Na hory a k moři. Na novém dálničním obchvatu Budějovic přibyly v létě tisíce aut
Motoristé na obchvatu ČB (D3). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Problémy nastávají na konci dálnice v Kaplici nádraží, zvláště když se spustí závory na přejezdu.
To jsou objevy, jednak dopravní indukce, druhak sezónní vliv cest k moři.
Na co přijde RSD příště? Že je v noci tma?
Indukci jste objevil leda vy a společenství zapřísáhlých induktorů.
Nic nového neobjevil, pouze používá oči a úsudek.
Tak nějaká indukce v tomto směru bude, věřím tomu, že jakmile se dokončí celá D3 od Prahy po hranice a zbytek rakouské S10, tak to pár lidí překecá na cestu do Itošky vlastním autem namísto letadla.. ale asi to bude pár jednotek procent provozu v letní sezóně
Taky se tam přesouvá část dopravy z D1, která by pokračovala dál na jih.
a částečně i z D5 co by jeli jinak přes Mnichov směr Itálie.
Ale to není žádná indukce. Ta doprava naopak na D1 a D5 ubyde.
Samozřejmě, to je naopak lepší protože kratší cesta menší emise.
Indukce je o celkové dopravě, nikoli o dvou trasách.
děkujeme za velmi smysluplný komentář
Vy a kdo ještě?
Já jako Plzeňák musím do chorvatska stejně přes město
Nicméně i pro vás se již jakýsi průchvat staví a tak se za pár let také dočkáte.
Severní spojka moc nepomůže. Cesta bude delší než současná a jestli nedojde v ČB ke zkulturnění levobřežky a Dlouhé louky, bude pro osobáky pořád výhodnější jet od Plzně na jih tamtudy – ve městě je teď částečně limit 70 a potom nikým nevymáhaná 50. Nákladní doprava snad dostane zákaz. Očekával jsem od města po otevření dálnice okamžitou reakci na levobřežce, zvlášť, když je zavřená pravobřežní cyklostezka. Ale jsme v Budějovicích, vše pro auta. A stálo by to míň než půl miliardy, tak to hejtmana nezajímá.
Stejně tak se má zlepšit ta příšerná křižovatka Strakonická / 20
No jo, ale tam se nyní motá o dvacet tisíc aut méně než loni touto dobou. A to už je znát.
Pozor, takto dopravní infrastruktura nefunguje, to že někde přibylo 20 tisíc aut neznamená že jinde jich 20 tisíc ubylo. Čísla kolik ubylo aut by mě velmi zajímala, ale ty článek nezmiňuje.
Čistě subjektivním dojmem těch aut opravdu výrazně ubylo.
Zejména teď přes léto je ten pokles masivní. Loni touhle dobou byly na levobřežce kolony prakticky pořád. Teď přes léto je evidentní výrazný pokles dopravy i ve srovnání s letošním červnem.
A náklaďák už tu prakticky nevidíte.
Celý ten průjezd Pražská, Strakonická, Dlouhá míle stejně jako Nádražní jsou teď často skoro prázdné. Dříve to často bývalo peklo.
Ve městech ale často i pokles intenzit o pouhých 10% může znamenat výrazné zlepšení, protože najednou všechny křižovatky stíhají protože není překročena jejich kapacita a netvoří se tak kolony.
Ano, z okolních hájů, mezí, luk a polí se vyrojila nová auta a naindukovala se nám tu jako sarančata.
😄 Se divím, že na ty bláboly o indukci reagujete.
proč asi je na silnici z nádraží Kaplice do Dvořiště více kamionů než na dálnici?
A proč neděláme nic pro to, aby jich více bylo vedle na železnici…
Protože koněspřežku už nějaký čas nepoužíváme na přepravu zboží, ale trať máme stále dosti podobnou. Nicméně před pár měsíci tu byl článek, že Rakousko a Česko zahájili jednání o nové železnici mezi ČB a Linzem
Protože se tam přidává proud od Krumlova a přímo z koalice kde je docela velká koncentrace firem.
22 tisíc řidičů, kterým netečou nervy průjezdem Budějovicemi a neobtěžují místní. Naprosto paráda. Snad se někde vyškrábnou peníze i po roce 2030 aby se mohlo budovat dal.
Podotázky: Kolik jich (=tranzitu) ubylo v Budějkách / Kolik jich přibylo via Milíčín, Votice, Olbramovice, Bystřice a slavné kruháky u Benešova… Aby se středočeský úsek I/3 nestal ještě větším problémem, než byl. Jakože asi stane… :/ D3 se chytla dle očekávání (a zejména pro prázdninové cestování), to je celé.
Taky se přidávám s otázkou, proč v tunelu Pohůrka před pár dny byla 80. (V Rakousku v tamních všelijakých „úzkých dírách“ sviští všichni předepsanou stovkou a je to na pohodu.)
To, že se po D3 dá cestovat 150 (na rozdíl od jiných!), snad ani nebudu říkat moc nahlas.
No už jsem se na to ptal, slibovaná stovka v tunelu vydržela jen chvíli. Je to prý spor hasičů a policie, alespoň jsem to tak pochopil. Před portály nejsou pevná středová svodidla (požaduje PČR), ale pouze přenosné hrazení (požadují hasiči). V každém případě po dálnici, kde jedete 130 a od října 150, je zpomalení na 80 tak trochu nepříjemné. I vzhledem k tomu, že nový tunel není žádná myší díra, ale dost komfortní profil. Chápu, že jsou nějaká pravidla, která je třeba dodržovat, ale proč proboha 80 údajně kvůli svodidlům, pokud je to pravda ? Notabene, pravidla si tvoří společnost… Číst vice »
V tunelu Pohůrka je 80 tehdy, když v tunelu nebo na manipulačních plochách u portálů probíhají práce (dokončování stavby či údržba). Jinak se jezdí 100.
Nebojte, cestou na jih to můžete švihat po S10 a na průtahu Linzem třeba 200, dejte pak vědět, jak jste dopadl…
V Linci jedete městem malými poloměry a křižovatkami s krátkými průplety, to sem snad nepatří. N S10 je stovka.
V Budějovicích se postavil tunel, aby dálnice nerušila, stovka tam byla, a najednou už mnoho týdnů není.
Nevím jestli je to tak, jak jsem psal výše, v každém případě Kocourkov hadr. Hlavně proto, že před otevřením bylo 100 km/h v Pohůrce prezentováno jako zásadní posun v budování dopravní infrastruktury v ČR. Možná právě ty kecy vadí nejvíc…..
Pojmenoval jste to přesně. Zatímco v Pohůrce ztratíte pár jednotlivých vteřin, prostě na chvíli uberete, na S10 se couráte desítky kilometrů stovkou (pokud neprobíhá údržba, pak 80 nebo 50) a v Linci jedete přes město místo kolem města… Máme my to ale luxusní problémy…
Ano, pár vteřin, ale úplně zbytečně. Tunel v Budějovicích je šířkově dostatečně dimenzovaný.
Tunely na S10 mají menší profil, a rychlý pruh je zúžený. Přesto je tam 100.
No a my, asi abychom se v tunelu nepozabíjeli, máme 80, nejspíš kvůli kravině.
Musíte prostě trpět jak zvíře. Úplně mi ukápla slzička…
To je dobře, ještěže někdo se mnou soucítí.
Co jsem jel několikrát po S10, tak minimálně jeden tunel byl vždy na 80 km/h také.
Mírné OT: Nevěděl by někdo prosím, proč po úvodní 80kmh se zvýšila rychlost na (v zahraničí beznou) rychlost 100kmh a v současnosti je opět 80kmh? Je to stav trvalý, či přechodný?
Myslíte tunel Pohůrka?
Ano, tento konkrétní jsem měl na mysli.
Výše v diskuzi pan VojtaCB píše, že 80 km/h je pouze když se v tunelu nebo kolem něho pracuje, jinak je normální stav 100 km/h.
Viz https://zdopravy.cz/na-hory-a-k-mori-na-novem-dalnicnim-obchvatu-budejovic-pribyly-v-lete-tisice-aut-252346/#comment-1768027
Nejde o příbytek, ale o úbytek v ČB.
Kruháč v Miličíně je zvěrstvo
Když byste bydlel v miličíně či přilehlích obcích, viděl byste to jinak.
Už aby byla celá
Snad podmínkou D3 středních Čechách bude i 4 pruh od Jesenice na Kačerov v místě Vídeňské kde na to desítky let je místo a nebo Vestecká spojka se 4 pruhy
Jen to ne, v Písnici máte přesednout na metro a ne tahat další dalnici městem, jako by magistrála nebyla odstrašující příklad.
Já klidně přesednu, ale jak se dostane moje auto do svojí garáže?
To aktivisty prece nezajima, protoze „auta jsou zal“.
Mojí trasu do Lublane už obchvat Budějovic natrvalo změnil, jinudy už nejedu. Otevření zbylých úseku i na Rakouské straně nejspíš změní i trasu do Tyrolska a místo Mnichova povede přes Salcburk. Pokud ovšem I/3 ve středních Čechách nebude ještě ucpanejsi než nyní.
Obchvat Přerova a postupující D35 mají podobný potenciál natáhnout dopravu z jiných tras, které jsou dnes rychlejší.
A přesně proto je střídavý třípruh za Úlibicema taková klíčovina… A dál si myslím že čtyři pruhy mezi Sedlicemi a křižovatkou Plotiště nebudou stačit stejně jako za nedlouho u Přerova
Úsek Sedlice-Plotiště se sice tváří jako souběh D11+D35, ale 3 pruhy tam nedávají smysl, protože převažující proud je od Opatovic na Prahu a zpět a bude to tak vždy ikdyž bude kompletně dokončen tah 35. Z toho plyne že na D11 Poděbrady-Sedlice bude vždy vyšší intenzita než dále na Plotiště. Pokud někde dává smysl 3+3 tak na D11 od Prahy až po Sedlice a nejen po Poděbrady…. U Přerova zase bude souběh D1+D55 ale v samotném souběhu lze očekávat spíše podobné intenzity jak na D1 mezi Vyškovem a Hulínem, a to kvůli silným vazbám od Brna na Zlínsko (výhledově na… Číst vice »
u prahy klidně 4+4 . po dostavbě D11 se zvýší atraktivita a provoz sever – jih a taky to pojede přes plotiště k sedlicím . jestli řsd neví co bude dál po roce 2033 stavět tak brzo bude vědět. bude se rozšiřovat a to nejen pár km od prahy.
Mýlíte se, za Úlibicemi je střídavý šestipruh.
Cca polovina tranzitu z D35 totiž míří směr Mladá Boleslav a polovina směr Turnov a oba budou jako střídavé třípruhy.