dkv_obrazok

Na dvou hlavních tratích podél Labe stál provoz kvůli poškozenému trakčnímu vedení

Lokomotiva Siemens Vectron s poškozeným sběračem v čele rychlíku Krušnohor v Lovosicích, vlevo jednotka RegioPanter. Foto: Jan RozehnalLokomotiva Siemens Vectron s poškozeným sběračem v čele rychlíku Krušnohor v Lovosicích, vlevo jednotka RegioPanter. Foto: Jan Rozehnal

Do Hradce jeďte přes Pardubice, radí ČD. Stojí i koridor.

69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam Ř

V tom Krakonoši jsem byl, v prvním voze. Fakt mě naštvalo, že jsme nemohli opustit vlak dokud nepřijeli hasiči, kterým to z Nymburka (asi 15 km) trvalo asi půl hodiny (ještě štěstí že nebylo potřeba hasit, asi by už nebylo co) a dalších deset minut (!) než první cestující (já) mohl vlak opustit. Přitom jsme (my kteří máme to štěstí že nám tělo dobře slouží) úplně v klidu vylézt a odejít ty tři metry po trávě na silničku.

petr

Prostě se mimo peron z vlaku nesmi

Adam Ř

Vím, to je právě to na co si stěžuju.

Odklon

S tímhle argumentem jděte do hajzlu. Každý tvor má byt po překročení paluby odpovědný sám za sebe. A soupravy typu rj, IJ, CJ jsou prostě tlakotěsné, a po vypnutí klimy je do deseti minut naprosto nedychatelno. Takže je naprosto v pořádku, že četa vypustí lidi ven. Blbý je, že legislativa tady má pořad tendenci někoho chránit a starat se o něho.

Ruzian1

Kdyby hořelo, evakuaci provede okamžitě vlakvedoucí. Pokud se ale nekoná žádný života ohrožující stav, čeká se na hasiče. Sami od sebe v takovém případě evakuaci provádět nemůžeme, i když bychom občas rádi.

Adam Ř

Vás jako průvodčí rozhodně nechci kritizovat, zrovna tady to zvládl fakt profi. Vadí mi předpis který vám zapovídá nás pustit, ne to že ho neporušujete

Filda151

Vžijte se nachvíli do kůže vlakové čety. Samy od sebe čety evakuovat nemůžou, ani odblokovat dveře, pokud nejde o životuohrožující situace, protože za ty lidi prostě zodpovídají. Představte si, že četa bude aktivní a dveře odblokuje, že ty lidi pustí ven na vlastní triko. Někdo z těch x desítek, ne-li stovek lidí, si něco udělá… Zakopne, spadne, prostě si cokoliv udělá. Hádejte, kdo za to bude moct. Ano, četa, která je pustila ven. Stojí vám to za ten průser, potahování pomalu po soudech, řešení náhrady škody (újmy na zdraví a nákladů s tím spojeným)? Pustil by jste ty lidi z… Číst vice »

Adam Ř

Já tu rozhodně nechci kritizovat četu (zde to byl jeden průvodčí a jeden prodejce u vozíku), naopak to byl naprostej profík, milej, jasně vše komunikoval, řešil a tak. Já si stěžuju na ten předpis, který zakazuje cestujícím na vlastní odpovědnost vylézt.

SpitiPater

Jako myšlenka opuštění vlaku na vlastní zodpovědnost není špatná, jsem pro, ale bojím se, že je to v našem právním systému neproveditelné. Je to složité téma. Propustka na podpis oproti OP bude asi neproveditelná.

MilanSima

Nedalo by se to do budoucna řešit třeba podepsáním jakéhosi „reversu“ proti občanskému průkazu? Já Vám to tady podepíšu, vy mě pustíte, ale následky uz jdou zamnou.

Adam Ř

Můj laický právní názor je že, kdyby nebyl předpis který průvodčímu zapovídá dveře otevřít, tak by to mohl prostě otevřít a pokud by všechny ústně instruoval že to je nebezpečné, vhodné jen pro sportovce a že doporučuje počkat na hasiče, tak by to bylo OK i bez papírů

Jirka z CB

U souprav, kde nelze otevřít okna, není stav, kdy nejde klima život ohrožující? Párkrát se mě to stalo a pár lidí už po chvíli bylo na pokraji zdravotního kolapsu, takže rozbít okno pro čerstvý vzduch nebo otevřít dveře? Naposledy někdy v létě, nás kvůli tomu, že po trati se někde měl pohybovat opilec nechali na zhlavi Senohrab, někdo prostě nečekal a aspoň nouzově ty dveře otevřel kvůli vzduchu. Po chvíli do expresu ze stanice začali nalézat i zaměstnanci ČD Cargo co jeli původně osobákem do práce, Prahy ale osobák jim nejel taky.

SpitiPater

Kdyby bylo potřeba, tak určitě nepřijedou až za půl hodiny.

Adam Ř

Hmm, hezký. Takže když je někde zaseklejch 200 lidí, z toho část fakt spěchá například na letiště, tak moc nespěchaj a v klidu dojí svačinu?
(btw jeli s majákem)

Odklon

Seděl jsem v dotčeném Krušnohoru. Dle stavu DC sběrače a rozhovoru s fírou je na 90% v upadlém izolátoru na odjezdovém zhlaví Lovosic. Samozřejmě, stát se to může, i když by nemělo. Ovšem následná evakuační práce v podání SŽ a ČD byl jeden velký průser. Dvě hodiny čekání na busy aby nás odvezli z Lovo Jihu. A místo toho, aby nás hodili do Bohušovic, kde se obracely Laby a Krušnohory, tak zcela nelogicky, na pokyn síťového ČD nás evakuační busy vyhodili v Lovosicích, kde zase cca. 200 lidi čekalo na busy směr Bohušovice. Opět mi to potvrdilo, že u nás… Číst vice »

Davidoff

Nevadí, že máme zchátralé trolejové vedení a to se rozpadá. Jsme premianti v ETCS 2 a nic důležitějšího není.

N.N.

Nehcte si to, ano? V Hustopečích se 6 mesíců nejezdilo – zabezepčovač to nepohlídal.

Stráťa

Ani nemohl když tam žádný není.

SpitiPater

Je tam LVZ.

Karel

A rychlost tam určují hlavní návěstidla a opakovač. Jezdí se podle nejzávažnější návěsti.

Jirka z CB

Jojo zase mě to stihlo. Ale je zajímavé, že České dráhy do poslední minuty o všem mlčí, i podle tabule vše mělo jet. Narozdil od nich ale SŽ informovala.

? Je takový problém když na tomhle koridoru se průšvihy dějí denně vyřešit snadnější odklony aspoň u těch EC a Krušnohora, klidně i v Lysé udělat spojku…., bo vyřešit překonání Labe i někde jinde.

Komik

Ale tabule ovládá a jsou SŽ, tak prostě nějak SŽ informovalo a nějak ne.

Jirka z CB

Můj vlak do poslední chvíle psal, že Labe jede bez zpoždění a za hodinu Krušnohor taky.

Hsnm

Bejvávalo za mimořádnosti přes Labe Lovosice, Žalhostice, Velké Žernoseky a druhá krkolomnost přes vlečku Sepapu Štětí, Hněvice.

mgr.pavel

Nepomohlo by, kdyby mezi KPI pro odměny vedení SŽ bylo (vedle míry investic) také míra zprovoznění všech tratí, primárně koridorů? Něco jako SLA? Že koridory musí být provozuschopné alespoň z XX procent času, další tratě aspoň z YY procent času. Výluky, opravy a mimořádnosti typu stržené vedení by šly na vrub SŽ.

Jen tak bude S%Z motivována takovým mimořádnostem předcházet a hledat systémová řešení typu „no tak teda ty stahovačky fakt nebudeme používat“ (není případ zde, ale jiný obecný nešvar).

diem72

Jak v tom Vámi navrženém systému zohledníte případy stržení troleje vlivem technického stavu vozidla (sběrače) nebo jeho obsluhy (stahovačky mezi lichou a sudou skupinou kolejí).. ?

Milan2

Proboha, proč musí být vůbec nějaké stahovačky?

Karel

Protože to systém napájení (hlavně na ss soustavě) jinak neumožňuje.

mgr.pavel

Což je argument pro rychlejší přechod na střídavinu, že?

Nevím, detaily neznám, ale v jiných státech se SS soustavou, mají tam také tolik stahovaček a tolik stržench trolejí?

Jiří Bílý

V celém Německu nemají tolik strhaných vedení a poškozených sběračů jako tady.

Jízda českým vlakem je loterie a kdo chce být někde zaručeně na čas, musi jet alespoň o den dřív.

Karel

V Německu mají ss soustavu jen v Berlíně a Hamburku. Napájejí je třetí kolejnicí.

Leinad

Jednotlivé případy, kdy konkrétní příčina nejde čistě za managerem, se jaksi dějí, manager je od toho aby řešil systém (nejčastěji příčiny, prevenci). Že Franta nestáhl sběrač, to se za rok zapomene a není to důvod k nevyplacení KPI managerovi. Že bylo místo na trati udělané tak, aby tam chybu udělal někdo každý druhý den, to je vina toho kdo tomu velí. Že chyba strojvedoucího místo problémem pro jeho vlak (uváznutí bez napětí a čekání na diesel) končí zdemolováním trati včetně znemožnění jízdy po koleji vedle, to je chyba trati, zvlášť pokud se to děje opakovaně. Jestli existuje zařízení které umí… Číst vice »

Gwann

Sikulove. Velmi mne tesi, ze cely tento bordel na koleckach, mistry sveta v rozhazovani penez za blbosti a v alibismu sponzoruji danovi poplatnici cca 70 mld Kc rocne.

A vzhledem k absolutni teflonovitosti manekyna jsou zjevne vztahy velmi bytelne nastaveny

Juraj

Jako fajn, stane se. Ale katalogizuje někde SŽ příčiny těch poruch TV, aby z toho šly vyvodit nějaké závěry?

Protože nemám pocit, že by LAV Madrid-Barcelona nebo třeba Betuweroute každou chvíli stála kvůli stržené troleji. Někdo z Metransu mě třeba opraví.

Je to kvůli stahovačkám a podobným blbostem, nebo je tu nějaké horší podnebí na elektrický provoz?

trapper

K čemu katalogizace. Příčiny v podobných případech mohou být jen dvě: 1) častěji lemplovská údržba TV; 2) méně častěji lemplovská nepozornost fíry. Jedno s druhým se nevylučuje.

Leinad

Dávat víc peněz do zabezpečení (ETCS, data o stahovačkách) nebo do troleje? Nebo skutečně jsou strojvedoucí lempli a mělo by se změnit podmínky puštění na trať?
(Samozřejmě technologie se mění, peníze do obojího, ale nějaký podklad pro prioritizaci by se hodil)

N.N.

A lempl se pozná tak, že to udělá 1000x správně a 1x chybuje?

SpitiPater

Velmi dobrá otázka, připomínka.

Hsnm

3) Dodává ještě izolátory porcelánka Louny? Mám dojem, že dávno ne, že se používají „kvalitnější“zahraniční…

Jan

Chtěli jsme jet Kolín – Ústí přes Nymburk, změna plánu, tak přes Lovosice, hhm taky ne a nakonec raději do Vlašimi, to se takhle víkend blbě plánuje, ještě, že si neseme postel na zádech:-)

Jan

Není to nějak moc často, poslední dobou?

55p

neUpdate 15:50: Regiojet stále neinformuje o omezení na lince R23.

Blahopřejeme k výběru dopravce! Zejména Ústeckému kraji 😉

Jarda

R23 zrovna kraj nevybíral

55p

To ne. Ale bude jim tento dopravce obhospodařovat skoro celý kraj.

noerf

Regiojet většinou informuje cestujici s jízdenkou SMS. A vzhledem k tomu, že nákup skrz kreditovou jízdenku využívá přes 90 % cestujících, tak informovanost.je. Ono pokud čekáte na vlak ve stanici, kde není digitální tabule a špatná dostupnost signálu, tedy i dat, tak oznámení dopravce na vebových stránkách, facebooku, apod je Vám k ničemu.

Krakonoš

V rámci DÚĶ bude ale platit jen DÚK a SJT. Žádná „kreditová jízdenka.“

Ono i na R23 jezdí nejvíc lidí na časové doklady PID.

Martin Jarath

A jak informuje ty, co mají PID a na webu RJ akorát zjistí, že vlak v sedm večer z Kolína je asi vyprodaný, protože ukazuje 0 míst? (A podle všeho nejely v celé trase nejspíš aspoň 4 vlaky mezi Nymburkem a Ústím…)

Caprad

Nijak, lidi s IDS jízdenkami považije RJ za cestující druhé kategorie, kteří jsou ve vlacích pouze tolerováni.

Modrofob

Zrovna na R23 jich je minimálně na středočeské části drtivá většina. Na tarif RJ navíc s nákupem dopředu tu pojede maximálně pár lidí na vlak.

N.N.

Jakobyste v ceně IDS jízdenky měl u ČD místenku.

zlevněme dráhu

Marně vzpomínám, kdy byly současně mimo provoz na několik hodin dvě nejdůležitější dálnice v zemi z důvodu špatné práce ŘSD…

Martas

Ale silnice je něco jiného. Když se udělá díra, tak ji objedete.

Karel

Vy víte, kdo stojí za poškozením trakčního vedení? V článku je psáno o sběračích, ty ale správa železnic nevlastní

Ústečan

Typický pátek odpoledne. Když to není Roudnice, tak jsou to Lovosice 🙂

Patrik Čech

A když nejsou Kostomlaty, tak je Libice 😂

duch

Kdyby byl Bavorov, co jsou Vodňany…

Lukáš Končický

Máme nějakou špatnou konstrukci trakčního vedení? Tohle přece nejsou jen stahovačky. Nebo se tohle takhle často stává třeba v Rakousku? Jak často je tam porucha TV? Vysvětlí někdo, kdo tomu rozumí?

Péťa

Trolejový drát co pamatuje ještě parní provoz je po těch letech měkký ,že se dá ohnout rukou. Nový je tvrdý, že máte co dělat aby jste ho ohnul.
K tomu dodejte stejně stará laníčka, proudové propoje, atp zatěžované vysokými proudy od moderních lokomotiv a dříve nebo později to staré unavené vedení někde uhoří.

Karl vB.

O poruše trolejového vedení na tratích okolo Labe se tu píše nějak často. SŽ má dokumentaci k tomu, aby si dohledala, jak stará je na každém úseku instalace, ví, jak intenzivní provoz tam je a jako naivní laik bych předpokládal, že se tam v nějakém intervalu projede i měřicí vůz. Na základě vyhodnocení těchto vstupních informací by se snad dala časově určit preventivní výměna vyžilých prvků trakčního vedení pro zařazení do plánu oprav na další rok. Zvlášť, když se jedná o důležitou trať a ne nějakou výletní dráhu typu „Bechyňka“. Nebo se rádoby „šetří“ a jezdí se až na „ohlodanou… Číst vice »

MajsterN

C je správně.

Zrzek

Jaká výměna, zflikuje se ten padlyzkousek a jedeme dál.

Tom

S plánovaným přechodem na 25kV/50Hz to na seznamu už je.
Do té doby se bude kost odírat až na morek.

Karl vB.

Pokud ještě platí tato malůvka SŽ:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/10/konverze.jpg
tak k přechodu na 25kV/50Hz by na této trati mělo dojít do roku 2035, takže ještě asi tak 10 let čekání.

Péťa

Dělal jsem 6 let dráteníka. Vím o trakčním vedení víc než normální strojvedoucí.
Stav trakčního vedení z Děčína po Kolín je diskutabilní.
Šikmé vedení, 30 let staré svorky a laníčka.
Opravdu se nahoru raději nadívám protože by mě čerti brali.

SpitiPater

Přesně tak. Ususivač wektronowy když zabere, tak se z propojek kouří.

Tomáš Fuk

Za čem bukvy, vsjo jásno! Jen se to nesmí říkat.

Matfyzák

Priste se aspon naucte rusky, pokud chcete trollit

Tomáš Fuk

Já umím,jen se to snažím prodat pro méně chápavé.