placená práce blízko a více volného času uspořeného na dojíždění než lépe placená práce daleko a čas promrhaný cestováním. Víte jaký je v těch dvou věcech rozdíl? Když budu mít čas ale nebudu mít tolik peněz mohu si ledasco udělat sám a po svém. V druhém případě když budu mít peníze a žádný čas budu si muset někoho najmou a budu muste řešit jestli to co má udělat je udělané pořádně. Prostě tak to mám. A proč do toho tahám tu novou práci? No právě proto, že já osobně pokud bych se… Číst vice »

NightmareFreddy

A víte, jaká je nejlepší práce? Ta, kde dostáváte nejvíce peněz a nemusíte vyjít z domova 😛 😀

Daniel

Ne každý stojí o socializaci a kontakt s cizími lidmi. Zejména o kontakt s určenými cestujícími ve vlacích kde necunguje ani klimatizace či tam dokonce není vůbec. Nejlepší je jak Hřib bojuje proti autům ale to že mhd kapacitně nestačí kvůli intervalům ho nezajímá.

Trumway

Souhlasím. Vrátím se ke covidu. Ten totiž ukázal jakou výhodu má oproti MHD vlastní dopravní prostředek.A možná to lidem i ukázalo , že bydlet ve velkém městě je za určitých okolností horší než bydlet u lesa.

NightmareFreddy

A jen tak pro zajímavost – já mám právě ty 4 dny homeoffice a jednou týdně jezdím 130 km vlakem (dohromady tedy 260 km). Za mě úplně ideální situace, kdy 1 den se vidím s kolegy a další 4 dny mám práci 1 metr od postele. Cestu do práce ještě věnuji pracovním činnostem, takže část pracovní doby mám již tam splněno (a cestou zpět zevlím). Nedokážu si ani představit, že bych měl den co den trávit minimálně hodinu na cestách (když to vezneme třeba z toho Kolína, tak dopravit se na nádraží + cesta vlakem + cesta metrem či jiným… Číst vice »

nowas

Dospělé člověk není štěňátko. Co je to za blábol?

Trumway
KarelzNádraží

Lidi z města tlačí nesmyslné ceny nemovitostí z města. Někteří dokonce řeší bydlení tak, že svůj byt nebo byt po rodičích v Praze pronajmou a bydlí v domečku mimo Prahu, protože to prostě vyjde levněji i s náklady na dojíždění. Sám zvažuji něco podobného a to bych bydlel a dojížděl nějakých 80 km.

Y.K.

Je fascinující, že relativně malá stavba (přesmyk v Libni) by vytáhla trn z paty našemu nejvytíženějšímu koridoru, ale nějak pořád nebyl tlak to dotáhnout (chápu, že jsou nějaké protitlaky místních, ale někdo ty kompromisy musí vyjednat a ne čekat na Godota nebo než stěžovatel zemře). Snad kromě nákladních dopravců, kteří to vytahují to bylo takové zapadající téma, vždy se trochu vyjeví při objednávkách kapacity a pak zase zapadne. A pročekali jsme se do stavy, kdy to začíná být opravdu problém.

Tady pořád čtvrtá kolej. No, bez přesmyku k ničemu.
Udělalo se ETCS se zkrácenými oddíly nebo to zůstane podle autobloku?

vjkm

Teoreticky čtvrtá kolej může pomoci v tom, že hlavní směr se dřív vyklidí, když vlaky pojedou vedle sebe a ne za sebou, jako na křižovatce se semafory. Samozřejmě přesmyk je velice potřeba, ale už to vidíme „máte přesmyk, tak co ještě chcete čtvtrou kolej“.

No ale taky by to chtělo nějakou koncepci s Malešicemi, a když by se vědělo, co se chce, druhá kolej už mohla být aspoň v tunelu, prostě zkrátit jednokolejný úsek, co to jde.

jan.prachar
Air Traveller

NIMBY v rizí podobě.

Air Traveller

kua… ryzí 🙂

Andrej

Fascinující. Někteří tomu říkají NIMBY, ale já bych to spíš nazval hobby nudících se středostavovských měšťanů 🙂

Air Traveller

To nebude možná ani o měšťanech.

Možná mám jen zkreslené vnímání, a vidím, co chci vidět, ale mě přijde, že za většinou těhle petic je většinou nějaká nudící se matka na mateřský, co si s jinou matkou na mateřský na hřišti přečtou „hele, tady bude most“ … a zjistí, že to zničí dvě kytičky, a tak se začnou na mimibazaru, facebooku a dalších organizovat .. a výsledek vidíme.

Y.K.

Právo na to mají. Je to „jen“ petice, těžko říct kolik lidí to opravdu podporuje. Argumenty tam nicméně neuvádí zrovna přesné, jazyk je trochu flatearthistický, takže nějak to chytře rozebrat, případně nabídnout nějaký kompromis by mělo být v lidských silách.

KarelzNádraží

No nechci vám do toho hodit vidle, ale ten font není si čistě náhodou podobný s fontem něčeho z Prahy 9. Jinak museli by jste to tu znát jak to tu funguje. Od revoluce je na radnici stále ODS. Ta jde na ruku všemu z čeho něco kouká. Co šlo se prodalo i školky a jesle, byty. Nyní se dostavují školky a školy. Jeden developer nepostaví další ano a to klidně na parkovišti mimochodem na Praze 9 velmi oblíbená činnost přestože se ví, že nebude kde parkovat původní místa se nenahradí. Napíšete na FB jak to tu stojí za prd… Číst vice »

KarelzNádraží

Jak to jde do extrému je ta ODS na radnici volby vyhraje ANO na radnici je ODS, volby vyhraje ČSSD na radnici je ODS. A tak dokola. Radnici jde pouze o jedno, aby se tu kdekoliv postavilo co nejvíce bytů a z těch bytů tu bylo trvale přihlášeno co nejvíce lidí a firem = hodně peněz do rozpočtu z rozpočtového určení daní. A tak se tu máme. Praha 9 adresa kde bydlím a opravdu se za to kde bydlím stydím.

Libor

No a to ještě kapacitu pravděpodobně sníží ETCS. Alespoň to tvrdí někteří odborníci.

Radek Janata

A nemá náhodou ETCS L3 plovoucí oddíly? To by mělo kapacitu zvýšit.

smasska

Jenomže L3 se neplánuje, o kapacitě rozhodne konkrétní provedení brzdných křivek.

Dušan

….o kapacitě rozhodne konkrétní provedení brzdných křivek, které jsou ale – v případě SŽ – nastaveny v defaultních, tj. nejvíce restriktivních hodnotách na infrastruktuře – která ale je, světe div se ! – kapacitně vyčerpaná !
To je asi stejně logické, jako kdybych jako hasič dojel k požáru s tím, že se bude hasit místo vody benzínem:-))).

Radek

Jenže L3 nestavíme, něco takového bude maximálně v pražském metru.

Y.K.

Pozor v metru CBTC. I když principem je to podobné jako L3.

Dušan

….ještě kapacitu pravděpodobně sníží ETCS. Alespoň to tvrdí někteří odborníci, kteří v životě a) žádnou studii na toto porovnání nikomu nezadali, za b) žádnou podobnou – a že jich existuje – neviděli, ale za c) jsou si naprosto jisti, že když o „kapacitním YETTI“ někdo mluví jako o pr**seru, tak že to určitě pr**ser bude:-)).

Y.K.

Stejně by mě zajímalo (ve vztahu ETCS a vědomí, že kapacita tratí by se pomocí něj dala podstatně zlepšit). Jestli u nás někdo dělal výpočty na optimální délku bloku a případně o kolik a kde je zahustit. (nebo se prostě bez myšlení převzal autoblok, miliardy nemiliardy potenciál nevyužit). Jestli se počítalo, které křivky mohou zlepšit propustnost a podle toho je aplikovat a sázet za sebe vlaky do GVD (protože jednotka nebo vlak Mg by mohl jet mnohem více na těsno, než řetěz béček nebo náklad). Jestli se někdo zabýval myšlenkou vložení vysokorychlostních výhybek v blízkosti zastávek a zlepšit tak možnosti… Číst vice »

Dušan

Správa železnic na to vypsala veřejnou zakázku, kterou ale zrušila – viz níže: https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_13786.html To, na co se ptáte mělo být mj. její náplní – viz níže: V rámci dopravní technologie bude podrobně zpracována a doložena problematika optimalizace prostorových oddílů (platí pro mezistaniční úseky i dopravny s kolejovým rozvětvením). Důraz bude kladen na návrh optimálního rozmístění Stop značek a Lokalizačních značek ETCS, který bude podložen v grafické i datové formě. Správnost návrhu bude v dokumentaci podložena: 12/24 „Úprava infrastruktury 1. TŽK pro výhradní provoz ETCS v úseku Břeclav – Praha“ Zvláštní technické podmínky Záměr projektu – ZTP/ZP • podrobnými výpočty… Číst vice »

Y.K.

Vida, díky… a smůla. Předpokládám, že by to mohlo být i téma pro vysoké školy… Ne tedy přímo projekt, ale vypracovat nějaké scénáře a dopady.

Aussiger

Ostuda státu..nic víc. BTW všimli jste si.,že už začínáme priorizovat priority?.JE kontra VRT , Dálnice kontra ŽI…atd. S postupující demografickou krizí bude stále těžší, ufinancovat penze,investice do DI i prostý provoz drah a silnic. Řešení zavání sociálním inženýrstvím…

Lukáš Rychta

Trasa Praha-Ostrava a ten směr přestává být konkurenceschopná. Autem to také není žádná sláva, ale vlakem také ne. Problém vidím v několika faktorech: 1) Zaměstnanci SŽ jezdívají velmi často autem na služební cesty i po ČR, takže vlaku sami nevěří. 2) Železniční infrastruktura je ne zanedbaná, ale podinvestovaná. To že tu není ani rychlost 200 km/h, je tragické. 3) Dojíždění. Chápu, že jsou lidé, kteří musí dojíždět do práce, ale vše má své limity. Takové „hrubé“ dojíždění není ani přirozené pro člověka, ani technicky proveditelné s ohledem na stav nynější žel. infra. Prostě neudržitelný nesmysl. 4) Pořád nechápu existenci krajů,… Číst vice »

Bernard L.

A co je nesmyslná denní cesta? Jako cesta do práce? U relace Praha – Kolín si troufnu tvrdit, že je to drtivá většina denních cest.
Ano, lze argumentovat, že Ti lidé mohou bydlet v Praze, ale opět se ptám, jaká je v bytové otázce státní politka? Věřím, že drtivá většina z nich by raději nedojížděla, pokud by byla schopna si na bydlení v Praze ekonomicky dosáhnout. Možná je to jiný problém, ale možná ne.

Lukáš Rychta

Tvrdím, že není v pořádku denně dojíždět v takovém rozsahu. Zatěžuje to také rozpočet. V Covidu se celkem home office osvědčil. V Praze je jako všude bytová státní politika velmi velmi špatná. Sám jsem v nájmu a máme co dělat. Nicméně situace je plošná v ČR. Navíc v Středočeském kraji je situace s bydlením podobná. Stát by měl podporovat bydlení a trh práce v regionech, a ne dojíždění! Za tímto si stojím.

Air Traveller

Ne, v covidu se H/O opravdu neosvědčil. To si jenom management některých firem „honil triko“ na linked inu a doslova se tam trumfovali v tom, komu se víc v covidu zvedla efektivita.

Kdyby se h/o osvědčil, tak firmy po konci covidu hromadně nevolají lidi do kanclů zpátky.

Michal Bartoníček

Home office se osvědčil. Nemusíte se hádat. U někoho ano, u někoho zase ne. Já jsem od té doby doma a produktivitu mám vyšší. Tak si nehoňte triko nějakou generalizací.

Air Traveller

Ano, mě kritizujete za generalizaci, a sám přitom generalziujete ještě víc 😀

a zatímco já generalizuju na základě ohlasů desítek a stovek firem po celém světě, vy generalizujete na základě vaší jedné zkušenosti 😀

to nevymyslíš 😀

mgr.pavel

Ad dojíždění: co mají dělat lidé, co v Praze neseženou dostupné bydlení, ale mají tam dobrou práci?

Lukáš Rychta

Nemůžete přece upřednostnit práci před kvalitou života. Co je to „dobrá práce“? Práce, za kterou se dojíždí, není dobrá. Kvalita života už vůbec. Kdyby dobrá byla, zaměstnavatel by našel řešení. Když budete dojíždět, kolik času pro rodinu a pro děti budete mít? Myslím, že v dnešní době jsou ty životní priority mimo. Priorita je čas a rodina. Dobrá práce je relativní pojem. Ale je dobré mít práci, která člověka uspokojuje, ale s dojížděním?

Radim

Jako že radši budete dělat ve vesnici kde bydlíte skladníka v hale za 30k místo toho, abyste jezdil denně do Prahy a měl tam 50k jako kancelářská krysa? Blbost, že? Zaměstnavatelé homeoffice moc (skoro vůbec) nechtějí…

MiR

Ano, je blbost jezdit do Prahy. Dlouhodobě neudržitelné. A není to o tom, co chtějí lidé, ale do čeho jsou tlaceni.

Chleba Nakup

20k rozdíl, to je 1k denně. To si musí každý zvážit sám, jakou má ta tisícovka cenu. V rodině jsem dojíždějícího měl, ale když změnil práci a našel jinou v místě bydliště, najednou má víc času a už by neměnil.

Air Traveller

.. nechcete to raději nechat na těch lidech?

Frantík

Tak, ale není potřeba kvůli tomu překopávat infrastrukturu.Každé zlepšení je dobré, ale priority můžou být i jinde (mluvím obecně).

Lukáš Rychta

Hlavně počítal někdo náklady státu na dojížďku? Miliardy. Zpomalování dopravy jak regionální a dálkové ani nemluvě. Technicky (infrastrukturně) v ČR je dojíždění špatné, socioekonomicky si myslím také, ekonomicky zcela jistě.

geras

Vzhledem k „dostupnosti“ řady lékařských odvětví se za nimi jezdí i 100 km, k tomu cesty do práce a za vzděláním, to vše tvoří základ denních cest.
Kraje jsou obranou proti x-centrismu ( za x si dosaďte a nešanujte ani Moravu), nebo řečeno pozitivně, spravovat se dá jen území takříkajíc „na dohled“ očí a srdce.

Lukáš Rychta

Tomu já rozumím, ale někdy i v projektech a tak se kraje s většími městy překrývají. Jsou tam překryvy a často se věci byrokraticky zatěžují. a nejen to… Dojíždět se bude vždy, ale nic se nemá přehánět. Před 20 lety se taky tak nedojíždělo tak razantním způsobem. Ani Praha není nafukovací. Podpora by se měla směřovat do růstu regionů. Dojížďka v tomto rozsahu je nepříznivý efekt, který se podporuje. Prostě je to kolabující stát, a každý si může říkat, co chce, ale bude-li se to podporovat do doby než budou VRT, tak doprava bude kolabovat. Jinak v případě VRT dojížďka… Číst vice »

jkt

jo jo, postavil si trat, ale jezdili mu po ni vlakem lidi

c_m_

Ano, podobným způsobem Praha již léta “staví” Libeňský přesmyk objednávkou linky S49 do Hostivaře. Zkuste nasčítat zpoždění způsobené poloprázdnými motoráky dálkovým vlakům a nákladce a konfrontujte s tím jejich zákazníky. Ty budou koukat! Ať kone