Na Dvoreckém mostě budou nakonec cyklisté v jednom pruhu s chodci, rozhodla komise

Dvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMPDvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMP

Po vyhodnocení zkušeností bude možné režim upravit.

Pražská komise pro cyklistickou doprav změnila chystanou podobu cyklopruhů na dokončovaném Dvoreckém mostě. Původně plánované oddělené řešení pro cyklisty je v usnesení komise nahrazeno obousměrným provozem cyklistů po obou stranách mostu ve společném prostoru s chodci bez stavebního oddělení.

Informoval o tom web Městem na kole s tím, že rozhodnutí zatím není definitivní, protože cyklokomise má u pražských radních pouze poradní hlas.

Komise doporučuje umožnit souvislý obousměrný provoz cyklistů po obou stranách mostu v přidruženém prostoru. Proto doporučuje v první fázi jako dopravní režim uskutečnit zkušební provoz režimu C 9 – stezka pro chodce a cyklisty. Po vyhodnocení zkušeností bude možné režim upravit a v případě nutnosti provoz oddělit,“ stojí v usnesení.

S auty se na Dvoreckém mostě nikdy nepočítalo, zahltila by okolí. Mrzí mě to, řekl primátor

Podnět na smíšený pruh podala komisi městská část Praha 4. Argumentem pro toto řešení je zejména návaznost na další cyklistickou infrastrukturu na smíchovské straně, kde nová rampa povede na křižovatku oddělenou od automobilového provozu.

Jednosměrné pásy by fungovaly hůř než budou fungovat smíšené stezky. Představte si, že na obou koncích budou signalizované křižovatky s preferencí VHD a bude tam jezdit nejen tramvaj, ale také hromada autobusů. Kdo pojede jih-jih, ten by si tahle světla dával dvakrát,” uvedl Vratislav Filler ze spolku AutoMat, který pro změnu v komisi hlasoval.

Dodal, že na samotném mostě se koleje křížit nedají a sjezdy znemožňuje konstrukce mostu. Zároveň uvedl, že neočekává, že bude po mostě chodit tolik pěších, jako na vytížené lávce HolKa mezi Holešovicemi a Karlínem.

Dvorecký tramvajový most má být podle posledních informací hotov v prvním kvartále roku 2026.

První procházka po propojeném Dvoreckém mostě. Nejvíc zklame automobilisty

Most bude kromě tramvají sloužit už jen chodcům a cyklistům. Tramvajová trať bude pojezdová, automobily na ní však jezdit nebudou. Vjezd bude umožněn jen autobusům MHD a záchranářům.

To někteří pražští politici kritizují, průjezd aut prosazovala například městská část Praha 2, která řeší každodenní kolony v Ječné a Žitné ulici.

Tagy cyklodoprava v Praze Dvorecký most
8 komentářů