Na D1 začíná demolice protektorátního mostu Šmejkalka, nejprve zmizí polovina ve směru na Prahu
Práce na mostě Šmejkalka. Foto: ŘSD

Dělníci nyní budou starý most nad historickým obloukem rozebírat a zároveň hned stavět nový.
ŘSD chtělo podle Rýdla most zbourat a vybudovat jeho repliku, památkáři ale požadovali zachovat původní oblouk. Aby jsme se z té památkové ochrany neposrali. Jakože turisti teď budou míst na Karlův most jezdit do Hrusic k soše kocoura Mikeše a potom se půjdou projít pod Šmejkalku? Blbost, je to dopravní stavba na nejdůležitější silnici v zemi a má především sloužit svému účelu. Navíc jaký je rozdíl mezi replikou a originálem v případě betonového mostu?
Levý pruh opravdu nemá 2,15m, ale je to 2,50m (s omezením vjezdu aut co mají šířku >2,20m včetně zrcátek), což je pak stejné schéma co bylo používané při celé modernizaci D1.
Např. na D1 u Brna se jede o něco širší schéma s pruhy 3,25+2,75m
Jenže zkuste řidičům říct, že pruh je široký 2,50 a pojede tam nejeden Turek s Macinkou 3 tunovým off-roadem se 3 metry se zrcátky. Někteří méně obdaření lidé jsou nechytří. Nejenom že si koupí kompenzační auto jako krávu, ale cpou se s ní tam, kde nemá taková co pohledávat.
To vodorovné značení provozorními žlutými čarami tam asi není úplně dokonalé, aspoň podle záběrů z webkamery na https://mapy.com/s/magorasako . Např. přímo na mostě směrem na Prahu to vypadalo, že je tam dvojitá žlutá, a ještě se někde uprostřed mostu navíc zvlnila. Teď odpoledne tahle kamera míří směrem od Prahy, ale dopoledne krásně ukazovala celý most, i jak ho začínají rozebírat.