Na Barrandov jela tramvaj, která na trať nesmí. Chyba, hned jsme ji stáhli, tvrdí DPP
Tramvaj T3M2-DVC u náměstí Republiky. Foto: Michal Chrást
Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) vypravil v pátek na trať na Sídliště Barrandov typ tramvaje, který nemá povolení k
Což mi připomíná dávné doby, kdy občas na svačinového střídače vyšla tramvaj, na kterou neměl papíry…
Člověk by řekl, že by systém na dispečinku i na voze měl začít pískat a ječet, pokud se do něj někdo pokusí zadat linku nebo na trasu, na kterou daný vůz (souprava) nesmí. To by snad uměl naprogramovat i průměrný středoškolák za půl hodinky. Tak hlavně že máme v některých parcích smart lampy z půl milionu, které nikdy nikdo k ničemu nepoužil.
Neuměl. Opravdu ne. Víte proč ne? Drážní úřad takový systém nedovolí, protože ten, kdo to dělal na to nemá příslušný papír.
Cože? Větší nesmysl jsem tu už dlouho nečetl. Proč by měl Drážní úřad nepovolovat nějaký program, který přímo nesouvisí s provozem a sloužil by jen jako kontrola (řekněme, že do něj zadám trať a tramvaj, a on řekne – může tam jet / nemůže tam jet). To je vše. Program o ničem nerozhoduje, jen radí, do provozu nezasahuje.
Furt to je DÚ a nikdy nevíte, co si vymyslí za volovinu. Takže já bych se tomu ani nedivil. V Česku je možné všechno 😀
Píšete „systém na dispečinku i na voze“
Píšete: „program, který přímo nesouvisí s provozem“
Tak se rozhodněte, co z toho teda platí.
Požadujete aby to pískalo a ječelo, má to teda být svého způsobu zabezečovat jízdu. Jestliže to má být součístí řízení vozu, tak to DÚ schvalovat bude.
Ale nesmysly tady píšu já.
DORIS tramvaje neřídí, ale pouze sleduje. Což ovšem neznamená, že by příslušná uživatelská rozhraní nemohla varovat, pokud je na nějaké pořadí nasazen vůz, která tam nemá co dělat. Jestli tomu chcete říkat „zabezpečení jízdy“, tak potom je zabezpečovačem i pracovní notýsek výpravčího.
„Ale nesmysly tady píšu já.“
Že by konečně pochopení skutečného stavu věci a náznak sebereflexe? Neuvěřitelné!
Kdybyste byl trochu pozorný, tak možná zjistíte, že to píšou dva různí lidé. Nicméně vy jediný píšete nesmysly.
prodat do brna všech 18kousků…
Myslím že daleko víc by je uvitali v takovém Liberci
A už jste se ptal, jestli je budou chtít?
Chceme
Nedáme 😉
DPMB JE SCHOPNĚJŠÍ JIM VYPRAVEDLNOST DĚLÁ HAVRÁNEK
DPMB JE SCHOPĚJŠÍ
Protože vypadne napájení a přestane to chladit, tak elektroinstalace shoří…. Eh máte odkaz na nějakej článek kde by to bylo popsané přesněji, co se může stát? Shoří těch pár obvodů napájenejch z baterky?
https://www.facebook.com/570678769945778/photos/a.574361566244165/1035686370111680/
tady je to relativně důkladně popsáno
Větší blábol jsem dlouho nečetl. Děkujeme za uvedení tohoto značně nedůvěryhodného zdroje.
Co konkrétně je tam špatně?
Trakční obvody a měniče nejsou jen tak „elektroinstalace“. Tečou tam stovky ampér a výkonové prvky se hřejí opravdu hodně.
Tyhle vykopávky by měli raději úplně vyřadit z provozu a nahradit něčím hodným 21. století. Jenže to by mocipáni na Magistrátu hl. m. Prahy museli přestat dbát pouze na svoje politické zájmy a začít se zajímat opravdu o lidi – a tudíž pustit nějaký ten milion navíc na investice do obnovy vozového parku.
Už i na tomto serveru jsou hateři úplně všeho? Jaký má, prosím, tento Váš výkřik do tmy smysl? To snad musí někde vyučovat, tyto bláboly bez hlavy a paty.
Možná je na to nějaká mobilní aplikace, ale v principu není těžké si to osvojit. Jde o jednoduchou kombinaci dvou prvků. První je názor, že 21. století je hodnota sama o sobě, která ty nahoře (ať už to je, kdo chce) zavazuje, aby nám něco poskytli. Druhý prvek je ještě jednodušší – za všechno můžou politici.
Ludwigu, jestli Vás mohu „povzbudit“, lepší už to bohužel nebude 🙁 Trošku odbočím od tématu, ale na mladších sourozencích to vidím docela zřetelně: Hlášky a výkřiky tohoto typu mají kořeny na soc. sítích (někteří rádoby youtubeři, samozřejmě pak i různí takoví lidé na fcb nebo Instagramu, …). Jeden to řekne ve škole a během pár minut ten výraz používá celá třída. Pak si to děcka řeknou venku (tedy spíš to dají na timeline nebo co já vím kam – na stránku svého profilu, ven už asi tolik nechodí jako dříve 😐 , a takhle rychle se to šíří – asi… Číst vice »
To je průšvih. Ještě že se nikomu nic nestalo, to bylo velké štěstí.
Je dobře, že dopravní podnik odhalil chybu. Že se žádnému cestujícímu nic nestalo. Dopravci to současně odhalilo skulinku co je třeba interně vylepšovat. Jen on ví kdo nebo co způsobilo chybu, která byla pro cestující potenciálně nebezpečná. Pokud je riziko vzplanutí větší než u jiných vozů, ale současně na jiné trati to problém nezpůsobuje, je přijaté opatření dle mého dostatečné.
Zapomínáte na to že předchozí mocipání na magistrátu do DPP nakoupili tramvaje 14T, které jsou nevhodné pro pražský provoz s malými poloměry oblouků, a kterým praskaly rámy a stále klidně i 5 let čekající na opravu. Pak nakoupili tramvaje 15T, jejichž dodávka 250 kusů skončila až tento rok a které mají zase problémy s konstrukcí podvozku a kterým se rozpadají složená kola. Po nehodách čekají ve vozovně na náhradní díly třeba rok nebo déle, protože je výrobce není schopen dodat. Tyto se ještě budou douho splácet. Takže není divu že se stávající mocipáni moc nehrnou do dalších nákupů. Když se… Číst vice »
O tom asi rozhodovali spíš mocipáni ve vedení DPP. Ten je ovládán městem prostřednictvím dozorčí rady a představenstva, nikoliv magistrátu.
Šotouši jsou všude, je potřeba si na ně dávat pozor.
To by se v Brně stát nemohlo.
Tak oni by v případě požáru zavřeli jako prvního toho řidiče, který by tam přes zákaz vjel. A to se nedivím, že si na sebe dobrovolně nevezme. I když pokud by byl na uhel, tak by trestnímu stíhání mohl uniknout.
V té Praze maj teda b0rdel.
Spíš kopce.
„při výpadku napájení přestává fungovat nucená ventilace elektrovýzbroje“
Opravdu je nutné počítat se scénáři, které v praxi nastávají jednou za uherský rok?
Ano, musíme. Jinak by se nemusely uzemňovat třeba Maxy, ono to nepadalo zas tak často.
Spíš netuším, proč se DPP prioritně nezbaví právě tohohle. Ten ghetto informační systém z vyřazeného venkovního tabla v „prototypu“ je sám o sobě dost srandovní, pokud to ještě při výpadku napájení může samovolně začít hořet, tak… 🙂
Keby vám pri tom scenári umrel niekto blízky, uvažovali by ste rovnako?
Na Slovensku sme pred pár dňami mali výbuch plynu pri ktorom značná časť obetí umrela práve kvôli šmelinárstvu a ignorovaniu požiarných predpisov pri rekonštrukcií. Lebo veď to sa stane raz za uhorský rok, tým sa zaoberať netreba. Ktovie či to rovnako vnímali keď potrebovali utiecť a pred dverami mali namiesto schodiska dieru.
„…značná časť obetí umrela práve kvôli šmelinárstvu a ignorovaniu požiarných predpisov pri rekonštrukcií.“
To mate odkud? Pokud vim, tak hasici vytahli nejake nespecifikovane poruseni predpisu v souvislosti s rekonstrukci budovy. Klidne mohlo byt tim porusenim predpisu cokoliv – treba kvetinace na chodbach, nebo rohozky. Hasici mohou take mit nejake maslo na hlave a pripravujou si pudu na svou obhajobu.
Květináče a rohožky na chodbách jsou porušením pravidel, ale nikoliv v souvislosti s rekonstrukcí budovy. Vyšetřovatel hasičské sboru má jistě indície, které před tím než o nich začne mluvčí sboru mluvit prověří příslušní experti. Proto o tom zatím nemluví. Protože závěry se ještě nepotvrdili odbornou technickou analýzou a testy.
Mezitim to ti hasici specifikovali: Jednalo se o prehrazeni pozarni ventilace v kazdem patre prickami a umisteni skladovacich prostor v takto usetrenem miste. A druha vec, co byla problemem pri kolaudaci bylo odstraneni pozarnich dveri mezi schodistem a jednotlivymi patry, takze misto 12 oddelenych pozarist vzniklo jedno absolutne nezvladatelne pozariste. Je sice pravda, ze jeste neni k dispozici zaver setreni nakolik tato poruseni (na ktera mimochodem byli hasici upozorneni, jen je ponekud nezvladli uvest do prijatelneho stavu) pozarnich predpisu mela vliv jak na samotne hromadeni plynu vlivem spatne ventilace a taky jak se to projevilo po vybuchu pri sireni pozaru,… Číst vice »
Nic nepisu o bagatelizovani predpisu, ale o tom, ze hasici vytahli nejake tvrzeni, kdyz se jeste z budovy kourilo…
Predseda SVJ v reakci na hasice tvrdi, ze vsechno meli v souladu s predpisy.
Je mi jasné, že pokud by k tomu došlo, tak by jste byl první, kdo by tady prudil, jek je možné, že toto dopravní podnik dovolil, když věděl, že k tomu může dojít.
Radějí prosím mlčte.
Ano, je.
Opravdu je třeba, aby pračka měla zemnící kolík? Ne není, ale občas jinak někdo prostě umře. Opravdu je nutné mít na lodi záchranné čluny? Ne není…. Opravdu je nutné, aby auto mělo brzdy? Vždyť se rozjede i bez nich.
Bude to mít nějaké personální následky? v DP hl. mn. Prahy, na magistríátu?
A kdo byste si tak představoval, že by měl odstoupit? Nějaký úředník na magistrátu? Náměstek pro dopravu? Nebo rovnou primátor?
Všude tam kde může dojít v souvislosti s poskytováním nějaké služby k ohrožení života, zdraví nebo bezpečí člověka i třeba jen teoreticky je správné s daným rizikem pracovat. Například tím, že se zavede opatření na snížení toho rizika. Proto máme v autech bezpečnostní pásy, ve vlacích nouzové brzdy, v autobusech kladívka na rozbití okna po autonehodě, proto Vám nám letušky v letadle ukazují kde je uložena plovací vesta, proto má pračka bezpečnostní pojistku před otevřením dětmi… A je to tak v pořádku.
Tak zrovna tady je to dost problem, dokonce i s brzdami, zrovna vypadek muze nastat kdykoliv…
Výpadek napájení není zase až tak mimořádná situace. Každý řidič tramvaje ho zažije mnohokrát do roka.
Při výpadku napájení řidič hned zastaví a nepokračuje v jízdě. K požáru nedojde.
A zastaví JAK?
Magnety a sesype vše na jednu hromadu s polámanými hnáty?
EDB-čkem, které se třeba vůbec nenabudí, a když se nabudí, tak neventilované motory a odporníky zahoří dřív, než zastaví?
Nebo otevře přední dveře, sedne si na první stupínek a bude brzdit nohou, jako když brzdíte sáňky?