Řidiče na dálnici D2 čeká od pondělí velké omezení na zhruba 7,5 kilometru dlouhém úseku kolem Hustopečí. Začne zde rekonstrukce vozovky mezi km 24,3 a 31,9 v jízdním pásu směrem na Brno. Zakázku za 210 milionů korun získala Skanska.
Oprava začne v pondělí, potrvá do poloviny června. „Začneme takzvanou nultou etapou, která zahrnuje prodloužení přejezdu středního dělicího pásu, opravu vozovky v pravém jízdním pásu a opravu vozovky rampy mimoúrovňového křížení Hustopeče. Od neděle 28. března pak začínáme s pracemi na hlavní trase, kde najedou tzv. gilotiny, které budou rozbíjet starý cementobetonový kryt. Následně se pustíme do frézování, demontáže svodidel, odkopů krajnic a dalších prací,“ popsal hlavní stavbyvedoucí Skanska Jiří Soják.
Doprava během rekonstrukce celého úseku bude částečně omezena. Nejprve bude sveden provoz do jízdního pásu směrem na Brno a bude uzavřena mimoúrovňová křižovatka Hustopeče ve směru z Brna na Hustopeče a z Hustopečí na Břeclav. Toto omezení potrvá od 15. do 25. března. Poté bude doprava svedena do pravého jízdního pásu směrem na Břeclav, a to v režimu 2+1. Dva jízdní pruhy budou směrem na Břeclav a jeden ve směru na Brno.
V této etapě bude uzavřena mimoúrovňová křižovatka Hustopeče ve směru z Břeclavi do Hustopečí. Toto omezení potrvá od 28. března do 19. května. V termínu od 2. do 23. dubna pak navíc bude uzavřena mimoúrovňová křižovatka Hustopeče také ve směru z Hustopečí na Brno. V úseku bude po dobu rekonstrukce omezena rychlost.
O tři týdny kratší doba oprav
Skanska zakázku získala i díky tomu, že nabídla o tři týdny zkrácenou dobu stavebních prací. Při rekonstrukci úseku se použije několik různých technologií. Zhruba na polovině trasy bude namísto vybouraného cementobetonového krytu položen nový cementobetonový kryt. Na 1 700 metrech trasy využijí pracovníci technologii přetahu cementobetonového krytu tenkým živičným kobercem. Stávající cementobetonový kryt bude nasegmentován, ponechán na místě a poté překryt živičnými vrstvami v tloušťce 14 centimetrů. „Tuto technologii jsme použili už v roce 2015 stejném úseku ve směru na Břeclav. Výhodou je, že se nemusí odtěžit stávající cementobetonový kryt, pouze se přetáhne tenkým živičným souvrstvím, a dojde tak k úspoře materiálu,“ upřesnil Soják.
Dalším způsobem oprav bude odfrézování původního povrchu a pokládka živičných vrstev v tloušťce 12 centimetrů a také vybourání cementobetonového krytu, sanace podloží a v těchto místech pak pokládka živičných vrstev.