Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Na dálnici D8 u Prahy se vracejí dělníci a s nimi dopravní omezení

Dálnice D8. Foto: Ministerstvo dopravy
Dálnice D8, ilustrační. Autor: Ministerstvo dopravy

Se začátkem března začnou opravné práce na sedmikilometrovém úseku dálnice D8 na hranici Prahy. Opravy se naplno rozjedou v pondělí, už ode dneška se ale začnou instalovat dopravní omezení.

V okolí mostu u sjezdu na Zdiby bude provoz sveden do jednoho pásu. Současně dojde k omezení dopravy na silnici I/9, kdy bude možné místem projet jen ve směru od Mělníku na Zdiby. V opačném směru bude zapotřebí využít objížďku.

V pondělí 4. března pak začnou práce na mostě, který čeká snesení. Nejprve ale bude odfrézován povrch a vybudovány pažící stěny. Snášení mostu pak proběhne během pěti dnů od 16. března. Po tuto dobu bude provoz na silnici I/9 oboustranně uzavřen. Následně bude možné místem projíždět opět jednosměrně až do úplného dokončení prací na mostě.

„Všechny řidiče prosíme především o dodržování stanovených rychlostí v místě, a to nejen kvůli bezpečnosti své ale i našich pracovníků. Jsme si plně vědomi toho, že dopravní opatření v místě i objízdné trasy mohou způsobit komplikace v dopravě, a proto doporučujeme řidičům, aby si svou cestu do Prahy po D8 naplánovali,“ sdělila mluvčí zhotovitelské firmy Eurovia Iveta Štočková.

Doprava po D8 u Prahy bude vedena v režimu 2+2 na polovině dálnice. Od 16. března na opravovaném úseku dojde ještě k jednomu dílčímu omezení dopravy, a to u Klíčan, kdy budou probíhat práce na podchodu Klíčany, a proto bude režim jízdy v místě řešen v režimu 2+1+1.

Celý projekt zahrnuje kompletní rekonstrukci mostů u Zdib a opravu povrchu dálnice na levé části, tedy v polovině z Ústí nad Labem na Prahu. Povrch na druhé polovině z Prahy do Ústí nad Labem byl opraven v roce 2014. Během letošní sezóny dojde k výměně druhého mostu u Zdib a k zesílení mostovky podchodu Klíčany.

Práce i omezení by měly skončit do konce července.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xman

Omezení bude samozřejmě jen v okolí mostu na km 1 (nad I/9)… ne na celém sedmikilometrovém úseku, kde byla výměna povrchu dokončena (směr Praha) již v min. roce.

Poudy

Nechápu, proč to rovnou nerozšiřují na šestipruh a nevybudují MÚK Zdiby a v nejlepším sjezd u Klíčan. Doprava je tam tak hustá že to stejně budou za chvíli dělat, další příklad zbytečnosti…

trunda

Co jsem pochopil, mosty mají připravenu spodní stavbu na rozšíření. http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=3232 To co je na obrázku z roku raz dva bude ještě komplikovat estakáda pro tramvaj, takže iluze o rychlém postupu si nedělám. A navíc se tam údajně připravuje další skladový areál = další zátěž, připojení a protesty. Nevím, jestli někdo dnes ví, jaká bude výsledná podoba, tak asi proto. Další sjezdy směrem na Teplice komplikují spory kolem letiště ve vztahu k obcím. Snad bude do konce roku alespoň sjezd od Prahy na I/9, pozemky už prý byly vypořádány. Situace ve špičkách je tam už opravdu tristní, kolona často stojí… Číst vice »

Poudy

To, že mají připevněnou spodní stavbu na rozšíření je trochu úsměvné, tím spíš k rozšíření dlouho nedojde, jinak by snad ten most postavili rovnou pořádně. A jestli k tomu v brzké době dojde, tak zase zbytečné vyhazování za dvě zakázky. Myslím že estakáda nic moc komplikovat nebude a ty sklady už vůbec, tam jde o dvě středně velké haly jakých je jen v okolí D8 bezpočet, to bych ve vztahu k MÚK vůbec neřešil, napojeno to mělo být daleko od křižovatky a stejně je to neprůchodné přes obec i kraj, takže ti tam stát nebude. Rampa na I/9 bude super,… Číst vice »

trunda

…. jj, včetně severního okruhu kolem Prahy

trunda

pardon, severní části okruhu……..

Poudy

Tak ono je to vcelku jedno jak to napíšete, tak jako tak je to trošku sci-fi, stejně jako jednotky zásadních a potřebných dopravních staveb v Praze a desítky těch v čele naší zemi! Ale co, hlavně že koblihy a pivo stojí pořád stejně…