obrazok-zdopravy

Na další švýcarskou zubačku zamíří nové vlaky. Nahradí 40 let staré

Nová jednotka pro ozubnicovou železnici na Rochers-de-Naye. Foto: Stadler RailNová jednotka pro ozubnicovou železnici na Rochers-de-Naye. Foto: Stadler Rail

Nové jednotky umožní rekuperaci energie.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
slon1965

Za mě velmi zajímavá jednotka. Z posledních zubačkových novinek ve Švýcarsku nejhezčí (proti ARB nebo GGB).
Ještě jedno malé upřesnění. Stanice je ve výšce 1970 m, 2042 m je vrchol Rochers de Naye. Tam stanice určitě nebude…

Peter Sabol

Je to krásna trasa. Je to jedna z tých drahších zubačiek. Mohli by na tú trať objednať jednotky s WC, aj keď rozumiem, že je to pomerne krátka cesta.

lunen

toto je panečku nátěr.

Ivan_pha

Je vůbec jiný výrobce vozidel na úzké zubačky než Stadler?

Dan V.

Je to jiný svět. Švýcaři si v klidu koupí nové jednotky na úzkokolejnou zubačku. U nás nejsme schopni ani rozjezdit trať bez zubačky po rovině u Jindřichova Hradce. Nebo že bychom měli ten velehorský terén?

Twix

Možná by JHMD nezkrachovaly, kdyby zpáteční jízdenka na 10 km stála 1940 Kč, jako tady (sleva je jen na Swisspass, ne na Interrail), a přesto by to jezdilo plné.

zemko

na Schafberg stoji zpatecni 1300, taky to prosperuje a taky tam je plno 🙂 spis myslim, jestli to nebude tim, ze neni moc duvod udelat si vylet na JHMD 😀

Ivan_pha

I tak stojí Schafberg za to. Neuvěřitelná trať.

Twix

Však ta lokalita vždy souvisí s cenou a využitím 🙂 Na Rochers-de-Naye to může být cesta vlakem přes roční období, a když je nahoře hezky, stojí to za to. Ostatně i Schafberg – ale ne všechny alpské zubačky mají zjevně na růžích ustláno, Achenseebahn nedávno zkrachovala, ale už zase jezdí.

N.N.
Tomáš Záruba

Problém je v tom „ani“. Být na JHMD srovnatelná zubačka (a okolí), bylo by to úplně o něčem jiném.

Jenda První

Síť JHMD leží v nepříliš atraktivní krajině, kde jsou jen pole a lesy. Obsluhuje jen menší města a vesnice, kam se dá dostat i jinak než horskou železnicí (každý dojede autem). Na JHMD se tak těžko dostane dostatek cestujících ochotných zaplatit vyšší stovky korun za cestu, aby se to mohlo ufinancovat. Na zubačky ve Švýcarsku se platí i tisíce korun a stejně vlaky jezdí plné. Tahle je i vyjmuta ze Swisspassu. To by se úzkokolejka musela postavit leda skrze Šumavský národní park aby to bylo srovnatelné.

Dan V.

Měli jsme v horách spousty lesních úzkokolejek. Jenže pak to komouští rušiči zlikvidovali stejně jako spousty dalších užitečných věcí.

MartinS.

Asi ani na Šumavě. Prostě vyjet vláčkem do výšky 2000 metrů nebo projíždět údolími, kde se na každou stranu tyčí kilometrové štíty je zážitek, za který stojí za to zaplatit.
Na Šumavě, i když vyjedete do Nového Údolí nebo na Železnou Rudu nebo pojedete z Horní Plané do Volar a do Vimperka, tak pořád jedete normálními horami a lesy. Stejně jako Čiernohronská železnica. Je to pěkné, hezká krajina, ale Alpy kolem nejsou.