Na D1 končí další oprava, otevírá se most u Velké Bíteše

Most na D1 u Velké Bíteše. Foto: ŘSDMost na D1 u Velké Bíteše. Foto: ŘSD

Oprava mostu nebyla součástí modernizace D1, trvala od loňského podzimu.

Z dálnice D1 dnes zmizí další omezení provozu. Ředitelství silnic a dálnic dokončuje opravu dálničního mostu na mimoúrovňové křižovatce se silnicí I/37 u Velké Bíteše. Probíhala se zimní přestávkou od loňského podzimu.

„Most uvedeme do provozu jako celek v pondělí 26. 7. 2021 v podvečer, tedy o 2 dny později oproti předpokladu. Důvodem je prodloužení práce na mostních závěrách. Nicméně i tak již v průběhu pátku pustíme provoz na odstavný pruh a do pondělního odpoledne se bude na mostě pracovat v pravém a levém jízdním pruhu vozovky. I nadále zde bude veden provoz v režimu 2+2 jízdní pruhy, jak tomu bylo doposud,“ řekl Martin Buček z týmu komunikace ŘSD.

Zakázku za 34 milionů korun získal Metrostav Infrastructure. Po uvedení mostu do provozu v režimu předčasného užívání bude oprava pokračovat mimo vozovku dálnice, zejména pod mostem.

Jde o opravu mostu, který dosud nebyl součástí modernizace D1 a byl řešen samostatně. V rámci rekonstrukce mostu byla provedena výměna mostního svršku a příslušenství, výměna úložných prahů, závěrných zídek a přechodových desek. Byla také provedena sanace spodní stavby, která spočívá v celoplošném odstranění povrchových lícových vrstev a obetonování novou železobetonovou vrstvou. Současně s rekonstrukcí mostu byla provedena rekonstrukce vozovky v předpolích mostu a její rozšíření tak, aby v základním příčném uspořádání byla šířka každého jízdního pásu minimálně 11,5 m, což odpovídá rozšíření z kategorie 26.5 na kategorii D 28. Tato šířka již umožní provizorní vedení dopravy po polovině dálnice ve čtyřpruhovém režimu (2 jízdní pruhy pro každý směr jízdy) při budoucích opravách.

Tagy D1 Metrostav Infrastructure Velká Bíteš
3 komentáře