Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Na dálnici D8 u Prahy se vracejí dělníci a s nimi dopravní omezení

Dálnice D8. Foto: Ministerstvo dopravy
Dálnice D8, ilustrační. Autor: Ministerstvo dopravy

Se začátkem března začnou opravné práce na sedmikilometrovém úseku dálnice D8 na hranici Prahy. Opravy se naplno rozjedou v pondělí, už ode dneška se ale začnou instalovat dopravní omezení.

V okolí mostu u sjezdu na Zdiby bude provoz sveden do jednoho pásu. Současně dojde k omezení dopravy na silnici I/9, kdy bude možné místem projet jen ve směru od Mělníku na Zdiby. V opačném směru bude zapotřebí využít objížďku.

V pondělí 4. března pak začnou práce na mostě, který čeká snesení. Nejprve ale bude odfrézován povrch a vybudovány pažící stěny. Snášení mostu pak proběhne během pěti dnů od 16. března. Po tuto dobu bude provoz na silnici I/9 oboustranně uzavřen. Následně bude možné místem projíždět opět jednosměrně až do úplného dokončení prací na mostě.

„Všechny řidiče prosíme především o dodržování stanovených rychlostí v místě, a to nejen kvůli bezpečnosti své ale i našich pracovníků. Jsme si plně vědomi toho, že dopravní opatření v místě i objízdné trasy mohou způsobit komplikace v dopravě, a proto doporučujeme řidičům, aby si svou cestu do Prahy po D8 naplánovali,“ sdělila mluvčí zhotovitelské firmy Eurovia Iveta Štočková.

Doprava po D8 u Prahy bude vedena v režimu 2+2 na polovině dálnice. Od 16. března na opravovaném úseku dojde ještě k jednomu dílčímu omezení dopravy, a to u Klíčan, kdy budou probíhat práce na podchodu Klíčany, a proto bude režim jízdy v místě řešen v režimu 2+1+1.

Celý projekt zahrnuje kompletní rekonstrukci mostů u Zdib a opravu povrchu dálnice na levé části, tedy v polovině z Ústí nad Labem na Prahu. Povrch na druhé polovině z Prahy do Ústí nad Labem byl opraven v roce 2014. Během letošní sezóny dojde k výměně druhého mostu u Zdib a k zesílení mostovky podchodu Klíčany.

Práce i omezení by měly skončit do konce července.

7
Diskuze

avatar
2 Komentáře
5 Reakce na komentáře
3 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
3 Autoři komentářů
Poudytrundaxman Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
xman
Host
xman

Omezení bude samozřejmě jen v okolí mostu na km 1 (nad I/9)… ne na celém sedmikilometrovém úseku, kde byla výměna povrchu dokončena (směr Praha) již v min. roce.

Poudy
Host
Poudy

Nechápu, proč to rovnou nerozšiřují na šestipruh a nevybudují MÚK Zdiby a v nejlepším sjezd u Klíčan. Doprava je tam tak hustá že to stejně budou za chvíli dělat, další příklad zbytečnosti…

trunda
Host
trunda

Co jsem pochopil, mosty mají připravenu spodní stavbu na rozšíření. http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=3232 To co je na obrázku z roku raz dva bude ještě komplikovat estakáda pro tramvaj, takže iluze o rychlém postupu si nedělám. A navíc se tam údajně připravuje další skladový areál = další zátěž, připojení a protesty. Nevím, jestli někdo dnes ví, jaká bude výsledná podoba, tak asi proto. Další sjezdy směrem na Teplice komplikují spory kolem letiště ve vztahu k obcím. Snad bude do konce roku alespoň sjezd od Prahy na I/9, pozemky už prý byly vypořádány. Situace ve špičkách je tam už opravdu tristní, kolona často stojí… Číst vice »

Poudy
Host
Poudy

To, že mají připevněnou spodní stavbu na rozšíření je trochu úsměvné, tím spíš k rozšíření dlouho nedojde, jinak by snad ten most postavili rovnou pořádně. A jestli k tomu v brzké době dojde, tak zase zbytečné vyhazování za dvě zakázky. Myslím že estakáda nic moc komplikovat nebude a ty sklady už vůbec, tam jde o dvě středně velké haly jakých je jen v okolí D8 bezpočet, to bych ve vztahu k MÚK vůbec neřešil, napojeno to mělo být daleko od křižovatky a stejně je to neprůchodné přes obec i kraj, takže ti tam stát nebude. Rampa na I/9 bude super,… Číst vice »

trunda
Host
trunda

…. jj, včetně severního okruhu kolem Prahy

trunda
Host
trunda

pardon, severní části okruhu……..

Poudy
Host
Poudy

Tak ono je to vcelku jedno jak to napíšete, tak jako tak je to trošku sci-fi, stejně jako jednotky zásadních a potřebných dopravních staveb v Praze a desítky těch v čele naší zemi! Ale co, hlavně že koblihy a pivo stojí pořád stejně…

Partneři